Sánta Gardar

– Kék éjszakák árnyai?

Az mi, egy koktél?

– Jó, te továbbléphetsz, streamelheted a szamizdat hanyatthányós zugbulikat a tibiatyán!

Szóval, ez egy gorviki illetőségű regény, a sztori végére már mindenki (meghal) haragszik mindenkire, és a szálak elvarrásához egy elme- ööö eleme- vagyis na, jól kezdtem, egy pszichpata csatamágusra volt szükség, egy elmebeteg elementalistára. Ő Sánta GardarSánta Gardar, róla reggel a pizsit egy … (nem, nőkkel nem tárgyal) egy viharúr tépi le. 

Mit tud Sánta Gardar? 

– Nos, egyrészt bal lábbal eldobolja neked a falábú százlábú viccet, morzejelekkel

– Frontemberi büntető nélkül varázsol harcban. (Nem nagy szám! Aki ezt nem tudja, annak kisbetűvel dobja ki a nevét a lapkereső… is…)

– Kétszer lemásol célpont időfonalban lévő őselem vagy paraelem varázslatot, az egyik másolat célpontja (K:) az ellenség csapatából, a másik célpontja (K:) a saját csapatodból – aki nem Sánta G. saját maga. Mivan, mivan? Igen, ez vót a lényeg, read it repeatedly, slowly. So, Sánta G. nem az a partyarc fajta, egyedül megy mindenhova, egy szál viharúrban, illetve pizsamában, egy szál viharúron. A célpont választás félévet a covid19 miatt online hallgatta a Sigranomon, ez lehet az oka a furán kisülő kétszermásoló képességének. Azért elmehetne a dawai birodalomba, és ott is a legzakkantabb kétharmadba tudná felverekedni magát – mondhatná valaki, de mielőtt végleg leírnánk, én leírom. A legelső balatonlellei partipartyra, tehát a szabadstrandon tartott  nyári piknik-versenyre ezt a figurát vittem magammal. A verseny végét a vihar(úr) elmosta, a másodlagos pontszámokat már egy biztonságos helyen próbálták – sikertelenül – rekonstruálni, aztán közben kirobbant az esélykiegyenlítő GY-Á, ahol lehetett MP-t sörrel / felessel helyettesíteni, fordulónként egyszer, ám unlimited volumenben. Akkoriban született a questhuszár fogalma is, az aktuális kiírásban az győzött, aki a legdrágább kalandozót tudta nulla MP-ért asztalra- (inni? / -hányni?) – dehogy, idézni, természetesen. A győztes questhuszár cobin volt, hozzá TristanaTristana érkezett 0 MP-ért, de olyan ajánlatot kapott, hogy ezúttal kivételesen – a balatoni hőségre és a gáláns ajánlatra tekintettel törölköző és fejvadászpáncél nélkül bújt ki a mocsárból…

Elkalandoztam

Sánta Gardar egy varázsló, aki lemásolja duplán a para- és őselemeket. Ha neked nincs másik kallered, rád nem lő pluszban a vadmágikus errorbug-balkezével. Jön a kérdés, mennyi paraelem elérhető? A lepkereső nem dobja ki mindet, ha a jellemzőre szűrsz, de ha elvégzed a paraelem szemináriumot Sigranomon, másfél liter predoci poshadt tengervíz megivása után is fel fogod tudni sorolni azt a 12 darabot, ami létezik. Mellettük van még 5 őselem (ha ezeket sem tudod, akkor irány az alapkönyv, vagy a tibiatya…) Ezen a ponton jelezném, hogy az őselem szót egyik lap sem tartalmazza az őselemi erő teremtéseőselemi erő teremtése lapon kívül, e téren tehát nem árt élő kapcsolatban lenni egy mágiaelméleti szakemberrel – akarom mondani bíróval – de a paraelemek megbízhatóan működnek, 0 MP-ért a másolás miatt többnyire 4-6 szintet sebeznek gyors hatásként, és közülük hármat az Enrawelli kristálykönyvtárEnrawelli kristálykönyvtárral fixen a varázskönyvünkbe skiccelhetünk a játék elején – készülve a legrosszabbra. De ugye harcban 4-6 seb, az harmat, erre miért raknánk paklit?

Biztosan tudjuk, hogy:

– A sebzés megöli a célpontot – amikor már annyi van rajta, hogy nem látszik ki alóla a kártya, úgy mondjuk, halott végre.

– A sebzéssel egyidőben, vele párhuzamosan, helyette, miatta, utána, tehát térben és időben arrafelé és ottankörül más hatások is érvényesülhetnek, ilyen például a lapdobás. Ezt a hatást (a sebzéssel együtt, vagy tőle részben függetlenül is) tudjuk fokozni

– Sánta Gardar célja nem a gyors győzelem, hanem a teljes megsemmisítés.  A fenti két kimenetelben tud gondolkodni (gyk. Jelenben lévő élő kalandozó -, vagy a lapkészlet elfogyásában).

 

Az Öregember támaszáról

Mint a nála sokkal jobban ismert – és nem is Sánta – G, a mágus, azért ő is igénybe vesz néhány segédeszközt, úgymint:

Csatamágusok botjaCsatamágusok botja (növeli a varázslatok sebzését);

Paraelemek kardjaParaelemek kardja (növeli a paraelemek sebzését, és extra kéznyi arzenált produkál forgatója számára)

Kilenc Sor Iskola nyakékeKilenc Sor Iskola nyakéke (az első varázslattól nem fordulunk el)

Adron-szentélyAdron-szentély (momentummal lövünk)

Őselemek gyűrűjeŐselemek gyűrűje (minden harcban biztosan van 4 varázslatunk)

ElementálfészekElementálfészek (ha lapot kell dobni, azt duplán kell dobni)

Koktélrecept

(a Kék Éjszakák árnyai elkészítéséhez)

– Tehát mégis koktélrecept?

– Te még itt vagy? Irány a tibiatya!

Jó, tehát, van 5 őselem, és 12 paraelem, és mágiaelméleti gyorstalpalónk, hogy a dolgokat tudjuk helyes alakba formázni.

A taktikánk viszonylag egyszerű: kezdéskor kitesszük a Kristálykönyvtárat benne 1-1 elementálfészekelementálfészek, viharos szélviharos szél lapokkal. A harmadik lap helyre több befutóm is van, Vámpír csókjaVámpír csókja, PorviharPorvihar, VakításVakítás (minden harcban 2 kalandozót passzivál, ők nem brekegnek közbe, míg a mester a fa(lábú) vicceit meséli), Elemi fagy teremtéseElemi fagy teremtése (ez ugye vámpír csókkal és minden más szint növelő hatással kombós, ha Garadar 6. szintű, amikor kilövi, akkor pontosan 6 alapszintvesztést okoz) Ha ugye a vámpírcsókot harc előtt bevetettük, akkor egy további szintet már vesztett, 6+1=7 rövid favicc, reccs ugye…

Hatványtan, ill. Paraelemi faszcikulus

Nézzük tehát, (utóbbiról aki úgy érzi vulgáris, tájékozódjon etimológiailag…)

1. Van egy viharos szél lapunk, Parakardunk és Elementálfészkünk. Megszak kilőjük, és az ellenfél eldob (3+3)x2 lapot, tehát tizenkettőt (ez azárt ennyi ,mert 2x lőjük ki a képesség miatt, és az elementálfészek duplázza a lapdobást az adott helyszínen). Nem gond, minden lapból csak egy van a pakliban, hát ezek már nincsenek benne. Ha netán nem fordultunk volna el – mert ilyesmi azért lehetséges – kezdhetjük is a harcot… Tiltott tekercsTiltott tekercs, MárványszentélyMárványszentély, FahthaimFahthaim, vagy egyéb lapvisszavétel mellett ezt minden harc elején megtehetjük.

2. Vegyünk egy elemi erő kardot, Csatamágusbottal. 3 MP-nk van, szánjuk is rá: 5×2 sebzést okoz, az tíz. Ez minden kalandozó ellen jó kezdés, 3 MP-nél olcsóbban nem lehet leszedni, és jó eséllyel okoz temetkezési viszketegséget. Jópár dolog tudja még növelni ezt a sebzést, vagy csökkenteni az MP-igényt. 

3. Ne feledkezzünk meg pizsama fel (és le-) lövő viharúrviharúrunkról, amit ingyen bedobhatunk a harc első lépéseként. Fel kell húzni, ez igaz. De utána Kötések oldásaKötések oldása, FahthaimFahthaim, satöbbi. 

4. Egy régi kedvencem a Föld csontjaFöld csontja. 2 MP-vel olcsóbbá tesz valamit, amit fel sem húzunk. Őselem -2 MP-ért? Brutál. Az elemi erő? Kard! Számoljuk továbbra is úgy hogy 3 MP-s, 7×2 seb. Chei? hahh.. Ha félünk, hogy megdobja a szintmentőt, mehet a szőnyeg / kitörés. Az ugye földből és tűzből olcsóbb. Nyíl? Levegő.

A játék részünkről ennyi…

KSI-nyakék + viharos szél kombóval ingyen körül dobatunk tucat körüli lapot harc kezdetén.

Az Elementálfészket kell jó helyre kijátszani, oda, ahová az ellenfél készül. (harc manőverre nem tudjuk célozni – ühülly-brühülly). Ha kimegy, erélyesen lépünk fel, és tesszük, amihez értünk.

Ha nem megy… Themes-szentély beomlasztásaThemes-szentély beomlasztása – ez a degenerált mechanikájú küldetés generál nekünk egy degenerált amund sznofrut, akin kiélhetjük férfiasságunkat minden körben… A viharos szeles kombót 5 alkalommal véghezvíve 65 lapot dobatunk el- az elementálfészek magától dobat 1 lapot kör végén, don’t forget it… Ennek elégnek kell lennie, 2 kártyát az ellenfél csak letesz tán az asztalra. ha tizennégyet rakott le, nekünk már csak 4x kell…  Nyilván, a pakliból lapot dobató kártyákból olyan sok van, hogy a felét sem tudjuk berakni a deckbe, de ezt mi 1+1 fixen felhúzható lappal max. 6 MP-ért intézzük, ki lehet egészíteni ezzel-azzal, szóval szerintem eltart ez a játék 4-5 körig.

(Fé)sületlenségek a végére

Érintettem korábban a varázslatok sebzésének növelését, illetve az MP-igény csökkentését. Parakard és csatabot voltak, Adron akarataAdron akarata, illetve Sogron akarataSogron akarata, amiket még nem említettem. Fizetősek, de lehetnek megérősek. 

Van pár jó eseménylap, amit nem szabad kihagyni: a Kötések oldását említettem. ÖrökségÖrökség, Fenevad karmaiFenevad karmai, Megelevenedő sötétségMegelevenedő sötétség, ZivatarZivatar, Ylchan Magrath tüzeYlchan Magrath tüze, KereskedőkaravánKereskedőkaraván; és bár nem kalandozók, de Jogos örökség megkaparintásaJogos örökség megkaparintása és Kárhozott nép királyaKárhozott nép királya.

Sogron akaratot nézve valaki közbevethetné, hogy dehát csak tűzvarázslatokat… van belőle bőven, mait varázsló tud, ha úgy alakul a szemezgetésünk hogy eléri a tűzmágia a kritikus tömeget, akkor mehet, amúgy nyilván kimarad, de a fényrobbanásfényrobbanás a harci defense egyik legkomolyabb eleme, megelevenedők, ütők-rúgók-harapók ellen. Garadar duplázza, tehát a célpont -12-vel támad a sorsdöntő pillanatban. 

Akadálylapok terén felsorolnám a közismert spoilerek helyett a Végrehajtó varázskörVégrehajtó varázskört. Mindent ki tud lőni, amit Garadar. Ha ismerünk olyan akadálylapot, ami lapot dobat, ide vele.

Egy KidobóemberKidobóember gugol az Elementálfélszek közepén? Rosszkor zavartad, épp nagydolga van, némi papírral ki tudnád segíteni? 6 lap Kézből, a másik fele még használható…

Illetve úgy vettem észre, az élőholtak között többi is van, ami lapot dobat, alsó toronyszintnek pl. Káosz-Vulak-szentélyeKáosz-Vulak-szentélye megfontolható.

Ha tanácstalanok vagyunk, de laphelyünk van még, akkor kézből dobató hatások, valamint harci countereket kezelő lapok között válogassunk.

Ha minden megvan?

Szerepjátékos zárvány

Képzeljük el önmagunkat, mint Sánta Gardart, paraelemkarddal és föld csontjával a két kezünkben, lábaink közt egy viharúrral… harciasnak tűnünk? Nem is kicsit (ja, egy lábunk van, a másik térd alatt pótlás, egy söntésben kiszuperált széklábból avanzsáltuk)…

Zárszóként még ide raknám a címszereplő jelmondatát: Hamarabb érik utól a halott embert, mint Sánta Gardart!

MDAni