Demo-no-logic fakenews

A mondvacsinált személyazonosság előnyeiről…

Kezdetben, az idők hajnalán létezett a Démonikus Óbirodalom. Paraktikái révén saját magát számolta föl…
Jól hangzik? Ha fel akarod építeni magad, hivatkozz ide, hogy veled számolni kell…  Anno az Ynevológusok szerették volna megtudni, van-e köze mai hősünknek ehhez a letűnt birodalomhoz, a démonokhoz, Kránhoz, vagy hogy úgy általában, ki is ő. Krad-rendtartása missziók tucatját indította a délvidék pyarroni ideológiától mentes területeire, hogy személyazonosságáról bármilyen információt szállítsanak. A beérkezett jelentések finoman szólva sem töltöttek meg polcokat Lar-Dor szociológiai gyűjteményében. Egy régi (szerepjátékos) kiegészítőben még az is elhangzott róla, hogy a délvidék sámánjai egyfajta patrónus supremusként tekintenek rá. “A sámánok különféle szellemeknek és démonoknak mutatnak be áldozatot, a Zherlig Démonkánt ilyesmivel háborgatni sem merik.” – mondta vala a Második Törvénykönyv. Mást viszont nem közölt róla, de ez alapján a szerepjátékosok legvisszafogottab felételezései szerint sem aspirált ember fajra. Mások megjegyezték, hogy Abdul al Sahred, a külső síkok lakóinak kiváló ismerője háromnegyed évezrede megírta (az egyébként egészében, felkutatásában és részleteiben, de még a troll királyok körében is közkedvelt és gyakran citált, sőt újabban kék keretben is kiadott tűzálló) Necrográfiájában, hogy “Minden démoni síkon az ott élő legerősebb démon az uralkodó – őket nevezzük démonhercegnek, legközvetlenebb alattvalóikat pedig démonuraknak. A démoni síkok hercegei laza szövetségi rendszert tartanak fenn egymással, de közös uralkodójuk, királyuk, császáruk a démonoknak nincs, nem volt és soha nem is lesz” – nyilatkozta anno a foghíjas dzsad a Bestiárium hasábjain. De a hangzatos elnevezés birtokában a démonrajongók, és a M.A.G.U.S.-gnosztikusok fórumokon, és más nemhivatalos csatornákon zaklatták a hozzáértőket a Zherlig démonkánZherlig démonkán kilétét illetően. Ők igen kevés, nem egybehangzó, vagy kitérő válaszokat kaptak. Aztán megjelent jelen kártyás összvalóságában. Akik mindig mindenben elfogadták a kártyán megjelenteket, ők is fejüket csóválták, hogy ha khatif, akkor hogy a kránba nem kráni? Megjegyzem, mikor Amt-Nar megjelent, három kaszttal, asztalgyaluló képességekkel, akkor is voltak fanyalgók, hogy egy ilyen kalibertől ők többet vártak. Aztán, mikor Baál összecsukta a metát, a fanyalgók azt mondták, lám, túl erős. Hát, így van ez.

Namost mivan a Zherlig kánnal?

Mert, remélem, leesett, hogy a nyitókép mellément véletlenül… 🙂
Ja, nemtudom, ki lehet, de szerintem egy beképzelt nomád törzsfő, aki a déli pusztákon túli hegyekben lakik, villogó fehér szemeit úgy alkotta, mint Jack Sparrow, valamint lóvadító celebritásigénnyel tüntet, a khatif cím viselésével pedig csak bosszantja a valódi khatifokat és azt kiabálja járókeretére támaszkodva a domboldalban délutánonként, hogy csakegymaradhat! (vagy azt más kiabálja?). De mindegy is, mit gondolok, végülis pakliépítő tébolydát működtetek, Ynevet meg csak ugatom csendben – tőlem hatlábú gránitpikkelyes byzon is lehet deréktól lefelé… A kahtifok bosszantása azonban masszív őrület – ez olyan tulajdonság, ami figyelmet érdemel – noha ezt én magam találtam ki két perce… Lényeg, hogy a kártyán nem kráni, QQQQ nem ad neki harci MP-s tápot, se szintet, se fizikumot. Az Arctalan Vándor nem paktál vele, a kránit igénylő küldiket nem oldja, satöbbi. Sámáni mivoltát a kasztja és a szférái tükrözik, démonkán létére nem kapott démonológia képzettséget – aki ennyire nincs képben önmagával, menjen pszichológushoz… Tehát, kártyás szimattal nézve minden adott hozzá, hogy egy rendhagyó módon működő decket építhessünk köré. Aki azonban démonkánnak és khatifnak hívathatja magát – és még él – az mégiscsak vagy valaki, vagy megy valahova… Ő mindkettő. Az összefogás termeAz összefogás terme segítségével 5 MP-ért érkezik, és azonnal megy is nomádjárni – minden körben. Nyert is egy AKÚ versenyt (2015-ben), ez nem olyan szerény eredmény, AKÚ versenyt elég kévés neves kalandozós pakli nyert, mert a szettes ostrom, a kalandozó nélküli szettes ostrom és a kalandozó nélküli kontroll-dobató témák uralták a formátumot, ennek következtében pedig ilyen verseny eleve igen kevés lett. Jó, tehát Zherlig jön, nomádjár, utána a nomádok hordáznak valamit, aztán nayannayan módra feláldozzuk őket.
Két dolgot kell (jól) csinálnunk.
1. Meg kell nyerni 1-2-3 MP-fölényből az első harcot.
2. Ingyen kell tudni ostromolni a nomádokkal.

Miért nem maga a Zherlig (démon)kán megy ostromolni?

Több oka is van ennek.
1. Mert akkor másik cikket kéne írnom, másik hősről, a lejön-ostorm-felkel-ostorm-tharrszentély, az Aurri / Rayvanhuur, jááájjj, Lóóóóri, micsodakérdés… Sőt, ilyenről cikket se írok, mindenki tudja ezt a decket 20 éve.
2. Azért, nem ő megy, mert a tornyon lehet akadálylap, fal, kituggya. A harcban kevesebb baj lehet. Talán.
3. Járókerettel ostromolni? Az a nehezen felépített démonkán-nimbusz vége…
De az igazi ok a hucul. HuculHucul? Dúlás, gyakori. “Nomád kalandozó hátasa lehet, aki a következő hátas képességeket kapja a csatolás idejére: “[állandó képesség] Amikor Távtámadás akciólapot idéz le, akkor visszatérhet Sorába. [ismételhető képesség] A képesség akkor aktivizálható, ha Sorban van, és játékosa harcol. Játékosa csapatának tagja lesz.””
Idézőjel, idézőjel hátán. A démonkán meg a hucul hátán. Na, mivan? Nem túl kemény? Pedig mindig így indul, póni legel a mező szélén, járókeretes öregemberrel, aki mogzólépcsőről tud csak felülni a hátára. Tehát mindig, mikor a kán, vagy bárki, aki erre vérpónira felül, és kilő egy nyilat, hazamehet megszak. Emiatt őt a harcban épp olyan nehéz elkapni, mint kideríteni valódi személyazonosságát, főleg, ha tud harc előtt, vagy megszakban lőni.
A figyelem koncentrálódik… Na, de, mennyi megszak távtámadás van? Egy, de azt csak bárdok tudják. Illetve van egy lövés, amit ki lehet lőni hadrend felállítás után. 75/1-re ennyi? Baaaaaaaaa…

Nade!

Van azonban ismétlő számszeríjismétlő számszeríj. Ez mindig tud megszak lőni, amikor van kártya a kezünkben. Innentől jó a buli, mert azért lap tán lesz a kezünkben. Kell egy ló és egy nyílpuska, (és egy mogzólépcső), és utána hangzatos címeket és jelszavakat üvöltve vágtathatunk a csatába, minket csak megszakban lehet bántani, vagy még úgy sem. A nyílpuskára – mivel kincs – ki fogjuk fizetni a 2 MP-t – innentől leszünk partiban a velünk azonos szintű kalandozókkal. Cserébe van egy ótvar képesség-kombó alapunk. Ez azért jó, mert nem kell counter semmire. Harcban nincs (annyi) akadálylap, és mire az ellenfél pislog, hazamentünk (az akadálylap elől is haza tudja lőni magát). Ja, ő besebződött. Ha nem nyertük meg a harcot, kitérdekel, kövi körre neki fel kell tudnia kelni, mert amúgy nem tud beállni és akkor azt a harcot nyerjük. Mi ráérünk, a módszer kilencezer évvel öregebb, mint Kránban bárki… Ha meggyógyult, kibírta, nem para, akkor is hazament. Minden körben nem fogja kibírni. Kezdjük magunkat Démonkánnak érezni? Kezdjük bizony. Szépen szólva, elég genyák vagyunk. Ja, úgy is lehet, hogy mi csak akkor lövünk, amikor ő már cselekedett, besebezzük, hazavágtatunk. Ezért nem olyan könnyű megszak sem. Ellenfél cselekedete célpontját veszti (minél drágább, annál jobb), az MP meg gazdáját veszti… Szóval, ennyire retek a démonkán, megütni nyet-nyet. Kell a kombóhoz 2 kártya, de utána szépen, khatifosan sz.pat. (nem is rendes khatif? Dehogynem, tiszteletbeli, emeritus…) Ha a nyílpuska mellé húztunk Bukott bálvány bűvöletéBukott bálvány bűvöletét, az pazar. De minden alaklommal simán eldobhatjuk a lekevésbbé hasznosnak tűnő kártyánkat is, a BBBvel viszont a felkészületlen ellenfelet szépen lelőjük.
Ok. 2 kártya kell hozzá, ismétlem, tehát ez csak dugi kombó, kell rendes terv is. A rendes terv a természet/halál szférás papi varázslat / a harcos által asztalra tehető ütés. 3-4 MP-s lapokat válasszunk, hiszen a többséghez képest első körben MP-fölényben leszünk, nem lesz majd MP árban leszedni őket, főleg visszaütni nem. Ebbe a pakliba 20 ostromingyenesítés kell, ha első körben nincs 2 ingyen ostromunk, az ordas szívás. A khatifos hazaugrálásra van még 2 remek alternatíva, a wirgwirg és az elvetemültelvetemült. Ezek is hozzák a besebez + haza szitut, a démonkán legönzetlenebb alattvalói, jár nekik a kötések oldásakötések oldása, vagy az Ylchan Magrath tüzeYlchan Magrath tüze.

A nomádokat feláldozzuk ötösével…

OK, valahogy kiizzadtunk egy sikeres manővert, Zherlig-papa lihegve gubbaszt a sámándombon, az öt fijú mongol pedig a várható élettartama miatt panaszkodik a token-esélyegyenlőségügyi ombudsman syburri hivatala előtt, népviseletben, és “kérésznek születtem, senkise kérdezett” táblával… mert hogy ugye kör végén fel kell áldozni őket, ha addig nem gurítunk velük valami markánsat, akkor a nagyapót hiába toltuk ki a vérpóni hátán a vágóhídra…
Ez elég gáz. Ott a finom husi, és megy a kukába, pedig még friss, szinte mozog… Minden eszközt, ami a feláldozást valami előnnyé kovácsolja, vessünk be: A Könnytelen ÖregA Könnytelen Öreg, BöllérBöllér, VérpusztítóVérpusztító, ÁldozótőrÁldozótőr, Gyanútlan felderítőkGyanútlan felderítők… mivel körönként 5 tokenben gondolkodunk, mindegyiknek minden körben dobhatunk egy nomádot, igazi démonkán-kultuszt építünk, körönként 5 emberáldozat, saját gyerek mind, 5 patrónus felé… De, de mindenképpen csak azután áldozzuk fel őket, hogy elmentek ostromolni.
Vannak persze a démonkáni titulusban jó dolgok is: ilyen például az ImaszentélyImaszentély. A démonkán persze itt nem imádkozik senkihez, itt hozzá imádkozhatnának, de ilyen vallású kaller nincs – tipikus szeráfi alku, csak saját maga promótálódik tőle – legalább a menedzsmentje profi, ha a kabátja viseltes… lényeg, hogy, minden varázslatunk olcsóbb 1 MP-vel. Földrengés 3 MP. VillámVillám, VérrobanásVérrobanás, Átok kiteljesedéseÁtok kiteljesedése, Ghazga mosolyaGhazga mosolya, Falka hívásaFalka hívása 1, Bestia megidézéseBestia megidézése, TornádóTornádó, Zabolátlan mágiaZabolátlan mágia prémium. De tudunk lefejezni, rosszkor jön a kígyó, befejez a vágás, stb, a Zherligkhatif sokoldalú.

Syburr fala, Syburr fala, hej, de magos…

ConcordiaConcordia + Quirrta-khin lovagQuirrta-khin lovag: Zherlig mellett kiférhet első körben, és utána akármelyikben… 2 lap be kell, hogy férjen. Az ősöreg quirrta már akkor is kifér, ha egyetlen MP-t vakerálunk valahogyan, pl. Legyőzöttek könnyeiLegyőzöttek könnyeivel. És ha harmadiknak lerakunk egy Shaka’ torrShaka’ torrt, nincs olyan pyarr istenség, akinek a neve súlyosbíthatná a kiváltott szitkozódást… A Zherlig nomádjárása 1/kör, tehát őt hiába ébreszgetjük az eseménylapokkal (vagy egyéb módon), körönként csak egyszer tud ötösikreket szülni. De a hucullal be tud ugrani a már elindult csapatba, tehát ha pl. húztunk KüdüginKüdügint, és az ellenfél nem tud elég szinttel beállni, két tornyot vihetünk. A SorsfordulatSorsfordulat is démoni partner, jobb sietni, mint nem. Azt ugye vágjuk, hogy a concordia/shakatorr közben, ha a toronyból kiesik egy SytixSytix, az azért támad majd (ha tudjuk fizetni) és csak utána gombolyodik tovább az időfonal (de mi nem visszük vissza az elágazáshoz a zöld követ, mint Bruce Banner, nekünk pont feketében tetszik a legjobban, Dorma Mu-nak (is) körönként áldozunk, de nem azért, mert ez neki teszik, hanem mert nekünk jobban…)
Ősi kombó a Bestia megidézéseBestia megidézése, XingXing+lefejezéslefejezés. Mivel fogunk nagyot sebző ütést játszani, beférhet az Alattomos támadásAlattomos támadás is.
Nem beszéltünk még a kezdőtornyokról, de azért ki lehet silabizálni, mit gondol a költő. Van ugye egy összefogás terme. Én használnék egy végvárvégvárat, magas, fal, biztos ostromindítás. Harmadiknak Gilron / Krad szentély. A Gilron alá imaszentélyimaszentély, és kettő az alábbi három közül: kimérák hagyatékakimérák hagyatéka / Császári vadasparkCsászári vadaspark / A kapuk tereA kapuk tere. Ez utöbbit kicsit bemutatnám, aki ezzel játszott az elmúlt 12 évben nyilvánosan, azt kinevezem címzetes pakliépítő khatiffá! Egyrészt, a már kipukkantott kimérák hagyatékát bedobhatjuk neki. Másrészt, a pihenő Zherlig be tud ugrani az ostromló csapatba az akadályok után. Végül pedig, bármikor hazamehet hucul nélkül is. Krad-szentély alá sajnos csak wirg / elvetemült / sytix csatolható, és az is csak akkor, ha felhúzzuk. Ha valakit nem győzött meg ez a 3 építmény, nyomhatja 8 lappal a játékot. Illetve, mivel mindenki tud lovagolni, elgondolkodhatunk a Quirrta-Khinn rendházQuirrta-Khinn rendház alkalmazásán is, minden körben lehuculhatunk, illetve, ööö lepucolhatunk egy szövetségest, manőverszámunk lesz hozzá, szövetségessel pedig sokan szeretnek tápolódni, és mi a khatifok bosszantásából építettünk várat nemdebár…
Ahogy az AKÚ-t nyert Zherlig deck laplistájában is látszik, az átkozott szett, főleg a szakadt zászló mehet, a nomádok büszkén cipelik, és a kombóink összehúzását nagyban segíti. Ugyanígy a Rejtőzés köpenyével is huculkodhatunk.

Hol a küldi, Dani?

Ja, igen. Nemesvad elejtéseNemesvad elejtése. Besebezhetünk valakit, hogy a követekző körünk nyugodtabb legyen. Elindul erre két token, és az ellenfél mérlegelhet, hogy rosszkor jön a kígyó, vagy inkább beáll akadályozni bármi áron…
Másrészt a sok token és a manőverbe beugrás miatt miatt reális esélyünk van két beteg küldetést teljesíteni: Fajháború megnyeréseFajháború megnyerése, kilencek kinyilatkozásakilencek kinyilatkozása. Előbbinek teltöltjük a cserepaklit halál jellemű ember kalandozókkal, utóbbinak pedig csak szépen kipakolunk minden laptípusból egyet-egyet, és nyerünk. (Ehhez játék elején rakjunk ki egy blöff óment, ami minket nem hátráltat.)
És persze, előfordulhat, hogy a gyepűvidék kiegben lesznek nomád tápok, amiket a Zherlig magára aggathat, majd meglátjuk…
MDani