A Khag

Egy régebbi cikkben beszéltem a khálok útjáról, amiben említettem, mik azok a felszerelések, amiket tradícionálisan magukhoz vesznek egy küldetés előtt. A páncéljukról, a harakharakról már szó esett. A lap képességében említésre került a Ghon, de hogy pontosan mi is, az most fog kiderülni.

Ghon, a szarvkard. A khál harcművészetek tradícionális fegyvere. Hatalmas mérete, különleges kialakítása és egyedi formái miatt csak a khálok képesek forgatni ezt a halálosztó pengét. Hatalmas erejű támadások vihetőek be a legváratlanabb irányból az ellenfélnek. A csapások könnyedén átszakítják a legerősebb páncélkoat, könnyedén kikerülik a pajzsok védelmét, belharcban minden más fegyverrel szemben biztosítja a kezdeményezés jogát. Forgatásához mindkét kéz szükséges mivel egyesíti a kard és a pajzs előnyeit, de a technika elsajátítása rengeteg időt igényel.

 

1 MP Ghon
A khál harcművészetek fegyvere, szarvkard
ID: Végleges AT: Tárgy F: Sor S: –
Közelharci fegyver
Csak khál kalandozóhoz csatolható.
[állandó képességharci képesség] Ha viselője közelharci támadás akciólapot használ,
akkor nem érvényesülnek ellene felszerelések.
[harci képességegyszeri képesség] Támadásdobást kell tenni. Ha sikeres, akkor célpont ellenséges
frontember sebződik 2 szintet. Pusztakezes támadás akciólap
leidézésnek minősül. Aktivizálása után elveszíti ezt a képességét.

Az ellenfélen van egy lopakodólopakodó? Esetleg egy crantai vértcrantai vért sisakkalsisakkal? Csak idézni tudom egy régen feledésbe múlt bölcs szavait: “Az ellen nem véd!”

 

A khálok csak nagyon ritkán adják kalandozásra a fejüket, ennél is ritkábban viszik magukkal hazájukból ezeket az értékeket. Háborút nem indítanak más országok, államok, népek ellen. Akkor miért is van szükségük ezekre az erős és egyedi fegyverekre és páncélokra? A válasz nagyon egyszerű: céljuk a Khag megvédelmezése, mindenek felett. Egy régebbi cikkben már említettem, hogy a khálok országa földrajzi adottságainak köszönhetően rendkívül nehezen megközelíthető, javarészt rejtve van a külvilág elől. Ennek ellenére előfordul, hogy pusztán kalandvágyból, esetleg kíváncsiságból, netalán rosszindulatból betolakodók érkeznek a Khagba. A másik veszélyforrás a Démonikus Óbirodalom hagyatékaként időről-időre előbukkanó szörnyáradat. Ezek minden szempontból veszélyeztetik a khálok nemzetségét, ezért a Khagot minden áron meg kell védelmezni.

 

2 MP Khag megvédelmezése
Khag
– Khál/Krad-hívő
– 2xK: Fizikum>9
– Veszélyérzék/Rejtőzés + 4x Csapdakeresés/Lesvetés
DP 3 AKADÁLYOK 3
A hozzá csatolt akadálylapok MP-igénye 1-gyel nő.
Megoldása után játékosa megnevezhet egy laptípust.
Az ellenfél számára minden a választott laptípushoz
tartozó lap leidézésének feltétele 1 MP kifizetése a játék
hátralévő részében.

 

Az utolsó dolog amit a khálokkal kapcsolatban szeretnék megemlíteni, az egy olyan hely ami fontos szerepet tölt be a Khag harcosai életében. Ezek a dicső csarnokok szent helyek a csatába induló kháloknak. Őseik emlékét felidézve szertartásosan készülnek fel a közelgő küzdelemre, erőt és még több bátorságot merítve a hely szelleméből. Az a harcos, aki egy ilyen helyről indul megállíthatatlan lesz, futótűzként söpör végig a harcmezőn, nem törődve a veszéllyel. Az ellenségnek nem várt nehézségekkel kell szembenézni, sokkal több erőforrást kell elpazarolni, ha sikerre szeretné vinni terveit.

 

Khag szent csarnoka
FAL 2 AKADÁLYOK 2, ÁTÉPÍTÉS
megszakító képesség Csak felfedésekor aktivizálható.
Játékosa legfeljebb egy VÉRENGZÉS-sel rendelkező
kalandozója éber helyzetbe fordul, akinek mindenképpen
akadályoznia kell a manővert. Egy játékban egy játékos
csak egy ilyen laphatást aktivizálhat.
[állandó képességmegszakító képesség] Aktivizálásának feltétele, hogy rejtett lap
legyen, majd játékosa véglegesen nyílttá tegye. Célpont
VÉRENGZÉS-sel rendelkező kalandozót célzó hatást
semlegesíti, kivéve ha annak játékosa kifizet 1 MP-t.

 

Köszönöm szépen a figyelmet mindenkinek, akik nyomon követték a khálokat bemutató cikkeket!

Következő alkalommal egészen más jellegű dolgokról lesz szó!

Apostol