Titkok az idő mélyéről

Az Idők Tengere bemutatókampány közben rengeteg kérdésmerült fel a lapok hátterével kapcsolatban. Ezekből igyekeztem minél többetkigyűjteni, és meg is válaszolni.
Íme:

Asztrálpenge és Elfojtott emlékek:
Honnan vannak a nevek?
Nos, ezek a nevek nem szerepelnek egyetlen szabálykönyvben sem, mégis kiadásra kerültek.
A hátterek ennek ellenére nem hibásak, hiszen a szabálykönyvek gyakran megemlítik, hogy a bennük szereplő varázslatok, vagy éppen pszi diszciplínák csupán jellemző példák, és a kalandmesterek saját kútfőből is alkothatnak ilyeneket. Ezek lehetnek elveszett, titkos, vagy éppen magasan képzett kalandozók által kifejtett módszerek. Ha a név jól hangzik és jól kapcsolódik a már megtervezett laphoz, akkor nem habozunk az ilyen kreatív lehetőségeket kihasználni.

Ryeki időfaló/Vörös szolga:
Hogyan születtek a hátterek?
A szabálykönyvek azt is írják, hogy a lejegyzett démonok csupán a legjellemzőbbek, és mivel ezek már mind megjelentek, de külső síkokkal kapcsolatos kiegészítőből nem hagyhattuk ki őket, ezért újakat alkottunk, amit bármely kalandmester is megtehet szerepjáték közben.

Feketerendi vérszobrász:
Sok kérdést felvetett a háttér: Kiben hisz? Kitől kapja az erejét? Honnan jött?
Nos, ez a karakter beépült a Feketerendbe magas fokú színészetének köszönhetően, és a rendet használva dicsőíti Rangolt, annak Káosz-angyalán keresztül. A vallás megnevezése azért hiányozhat a lapról, mert bár Ranagolt dicsőíti groteszk műveivel, mégsem ismerik el hittársai, így az vallás legtöbb előnyétől megfosztva tengeti életét. Ezen felül ha valakinek nagyon erős a hite, akkor felszentelés vagy beavatás nélkül is használhatja a kis árkánumot, hiszen az az erős hitből is tud táplálkozni, akkor is ha nincs mögötte égi erő.

Futótűz/ A Hit Védelmezője:
Kik ők?
Ynev kontinensén gyakran megjelennek valamilyen formában az istenek és felsőbb hatalmak, például küldötteik formájában. Ez a két kalandozó bonyolult csatornákon keresztül lényegében isteneik kivetülései az anyagi síkra. A Futótűz Sogron küldöttének egy aspektusa, aki több felé tudja osztani magát, és egyszerre több helyen lehet jelen. A Futótűz egy ilyen darabja” Shigvarr-nak.
A Hit Védelmezője Domvik egyik arca, és a hozzá kapcsolódó kalandozó ennek megtestesülése, aki küldöttként akár meg is mutatkozhat hívei előtt, ha azok erősen hisznek benne.

Időkapu:
Miért csapda? Hogyan növel falat? Miért nem hoz elfet?
Az időkapu alapvetően varázslatként szerepel a szabálykönyvekben, viszont fel kell hozzá húzni egy valós kaput hatalmas drágakövek segítségével.
A kártyajátékban a tornyok fala nem feltétlenül a fal vastagságát jelképezi, hanem a toronyszint bevételének nehézségét. Márpedig mi tenne nehezebbé egy ostromot, mint egy időkapu, amiből bármilyen anomália előbukkanhat…
Elf kalandozó leidézésére pedig azért nem használhatjuk, mert ezek a szerepjáték szerint elpusztulnak ha belépnek az időkapuba.

Meteora/Ifjúság forrása:
Miért szerepelnek általános és a M.A.G.U.S. irodalomban nem szereplő helyek a kiegészítőben?
Először is azért, mert ezek a nevek illenek legjobban az adott lapokhoz, nem beszélve a kiegészítő témájáról. Általánosságuk pedig csak segít, hogybe épüljenek a többi lap közé, hiszen semmi nem mondja, hogy nem lehetnek jelen ilyen dolgok Yneven.

Új Korok Hírnöke:
Miért nem pap?
Az elfek kalahorái közül csak kevesen rendelkeznek megtartókkal. A Korokon Tanító nem tartozik ezek közé. Ettől függetlenül mindegyiküknek vannak kiemelt hívei, például a dalnokok között.

Álomrabló:
Miért nem sebez?
Az álomrabló egy olyan élőholt, aki az áldozatai álmát szállja meg, így fizikai sérülést nem okozhat nekik, viszont alaposan hátráltatja őket hosszú lázálmokat hozva rájuk. Az ilyen álmokba a gyengék könnyen belehalhatnak.

Mulandóság/Poklok kapuja:
Hogyan születtek a hátterek?
A pszi akciólapokhoz hasonlóan ezekhez az ötletekhez is új háttereket kellett kiötölnünk. Maguk a nevek nagyon jól illeszkednek mind a lapokhoz, mind a kiegészítőhöz, így ezekben állapodtunk meg.
Úgy képzelem el őket, mint rég letűnt korokban használt, a hetedkorban elveszett, vagy nehezen hozzáférhető mágiaformák.

Síkváltó köpeny:
Hogyan született a háttér?
A démonokhoz és varázslatokhoz hasonlóan a varázstárgyak közül is rengeteg létezik, ami nincs leírva, és ebben a kiegészítőben pont egy ilyenre voltszükség.

Vöröslunír tőr:
Mi köze van a külső síkhoz?
A Vöröslunír tőr a crantai kóborlók egyenfegyvere, akik a külső síkhoz kapcsolódnak a kártyajátékban.

Szeánsz:
Hogyan született a háttér?
A varázshasználók általában kaphatóak többféle rítusra, melyeket összefoglalva szeánsznak nevezhetünk. Az ilyenekkel lehet hatalmas előnnyel felruházni szövetségeseinket, lényeket idézni a külső síkról, régi korok szellemét felidézni, vagy éppen ellenfeleink bestiáit elűzni.

Jövő katonája:
Mit keres egy robot egy középkori hangulatú játékban?
Nos, az Idők Tengerében sok meghökkentő és rendhagyó döntés született, de a Jövő katonája mégsem áll olyan távol Ynevtől, mint azt egyesek gondolnák
A Hetedkor után több forrás szerint is a technika kora köszönt be a kalandok kontinensére, és a gépszolga ebből a korból kerül a játék színterére. Ráadásul volt már példa régebbi kiegészítőkben a Jövő katonájának elődjeire, akik akadálylapként jelentek meg akkoriban.

Egyelőre ennyi fontos háttérhez kapcsolódó kérdést találtam, de ha esetleg méglennének, akkor azokat bátran tegyétek fel a kommentekben a cikk alatt!

– Liborion –