Sziasztok!
Ma egy kicsit rendhagyó pakli ötlettel fogunk foglalkozni, aminek fő témája a lapdobás és laphúzás lesz. De előtte szeretnék egy kis történetet elmesélni nektek, amely a dobásról szól.
Történt ugyanis még bőven siheder koromban, amikor ötödik osztályos voltam kb. 1991-ben, hogy testnevelés órán kislabda dobással foglalatoskodtunk. A tanár nem bonyolította túl az osztályozást. Volt az iskola épülete és a mellette található kézilabda pálya között egy jó magas dróthálós kerítés. Aki átdobja fölötte a labdát 5-ös, aki nem az 1-es. A fiúk messzebbről, a lányok kicsit közelebbről dobtak. Volt aki átdobta és volt aki nem. Amikor rám került a sor kicsit izgultam. Sosem voltam az az atléta alkat. Minden mindegy alapon odaálltam a vonalhoz és felkészültem a dobásra. Ha átdobom 5-ös, ha nem akkor 1-es. Nem tartottam túlzottan jelentősnek a dolgot, hiszen nem múlott rajta semmi akár sikerül, akár nem. De mégis úgy voltam vele, hogy megpróbálom a legtöbbet kihozni magamból. Az előttem sikeresen dobók technikáit előzőleg ellestem, és amikor rám került a sor megpróbáltam alkalmazni a látottakat. Szóval, ha sikerül átdobni azt a magas kerítést akkor 5-ös, ha nem akkor 1-es. Közepes terpesz, hát egyenes, jobb kézben kislabda és akkor karlendítés. Gyenge habtestem megfeszült, mély lélegzetvétel és amennyire csak tudtam, olyan erővel amennyire csak telhetett, útjára engedtem a labdát.
Az előttem dobók technikái megfigyelése után már a labda ívéből is könnyen ki lehetett találni, hogy valaki sikeres lesz-e a feladatban vagy kudarcot vall. Meg kellett találni azt a helyes pozíciót a kéznek, amikor elengeded a labdát, hogy megfelelő ívben repüljön. Ha túl hamar engeded el akkor röviden repül, de magas ívben és a kerítés előtt esik le. Ugyanúgy az is rossz volt, ha túl későn engeded el, mert akkor meg alacsonyan száll és a kerítésnek csapódik, ami szintén sikertelen próbálkozást jelentett. Amikor a labdát útjára engedtem bizakodóan tekintettem utána. Az ív megfelelő volt, viszont az erővel lehettek gondok, mert bár bőven a kerítés vonala fölött láttam a lehetséges ívet, a labda mégis hamarabb kezdett ereszkedni, mint ahogyan azt én elvártam volna. A labda közel járt már a kerítéshez, de még mindig nem tudtam eldönteni, hogy ez most átrepül vagy nem. Végtelennek tűnő pillanatok teltek el mire a labda a kerítéshez ért, és annak a kb. 5 cm széles tetején, a keresztvas fölött éppen még átnyúló drótháló közé akadt, pontosan a kerítés tetején, és szép csendben ott meg is pihent. Döbbent csend! A tanárra néztem, aki megcsóválta a fejét és közönyösen csak annyit mondott: Hármas. Egyébként feltételezem, hogy az a kislabda még mindig ott van fennakadva.
Na de ennek mi köze a mai cikkünkhöz? Semmi! Csak a dobásról nekem ez a régi kis történet jutott eszembe.
Ez lesz a mai cikkünk főszereplője, és a nyerési opciónkat is ez a lap fogja biztosítani. A pakli ötlete már a lap megjelenésétől a fejembe motoszkált. Szeretem az alternatív győzelmi feltételeket. Viszont azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy ez csak egy hangulatos paklit fog eredményezni, és nem egy tier 1-est.
Szóval 35 lapot kell a cserepakliba varázsolni és azonnal nyerhetünk is. A lap ugye a Lobogók Hatalmában jelent meg, így ennek függvényében csak korfordulós lapkészletből gazdálkodjunk. Még az Elfeledett megjelenése sem hozott ennek a lapnak említésre méltó erősítést. De aztán jött egy ultra lap ( Mérges hangya ) amiről nekem rögtön a toronyszint ugrott be. A Geoframiával jött egy újabb lap Ellana áldása , ami szerintem szintén passzol ehhez a koncepcióhoz. Így már talán össze lehet hozni egy életképes paklit korfordulón.
Mire is van szükségünk? Lapdobásra és laphúzásra legfőképpen, de azért azt vegyük figyelembe, hogy az asztal túloldalán is ül valaki (legtöbb esetben) aki meg akarja majd akadályozni, hogy nyerjünk.
Egy kompolti versenyen Kristóf játszott egy hasonló paklival. Ő sok lapra rakta össze (kb. 120 lap) és sok akadálylapot használt Burjánzással. Nem volt rossz elgondolás, de szerintem ezt egyszerűbben és gyorsabban is össze lehet pakolni. Itt a kevesebb lapszámra gondolok. Mivel a győzelemhez 35 lap kell, így automatikusan kizárom a 40 lapos verziót, mert azt képtelenség úgy összehúzni és felhasználni, hogy a csere pakliba bele tudjunk pakolni 35 lapot. Alsó hangon is kell a 60 lapos verzió.
Kezdő toronyszinteknek Sárkányfészek , A boszorkánybörtön hideg labirintusa , Látomások barlangja . Így az első körben 2 MP rááldozásával tudunk 10 lapból gazdálkodni a kezünkből. Érdemes lehet a pakliba préselni néhány Kimeríthetetlen kincstárt is. Bár, mivel ez egy nevesített lap, ezért az a néhány legyen mondjuk 1 db.
Próbáljuk meg rendszerezni a pakliban fellelhető lapokat valamilyen szisztéma szerint. Nézzük először azokat amik valamit csinálnak, jelen esetben lapot húzat és ezt aránylag olcsón teszik.
Szóval laphúzás. Az egyik leggazdaságosabb megoldás erre az Az Őrtálló Nagyok küldötte . 1 MP-ért kirakjuk, majd 3 körig élvezzük a vele való játékot. Ez körönként 3 lap kézből eldobását jelenti és húzhatunk 2 lapot. Ha sikerül a játék elején kirakni többet is, akkor ezek a számok többszöröződnek. 6 lap mínusz de húzunk 4-et, kettő Pálinkás Úr jóvoltából. Azért szerintem már ebből az egy lapból is látszik, hogy minimális MP befektetésével is szépen gyarapodik a cserepaklink. A következő két lap még mindig a gazdaságosság jegyéről szól laphúzás szempontjából. Az egyik az Ellana áldása és a kezdő tornyok között megtalálható Látomások barlangja . Előbbi 1 MP-ért, míg utóbbi 2 MP-ért ad nekünk két lapot. Összesen 3-ért 4 lap. Vagy 2-ért 4 lap, ha kettő áldás van a kezünkben. Maradt még 3 lap ami húzást eredményez. Az egyik a Császári gathöl 4 MP-ért 2 lap, és ha már kalandozó, akkor adjunk neki egy tárgyat. Szellemősök fétise, ami 2 MP-ért 3 lapot húzat kézbe. Itt összesen 6 MP-ért tudunk 5 lapot húzni. A végére pedig egy esemény lap is bekéredzkedik, ami tulajdonképpen kettős hatást eredményez: A Hatalmasok haragja . Ez egy kicsit kétélű fegyver, mert sajnos az eldobásra szánt lapokat nem mi választjuk ki, hanem az ellenfél véletlenszerűen. Viszont ezt csak egyszer kell kifizetni és onnantól körönként tudjuk alkalmazni a képességét mindig az adott szituációnak megfelelően és attól függően, hogy mennyi lap van a kezünkben. A pakliban helyet kaphat egy, esetleg több Kimeríthetetlen kincstár is, amivel 5 lapot tudunk húzni. De itt figyelni kell a fázisokra. A lappal a forduló zárása elején húzunk 5 lapot! A forduló nyitásában viszont van a lapkiigazítás lépés ahol 7-re kell kiegészíteni a kezünket alap esetben. Itt lehet trükközni. Ha a felhúzott lapok között van olyan amit gyors hatásként el tudunk dobni, akkor azt eldobhatjuk ekkor is és a lapkiigazítás lépésben is. A Sárkányfészek képessége állandó jellel rendelkezik, így ha ebben a két fázis valamelyikében lesz meg a 35 lap a cserepakliban a gyors hatásként eldobott lapoknak köszönhetően akkor is nyertünk. Lapok húzására kb. ennyi lehetőségünk van. Azért valljuk be ez nem kevés!
Most térjünk át a másik lényeges dologra: a lapdobásra. Nem szeretem azokat a paklikat amik eldobatják a Jövőmet vagy a kezemben lévő lapokat manipulálják. Itt meg pont arról van szó, hogy eldobassam a saját kezem. Micsoda irónia kérem szépen! Lássuk mikből tudunk kihozni ilyen hatásokat. Először is a Mérges hangya . Működése egyszerű és értelemszerű. Ha felhúztuk kezdő kézbe akkor el is dobhatjuk, kikeresve a másik 3-at amiket szintén gyorsan eldobálunk kézből. A következő a Són-Tír adománya : kijátsszuk majd eldobunk két lapot, majd kijátsszuk Múltból és újabb két lapot eldobunk. Ha egyforma lapot dobunk, akkor újra ki tudjuk játszani egészen addig, amíg van lap a kezünkben. Ezzel a lappal gyakorlatilag nullázni tudjuk a kezünket ha teljesül minden feltétel. A Szoborlovag parancsolata azt mondja, hogy fizessek 3 MP-t, cserébe eldobhatok a kezemből 4 lapot. Nem rossz, de az a 3 MP nem túl gazdaságos. Viszont ez a lap kézből is simán dobható ingyen és ráadásul még az ellenfél egy lapját is tudjuk dobni egy kis szívatásként.
Dobásra van kalandozónk is: Ősföld letéteményese . Ha van lent gathöl, aki éppenséggel éber, akkor tudunk velük körönként 2 lapot dobni kézből.
A végére hagyok két lapot amikkel lehet trükközni egy kicsit, illetve meglepetést okozhatnak. Az egyik a Vérdíj . Ezt a kör végén egyszerűen Múltba dobjuk, majd a következő fordulóban két lap kézből eldobásával visszavesszük és akár csatolhatjuk is egy ellenséges kalandozóra. Ha az ellenfél semlegesíti, akkor mi újra tudjuk használni Múltból is, hiszen az ár amit kifizetünk érte nekünk csak az előnyünkre válik.
A másik lap pedig egy bestia, mégpedig a Kárhozottak légiója . Ha az ellenfél nem semlegesíti, akkor 3 lap eldobásával tudjuk növelni a Számát és a cserepaklinkban lévő lapok számát is. Két legyet üthetünk egy csapásra.Valamint ha mondjuk ez egy olyan manőver ami akkor következik be, amikor nekünk 32 lap van a cserepakliban, akkor már nem kell dobni se a bestiának hiszen azonnal nyerhetünk is.
Ha valaki érez hozzá kedvet akkor kiszámolhatja, hogy kb. egy kör alatt mennyi lap kerülhet a cserepakliba ideális húzás esetén. Én még csak meg sem saccoltam, de ránézésre is kiderül, hogy nem biztos az a 3. kör…
A pakli viszont nagyon sérülékeny. Egy Fajháborúk emlékezete rendesen megszívathat. Vagy egy gyors ostrom, esetleg erv paklinak sem okoz különösebb gondot. Ilyenkor már el lehet gondolkozni a sok bestia és a Burjánzás lehetőségén, de ha valaki ezt a vonalat követi akkor a Tízválasztó t semmi esetre se hagyja ki a pakliból, érthető okokból!
Mivel idén velem már nem találkoztok átlényegült cikk formájában, ezért minden kedves olvasónak és kártyás emberkének Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Ragály mentes Boldog Új Évet Kívánok!
A jövő évet olcsó és ingyen kalandozókkal fogjuk kezdeni, akiket szépen összevegyítünk egy pakli ötlet formájában!
Köszönöm hogy elolvastad!
Alans