Sziasztok!
Hosszú idő után ismét jelentkezem egy rövidebb cikkel, melynek keretein belül két olyan lapot fogok bemutatni, melyek két várva-várt témához kapcsolódnak.
Chapter 1
Tuharbaq álomerődje
Az elsőhöz egészen a gyepűvidékig, azon belül is Tuharbaq völgyéig kell eljutnunk, ahol egy khatif testvérpár álomkriptája várja az oktalan betolakodókat.
Az antiss gyepűvidéki valótlanságának valódi központja, ahol évszázadok óta szunnyadnak a Dermedt Fivérek, de jaj annak a balga léleknek, aki háborgatni meri őket!
Az örök álmukból felvert Álomlovagok bizony nem ismerik a tréfát, és könyörtelenül lecsapnak mind a valóság, mind az antiss mezején! Ember legyen a talpán, aki mindkét fronton állni képes a sarat. A fokozódó lidércnyomás az
Álomkripták őrzőivel teljesedik ki igazán. Amikor már azt hittük, hogy túl vagyunk rajta, lecsapnak újra és újra az antiss ismeretlen, rettegéssel és szorongással kikövezett tengerén, hogy végül a legragyogóbb elmével megáldottak is nyáladzó, megtébolyodott földönfutóként végezzék.
Mindezekre számíthatnak mindazok, akik botor módon háborgatni merik Tuharbaq álomerődje lakóinak évszázados álmát…
És akkor lássuk a lapot magát:
Tuharbaq álomerődje
Az antiss gyepűvidéki valótlanságának valódi központja
Feltétel: Antissjárás II + gyepűvidéki
DP 1 AKADÁLYOK 0
[] Játékosa Álomkripták őrzője lapjainak
MP-igénye 1-gyel csökken.
[] Játékosa Álomkripták őrzője lapjai
fordulónként egyszer pihenő helyzetben is
kezdeményezhetnek ostrom manővert.
[] Játékosa csapatszintje 2-vel nő
a harc végéig, amíg van a csapatban
kalandozója.
Nos, a nemrég megjelent odakozmált pelikán feltehetően sok kérdést vetett fel, hogy mire is lesz jó, meg miért tennéd pakliba. Mi sem mutatja ezt jobban, ha megnézzük Noran cikkét, ahol így írt a lapról: „De ez a lap semmit nem tud. Inkább úgy mondanám, egyelőre még nem látszik, hogy mit.”
Azt hiszem az álomerőd valamelyest választ ad erre a kérdésre, hiszen az Álomkripták őrzőit emeli be az
Álomlovag mellé a deckbe. Még olcsóbban érnek majd pástot, ők is rád másznak pihenő helyzetből, és még a megostromolt toronyszint FAL-át is kompenzálják valamelyest.
Álomlovag ellen például már el kell majd gondolkodnia az ellenfélnek, hogy hány szintet is tol be blokkolni, mert ha ütnie kell, és elfordul, akkor bizony mehet is haza aludni szörnyű rémálmok közepette…
Ennek utána pedig egészen biztos vagyok benne, hogy „Lesznek itt még kerek szemek és lefelé konyuló szájak azoktól, akiket egy odaégett csirke páhol el a páston.”
Chapter 2
Játékfellegvár
Mai második bemutatásra kerülő lapunk egy már-már feledésbe merült, végtelenül izgalmas témát próbál meg beemelni a metába.
Bár magában a téma fő lapjában rengeteg potenciál van, de legjobb tudomásom szerint a Lobogók Hatalma megjelenése óta szerényen pihen a mappák mélyén, versenyt sem látott még soha (de ha tévednék, akkor egy eredmény és egy decklista feltűntetésével cáfoljon rám az illetékes). Legfeljebb a
kisb
ará
tait karolta fel rövid időre egy erioni színésztársulat vezetője, akit csak
Holdfényemberként emlegetnek.
Most viszont végre valahára talán leporolják majd a játékosok a jó öreg Timul cwa Anrem-et és csapatát, hiszen a Csapszék után megnyílt a Játékfellegvár is Erionban, ami vélhetően minden olyan igényét kiszolgálja a Rongyos gárdának, amire egy maguk fajta bukott nemesekből álló társulat csak vágyhat!
Íme:
Játékfellegvár
Fogadónegyedbeli taverna és játékbarlang
Feltétel: Timul cwa Anrem/Rattikani
DP 1
AKADÁLYOK 1, MISZTÉRIUM, IGAZ NÉV – Rattikani Fogadója
[] Játékosának Kézmérete nem nőhet 8 fölé.
[] Játékosa 1 MP-vel kevesebbért aktivizálhatja Rongyos
kalandozó lapok laphatását és képességét.
[1] Játékosa raktárába 1 Predoci óbor kerül.
[] Játékosa kikeres Jövőjéből 1 legfeljebb
1 DP-értékű küldetés lapot, Torozon
Tavernáját vagy Rongyos kalandozó lapot.
És igen! Ez bizony nem más, mint a híres-neves Rattikani Fogadója! Csak azóta felújították.
Lássuk, mit kapunk a tatarozás után, ha mi menedzseljük az ivót, persze csak akkor, ha már maga Rattikani, vagy A koldus a szolgálatunkba állt:
- Kapásból kapunk 1 DP-t, ami nem rossz, hiszen segít a „csak még 1 DP kéne valahonnan” problémán.
- Továbbá újonnan berendezett kocsmánk felvértezték MISZTÉRIUM-mal, így kapunk 1 Kézméretet is, ami szintén jól jön, mint fontos erőforrás.
- Viszont túlzásba nem eshetünk, egyből maximalizálja is 8-ra a kezünket. Azonban ne csüggedjünk, mert akad itt még a luxuscikkekből bőven!
- Egyrészt Rongyos társaink zsoldja valamivel kedvezőbb árfolyamon számolva már egész kifizetődő, már-már diszkont áron állnak szolgálatunkba.
Tagrid 0 MP-ért menti meg
koldusunk bőrét a legnagyobb csetepatéból is,
Kalmon pedig mindössze 1 MP-ért állítja ismét talpra, hogy újra
kereshessük a bajt.
- Ha saját fogadónk van, az azért is jó, mert mindig van kéznél
Predoci nedű, ami egyszerűen vonzza a léhűtő
Ivócimboráinkat, akik néhány kupa után remegő lábakkal ugyan, de szíves-örömest kitartanak mellettünk, ha újra
tivornyázni vagy
balhézni akad kedvünk.
- Persze az sem utolsó dolog, hogy frissen avanzsált fogadótulajként mindig akad valami kaland, valami küldetés, amire elindulhatunk.
- Ha pedig dolgunk éppen akadna, csak segítőtárs nincs a láthatáron, egyszerűen szétnézünk a söntésnél, és tuti ott találjuk valamelyik régi Rongyos cimboránkat borát kortyolgatva.
- Amolyan bónuszként pedig, ha egy fogadóra már szert tettünk, hamarost érkezhet a
második is, bár ennek úgy néz ki egyelőre csak Örökségen, vagy a kissé még kiforratlan
Gáspár András emlékformátumon van jelentősége, de ki tudja mit hoz a jövő.
Nos, amint látható, rengeteg lehetőséget nyit meg A koldus előtt a Játékfellegvár, érdemes egyből ráugrani a lapkeresőre is, hogy milyen legfeljebb 1 DP-s küldiket tudunk vele elővarázsolni a pakliból. Bár korfordulón nem lesz valami sok, azokból is kevés a hasznos, de biztos vagyok benne, hogy mindenki meg tudja álmodni magának a megfelelőt, amit kikereshet…
Azt pedig, hogy milyen küldetéseket akarunk megoldani koldusunkkal úgy általában, mindenkinek a fantáziájára bízom, és itt csak a legnagyobb közhelyeket sorolnám fel a teljesség igénye nélkül:
Az elfeledettek hadba hívása,
Ellentétek felszítása,
Idővihar megzabolázása,
Megszálló flotta feltartóztatása,
Ősi egyezmény helyreállítása,
Querda pár befogása,
Zászlóháború megnyerése, hogy csak néhány fajsúlyosat említsek.
Nyilván itt is ki-ki megtalálja a magának valót, elvégre jelenleg 89 db kék kártya van Korfordulón.
Végszó
Bízom benne, hogy sokunk érdeklődését felkeltette ez a 2 kártya, és végre valahára előveszik a játékosok az Álomlovagot és a feledés ködébe burkolózott
koldust is.