Szó a könyvben, rács a házon,
Vad ketrecben, fejsze fákon,
Szenny a vérben, zár határon,
Tőr sötétben, ember láncon.
részlet Timul cwa Anrem:
Tűrni nem való dolgok balladájából
Sziasztok!
A mostani cikk egy kicsit késve érkezett, mert szabályértelmezési gondjaim akadtak, de szerencsére a tesztelő és bírói csapat mindig készségesen az ember rendelkezésére áll. Szerettem volna bemutatni egy kombót, de sajnos a lektorálás során kiderült, hogy nem működik. Pedig micsoda meglepetést is lehetett volna vele okozni! Sebaj, mert a kártyában szerencsére annyira sok a lehetőség, hogy ha nem megy az egyik, akkor majd megy a másik megoldás. A cikkben azért leírom, hogy mit is szerettem volna.
Nos, a cikk elején olvasható idézet és a címe sem véletlen. Gondolom már sokan kitalálták, hogy a rongyosokról lesz szó a mai napon. Ez a “színtársulat” még nem nagyon tudott jól szerepelni egyetlen versenyen sem. Pedig lenne bennük lehetőség mind lapok számában, mind pedig a felhasználhatóságuk révén is, de még a formátumot tekintve is. Az a része a kártyának, hogy egy témát többféleképpen is fel tudunk használni szerintem zseniális, és ez adja meg a játéknak az igazi sava-borsát. Felhasználás területén a győzelmi kondícióra gondolok természetesen. Rongyosainkra ez különösen igaz. Sok lap van hozzájuk és még többet lehet belőlük kihozni, ha megtaláljuk a megfelelő arányokat és természetesen azokat a lapokat,amikkel még igazán erősek lehetnének. Mondjuk én szívesen megnézném, hogy Panyik Zoli vagy Kezso mit tudna belőlük kihozni! Hallottam olyat, aki azt mondta, hogy kell még nekik szint, vagy az a baj velük, hogy az a fránya 3 manőver mindenképpen kell. Na én ezt ma megmutatom, hogy nem biztos, hogy így van. Elég oda 2 manőver is! Vagy elég akár csak egy is? Na majd kiderül!
Főszerepben A koldus . Emberünk nem egy kőbunkó ezt szögezzük le az elején! Ha tüzetesebben megvizsgáljuk a lapot, akkor egy csomó minden az eszébe jut az embernek. Nézzük a színesítő részét: Erv, ereni, Arel-hívő. Már ez a 3 dolog is feldob az agyamba néhány lapot. De nézzük tovább: Harcos is, meg pap is. Itt már az akciólapok is szépen elkezdenek összeállni, de ezekhez még pluszba jön, hogy minden szférát használ és még pszije is van. Ja és 10-es fizikum! Ugye mennyi minden felugrott a kis agyacskákban? Pedig még a szövegezést és a képzettségeit nem is néztük meg! Igaz neves kalandozó (ez is sokat sejtet), viszont van neki 3 semmitmondó képzettsége. Ezt ellensúlyozza a lap szövegdobozában található 3 képesség, ami igazi csemege a küldetés megoldást szerető emberkéknek. Gyakorlatilag bármelyik küldetést meg tudja oldani élvezve annak minden pozitív hatását, valamint mivel ezek a megoldásra váró küldetések (amiket kipakolunk a képességével) rejtett lapok ezért az ellenfél nem tudhatja, hogy a megoldásuk után rá milyen szörnyűségek várnak! Már ez a része is jó kis hangulatot adhat a játéknak. Az utolsó képessége elég komoly keretek közé szorítja a vele való játékot. Hiába ugrunk mi neki küldetéseket megoldani és varázsolunk össze 11 vagy akár 19 DP-t, nekünk akkor is kell 3 manőver, hogy nyerni tudjunk. Ezt most megpróbáljuk kiküszöbölni, megkerülni, eltüntetni. Miként érjük ezt el? Több megoldás létezik erre. Először is keressünk olyan küldetéseket amelyek sok DP-t adnak. Ha lapkeresőzünk, akkor feltűnik, hogy van két küldetés, ami 10
Critai tábla elvontatása illetve 11 DP-t
Gorvik megsegítése ad megoldásakor. A baj ezekkel, hogy 10 és 11 MP-be kerül a megoldásuk. Valljuk be ez azért túl sok MP és A koldus utolsó képessége miatt nem is biztosítják a győzelmet. Jó-jó de ott van a
Térképszoba, de az még akkor is csak 1-gyel olcsóbbítja a küldetéseket. Szóval az egy manőveres nyerés eddig úgy néz ki bukta. Ja várjunk csak mégsem. A kártya csodálatos dolog és megadja nekünk azt a lehetőséget, hogy a koldussal elég legyen egy manőver is a győzelemhez. Mondjuk ehhez ki kell várni 3 kört és csak a 4. körben tudjuk megvalósítani, de akkor is van lehetőségünk egy manőverrel győzni. Igaz, hogy a lap nem ehhez a témához lett kifejlesztve és még kombó is kell hozzá, de létezik megoldás. Méghozzá a
A kristályszférák titkainak átadása . Játszhatjuk ugyanazt a játékot tulajdonképpen a rongyosokkal mint a KSI-vel. Viszont itt van egy kis bökkenő, mégpedig a koldus utolsó képessége. Az sajnos nem engedi meg nekünk, hogy 19 DP-vel nyerjünk. Na, ezt fogjuk most mi kikerülni. Amint megoldottuk a küldetést és már kint van mind a kilenc laptípusból egy-egy, akkor jöhet a mi kombónk! A koldusnak meg kell halnia!!! Miért? Mert mi rafináltak vagyunk(https://coub.com/view/1jzfdz). Ezt megtehetjük úgy is, ha manőverbe küldjük és megöletjük, vagy egyszerűen csak feláldozzuk
Gyanútlan felderítőknek. Ezek után kijátszunk egy
Második esélyt. De gondolom ez már egy túl komplikált megoldásnak tűnik. Az is! Itt én azt szerettem volna és ebből lett a bukta, hogy mivel a koldus rejtett lapként hozza a küldetéseket ezért nem érvényesült volna az, hogy a küldetést nem lehet megoldani az első 3 körben. Szép is lett volna! Sajnos vagy szerencsére (ezt mindenki döntse el maga) ez nem működik! A lényege végül is az a dolognak, hogy más témával is meg lehet oldani a küldetést, és ez egy szép nagy piros pontot ad a játéknak.
Követve a küldetéses vonalat marad nekünk 4 nagyon frankó küldink, amikkel tudjuk fokozni az ellenfél feszültségét: Az elfeledettek hadba hívása ,
Idővihar megzabolázása,
Ősi egyezmény helyreállítása,
Zászlóháború megnyerése. Ezek 5-6 DP-t adó küldetések. Itt ugye már elég a két manőver a nyeréshez, ha alkalmazzuk a fentebb említett kombót. Ráadásul ezeknek a küldetéseknek a megoldása elég komoly előnyt adhat nekünk, míg az ellenfelet komoly hátrányokkal érinti. Ezek mellé kell még valami ami DP-t ad. Ez lehet toronyszint
Utolsó mentsvár, vagy akár építmény is
A M.A.G.U.S. kolostora,
A Kimérák hagyatéka. És itt az építmények ki is merülnek a tárházból sajnos, ráadásul a kiméráknál figyelni kell, hogy meglegyen az 5 alapszintnyi kaller.
Amit feltétlenül megemlítenék ennél a kalandozónál, az az éberbe forgások sokasága: Ágyas,
Kalmon Yadah,
Enyhet adó,
Az Őrtálló nagyok küldötte. 4-4 példány egy pakliban 16 éberbe forgatást ad a kezünkbe. Ez nem kis fegyvertény, ráadásul ha megnézzük a
Az elfeledettek hadba hívása küldetés képességét, akkor még éberen is mehetünk haza. Képes haza ugrani Sorba
Tagrid képességével, ami tulajdonképpen a köpeny olcsóbb képességét jelöli. Ez már nekem onnantól a szívem csücske lett, ahogy kijött ez a lap.
Koldusunknak van szövetségese is, mivel nevesített erv. Kirakjuk rá az Egy szív, négy rapírt és teleaggatjuk az abbit cuccokkal:
Abbitacél rövidkard,
Abbitacél mellvért,
Abbitacél pajzs,
Abbitacél sisak. Ez a négyes elég jó kis védelmet tud adni a szegénységi fogadalomban élő kis barátunknak. Akciólapokból egyébként is tengernyi áll a rendelkezésünkre. Ezek közül kiemelném a
Villámot, valamint a személyes kedvencemet
Darton tréfáját, ami kiválóan passzol a fentebb említett második esélyes kombóhoz, és ha ezt
Borméreg használata mellett tesszük, akkor az 6 szint sebzés.https://youtu.be/ozDqY33n3pw
Viszont ha valaki úgy gondolja, hogy nem lehet felfelé építkezni, akkor kezdjünk el ásni lefelé. Talán az megoldás lehet! Mi lenne, ha összeraknánk egy ostrom paklit a koldusra? A cikk elején említettem, hogy pap is összes szférával. Számomra ebből következik, hogy akkor ő tud rengetni. (Földrengés) Két manőver és egy rengetés. Ezt tudja a Sápadt Légió is két manőver egy szövetséges és nyer is. Ezt megjátszhatjuk a koldussal is. Ostrom ingyenesítés, akadálylapszedés és indulhat is a móka. A küldetések helyére mehetnek ezek a lapok. Harcban is jók vagyunk. A már említett villám nagyot tud ütni és ha mellé kirakunk egy
Zivatart akkor az ellenfél vakarhatja a fejét hiszen a KSI-ben is használt tűzvarázslatok is sokba fognak kerülni. Plusz visszavehető a villám is kézbe.
Láthatjuk, hogy ennek a témának nagyon sok lapja van, amik jól használhatóak a kalandozóink mellé, illetve a fő kalandozó mellé. Biztos, hogy nem soroltam fel mindent és az is biztos, hogy más másképp látja őket. Alap lapjaik erős tulajdonságokkal bírnak. A Végeláthatatlan tivornya,
Tagrid és
Kalmon Yadah, valamint harmadik társuk
Nahum swa Aigras-Hwalandar és a pluszba érkezett
Predoci óbor mind-mind egymást erősítik és segítik a játék során. Bármely küldetést megoldják a koldus segítségével, ami egy nagyon erős fegyver. Mégsem lehet őket az élvonalban látni! Valami hiányzik nekik? Vagy egyszerűen csak nem találjuk a helyes összetevőket és azok arányait? Remélem egyszer valakinek a kezében végre megmutatják, hogy igenis sokra hivatottak!!!
Köszönöm ha elolvastad!
Alans