Segítség minden esetre

Azokon a bizonyos napokon minden rosszul sül el. De ha az ellenfélnek álomkeze van, legalább mi tudjunk reagálni rá.

Az ellenlapok anatómiája

A techelés általában rengeteg kérdést felvet, gyakran ez a pakli építés második lépcsője.  A “szabad” laphelyeket a meta ismeretében ezekkel töltjük fel. Sok az ostrompakli? Olcsó akadálylapok kellenek. Fájó eseménylapok vannak? Semlegesítést ide! Folytathatnánk a sort. Persze vannak olyan paklik és játékosok, akik az ellenféllel nem is törődnek, csak a saját játékukat szeretik vinni. Ez néha bejön, néha nem.

Egy szó mint száz, ellenlapokra igény van. A lapkészlet csak így lehet teljes, a játék így lesz izgalmas.

A túlélés érdekében

A mostani meta sokkal harcorientáltabb, mint az pár évvel ezelőtt volt.

A túléléshez ezért szükség van gyógyításra.

0 MP Gyógyító hívása

ID: Pillanat AT: Cselezés F: Manőver/Sor S: –

Gyors hatásként is leidézhető, ekkor MP-igénye 1-gyel nő.

állandó képesség Célpont kalandozó gyógyul 2 szintet.

Ez a cselezés nagyjából a KortyKorty kirotálása miatt keletkezett űrt kívánja betölteni. Vajon 1×2=2×1? Meglátjuk. Szerintem fogjuk ezt használni, csak máshogy, mint az elődjét. Ez egy balanszos lap.

Néha pedig a túlélés nem azért fontos, hogy a kallerünk visszatérjen a sorába.

Hanem, hogy az ellenfél is otthagyja a fogát.

1 MP Szürke Más megpillantása

állandó képességmegszakító képesség Játékosának célpont kalandozója csak akkor hal meg, ha a rajta lévő sebzések száma legalább 3-mal meghaladja alapszintjét. A kalandozó a manőver végén mindenképpen meghal.

Időtartam: Manőver

A szürke más a barbár hitvilág része, a PPL a következőket írja róla: “A keleti barbárok hitvilága szerint énjük másik fele a szürke más. Halálukkor egyesülnek, és úgy kerülnek az égi palotába. Ha az istenek szerint megfelelően élt, az istenek honában maradhat, míg ha nem találták méltónak, újjá kell születnie, persze csak szürke mása – eddigi életének emlékei – nélkül.” Tehát a Szürke Más a mi szavainkkal a lélek.

Ez a lap tekinthető egyfajta gyógyításnak, bár nem menti meg a kalandozót a múltba kerüléstől, mindössze egy-két körrel tovább bent tartja a harcban, és kerül rá egy időzített halált okozó hatás. A mechanikája emlékeztet KashukaKashuka képességére, ez nagyon jó hangulati elem. Ha az ellenfél kicentizi a sebzéseit, ezzel meglepetést okozhatunk neki. Így előfordulhat, hogy ő sem tér vissza a sorába. Ez egy elég ütős hatás. Bontotton pláne.

Ezt a halált okozó hatást itt érdemes bővebben kitárgyalni. A korfordulón jelenleg is vannak olyan hatások, amik megmentenek minket ettől, SzakértőSzakértő, HermaHerma, A’fradA’frad és a sisaksisak. Aki arra számít, hogy ezekkel esetleg megmentheti a “túlvilágra átpillantó” kalandozót, el kell, hogy szomorítsam. Ezek mind gyenge hatások, szemben egy erős hatással, amit a “mindenképpen” szó fektet le. Ha valaki egy másik erős hatással akarja ezt összeveszejteni az vegye elő A Boszorkányerőd megbízottjáA Boszorkányerőd megbízottját. A szabályguruk azonnal mondani fogják, hogy itt pedig a később érvényesült felülbírálja a korábbit. Tehát a kaller ilyenkor is megy szépen az égi palotába.

Összességében érdekes hatás, szerintem bizonyos paklikban ott lesz a helye. Talán épp a barbároknál?

A “Sorskeze”

Az eseménylap semlegesítés a legtöbb pakliban helyet kap, nézzünk egy új jelöltet.

0 MP Smaragdmágusok közbelépése

Időtartam: Felhasználás

[Xállandó képességmegszakító képesség] Semlegesít célpont legfeljebb 2 MP-igényű eseménylapot. Smaragdmágusok közbelépése nevű lap nem lehet célpontja. X= az eseménylap MP-igényével.

Ez a lap is egy IT-s lapot kíván nagyjából pótolni, méghozzá a Idő vasfogáIdő vasfogát. Mechanikájában pedig a [cardname=”magus szerzetes”]M.A.G.U.S. szerzetes[/card]t idézi. Látja az ellenfél, számolhat vele, tehát okosan kell majd ezzel taktikázni, hiszen a leidézése nem gyors hatású, csak az aktivizálása.

A 2 MP-s határral is kezelni tudja az korfordulós eseménylapok úgy háromnegyedét. Az igazi nagyvadakhoz – egyelőre? – marad a bástyabástya. A smaragdmágusok egyik nagy előnye, hogy gazdaságosan tudja szedni a 0 MP-igényű eseménylapokat, tehát az őserősetőserőset és az isteni akaratokatisteni akaratokat is. A másik, hogy önmagát nem szedi, nem úgy, mint az a bizonyos Sors kezeSors keze. A harmadik, hogy bármikor ki tudjuk pörgetni a kezünkből, nem veszítjük el véglegesen. Persze egy TyrannoTyranno bedarálhatja ilyenkor, de ha többet lepakoltunk belőle, akkor érdemes inkább az egyikkel leszedni a haragot, a többi smaragdmágus a páston marad csőre töltve.

Mindent összevetve érdekes interakciókkal számolhatunk az eseménylapok színpadán, pedig eddig még csak kevés új eseménylap került elő.

Jövő buherálása

Az egykalandozós dekkek mostantól  többször idéznek le kis kallereket, tehát szükség lehet a kikeresésükre.

0 MP Behívó levél

A Zászlóháborúk sorozó parancsa

Kasztmegkötés nincs

ID: Felhasználás AT: Tárgy F: Sor S: –

Viselője csak Vörös Hadúr vagy Fekete Hadúr lehet.

[egyszeri képesség] Játékosa kikeres Jövőjéből egy VÖRÖS HADTEST-tel vagy FEKETE HADTEST-tel rendelkező kalandozó lapot.

Ez egy nagyon hangulatos játékosi lapterv, Jávorcsik Norbi tollából. Kiválóan és balanszosan kezel egy problémát. Egyszer kereshetünk a fő kalandozónkkal egy kicsit. Az előző cikkemből vegyünk egy példát. Megoldunk egy Elyai kolostor felkeresését, majd keresünk a behívóval egy Holdezüst Árnyék harcmestert, és szépen lerakjuk 2 MP-ért.

Egyszerű, és erős hatás. Szerintem majdnem minden hadtestes dekkben láthatunk majd belőle néhány darabot. Szép volt, Norbi!

A jövő tekergetésébe nem csak a húzás vagy keresés tartozik.

Ilyen a lapok sorrendjének beállítása.

1MP Látógömb

ID: Végleges AT: Varázstárgy F:Sor S:-

Viselője csak VARÁZSHASZNÁLÓ lehet.

[egyszeri képesség] Játékosa megnézi célpont játékos Jövőjének felső lapját, és eldöntheti, hogy a Jövő aljára vagy tetejére teszi.

[egyszeri képesség] Mindkét játékos megmutatja Jövőjének felső lapját. Ha laptípusuk megegyezik, akkor a Múltba kerülnek, ha különbözik, akkor a Jövő tetején maradnak.

Ez elég erős hatás, jelenleg a HaditanácsHaditanács képes ilyesmire, de azt szövetségpontból. Ezzel most viszont már az ellenfél pakliját is lehet vizslatni. Az amundamund ereklyékereklyék is hasonlót tudnak, velük megtapasztalhattuk ismét, hogy nagyon szívatós lehet az ellenfélnek minden jövőt beállító hatás.

A második képessége elég kombós, ha több látógömböt visel egy kalandozó. Nézeget, nézeget, aztán dobat. Plusz előny, ha dobatós paklival jövőt égetünk, legalább nem kell izgulnunk, mit dobatunk el nála. Legyen az már olyan lap, aminek az elvesztése igazán fáj. Emellett a BesúgóBesúgó elől is kiterelhetjük a kalandozókat, ehhez elég egy varázshasználó.

Mindent összevetve kellemes kis lap ez. Legrosszabb esetben megismerjük az ellenfél jövőjének felső pár lapját, ami nagy előny lehet. Az, hogy ezért 1 MP-t kell leszurkolni, kicsit csorbít a dolgon, de legalább leidézéskor nem kell beforgatni érte egy kalandozót, úgy mint a régi-régi JósgömbJósgömbért.

Záró szavak

A ma bemutatott lapok egy része szerintem a legtöbb dekkben szépen helyet fog követelni magának, a többieket néhány kombó pakli fogja csak használni. Bontottra pedig hatványozottan érvényesül az, hogy eldöntheti a meccset egy-egy ilyen lap bebontása és megfelelő pillanatban alkalmazása.

Nektek melyik lap tetszett a legjobban?

Általánosságban szerettek ellenlapokat beépíteni a dekketekbe?