“Urria volt először Egyedüli volt és mindenható.Ő volt a föld, a levegő, a vizek és a Fa. Ő volt minden, és mindenek ura volt Ő. Az Élet és az élet védelmezője volt Ő.
Maga a Fa. Az Uscha. Gyönyörű volt az ő kérge, s mi az ő árnyékában éltünk. Urria formált bennünket, és állított önmaga őreiül.
Mindenhol enyhet adtak az árnyak, s kellemes volt mind a lét, mit vele tölthettünk. Mert akármilyen messzire is mentünk azon a földön, ő óvón ott volt velünk. Lelkünk mindig
visszatalált hozzá, mert abból az avarból formált minket, amit a Fa, az Uscha hullajtott végtelen koronája alá. s nem voltunk akkor még bűnösök.”
Sziasztok!
Tudom, hogy már mindenki epekedve várja a Gyepűvidék kampányát, de az még sajnos várat magára. Addig érjétek be ezzel a kis szösszenettel!
Elfendelbe zarándoklunk ma. Egy ősi nép hazájába. Paklink alapját is eme dicső nép fogja szolgáltatni.
Tény, hogy az ynevi történelemben Urria volt először, nálunk a kártyában kicsit más a helyzet. A kártya 1997-es indulásakor nem voltak elfek kártyán. Rájuk egészen a 2000-es évig kellett várni. Elsőnek ultrasoron jelent meg két lap a faj képviselői közül:Lidenar Eremas és aSirenari erdőjáró képében. Majd 2001-ben érkezett egy kiegészítő ami már az elfeket dolgozta föl: https://mk.deltavision.hu/portfolio/geoframia-elfendel/
Bár ide sorolhatnám Aurri Ly’Shematenelt, de mivel ő nem élet jellemű ezért vele nem szeretnék foglalkozni, pedig nagyon meghatározó lapról van szó.
Azóta eltelt 20 év! Erről Máté Péter dala jut eszembe, de az elfek esetében nem kellett 20 évet várni, mert azért időközben kaptunk lapokat.
“Oly hősök éltek akkor, kikről ma már csak álmodozni merünk. Fraien, az Ezüstkardú Bajnok, a naplények ura, kit Haiennek hívtak, és Enua Hillio, a Sárkányok Felkutatója, a hős asszony, aki az ősi szárnyas népet segítségünkre hívta. Nem ők tehettek róla, hogy végül mégis otthagytuk otthonainkat. Más volt akkor a föld, rá sem nagyon ismernél, ha látnád azokat a térképeket, miket akkor használtunk.”
Nos igen. A hősök és a hőskor. Elfekkel nem álltunk túl jól. 2001-ben kaptunk egy Ösvénymestert majd 2004-ben egy Berail Astumialt az Ősi Vérből és ugyanabban az évben az Ősi Vér 2-ben egy Sereneyat. 2005-ben érkezett Olwen Gilad-Aringorn a Kalandozók városában majd 2006-ban a Zászlóháborúban Oylinn és Lerrien. Ezután gyakorlatilag 4 évig hírük sem nagyon volt az elfeknek. Bár homoki formában feltüntek a 2007-es Sivatagi viharban az élet jelleműek eltüntek egy időre. 2010-ben aztán kézbe vehettünk egyetlen darab gyakori soron megjelent Relikviák rabját a Sirenari nyomolvasót ami valljuk be őszintén nem aratott nagy sikert a fajt szerető játékosok között. 2011-ben a Kötelékek hozott magával játszható és szerethető lapokat az elfek közül Ezüstkardú Fraien személyében mellé szövetségesként pedig a Nardael is jött, ami egészen a rotálásig minden elfes pakliban helyet kapott. Ezután sajnos megint 3 év szünet. az Ősök ébredése 2014-ben ölelte fel némiképp újra az elf témát főleg az Oltalmazó liget és a csomagban található 4 elf dobott a témán egy csöppet. 2016-ban Allrin verte agyon az elfeket reggeliző ork nekromantát és az óelf köré már lehetett játszható paklit építeni. 2019-ben a Lobogókban megjelenő Sirenar határainak őre borzolta a kedélyeket, igaz inkább Pleven, de itt már érződik az, hogy a tesztcsapat törődik némiképpen az elfekkel.
Tavaly az Elfeledettekkel és a Geoframiával viszont már igazi michelin csillagot érő, az elf gasztronómiába nagyon jól illeszkedő lapokat kaptunk a témában. Itt akkor el is érkeztünk a főszereplőnkhöz A Tudás tornyainak bölcsehez.
Az öregről már olvashattunk megjelenésekor Petykótól egy kiváló írást (https://mk.deltavision.hu/ezredeves-bolcselet/). Na de nézzük meg újra az azóta eltelt időt és, hogy mit hozott neki a Geoframia kiegészítő és az ultrákat is megnézzük, hogy tudnak-e esetleg neki adni egy kis támogatást.
Kezdjük a Geoframiaval és annak a toronynak a szintjével amit kifejezetten az elfekhez kaptunk: Fliadais D’anatel ligete . Ez egy nagyon hasznos szint az elfeknek. Tegyük hozzá, hogy gyakori lapról van szó és mégis ilyen képességekkel rendelkezik. A +1 szint gyógyulás a mostani verekedős játékkörnyezetben nagyon sokat jelent. Kb mint ha a Newcastle eleve 1-0 ról indulna el a Barcelonával szemben a Bajnokok ligája döntőjében. (ha én lennék a coach akkor “park the bus” lenne és legalább 3 kapussal játszatnám le a meccset.). Visszatérve a kártyához, ha ehhez a szinthez indításnak berakunk egy Barlangi menedék et akkor elértünk egy közel olyan jó tornyot mint a Domvik-szentély . Igaz, hogy a menedékkel csak harcban tudunk gyógyítani megszak!!! 2 szintet, de azt minden fordulóban megtehetjük, és az is igaz, hogy ehhez a hatáshoz két lapos kombó kell a szentéllyel szemben, de akkor is. Ezek mellé a tornyok mellé jöhet még az Elfeledettek promóciós során soron megjelent Elfeledettek parkja . Ez azért nagyon jó lap, mert fixen!! az asztalra tehetjük az első körben az öreget. Az ómenünk A fekete határ közelsége mellet pedig az első kört simán túléljük, 1-el olcsóbb az öreg és az elfjeinknek is ad plusz egy szintet, de csak addig ameddig van rajta ómen pont. Ez a 4 lap indításnak szerintem elég jól fixálja a paklink alapját hiszen egytől-egyig csupa jó dolgot ad nekünk induláskor. Térjünk vissza a ligethez és annak a még maradék két képességéhez. Az egyik küldetést olcsóbbít ha lapot DOBUNK, így ezzel a képességgel megint spóroltunk egy toronyszintet ami jelen esetben a még játékban lévő Térképszoba . A harmadik pedig az állat bestiáink 2-vel növelt TÁMADÁSA. Ezzel ki is iktatjuk a Khál pakli egyik borzasztóan zavaró képességét Vörös vadász . Összegezve: ez a toronyszint egy “multiuniverzális-megaspecialitásos-orgazmus” az elfeknek! Készen áll a paklink induló alapja: van fő kalandozónk, vannak tornyaink és van ómenünk. Na de mivel szeressünk nyerni? Megsúgom, hogy győzelmi kondícióra van 4 az NÉGY lehetőségünk. Ebből kettő meglepő módon az ostrom és a küldetés. A másik kettő már kicsit fortélyosabb és ezekből az egyik igen komoly áldozatot követel. Ha az ostrom vagy küldetés vonalat választjuk akkor a szokásos felállás szükséges a pakli összerakásakor: sebző akció lapok, akadálylapok, semlegesítések, gyógyítások. Akciólapoknál preferáljuk a hatalomszavakat szerintem. El vagyunk látva bőven ezekkel és a hatásaik is magukért beszélnek. Energiakitörés 1-ért 4 seb, Energiaelvonás 2-ért 5 seb és egyéb képesség, Sarjadzás 2-ért 3 seb, de lehet vele sorba is sebezni plusz akadálylapot is szed, és a csúcs kategória Az élet dala amivel 1-ért tudunk gyógyulni 4-et, ja nem 5-öt!!!(háháhá), nem halunk meg halált okozó hatástól és akkor is használható ha pihenünk, és ezt megtehetjük a sorban is gyors hatásként megszakítólag, lerombolva az ellenfél abba a dologba vetett hitét, hogy csekély esélye is lehet, hogy agyonverje az öreget! Nem nem kis barátom ahhoz még nagyon sokszor kell lesújtani az idős elf bácsinkra, hogy át kelljen raknom a jelenből a múltba. Olyan ő mint valami 95 éves milliomos nagyfater akit már alig várunk, hogy elpatkoljon és osztozkodjunk az örökségen, de természetesen agyonverni sem lehet és túlél mindenkit nevetve. Mert ha ezek mellé még hozzávesszük a Gyógyító hívása lapunkat amivel gyógyulunk 2-t…. megint bevettétek igaz? Szóval gyógyulunk 3-at akkor az elf öregünk egy elpusztíthatatlan terminátorrá vedlik át. Még nem fejeztem be ne örüljetek, mert még lehet fokozni. … újabb szünet…. Ha már az ellenfél kijátszott minden akciólapot és laphatást és képességet amivel már rápakolt az öregünkre 200 sebzést akkor mi eldobunk egy Hinnia . Ezen a ponton fog elpattanni egy ér az ellenfél agyában és tépi ki vérben forgó szemekkel a kezünkből a Hinniát és meg sem rágva fogja lenyelni. De ne végezzünk fél munkát. Miután már kellően ki idegeltük az ellent akkor még nyugodtan rápakolhatunk elfünkre egyéb dolgokat is: Sebforrasztó medál , A források őrének ajándéka , esetlege egy-két Smaragd szilánk . Ezt így szerintem nem kell tovább ragozni és azt, hogy mit is jelent az a plusz egy szint gyógyulás. Természetesen az ellenfélnél lapulhatnak aljas dolgok amik kicsit megnehezítik azt, hogy a mi öreg elfünk egy magyar kisnyugdíjas szívósságával eljuthasson az akciós farhátért a tacskóba. Hinniát ki tudja iktatni egy Drún testvedlő és tartalékolni kell a befőttes üvegben A kimérák hagyatéka át is a Fullánk ok ellen. Ezekre figyeljünk és próbáljuk észben tartani.
Egyébként simán egy kalandozós deckről beszélhetünk. Van éberbe forgásunk is: Az Őrtálló nagyok küldötte , és a már említett Források őrének ajándéka is tökéletesen megfelel ha ostromra vagy küldetésre játszunk. És ha már küldetés akkor ide teljesen passzol Aquir ügynök leleplezése . ez a 3 lap egy 60 lapos pakliban 12 éberbe fordulást jelent ami egy egészen jó arány.
Egy elfes pakliba még sokáig játszható a Luminatar ,de figyeljünk mert ahogy Hinniát úgy ezt a lapot is kiheréli a testvedlő!
Nos miután túl vagyunk az ostrom és küldetés verzión következzen az a kettő variánsa azoknak a pakliknak amik még simán megállhatják a helyüket öreg elfünkre.
Van egy olyan képessége elfünknek, hogy 1-mpvel olcsóbban tud leidézni természet szférájú varázslatot minden megtartó akit irányítunk. Nekem erről rögtön az jutott eszembe, hogy akkor Földrengés . Ezt mondjuk lehet használni egy ostromra kihegyezett pakliban is befejező lapként is, vagy építhetjük a paklinkat arra is, hogy csak ezzel szeretnénk pusztítani a szinteket. Ekkor kell a pakliba több toronyszint is és bár így elég nagy mp igényű paklit kapunk, de talán a sok olcsón érkező akadálylap elég időt hagyhat nekünk a tervünk végrehajtására. Érdemes meggondolni ebben az esetben a Kínzókamra használatát és természetesen a Nethiree hadoszlop bástyája is bekívánkozik a pakliba. Az 1 mp-ért érkező Lombok őrének kegyeltje tud akadályozni és vele is elsüthetjük a földrengést. Nem gondolom, hogy ezzel egy igazán versenyerős paklit tudunk összehozni, csak ötlet szintjén szerettem volna bemutatni, hogy akár egy ilyen győzelmi kondíció is járható út lehet azoknak akik nem szeretnek sorból kimozdulni.
A másik alternatív győzelmet egy toronyszint tudja szolgáltatni: Sárkányfészek . Itt be kell áldozni egy kezdő toronyszintet a fentebb említett háromból. De ha megnézzük apókánk képességét akkor máris értelmet nyer a sárkányfészek használata. 5 lap kézből eldobásával 3-al olcsóbban hozunk elfeket. Használjuk ki a MISZTÉRIUM adta kézméretnövelést: A szavakat Ismerő megtartója is rendelkezik misztériummal és 1 mp-ért tudjuk lepakolni. Ne feledjük az öreg képessége állandó így bármennyiszer ellőhetjük a képességet valamint pihenőben és sérülten is játszik ez a dolog. A Sárkányfészekről korábban volt már egy cikkem. Onnan lehet ihletet meríteni ehhez a verzióhoz is, hogy mivel húzzuk tele a kezünket vagy dobjunk. Ez szerintem egy igazán jól járható utat és egy játszható paklit is eredményezhet, hiszen a MISZTÉRIUM a laphúzós hatásokkal összedolgozva igen komoly termelékenységet idézhet elő.
Látható, hogy egy jól megalkotott lapból (esetünkben az öreg elf) mennyi mindent ki lehet hozni és mennyi lapból tudunk válogatni, hogy összehozzunk egy paklit. Pedig sok dolgot meg sem említettem kezdve a természet szférás varázslatoktól az olcsón érkező állat és növény bestiákig. De tudjátok ez is olyan mint a vaksötétben történő gruppen: megmarad a meglepetés öröme amikor hirtelen felcsukják a villanyt!
Köszönöm ha végig olvastad!
alans