Üdv, a GA emlékverseny formátumhoz fogok néhány pakliötletet írni nektek ezekben a cikkekben, eleinte kéthetente, ha belerázódtok ebbe a tempóba, és tudjátok követni, akkor utána esetleg sűrűbben, én addig fogok írni, ameddig Rambónál van töltény…
A mai, első témaválasztásomat némi hezitálás előzte meg – és itt nem a két év kihagyásra gondoltam, hanem a közelmúltra. Az ember az első cikk előtt olyan, mint egy bérmaruhás Ellana-papnő Orwella trónusa előtt – ruha nélkül… Megnyugtatok mindenkit, hogy az ember a 342. cikk előtt is várja, hogy súgjon valaki egy jó kezdőmondatot, de nem, az internet hallgat, Ellana sopánkodik, Della kacag, de Orwella jobban.. Szóval csak nőkkel ne kezdjen az ember – kivéve talán a címlapképet, ugye…
Na. 2 bekezdésnyi bullshit után jöhet a rendes bevezető. A formátum névadójának talán legelső, de mindenképpen legkorábban megjelent regényének egyik szereplőjéről lesz most betű vetve a netre. Bár eljátszottam a gondolattal, hogy a régi ultra-változatot vesézzem ki, de egyrészt az igen ritka kártya – másrészt ha elsőre ökörséget csinálok, akkor engem korán leépítenek és Rambó magányosan lövöldözhet a végtelenségig, meg sokan sztem nem is tudnák megmondani, mit is csinál pontosan, meg az új mégiscsak új, jobb, használhatóbb – talán már kitaláltátok (esetleg a címsor segíségével), hogy ő
A Mágusölő
Lássuk csak, 7 mp-ért fog lejönni, és reálisan 1 mp-t kapunk vissza, tehát 6-ban, kis szerencsével 5-ben leszünk, mikor pástot ér. Majd látni fogjuk a formátum kitapasztalásával, mennyire lehet apellálni a nyílt tornyokra, most én úgy veszem, hogy lehet +2 mp-re kalkulálni – amúgy talán másik kallerről írnék.
Én nem vagyok ilyen top-pro-player-mk-zseni-istenkirály-megabuddhalokizoroaszer, de szeretem a változatosságot, meg a váratlan dolgokat (asszem erre a cikkre se sokan számítottatok), szóval ezek inkább gondolatébresztők lesznek, a tier1-vadászatot mások háza táján – és asztalai körül – tessék végezni, de néha a csalánba is belecsap a Fekete Hold érintése – japp, elkalandoztam…
Hogy +2 mp sok / nem sok, az már önmagában szubjektív. Az, hogy mennyiszer tudjuk kinyerni a laphatásából a 2 mp-t, az még inkább… Egyrészt, homonkulusz-műhellyel vissza tudjuk hozni, tehát ha megölik, akkor legalább még egyszer. De talán nem kell 2 mp-ért ilyen mélyre süllyednünk, megoldhatjuk az ellenfél által nyájasan felkínált lefejezés nélkül is. 2 lapot tartok fontosnak:
Klánpróba kiállása (K) és
Átlépés a féregjáraton (IT). Ezek régi lapok, de nem annyira… A játék első keresésével ezek egyikére fókuszáljunk, küldetést keresni olyan sok lappal lehet, hogy…
…hogy azt már érdemes végigböngészni a lapkeresőben, 6-8 keresőlap betokozása ésszerű felhúzhatóságot biztosít.
A két küldetés alapban expedíciózható, tehát a 2 mp kinyerése ismételhető. Ez pedig azt jelenti, hogy amíg az ellenfél 2 kört játszik, addig mi hármat. (apokrif háttér: A Mágusölő a HJV élőhalott féltestvére – ha nem hiszitek kérdezzétek meg tőlük).
A körönként produkált 2-4 mp-t mire költsük?
Hát, vegyünk a gyereknek nyalókát, ha már iskolába nem mehet húsvétig. Ja, ezt a másik chatbe akartam…
Tehát bánomisén, lehet mindent hozni belőle, vagy bármit is, de én akadálylapra fordítanám, amit hősünk másik képessége miatt amúgy is fogunk játszani, meg mert ezen a formátumon egyszerűen aberráltan sok az akadálylap, sokukat az ellenfél goblinos attitűdje miatt (gyk gyávaság) sosem aktivizálhatjuk, csatolás után a következő dolog, amit teszünk velük, hogy visszakeverjük a deckbe kézfogás után. Tehát, szedjünk elő a mappa és a lapkereső mélyéről mocsár közepén vartyogó undormányokat, külső síkokról ide citált démonféléket, X-faktoros celebeket (ezek azok, amiknek X-et is tartalmaz az mp-értékük), de felőlem a szomszéd néni kövér házimacskáját is hozhatjuk, csak előtte adassuk ki hajmeresztő paraméterekkel. Ja meg a megasárkányok, 5+ sebzéssel. Ha találtok esetleg olyant, aminek nem lehet csökkenteni / gyógyítani a sebzését, vagy nem lehet semlegesíteni, vagy fixen öl, túlüt, akaratátvisz, pluszban kijátszhat hatalomszót, őselemet, támadás akciólapot, varázslói varázslatot a támadása(i) mellé, azokaz is vihetjük a pakliépítő kiállításra. Szépen kirakjuk őket egymás mellé, aztán eldöntjük, mennyi laphely jár nekik a 75-ből; és utána néhánytól elnézést kérünk, hogy feleslegesen zaklattuk és visszamappázuk. Nem emelnék ki senkit a ződ csürhéből, de amiket fentebb érintettem, olyanok mind léteznek ezen a formátumon.
Ti mennyi akadályt játszanátok ezen a formátumon X deckbe? A mágusölősbe ehhez a számhoz adjatok hozzá valamennyit, 3-5-7 darab még biztosan elfér. Amikor ez megvan oszd el hárommal. Ennyi akadálylapszedést biztosan kell tenned a paklidba, és amikor ebből nincs legalább 2 a kezdben, ne menj sehová, mert megszak akadálylap is van Yneven.
A fenti gondolatsor miatt más laptípusokból tehetünk / vállalhatunk /engedélyezhetünk magunknak kevesebbet. Egyszer régen olvastam itt egy cikkben, hogy van olyan, hogy valamelyik laptípustot túlysúlyozzzzzzzzzuk a pakliban, és akkor azt a laptípust az ellenfél nem tudja kezelni, mert kifogy a counterekből. Abban a régi cikben ez fordított kontextusban az eseménylapokról volt mondva, hogy ha nem játszik ilyennel így potyává válik az ellenfél countere. De szerintem ezen a formátumon, ahol minden lapból 1-1 darab van, ez a régi tanács hasznos lehet, mivel úgyis telelrakjuk a decket akadálylapokkal a pluszban felmerülő erőforrást és a harci felhasználhatóságot idecsatornázzuk, van egy erős, háromlábú székünk. Hátha harcban az ellenfél nem tud reagálni mindre… másfelől pedig, mivel mindenki ugyanígy, hegyekben tolaj az akadálylapot, tegyünk bele több countert – win-win – meg islovagoljuk a trendet, és be is készülünk rá, csak mi jobban. Az akadálylapok között vannak sokoldalúak – tehát amik nem csak a proteindús reggeli-potenciált látják az ellenfélben, hanem más téren is bevethetőek, leszed, valamt, dobat, húz, visszavesz, növel, csökkent, mittudomén – ezekből zongorázzunk össze és szelektáljunk a cserepadra néhányat.
A deck tehát
– küldetés + keresés (kb.8-11 db lentebb mondom, mik jók még szerintem),
– akadálylap sokadalom (24-27-30 db)
– akadálylapszedés ( min 9-10db)
– hazamenekülés (tehát nem harci, vagy laptípus-counter, hanem harci körök előtti menekülés – 6-8 db – ha csak a kulcsszót keresed, nincs ennyi, de a wirg és más lapok hasonlót tudnak),
– éberbeforgás (6-8 db).
– harci counter (4-5 db)
– Ha a 2 kulcs küldetést leszedik, akkor nem tudjuk a saját játékunkat játszani, játssszunk 3-4 db lapvisszavétellel.
– 3-5 meglepetéskártya.
Ha az ellenfél olyan kártyákat tol az arcunkba, amikre az van írva, hogy “harcban nem aktivizálhatsz akadálylapot”, akkor… Hát omg, bmg… De ezeket is le lehet szedni, többnyire akadálylapok sor fázisú képességével…
Vannak olyan lapok, amik az akadálylapok kipakolásával, uprgradelésével, újrafelhasználásával dolgoznak, úgymint
kötések oldása,
fenevad karmai,
megelevenedő sötétség,
telepítés, Felice ilyenolyan szolgái (mind ilyenolyan, és van pár aki nagyon-olyan, na azokról beszélek),
burjánzás,
Kaszmael, stb. Egy kicsit elfeledettebb lap a
tövislabirintus, ami plusz tempót ad harcban, ha megelevenedtünk. Vannak olyan lapok amik lehetetlen helyzetbe hozzák az ellenfelet: pl.
wirg +
shereb – és mindkettőnek van új skinje
Az elvetemült illetve
szolgadémon néven. Mi hazamegyünk, ő pedig kap X sebet, netán meghal. Mellé jöhet olyan akadály, ami nem megelevenedő, de harcban aktivizálható, pl. a réges-régi
Arkhuuisnak ma már vannak alternatívái, de az
Éji vadász mellett minden akadálylap ilyen(olyan), az effekt OP, a mi csapatunk rég üres, de ő még az életéért harcol a szélmalom-sereg ellen, ha szeretne ő is hazamenni, Győrfi Pált idézzük: – máskor ha elindulok, “maradj otthon”. Ha valaki nem a counterekkel és egyebekkel jól felvértezett legendáját küldi ellenünk, hanem vállakozó szellemű kiskalandozókat, ők az akadályokon könnyen úgy járhatnak, mint így tavaszutón Sándor, József és Benedek – zsákban hozzák a tetemet (haza).
Az éberbe forgás
Az éberbe forgás mesésen jó. Arra figyeljünk, hogy ebbe a deckbe az akciólap-féléket megfontoltan tegyük be. Akciólap-counterrel szinte minden pakli játszik, ha mi berakunk néhány spoilert, ami a témánkhoz nagyon fekszik –
bestia megidézése,
szentségtelen kapu,
gyorsítás, parafény, parafagy, mittom, akkor az emberünk ki fogja tudni sütni a countert, és a súlyozásból származó előnyünket fix pofára esésre cseréltük, mert mindig a legjobb lapunkat szedi majd le. Ha nem tesszük be, akkor csak az alkalomra fog várni és minőségi laphellyel fogja a saját kezét – tehát másik deckbe valók, ahol már a decképítéskor más a cél.
Most akkor tényleg küldivel nyerülnk?
Ja, a Klánpróba kiállása: ha az ellenfél nem tudja eltávolítani, szépen megnyerjük rajta a játékot. De mivel DP-vel akarunk nyerni, ha találunk 1-2 olyan küldetést, ami nekünk pazar, és tudjuk oldani, gyorsíthatjuk az egyébként kontrollos sebességű játékunkat:
–
Átlépés a féregjáraton. Ugyanaz, mint a klánpróba, csak erősebb, de kell hozzá +1 kaller. Tokent teremlő hatásokban gondolkodjunk, zombi, árny, akármi.
–
Démoni paktum megkötése: 2 lap eldobásért besebzünk sorba. Ha felfedezések korával játszunk, körönként művelhetjük.
–
Lovagrend megalapítása: alapszintért hozhatunk Raginalhoz hitsorsosokat, a régi agytaposó tesótól Arnilig, Selmóig, Aghvenig minden orwellánus jöhet. Szintén nem rossz a felfedezések korával.
Itt ugye mérlegehetjük, hogy a mi kalandozóink is drágulnak Raginal miatt. Nem javasolnám a sok kalleres kiépülést, de az 1-1 mp-t körönként kitaposó premieres tesó lehet megéri. Az agytaposásra a
Misztikus Bankár remek partner, a mi játékunkhoz elég lassú, illetve van egy remek küldetés a reneszánszon, a
szövetség megerősítése. Ha van kint szövetségesünk, fixen oldható. Raginal egy árnnyal 4 SZP-t termel rajta – ez az első alkalommal is broken lehet a bankáron, felfedezések korával pedig másodjára biztosan kitömi a quintarhát.
Látjuk ugye, a szinergiát a bankárral, ütközet, wirg, beriquel, mass-tempó-taposás.
Az mp-taposás témában van egy Km-érás ultra, az
olajraktárak felgyújtása. Annyi mp-t zúz, amennyi tagú a megoldó csapat. Szintén kiált a rendszeres expedíciózásért. Kell ugyan hozzá egy másik varázshasználó főkasztú kalandozó, szerencsénkre vannak az elmúlt húsz évből erős kiskalandozók, amik jók lehetnek nekünk +1 mp költség ellenére:
–
Conjurator: minden akadálylapunk 2 mp-s lesz. X mp-st ugye ezzel nem jó kombinálni, de a 3-4-5-6 mp-s, vaskos akadályok durvák, csontsárkány harcban kettőért… Vagy
földúr,
szélúr,
A rettenet prófétája,
azim anakbut, stb.
– Bár Raginal nem nő, mivel a játék elején lesz mp-előnyünk, megtehetjük, hogy
való torony–
sötét bordély cserével kezdjük a játékot, kapunk egy wiccát, kezdéskor pedig az
Enrawelli kristálykönyvtár alá berakunk
szemmelverés,
érdektelenség,
kígyóvarázs lapokat. A token-boszorkány az első manővereinket simává varázsolhatja.
Ebben a kontextusban érdemes megfontolni a
Síkváltó köpeny alkalmazását (IT). Ez valójában egy korát 3 évvel megelőző rejtőzés köpenye, erős hendikeppel. Ugyanis nem haza, hanem külső síkra repít, és a köpeny zsebében nincs ott a repjegy retúr fele. A kezdéskor kitett wicca azonban
szeánszolhat, tehát megoldja a beugrást 2 alkalommal. Ez a lap-pár úgy mentheti meg az életünket, hogy egészen kevés mp-t fordítunk rá, hiszen visszaugráskor Raginal 1-2 mp-t ad majd nekünk. Ebbe a kombóba, és a kezdőfelállásba varázslatok is kerültek, emiatt, ha ezt játsszuk, az akadálylap-túlsúlyt módosítsuk, legyen 1-2 mp-s varázslatunk elég, hogy a counterelésnél ne tudjon az ellenfél egyetlen szeánsz leszedésével falhoz állítani.
A saját kezdőtornyainkról még nem volt szó.
A
nemesi iskola biztos pont. Ha a való tornyot és wiccát preferáljuk, akkor az is megvan. Harmadiknak védekező torony kell,
ostromerőd,
kincseskamra, de mindenképpen rejtett torony, hogy legyen opciónk a
Márványszentélyre – hiszen enélkül a tokenektől esetleg eleshetünk. Ha nem akarunk fix építményt + wiccát – nomeg 2 mp-t erre áldozni a játék elején, akkor másik két tornyot szabadon választhatjuk. A játékunkat meghatározó, expedíciózásra kiszemelt küldetések miatt a
Ttitkos legendárium + alul
Kyel-szentély páros hasznos lehet, de ha jobbat tudsz, ne habozz!
Elsőre ennyit gondoltam, remélem, találtatok benne kedvetekre valót,