Lehetetlen küldetés

A mai napon három egyedi kártya kerül bemutatásra – két küldetés, és egy eseménylap, ami nagyon ismerős lehet korábbról.

Az első küldetés a Kristályszférák titkainak átadása. Úgy vélem, ez a lap válasz rengeteg nyitott kérdésre, de leginkább néhány téma esetén arra, hogy ‘Ez szép és jó, de hogyan fog nyerni?’. Hát így:

11 MP A kristályszférák titkainak átadása
Tiadlan
– 5 alapszintnyi MANAFÓKUSZ
– Jelhordozó
– Kráni Tizenhármak egyike
DP 0 AKADÁLYOK 2
A játék első 3 fordulójában nem oldható meg.
MP-igénye annyival csökken, ahány különböző
laptípust irányít a megoldó csapat játékosa.
[állandó képesség] Ha megoldott küldetés, és játékosa legalább
9 különböző laptípust irányít, akkor játékosa kap 19 DP-t.

11 MP / 0 DP érték – a képességek a szövegezésből állnak elő: Első három fordulóban nem lehet megoldani, és annyival csökken MP-igénye, ahány különböző laptípust irányít a megoldó játékos – ha ez 9, azonnal nyer is irányítója – amennyiben adott a megoldásnál, mindössze 2 MP-be kerül. A feltételek közül pedig kiolvasható a célcsoport: Egyfelől a MANAFÓKUSZ-al rendelkező KSI hallgatók a kedvezményezettek. A Titkos magiszter az irányított laptípusok számának függvényében erőforrásokat termel (kézméret, MP), ez már megteremti az alap koncepciót, ez pedig a hiányolt győzelmi kondíció.
Jelhordozók terén némi uborkaszezon volt az aktuális lapkészletben, viszont Chei O’Shennon ismételt eljövetelével van jelölt a második feltétel megoldására. A KSI passziánsz elvével szemben maga az egyszemélyes hadsereg. Találgatások voltak csak, hogy vajon ostromra vagy küldetésre érdemes inkább összerakni, de ezen se kell többet töprengeni, kristályszférákra lesz.
Utolsó feltételeként Kráni Tizenhármak tag jön szóba. Nyilvánvalóan A Tizenkettedik fog praktizálni korfordulón, így az ő befejező küldetése is lesz. A rengeteg MP-ből ki kell húzni a 3 kört, majd indulhat a nyerés.
Nagyon érdekes és formabontó lap lett. A búcsúzó OpálhajósOpálhajós győzelmi feltételét idézi, a szintén kirotált Kilencek kinyilatkoztatásáKilencek kinyilatkoztatásának bőrébe bújtatva – erőssége és karaktere szempontjából pedig az Arctalan vándorArctalan vándorra is hasonlít. Úgy sejtem, a fenti témák az első három kör túlélésére fognak játszani, majd mennek a küldetést megoldani. Hogy milyen eszköztárral fogják ezt tenni, és egyes laptípusokból mik kerülnek be – ezek fogják a részleteket adni. 

Következő küldetés a Baljós előjelek megfejtése, íme:

3 MP Baljós előjelek megfejtése
– ELFELEDETT
– PAP + Asztrológia II + Legendaismeret II
VARÁZSHASZNÁLÓ + másik nem jelző kalandozó
DP 3 AKADÁLYOK 3
Megoldása után a megoldó játékos választ, melyik
hatás érvényesüljön a játék hátralévő részében:
1. [állandó képesség] Nem kerülhet játékon kívülről Jelenbe
nem jelző kalandozó lap.
2. [állandó képesség] Minden kalandozó pihenő helyzetben kerül Jelenbe.

A küldetés DP/MP értéke nem a legvonzóbb, és ez abból fakad, hogy képességei erősek. Megoldását követően választható, hogy játékon kívülről ne kerülhessen be nem jelző kalandozó, vagy minden kalandozó pihenő helyzetben kerüljön a jelenbe – mindezek a játék végéig kitartanak. A gyakorlatban ez mit is jelent? Az első képesség kikapcsol rengeteg kalandozó termelést: Amhe-démon, Kettős hold felvigyázója, Ravenar hadseregének zászlósa, Homokban rejtőző, Vérontó anya gyermeke. Az erre alapuló dekkeknek lefőtt a kávé, ha megoldják ellenük a küldetést – de mindenesetre nagyon nehéz helyzetbe kerülnek. A második képességnek pedig különösen a horda paklik örülhetnek, gyakorlatilag egy beépített Yhtnas Kronchus kerül aktiválásra.
A feltételek alapján pedig széles körben oldható, az ELFELEDETTEK kulcsszó miatt kiváltképp az újonnan megjelenő kalandozók alapból oldani fogják. El tudom képzelni bármilyen küldetés dekkben, meg kontroll dekkekben is. 

A végére hagytam az eseménylapot, ami egy korszakos spoiler. Nem más, mint az Árvíz 2020-as kiadása:

1 MP Káosz-Yukk’rt éhsége
Aura
állandó képességmegszakító képesség Célpont küldetést nem lehet megoldani.
Időtartam: Forduló

Az eddigi lapbemutatók során az a benyomás keletkezett (főleg a ma bemutatottakkal kiegészítve), hogy a küldetés vonal kicsit erősebb lett az ostromhoz képest. Káosz-Yukk’rt éhsége hozza el az egyensúlyt. Nem olyan régóta játszó kedves játékosok kedvéért azért elmondom, hogyan működik a lap: tetszőleges időpontban, megszakítólag, 1 MP kifizetésével kijátszható, ekkor egy célpont küldetést nem lehet megoldani. A tetszőleges időpont lehet akár a feltétel teljesítésekor is. Meg lehet próbálni akadályozni, ha nem jön össze, utána is ki lehet játszani. Vagy be sem kell állni. A Manacsapda elpusztításának rotálásával pedig a küldetés dekkeknek megoldást kell találni a semlegesítésére, különben hatalmas tempóvesztés fog előállni.

Remélem mindenkinek tetszenek a lapok, és ha valaki esetleg attól félt volna, hogy a meglepetések egyszer elfogynak, ő is meggyőződött, hogy a legutolsó lapbemutató is hozhat újdonságokat!

Szatay “Troll” Zoltán