Októberi küldetés

Igen, a havi ultrákat bemutató sorozat (vélhetőleg várva várt) következő epizódját olvashatjátok.

A kártya neve az alcímben is látható: Hátország felprédálása

A lapterv neve a Krán-Dúlás kiegészítők fejlesztésének korából származik, többféle verziója volt, ha rémlik a Krán kiegészítőből egy hasonló, a Rivális klánház elfoglalása jelent meg akkor. Ez a mostnai nemcsak képivilágát tekintve kötődik a Zogg, és a Dúlás illusztrációinak hangulatához, mechanizmusában oda nyúlik vissza, az ellenfél építményekből származó DP-mennyiségét tudja kezelni, a Déli kapu, Tizenhármak Tornya és más építmények erőforrásbefektetés nélküli kiszórására egy opcionális válaszlépés. A Dúlásból a lap a kiegészítő anti-küldi mivolta miatt maradt ki – ugye ott egyáltalán nem jelent meg küldetés.

Azóta viszont olyan sok változás történt, hogy a Krán kiegészítő küldetései kiszorultak új hullámról, a passzív DP-építésnél stabilabb küldetés-támogatás után kell nézni. Tyranno, Sychasa Zahtar vagy Mahrun egymást tiporják építmény-rombolás ügyben a paklikba kerülésért. A küldetés erre is felkészült, nemcsak az ellenfél, hanem saját építményeink DP-jét is konzerválhatjuk. Így juthatunk például 3-nál több építmény DP-ihez, amiket kihoztunk de csak a DP miatt kellenek, felpumpáljuk egy jobban védhető tartalékolási formába.

A küldetés egyrészt 8 akadáylapot bír el maga alatt, nem kell tehát aggódni, hogy valaki ellenállás nélkül megoldja, a bátorságpróba nélkül ide nem nagyon fog senki túrát (paklit) tervezni.

Megoldás tekintetében igen univerzális, valamint a kocka-pánikban szenvedők számára is megnyugvást kínál, mindhárom feltétele olyan amit rengeteg pakli képes megoldani:

1. Csapatfizikum &gt: 11. Ezen a feltételen nem kell sokat kondizni, sok kalandozó önállóan olja, 2 kalandozó szinte biztosan.
2. 2 hátas a csapat tagjaihoz csatolva. Itt is igen bőséges repertoár kínálkozik: anurok, elfek, varázshasználók, lovagok, mindenki lovagolhat.
3. bármilyen Törzsszövetség. A hordák korában ez is vállalható, a pricomturt azért ide elsütöm.

Lényeg, hogyha manőverezős deckkel játszunk, és ezt nem tudjuk megoldani, akkor a paklink speciálisnak nevezhető.

Nézzük a lapot teljes valójában:

Hátország felprédálása 2 MP / 3 DP

AKADÁLYOK 8
A megoldó játékos kiválaszthat egy építményt, ami megsemmisül.
Ekkor annyi DP-t kap, amennyit az építmény adott.
– Csapatfizikum&gt:11
– 2 HÁTAS a csapat kalandozóihoz csatolva
– TÖRZSSZÖVETSÉG

A lap szövegének áttekintése után felmerül a kérdés, hogy milyen pakliba kerül majd be? Mert ugye az ellenfél nem feltétlenül játszik építménnyel.

Hát, elsősorban nagatoros paklikba. Ha látjuk, hogy ellenfelünk rohamléptekkel gyárt DP-t, és játszik építményekkel, nagatorunk előhúz egy ilyen manővert, elhajózik ellenfelünk hátországa felé (fölé), hamuvá égeti és sok sikert kíván. A hozzácsatolható akadálylapok száma miatt (ismétlem, 8) nem lesz belőle klasszikus első szándékos küldi, nem féregjárat, nem jogos örökség.

Deckbe úgy tudom elképzelni, hogy a paklink eleve meg van rakva építménnyel, van például a valóságtorzító köré épülő DP-s pakli, ami azt mondja, hogy hamár manőverbe kell mennem, legyen valami értelme. Elindul, megoldja, és bedobja neki a Tizenhármak tornyát, kap 6 DP-t és kitehet egy további 2 DP-s építményt a felszabadult slotra.

A csapatfizikumos feltétel olyan blöffre / trükközésre is ad lehetőséget, hogy például holtmozgatás lepellel produkálunk egy zombit a csapatba, aki a fizikumunkat 7-tel megdobja – ekkor ugye egy bármilyen, legalább 5-ös fizikumú és legalább 2. szintű kalandozó is kimehet rá, az ellenfél nem engedheti el.

A lap értékelésénél egy szempontot még hangsúlyoznék. Nemcsak visszaveti az ellenfelet az azonnali győzelemtől, hanem minket is közelebb juttat a sajátunkhoz, igaz mérleg nyelve lap.

Krad szentély
Déli kapu
Argureni bálterem
1 Argul tanyája
1 Tizenhármak tornya,
3 Ófa gyökere
3 Határerőd
3 Nagator
2 Hátország felprédálása
2 Athalay csarnok
3 Odvihar
1 Anyagrombolás
2 Fullasztás
4 Szóval szólók pricomturja
2 Szakértő
2 Flottagróf
2 Elveszett portyázó
2 Mallior
2 Ngaur Dragroth
2 Képességjavítás
2 Fajháborúk kora
2 Fájdalom kizárása
3 Kiválasztott akarata
2 Nemzetségfő pörölye
2 Varthon

cserepakli
1 Hátország felprédálása
1 Shindar védelmezése
2 Csata az égig érő hegyekért
2 Mágiagóc elfoglalása
2 Mágiagóc kiaknázása
2 Viharvidéki kitérő
2 Hadba hívás

MDani