Elfek, Tharr papok gyülekezzetek

Az első online TSZK liga elindításával két új lapról is fellebbent a lepel. Az egyik lap az elfeledettek promóciós soron látható akadálylap, míg a másik lap az ultra soron található akciólap. Személy szerint nagyon vártam már az akadálylap megjelenését, mivel korábban már tudvalevő volt, hogy az egyik kedvenc témámhoz, az elfekhez ad további erősítést. Az elf téma az eddigi metában kevésbé jeleskedett, ezért rá is fért az erősítés. Nézzük is, hogy mit tudnak az új lapjaink.

 

<strong>Ifjú sárkány</strong>Ifjú sárkány

Akadálylapunkat 3 MP költségért aktivizálhatjuk, amiért valljuk be a jelenlegi versenykörnyezetben vagy jelentős átütő erőt várunk (A Rettenet prófétájaA Rettenet prófétája, Felice vadászaFelice vadásza, IdőcsapdaIdőcsapda), vagy olyan laphatásokat, képességeket (Az elvetemültAz elvetemült, Gyilokpusztai máridGyilokpusztai márid, Rukh madárRukh madár), amelyek akár fordítani is tudnak egy mérkőzés menetén. Ifjú sárkányunkIfjú sárkányunk SZÁM:1 TÁMADÁS:9 SEBZÉS:3-4 paraméterekkel rendelkezik, ami valljuk be nem rossz, de nem is az az átütő erő, ami miatt pakliba kerülne. A helyzetét az sem könnyíti meg, hogy mivel akadálylapunk sárkány és nem holmi állat, így Fliadais D’Anatel ligeteFliadais D’Anatel ligete sem támogatja lapunkat.

Nézzük tehát a laphatásait. Az első laphatása, hogy aktivizálásának feltétele misztériummal rendelkező kalandozó irányítása. Ez igen komoly negatív laphatás. Jelenleg a metában MISZTÉRIUM kulcsszóval csupán három kalandozó rendelkezik (A tudás tornyainak bölcseA tudás tornyainak bölcse, A szavakat ismerő megtartójaA szavakat ismerő megtartója, ÁgyasÁgyas). További hátránya, hogy az adott kalandozóknak páston is kell lennie, ami például VadkanVadkan ellen nem is annyira könnyű feladat.

Következő laphatása: amennyiben irányítjuk Bölcsünket akkor a kézben lévő lapok eldobásával az MP igénye csökkenthető. Három lap kézből eldobásával 0 MP-ért aktivizálható, amely által a sárkányfészeksárkányfészek győzelmi kondíciója is további segítséget kap. Így már kezd alakulni az akadálylapunk, de még mindig nem elég erős.

Azonban sárkányunknak van még egy aktiválható képessége is. Ez nem olcsó, nevezetesen 7 MP-be vagy lapba kerül, de igencsak hatásos, mivel minden kalandozót sérült helyzetbe fordít. Bizony, ha sárkányunk egyszer harcba lendül ott kő kövön nem marad.

Az elf témának eddig komoly hátránya volt, hogy bár az első körön az ómenje átsegítette, de utána is csak lassan tudott kiépülni a pakli. Ennek megkönnyítését nagyban elősegíti ifjú sárkányunk. Jó időben használva képességét akár két környi időt is nyerhetünk, ami már komoly fegyvertényt jelent a játékban. Képességének további előnye, hogy nem sebzést ad, ami számos módon gyógyítható, hanem sérültbe fordít, amire kevés paklinak van ellenszere. Amennyiben pedig ezt követően ellenfelünk mégis lehoz egy kalandozót manőverezni, még mindig ott van a küldetésünkküldetésünk megakadályozni azt.

 

<strong>Tharr hatalmának kinyilatkoztatása</strong>Tharr hatalmának kinyilatkoztatása

Az ultra soron lévő akciólapunk szintén egy eddig korforduló versenyeken kevésbé használt téma, a Tharr papok segítését hivatott szolgálni. A téma egyszer már kapott erősítést az UltimátorUltimátor megjelenésével, de a viszonylag lassú győzelmi kondíciója miatt, így sem tudta megragadni a versenyjátékosok figyelmét. Nézzük mit ad hozzá a témához a most kiadott akciólap. MP igénye 0, ami már önmagában is figyelemre méltó. Csak pap vagy boszorkánymester alkasztú kalandozó játszhatja ki, sorban alkalmazható cselszövés. A lapnak külön érdekessége, hogy végleges időtartamú. Eddig jó, mind KarramKarram, mind A Kupolák Véneinek VénjeA Kupolák Véneinek Vénje ki tudja játszani. Érdemes megjegyezni, hogy mivel az akciólapunk cselszövés ezért kijátszásakor a Vérrel Írt IgeVérrel Írt Ige lobogó is további SZP-vel gyarapszik.

Laphatása egy korlátozás miszerint csak Tharr hívő kalandozó lehet a leidézője. Ez be is határolja a kijátszhatóságát, nem csoda, hogy korlátozni kellett, mert igencsak erős képességei más paklikban bróken közelivé tennék.

Első állandó képessége, hogy a pástot érését követően a kalandozók nem gyógyíthatóak. Ez kétélű fegyver lehet, kapóra jön, hogy a megidézett bestiáink szabadon pusztíthassanak, de hátrány is lehet, ha be kell állni akadályozni egy manőverbe. Ez igen erős képesség tud lenni, de nézzük mit tartogat még számunkra a lap.

Második képessége szintén állandó, csak olyan csapat oldhat meg küldetést, amelynek csapatszintje eléri a küldetés DP-értékét. BUMM, goblin hordagoblin horda, ervekervek, mostantól nem ugráltok olyan könnyen. VérengzőVérengző sem rohangál felszítani az ellentéteketfelszítani az ellentéteket, továbbá VadkanVadkan és TerdaTerda is összekaphatja magát ha Gorvik megsegítésévelGorvik megsegítésével kíván nyerni. Ezzel a lappal már komoly kontrollt lehet kiépíteni, ami már elegendő lehet akár a pakli győzelméhez is. Továbbá az ellenfél hiába szorongatja a KimérákatKimérákat, ez ellen mit sem ér.

Remélem a bemutatott lapok beváltják a hozzájuk fűződő reményeket és sokszor lehet majd velük találkozni versenyeken is.

 

Tiriel