Ötszázhatvanhét generáció hosszú idő…
Nekünk szerencsére ennél kevesebbet kellett várnunk rá, de aztán a kártyán manifesztálódó nyers erő, és a játékkörnyezetre gyakorolt hatás miatt, ugyanúgy döntöttek az őrt álló nagyok, mint a Kristálykirálynő: Baál Káinnak mennie kell, újra, különben nem marad semmi, csak ő.
De azért
Baál sokunk kedvence mindmáig, beletúrtam a lapkeresőbe, és találtam valamit. Nem mintha Amt-Narnak bármire szüksége volna egy köszvényes testen kívül, hogy akcióba lendüljön, de semmilyen eszközt nem vet meg – mint tudjuk. Szóval. Kirakhatunk egy Óment, éljen Káin király, és marad 3 tornyunk. Ezek közül kettőnek Krad-szentélyt és Csillagvizsgálót javaslok, Harmadiknak Gilron-szentélyt. Tegyük be alá a három kőkört – Vatah csatornák, Istenföldek, Széltengerek. Előkészültünk.
Betesszük nyilván a két fókuszos kiskalandozót (Császári gathöl és Nyirkos világ megbízottja), meg a Tajtékherceget, és aztán szépen elfelejtjük a FÓKUSZ mechanikát. A kőkörökből kivonjuk a körönkénti +1 MP-t, +1 szintet és a cserélhető lap adta előnyt – ez a Csillagvizsgálóval szerintem eléggé tudja optimalizálni a kezünket, és innentől 2 kártya felhúzására várunk. Ezek pedig: Átlépés a féregjáraton és Hűségesek szólítója. Teszünk melléjük még néhány meglepő kalandozót: Khea’Khintalass tisztogató, Vörös Hold gyermeke, Az egység hirdetője, Azúr akarat neferje, Dorani Csontmester, Az utolsó test, és Amhe-Démon. Csodás, crantai-amund hibridet alkottunk. Ők ketten, és szűkebb társaságuk afféle bosszúra összeesküvő, perifériára szorult hatalmasságok (egyikük isten, másikuk istenkirály, tehát Chuck Norris óvodájában is minimum középsősök), együtt törnek Ynev meghódítására – legalábbis jelen cikkünkben és paklinkban.
A bosszúvágy, mint pakliképző szempont
De a rosszindulaton kívül mi hozza őket össze? Két dolog is. (Ez elég egy paklihoz.) Az egyik az asztrológia képzettség, – ami alól kivételt képez az Amhe-démon – a másik a max. 4 MP-s bekerülési költség. Nyilván, elég sok olyan varázslat akciólap van, amit a többségük örömmel alkalmaz, ez is hasznos egy paklinál, de az akciólap alig több szükséges rossznál, visszatérünk rá később.
Kiemeltem 2 kártyát, a hűségesek szólítóját és a féregjárat küldit. Ezekben ott pang a nyers erő, ami Baált is fűti. Kényúrhoz méltóan kidobja-bedobja a nekromantát, és minden kalandozónk hízik egy szintet. Nem csak a crantaiak, nem csak a papok, varázslók, stb., hanem az utolsó rinnáig mindenki. A szólító megtartja a jelzőket a külső síkon is, az ugrálás nem bugolja önmagát. Nyilván, ha páston van a Teremtés kora, a helyzet annyira jó, hogy nem is találunk rá (elég) jelzőt. Vannak persze a blokkolásra született kalandozók, Nudumal, Voluptas, stb. A dorani csontmester visszahozza, aki elpatkolt (a szólítóval ők ketten lesznek nekromanták, bárkit X-2-ért parancsol vissza a harctérre).
A nefer gyártja a hízó rinnákat, a 4-5. szintű rinna pedig erős gyógyszer – akarom mondani hashajtó. A rinnákból Törzsi beavatással hozhatunk pl. Böllért. Szint és erőforrás akad tehát, 5 mp-s köreink vannak és potyog az arany. Egy ilyen pakliba indokolt lehet A Könnytelen Öreg. A túl kövér rinnákon Az utolsó testtel és a hentessel késhegyre menő trónok harcát vívnak, melyikük készítse el őket vacsorára. Sajnos mivel mindhárman elég önzőek, nem merül fel bennük, hogy meghívják a többieket is a vacsorára, otthon, egyedül főznek, és a tálalásról nem tesznek ki fotót sehová, csak a böfögésüket halljuk – azt viszont mindenhol. Ez egy olyan pakli, amibe érdemes tenni 4-5 olyan lapot, ami egy körre ingyen ostromot ad. A brutális szint és a rengeteg token miatt az akadálylap védelmet elhanyagolhatjuk. Két kalandozót kell megőrizni, a csontmestert és a szólítót. Ők ketten visszahoznak és felzárkóztatnak mindenki mást. Mindig szoktam a küldi nélkül nyerő deckbe plusz küldit rakni, most is így van: a böllér és az Amhe-démon közös metszete a pusztítás képzettség, ezért a két erioni szegénynegyedes küldetést passzírozzuk be, hogy a böllér ne legyen mindössze körönként egyszeri disznóvágásra kárhoztatva. Mindkét főnöke remek munkaerőnek tekinti, és bőségesen ellátja megrendeléssel. A szegénynegyedben lakik még egy kalandozó, aki sápot szed a böllér munkájából, ő a Vérpusztító. Szerencsére sem Amhe-Ramun, sem a Könnytelen Öreg nem veszi rossz néven, hogy minden kifröccsenő vércsepp mellett ott sündörög egy baksisakos templomszolga egy fekete zsebkendővel, és buzgón polírozza vele az obszidiántőkét, amit mindketten szeretnek úgy csicsogósan-tocsogósan látni a naplementében. Nem kell túlragozni, ha ez a fiú meghízik, az instantkill nagymestere lesz. Csak ebben a pakliban elég hamar meghízik, és valószínűleg 2-ért jön…
Jó ez a grillcsirke, csak kicsit kevés!
Annyi jó kalandozó szaladgál már itt, hogy nem szabad megfeledkeznünk három fontos, ősi varázsigéről: Klónvarázs, Élőhalott megidézése és Szférák zenéje. Mellettük legalább ilyen fontos és patinás a Szeánsz. Igen sok olyan kalandozó van, amiből a szabályok ellenére is szívesen használunk kettőt – vagy ugyanazt többször, ne habozzunk, nyúljunk bátran az asztrológia képzettségre kitetttiltott tekercshez…
Van pár 0 MP-s eseménylap, amit más deckbe nem szoktam berakni: Manifesztáció, Sivatagosodás, Manakinyerés. Van néhány “egy körig ingyen ostrom” lap is, azok jöhetnek, ahogy fentebb is említettem, mondjuk 5-6 ilyen lapot válogassunk össze.
A többi kártya között legyen kb. 20 harci varázslat. Válaszhatunk drágábbakat – mármint nem forintálisan, hanem MP-igényt tekeintve, lesz rá keret. Az 5-6-7.szintű Tajtékherceg, aki egy körben többször is az arcodba ugrik, 3 MP boldog tulajdonosaként, mindenki elismerését ki tudja váltani. Szintén, nem érdemes olyan akciót nézni, amivel nem tudunk 4 szint sebzést bevinni. Vannak jó X MP-sek, és kellően sok van, ami 3-ért 10 körül, vagy felette sebez – Vadon szólítása, A halál lehelete, Mérges hangya, sorolhatnám. A KK tisztogatót is felsoroltam, aki kizárólag csak a fülei hosszát tekintve lóg ki a társaságból, az alapszintjelzőt sebzéssé konvertáló elf varázsló darál, mint az állat, a Vérpusztító és a Tajtékherceg mellett talán ő a harmadik legvérszomjasabb – de lehet, hogy a második…
Akadálylapnak betehetjük az 5 szobordémont, nem rosszak azok, de ha úgy látjuk, hogy más groteszkségnek kell a hely, a csicsás szobrokat a kriptában hagyhatjuk. Vanak persze a modern spoilerek: főnix, thóreg, jöhet. Nem említettem a Crantai kóborlót. Ez a kártya Amt-nar, és Könnytelen Öreg mellett egy atomcsapás. Istenföldek és 2 alapszint jelző mellett állandóan 7. szintű, ami azt jelenti, hogy beugrik a Feneketlen Kútba, az Öreg vacsorájának – az ellenfél keze kiürül – Káin a kútból félúton áttolja a külső síkra, (és ha MP-fölényben vagyunk, akor a kóborló önmagát visszarántja), és ostromol. Aztán a Káin kidobja, berántja és ostormol. Megölni? Ugyan, minek? Megy akkor a külső síkra, és jön vissza azonnal, épp azért nem counterelünk rá, hogy nehogy elvesszen az MP-fölényünk.
Mivel 4 épületünk lehet, tegyünk be a pakliba egy Templompiramist, nyilván csak akkor, ha a szobrokat előzetesen beszavaztuk…
Taktikai vademecum
- Kör: húzás-lekeverés után Csillagvizsgálunk (itt még 1 lapot fogunk csak nézni, tehát ez nem számít keresésnek)! Jön Káin, hozunk egy széltengert a Gilron alól, és használjuk. Próbálunk túlélni.
- Hozunk még egy egy kőkört, és egy kallert, lehetőleg olyat, aminek van asztrológiája.
- Szintén. Innetől minden körben a csillagvizsgáló-széltengerek kombóval optimalizálunk, és csináljuk a fent leírt kombók közül azt, ami feljött. Cél, hogy annyira meghízzunk, hogy az ellenfél halogató taktikára váltson. Ha ez sikerült, nem lesz probléma.
Szerintem ezzel a paklival az a probléma, hogy ha beindul, hirtelen nyer és nem tud minden kombót csúcsra járatni, néha építenénk még plusz tornyot az ellenfélnek, hogy azt is leostromolhassuk…
MDAni