Az első online TSZK liga elindításával két új lapról is fellebbent a lepel. Az egyik lap az elfeledettek promóciós soron látható akadálylap, míg a másik lap az ultra soron található akciólap. Személy szerint nagyon vártam már az akadálylap megjelenését, mivel korábban már tudvalevő volt, hogy az egyik kedvenc témámhoz, az elfekhez ad további erősítést. Az elf téma az eddigi metában kevésbé jeleskedett, ezért rá is fért az erősítés. Nézzük is, hogy mit tudnak az új lapjaink.
Ifjú sárkány
Akadálylapunkat 3 MP költségért aktivizálhatjuk, amiért valljuk be a jelenlegi versenykörnyezetben vagy jelentős átütő erőt várunk (A Rettenet prófétája, Felice vadásza, Időcsapda), vagy olyan laphatásokat, képességeket (Az elvetemült, Gyilokpusztai márid, Rukh madár), amelyek akár fordítani is tudnak egy mérkőzés menetén. Ifjú sárkányunk SZÁM:1 TÁMADÁS:9 SEBZÉS:3-4 paraméterekkel rendelkezik, ami valljuk be nem rossz, de nem is az az átütő erő, ami miatt pakliba kerülne. A helyzetét az sem könnyíti meg, hogy mivel akadálylapunk sárkány és nem holmi állat, így Fliadais D’Anatel ligete sem támogatja lapunkat.
Nézzük tehát a laphatásait. Az első laphatása, hogy aktivizálásának feltétele misztériummal rendelkező kalandozó irányítása. Ez igen komoly negatív laphatás. Jelenleg a metában MISZTÉRIUM kulcsszóval csupán három kalandozó rendelkezik (A tudás tornyainak bölcse, A szavakat ismerő megtartója, Ágyas). További hátránya, hogy az adott kalandozóknak páston is kell lennie, ami például Vadkan ellen nem is annyira könnyű feladat.
Következő laphatása: amennyiben irányítjuk Bölcsünket akkor a kézben lévő lapok eldobásával az MP igénye csökkenthető. Három lap kézből eldobásával 0 MP-ért aktivizálható, amely által a sárkányfészek győzelmi kondíciója is további segítséget kap. Így már kezd alakulni az akadálylapunk, de még mindig nem elég erős.
Azonban sárkányunknak van még egy aktiválható képessége is. Ez nem olcsó, nevezetesen 7 MP-be vagy lapba kerül, de igencsak hatásos, mivel minden kalandozót sérült helyzetbe fordít. Bizony, ha sárkányunk egyszer harcba lendül ott kő kövön nem marad.
Az elf témának eddig komoly hátránya volt, hogy bár az első körön az ómenje átsegítette, de utána is csak lassan tudott kiépülni a pakli. Ennek megkönnyítését nagyban elősegíti ifjú sárkányunk. Jó időben használva képességét akár két környi időt is nyerhetünk, ami már komoly fegyvertényt jelent a játékban. Képességének további előnye, hogy nem sebzést ad, ami számos módon gyógyítható, hanem sérültbe fordít, amire kevés paklinak van ellenszere. Amennyiben pedig ezt követően ellenfelünk mégis lehoz egy kalandozót manőverezni, még mindig ott van a küldetésünk megakadályozni azt.
Tharr hatalmának kinyilatkoztatása
Az ultra soron lévő akciólapunk szintén egy eddig korforduló versenyeken kevésbé használt téma, a Tharr papok segítését hivatott szolgálni. A téma egyszer már kapott erősítést az Ultimátor megjelenésével, de a viszonylag lassú győzelmi kondíciója miatt, így sem tudta megragadni a versenyjátékosok figyelmét. Nézzük mit ad hozzá a témához a most kiadott akciólap. MP igénye 0, ami már önmagában is figyelemre méltó. Csak pap vagy boszorkánymester alkasztú kalandozó játszhatja ki, sorban alkalmazható cselszövés. A lapnak külön érdekessége, hogy végleges időtartamú. Eddig jó, mind Karram, mind A Kupolák Véneinek Vénje ki tudja játszani. Érdemes megjegyezni, hogy mivel az akciólapunk cselszövés ezért kijátszásakor a Vérrel Írt Ige lobogó is további SZP-vel gyarapszik.
Laphatása egy korlátozás miszerint csak Tharr hívő kalandozó lehet a leidézője. Ez be is határolja a kijátszhatóságát, nem csoda, hogy korlátozni kellett, mert igencsak erős képességei más paklikban bróken közelivé tennék.
Első állandó képessége, hogy a pástot érését követően a kalandozók nem gyógyíthatóak. Ez kétélű fegyver lehet, kapóra jön, hogy a megidézett bestiáink szabadon pusztíthassanak, de hátrány is lehet, ha be kell állni akadályozni egy manőverbe. Ez igen erős képesség tud lenni, de nézzük mit tartogat még számunkra a lap.
Második képessége szintén állandó, csak olyan csapat oldhat meg küldetést, amelynek csapatszintje eléri a küldetés DP-értékét. BUMM, goblin horda, ervek, mostantól nem ugráltok olyan könnyen. Vérengző sem rohangál felszítani az ellentéteket, továbbá Vadkan és Terda is összekaphatja magát ha Gorvik megsegítésével kíván nyerni. Ezzel a lappal már komoly kontrollt lehet kiépíteni, ami már elegendő lehet akár a pakli győzelméhez is. Továbbá az ellenfél hiába szorongatja a Kimérákat, ez ellen mit sem ér.
Remélem a bemutatott lapok beváltják a hozzájuk fűződő reményeket és sokszor lehet majd velük találkozni versenyeken is.
Tiriel