M.A.G.(ik)U.S. építmények

Miracle Adeptia Guns Urrus Sorate

A kalandozók krónikáit, avagy a M.A.G.U.S.-t a Shanice-hegységben egy Dreina-hívő szerzetesrend vezeti, lejegyezve a kalandozók minden apró-cseprő és hősies tetteit is egyaránt. A rend megközelíthetetlen helyen végzi munkáját, így igen kevés információval rendelkezünk róluk és munkájuk egészéről. És pontosan ez teszi érdekessé, izgalmassá a máguskártya számára is.

A premier kiadás egyik legizgalmasabb lapja nem más, mint a MAGUS felkutatásaMAGUS felkutatása, mely az “egymanőveres” győzelemmel kecsegtető lapok első fecskéje. Nagyon nehéz megoldani, veszélyes is ha nem sikerül, de óriási 8 diadalpont üti markunkat. A következő M.A.G.U.S. lapra 10 évet kellett várni, cserébe egy korszakos spoiler képében érkezett, mely a MAGUS szerzetesMAGUS szerzetes. Újabb 9 év kellett a MAGUS csillagtermeMAGUS csillagterme megjelenéséig, mely ugyancsak játékformáló lapként látott napvilágot. Aki még nem találta volna ki a felvezetőből, újabb lap érkezik a témához kapcsolódva, mely nem más mint a szerzetesek kolostora.

A M.A.G.U.S. kolostora
Shanice-hegység
ELFELEDETT/ Nevesített kalandozó
DP 1 Akadályok: 1
Plusz építmény.

Rengeteg pakliba befér feltétele miatt, 1 DP-t ad, és plusz építmény lehet. Kereshető. Ha csak ennyit tudna, akkor is komoly játékerőt képviselne diadalpontra játszó paklikban. Például Amt-NarAmt-Nar 5 építménnyel nyomulhat. No de vannak itt durvább dolgok is, nézzük tovább.

[állandó képesség] Akciólapok MP-igénye nem helyettesíthető.

Nem kevés lap tud ilyet – örökséges lapkészletet is figyelembe véve – , így megakaszthatjuk jó néhány pakli harci potenciálját. Például megakasztja az ősök szólításáősök szólításának olcsósítását SaqqarheddonSaqqarheddon számára… Korfordulón mit is jelent ez? Ezt meghagyom az olvasónak az “Aha!” élmény jegyében.

[állandó képesség] Akadálylapok MP-igénye semmiképpen sem csökkenhet 1 alá.

Akadálykontrollok rémálma, nincs végtelen olcsósítás, tessék fizetni a zöld kártyákért MP-t.

[állandó képesség] Játékosának küldetéslimitje 4.

Küldetéslimit 4, azaz plusz 1 küldetést kirakhatunk megoldásra a megszokott 3-hoz képest. Amellett, hogy a telecsatolt küldetéseink mellé kirakhatunk egy újat, amire optimális esetben nem jut már csatolás a 4 küldetés azt is jelentheti, hogy megoszlanak az ellenfél csatolásai, így kevesebbel kell egyszerre törődnünk. Na meg persze a Kobranyelv fanatikusaKobranyelv fanatikusa könnyebben tápolja fel magát.

Küzdőverem

A mitikus építmények lapbemutatója a mai, így most Kyriába utazunk vissza egy lap erejéig. Enrawell, mely a jelenkori Ynev Erigow területén helyezkedett el hajdanán. A Csaták palotája, a Kristálykönyvtár, az őselemek szentélye és a Jendari aréna. Mind-mind olyan építmények, amelyeknek csodájára járt a világ. A Csaták palotájaCsaták palotája és az Enrawelli kristálykönyvtárEnrawelli kristálykönyvtár már megjelent, most az arénán a sor:

Jendari aréna 
Enrawelli küzdőverem
Élet/rend jellem + Belharc/Fegyvertörés/Stratégia
DP 0 Akadályok: 1
Plusz építmény.
állandó képesség Gyors hatásként leidézhető.
[állandó képesség] Harc előkészítés fázisban a kalandozók nem cselekedhetnek, és a harci körökben nem aktivizálható akadálylap.
[állandó képesség] Ha játékosa megnyer egy harcot, akkor a csapatban lévő egyik kalandozójára tenni kell 1 Küzdelem-jelzőt. Ha ezután legalább 8 Küzdelem-jelző van játékosa kalandozóin, akkor játékosa azonnal megnyeri a játékot.

Azt hiszem van mit emészteni ezen a lapon. Ami elsőre feltűnő, hogy szűk felhasználói kör kapja meg. Plusz építmény, nem esik le másik építmény, ha leidézzük, ráadásul a Játékmesterek céheJátékmesterek céhe feltételét teljesíti, és kereshető is. Gyors hatásként leidézhető, mely az első két képességénél is fontos lehet. Egyrészről meglepetésként tilthatunk le harc előkészítést, illetve harci körös akadálylapokat, másrészről értelmet nyer a korábban már látott Küzdelem-jelző is, hisz azonnali győzelem társul a gyűjtéséhez. Ráadásul ez is érkezhet meglepetésként az ellenfél számára – még ha kicsi is rá az esély, hisz elsősorban ez a lap termeli a legtöbb jelzőt.

Az OpálhajósOpálhajós öröksége

Van itt még egy képesség. A hajós rotál, de nem maradunk győzelmet hozó harc manőver nélkül:

[15egyszeri képesség] Játékosa harc manőverbe kezd. Ha sikeres, akkor játékosa azonnal megnyeri a játékot.

A 15 mana soknak tűnik, mert az is. Vajon érkezik majd valaki, aki kifizeti “zsebből”? Ezt talán csak a M.A.G.U.S. szerzetesek tudhatják.

Jabbah