Sötétkultusz Glóír

Egy új kiegészítőnél mindig nehéz a lapok közé csapni, nem tudjuk, mi a táp és mi kevésbbé. Az eddigi észervételeim alapján a küldetés irányt venném célba. A cél az, hogy azonnal győzzünk, tehát nem 11-12 DP-vel akarunk tücskölni.

A sötét kultusz küldi ehhez optimális. A feladat adott: 19 kallert szerezni. Lássuk hogyan is megy mindez.

Sötét kultusz

Észkai kapu
Critai
Trónterem

4 Hétpöröly Glóir
4 fajháborúk kora
4 sötét kultusz megalapítása
3 falka bosszúja
2 Caput Draconis
4 ősi egyezmény könyve
3 hódító király jogara
3 győztes hadvezér lobogója
4 Krad akarat
3 Domvik akarat
4 felszerelkezés
4 sólyomszív papnő
4 gazdagság igehirdetője
3 teremtés kora
3 szellemkiáltás
3 lelkesítés
4 Tyranno tombolása
2 sárkány tekintete
3 csuklyás idegen
4 wirg
2 feltámasztás

Gondolom, érthető. Lejön Glóír és elmegy kultuszt alapítani. Ősi egyezmény könyvétől káosz jellemet kap, hogy megoldja. Fajháborúk korával minden kaller után húz lapot (kivéve, amiket Glóír tesz a csapatba) – és értelemszerűen lehetőleg kb. minden lapból kísérőkallert csinál. Ha meg akarják ölni, előbb ledarálják a bogarakat. Aki tud védettbe lőni, az minket pont nem érdekel. A kísérőkalandozók szintjét az igehirdető, teremtés kora, lelkesítés-szellemkiáltás csomaggal optimalizáljuk, ha Glóírt lelövik, semmi gond. Ha mégsem lövik le, annál jobb.

A cél, hogy a sötét kultusz-hívő törpicsekek megoldják a kulcsküldit. Ekkor ők visszakerülnek a kezünkbe, és kapunk valamennyi DP-t, és mp-t. Ha kifér belőle egy sólyomszív papnő / szférák zenéje, és húztuk második küldetést, elmegyünk arra is. A fajháborúk korával glóír miatt döbbenetes lapszámot foguk húzni.

Tegyük fel, hogy az első kört a trónteremmel átvészeljük. 2. körben van 7 lapunk kézben, és húztunk küldit, és 1 fajháborúk korát. Elindulunk és leteszünk mindent törpicsekké. MINDENT. Ami fontos, védettbe, ami nem fontos, frontba (ha van nálunk papnő / szellemkiáltás, azt nem) húzunk 5-7 lapot kézbe. ekkorra vélhetően van már nálunk papnő/igehirdető és szellemkiáltás, tehát várjuk, hogy az ellenfél meg karjon ölni. Rossz esetben fullasztással/képességcsökkentéssel próbálkozik, minden egyéb esetben a szellemkiáltással túléljük (pl. Domvik akarat és teremtés kora mellett egy 2 mp-s szellemkiáltástól mindenki kap két szintet és gyógyulunk kettőt), a játékostárs pedig a frontban levő törpe-kultistákba pumpálta az mp-t. Az ősi egyezmény könyve kulcslap, vele tesszük Glóírt káosz jelleművé, hogy megoldjuk a küldetést lapdobás nélkül is: illetve vele ingyenesítjük az akaratokat.

Ha szellemkiáltottunk, akkor a szintünk minimum 20, de 35 is lehet. Ez elég szokott lenni a manőver sikeréhez, hazabaktatunk, kapunk 4-5 mp-t, és a túlélő kultistákat kézbevesszük.

Ekkor a kezünben átlag 4-5 lap van. Ezek közül kijátsszuk, amit ki lehet. És újra elindulunk.

Másodjára – ha húztunk falka bosszúját – 8 tagú csapatra van reális kilátás: a zombik is jönnek, amiket az imént kaptunk. Húzunk valamennyi lapot fajháborúval (5-6 kártya) és várjuk a halált. Ha nem érkezik, van a kezünkben összesen 10-14 lap, kapunk 8-10 zombit és mp-t.

Harmadszor is elismételjük a kultuszalapító rítust, ha még egyáltlán szükséges. Ekkor már a csapatunkban 12-20 kalandozó is lehet, a paklink 50-60%-a van felhúzva… még mindig lehet olyan, hogy nem hogy húztuk be a harmadik küldetést / Caputot / sárkány tekintetét / Krad akaratot, vagy valamit, amivel befejezhetjük a történetet, de nem valószínű.

Van olyan, hogy mindez (a elején) nem működik, ezért játszunk wirggel. Megyünk haza, a törpicsekeket veszni hagyjuk, hanem ölik meg őket, még visszavesszük őket kézbe, sólyom-papnő felállít, megyünk újra. Ha szemben elfogyott az acél, vagy az éberbe forgás, akkor mosolygunk.

Az új felszerelésekkel az igehirdető és a sólyom-papnő tehető hatékonyabbá (gyk olcsóbbá) – így az első szellemkiáltásra több mp marad – és a fajháborúval behúzott kellékek is odaérhetnek a manőverbe.

A pakli váza nem tartalmaz ellenlapokat, elsőre szerintem nem is kell, ha tudjuk, hogy fix szereplők a valóságtorzítók, damquuisok, pókhálók, tokent daráló hatások (nafta-rőtsárkány), akkor azok ellen kell készülni.

A váz a Glóír-kultusz tengely. Kevés behúzott lapból is elég masszív, harcban nem nagyon erős, de nem szokványos módon kell kibelezni. A laphúzásra, kézméretnövelésre rá lehet fókuszálni – Caput-hívőként ezt nem hagynám ki, 25 lapot gond nélkül felhúzhatunk – a DP-t is lehet erősíteni, hogy 2 manőverből fixebben meglegyen. Azt kell meglovagolni, hogy a sötét kultusz küldi fajháborúk korával gyakorlatilag komplett erőforrás fázist nyújt, csak még erősebb formában, nő az mp és a lapszám ész nélkül. Glóír kísérői akkor is tudnak manővert nyerni, ha Glóír meghal. Fel tudjuk támasztani, nincs ezzel gond, mp lesz rá.

Remélem, tetszik, remélem másnak is van már csodakombója az új kiegből.

MDani