Akadályok újratöltve

Szervusztok!

Bizony az akadályokat időnként újra kell tölteni, és most nem arra gondolok, hogy gondoskodjunk toronyszintjeink és építményeink folyamatos védelméről, hanem a játékkörnyezetre. Történetesen a Korfodulós metára, amely évente megújul, és bizony változik az akadálylapok köre is.

Jelen esetben az Elfeledettek megjelenésével búcsúzók közül a legfontosabbak az Őserős akadálylapok: (Od-rúnaOd-rúna és FlerFler). De volt, hogy Hishíquor harcosaHishíquor harcosa vagy a CsápfalCsápfal okozott álmatlan órákat. Ezek a legtöbbünknek valószínűleg nem is fognak hiányozni, viszont élesen jelzik egy korszak végét: az ingyenes csapdák és bestiák időszakának befellegzését.

Az Elfeledettek célkitűzését a “zöld veszedelmek” is hűen követik. Lássuk hát, mik azok a hatások vagy konkrét ismerősök, amik és akik majdnem a feledés ködébe merültek.

Kezdjük magával a méltán híres OgonomusOgonomus-szal, aki egyike volt az első pyarroni mágusoknak. Híres művei, a Kismágia és a Trükktár ma is meghatározóak. Ő a Tudatlanok mágiája, és a Titkok könyve írója is.

A világutazó mágus 2007-ben jelent meg ultraként, amikor a Hétarcú Birodalom, az Acél és ármány és a Zászlóháború uralta a metát. DE le kell lombozzalak kedves olvasó, nem jelenik meg újra egy bitang Élet jellemű varázsló, aki gyorshatásként dobálja a varázslatait, és pörgeti vissza őket a Kézbe. VISZONT felcsapjuk a Trükktár fóliánsát:

3 MP Ogonomus fala
Térmágikus csapda, Ogonomus trükktára
CSAPDA
Az ellenfélnek szét kell osztania 6 sebzést
csapatának tagjai között.
Egy kalandozóra nem osztható alapszintjénél
több sebzés, kivéve, ha emiatt nem lehetne
több sebzést kiosztani.

Őszinte és megkerülhetetlen lesz gondolni rá pakliépítéskor, és ez még csak a híres Trükktár első darabja. 😉 Hoppá! 6 MP az ellenfélnél és ostromra megyünk a főkallerünkkel (persze egy 1. szintű goblinra azért kár lenne vesztegetni), ajaj két akadálylap, sebaj FayumaFayuma szedi az egyiket, de itt jön egy újabb meglepetés:

3 MP Rejtett verem
CSAPDA
Célpont (K:) kalandozó elveszíti képességeit.

Ez mindig egy ütős hatás volt a játékban, és ezért ezzel elég fukarul bántak a kártyafejlesztők. Hisz lássuk be, elég illúzióromboló, ha hősünk elveszíti képességeit. Bár a túloldalról nézve egy folyamatos terror frappáns megtörése, már csak csapdába kell csalni az ügyeletes nagyfiút. 🙂

Mint látható, az akadálylapok ideális finomhangolói lehetnek a játékkörnyezetnek. Lássuk a következő szintet.

“A Kőevőkkel leggyakrabban a Sheral bércei közt találkozhatunk. Kizárólag köveket esznek, kényelmes tempóban morzsolgatják a köveket, majd a zúzalékot hangos ropogtatással elfogyasztják. Testi erejükről kellő felvilágosítást nyújthat a látvány, amint puszta kezükkel morzsolgatják a sziklányi falatkáikat. A vártulajdonosok nagy megkönnyebbülésére a Kőevők – ki tudja, miért – nem kedvelik a megmunkált követ, csak a „természetes” táplálékot. Valójában kár is lenne túlságosan sok szót vesztegetni rájuk, ha nem lenne egy ránk nézve roppant kellemetlen szokásuk. E lények ugyanis úgy szeretik a drágaköveket, mint embergyerek a cukrot. A különbség pusztán annyi, hogy egy Kőevő nagyjából úgy tud ellenállni egy drágakőnek, mint a szomjhalál szélén álló utazó az oázis hűs vizének. Minél nagyobb egy ékkő, annál messzebbről vonzza a Kőevőket. A Kőevők gyomra az emésztéshez nagy hőt termel, amivel egyre erősebb hőaurát fejlesztenek maguk köré. Egy szó mint száz, kedves kalandozók, ha egy csapat Kőevő ácsorog este a tábor szélén, és jóindulatú mosollyal a drágaköveiteket kéri vacsorára, kétszer is gondoljátok meg, hogy visszautasítjátok-e őket. Könnyen lehet, hogy – ha másképp nem megy – füstölgő és péppé vert tetemeitek felett fognak csemegézni.”

1 MP Kőevő
BESTIA
SZÁM: 1. TÁMADÁS: 9. SEBZÉS: 3.
[állandó képességegyszeri képesség] Célpont építmény véglegesen
1-gyel kevesebb DP-t ad.
[1állandó képességegyszeri képesség] Az ellenfél 0 DP-értékű nem nevesített
építményeinek képességei és laphatásai nem
érvényesülnek a forduló végéig.
[1állandó képességegyszeri képesség] Célpont drágakő felszerelés megsemmisül.

Lássuk be, az építmények is kissé elharapóztak az utóbbi években, így itt az ideje, hogy köztük is rendet vágjon valaki. Egy Kőevő ideális megoldás, hisz ha nem is az első, de a második már mindent kezel Korfordulón. Érdemes átböngészni az építmények listáját, és beszerezni egy Kőevő családot a házhoz. Utolsó képessége pedig a Kilenc Sor Iskola varázslóinak fog igazán fájni…

A desszerthez pedig hadd idézzem Abdul al SahredAbdul al Sahred szavait a Necrografiájából:

„Szerencsétlen halandó, ugyan mit tudhatnál te a teremtés magasabbrendű műveiről, az emberen túli világok halhatatlan lakóiról? Azt hiszed, ismered őket, erősebb vagy náluk. Eszed fürgébben jár, karod erősebb, mint az övék, úgy tartod? Ostoba vagy. Gondolod, hogy kisszerű képességeid felülkerekedhetnek a Köztes Síkok rettenetes lakóin? Pedig ha egyszer szemtől szemben állsz egyikükkel, lábad megremeg, szíved kalapál, csaknem kiugrik a bordáid közül. Tekintete súlyától visszarettensz, elfog a rémület. Mert arra teremtették őket, hogy felettünk álljanak. És mégis hiába a figyelmeztetés; olykor ostoba halandók, akik abban a tévhitben élnek, hogy hatalmuk már nem lehetne nagyobb, megzavarják nyugalmukat, s megpróbálják alárendelni őket akaratuknak. Azt képzelik, hogy szánalmas mesterkedéseikkel felülkerekedhetnek a Teremtés magasabbrendű lényein! Ó, emberi ostobaság! Figyelmeztetlek hát téged, ki e szavakat olvasod: óvakodj a démonoktól!”

 

A Wirg a démonok között is gonosznak számító, szárnyas közdémonfajta. Menekülő típus, előszeretettel jön az anyagi síkra, hogy megszabaduljon aktuális démoni haragosaitól néhány száz évre. Ekkor szüksége lehet olyan segítőre és kísérőre, akivel könnyen megérteti magát és átvészeli az önkéntes száműzetés idejét. Előfordul, hogy tud módot arra, hogy bántódás nélkül hazatérhessen. Ez lehet egy evilági varázsszer, vagy lélek begyűjtése urai számára.

Ez a legaljasabb és legalattomosabb a démonok közül. Érthetetlen, ámbár csodálnivaló módon képes alkalmazni az anyagmágiát. Varázstartaléka nagy, de ereje csupán erre a mágiaformára korlátozódik. Eme legegyszerűbb és legártalmatlanabb mágiatípussal is sok hasznos és hatékony dolgot tehet áldozataink gyengítésére, esetleg elpusztítására. Teste kicsiny, és könnyen elpusztítható, de esze gyorsan vág és ügyes húzásokra képes.

A WirgWirg már 15 éve debütált a Kalandozók városában, és képességét annyira kedvelte a játékos közösség, hogy újra kiadásra került a Kárhozat szilánkjaiban (2012) fehér kerettel. Ez manapság sincs másképp, hisz legújabb verziója szintén alkalmas a meta megzabolázására. Fogadjátok hát szeretettel:

 

 

4 MP Az elvetemült
Feledésbe veszett démon, wirg
BESTIA
SZÁM: 1. TÁMADÁS: 9. SEBZÉS: 2-3.
Ha játékosa irányít ELFELEDETT-el rendelkező
kalandozót, akkor MP-igénye 2-vel csökken.
[3állandó képességegyszeri képesség] Az akadályozó csapat sorelhagyás fázisában
aktivizálható. GYÁVASÁG. Az elvetemült
megtámadja az ellenséges csapatot.

Idézzük csak fel eme új kulcsszó lényegét:

2.23. GYÁVASÁG

  • 2.23.a. GYÁVASÁG kulcsszóval rendelkező lap/képesség/laphatás érvényesülésekor játékosának sorelhagyó manőverben résztvevő célpont kalandozója Fizikum próbadobást tehet. Ha a próbadobás sikeres, akkor a kalandozó visszatér Sorába.
  • 2.23.b. Ha egy kalandozó lap rendelkezik a GYÁVASÁG kulcsszóval, a következő laphatást kapja:
    • (megszakito) A laphatás az akadályozó csapat sorelhagyásában aktivizálható, ha a kalandozó a kezdeményező csapat tagja. GYÁVASÁG. Csak önmaga lehet a laphatás célpontja.
  • 2.23.c. Ha a GYÁVASÁG kulcsszóval rendelkező lap a GYÁVASÁG hatásán kívül is céloz, akkor a két célpont lehet különböző.

Tehát gyakorlatilag ismét kimenekíthetünk valakit, bízva a kockákban, és még oda is pörkölhetünk a sok év alatt kissé megizmosodott Wirgünkkel. Mindez pedig megfűszerezve a ELFELEDETT kalandozók jelenlétének varázsával. 🙂

 

Remélem már élesítitek a saját trükktáratok, és érdemesnek látjátok őket, hogy belekerüljenek.

😀

 

Abdzsan