Nosztalgia kora

Minden kiegészítőben megjelennek olyan lapok, melyek grafikailag, vagy témájukban visszatekintenek a játék múltjába. Ez az Idők Tengerénél sincs máshogy: a jövőből jött” lapok mellett akad bőven olyan, amia nosztalgiát szolgálja.

Nem feltétlenül olyan lapokra gondolok, melyek régi elfeledett paklikat támasztanak fel játékerejükkel, hanem olyanokra, amik hangulatilag kapcsolódnak már megjelent lapokhoz, vagy koncepciókhoz. Nézzünk meg néhány példát a nosztalgikus lapokra egy-egy történetrészlettel, ami hozzájuk kapcsolódik! A kérdés már csak az, hogy vajon melyik szövegtöredék melyik Idők Tengere laphoz kapcsolódik, és ezek a lapok pontosan hogyankapcsolódnak a Múlthoz…

1. Legendák mágusai
A Térmágia dorani magisztere erősen törte a fejét. Nem tudta eldönteni kit hagyjon meg a toronyban várakozni, és kit vigyen magával a síkok közti átjáróhoz.
A Szarvtorony beavatottja sebezhető volt, de a külső síkról visszatérve iszonyatos élőholtakból toborozhat védekező különítményt, a Dorani paraelem mágus hasznos tekercseket hozna magával, a Dorani időmágus pedig meggyorsíthatná az ellenfél pusztulását.
Nehéz volt a döntés…

2. Jel
Detheth: A Jelhordózók már így is felrúgták az idő szabályait, de most. ..
Hasseth: Mindenhol ott vannak egyszerre több korban és időben. Az öregnek láttam az ifjúkori énjét, de a tornyában már ismét összeaszott vénségként mutatkozik meg…
Detheth: A herceg pedig közben kiszabadult az idegen síkról, ahol raboskodott. De legalább időben közel van egymáshoz a két esemény…
Hasseth: A csarnokról nem is beszélve, ami szintén az ő művük, hogy ide került ilyen sok idővel a Sötét Együttállás után…

3. Tanítvány
Enrich fiam, a köpenyeddel már jobban bánsz, mint én valaha is fogok, de meglepetést nem csak fondorlatos mozgással és kardjátékkal lehet elérni.
A lényeg, hogy arra próbállak rávezetni, hogy mikor az adósaimmal találkozom azt szeretném ha úgy tűnne, hogy egyedül megyek, és te csak akkor ugorj elő, ha jelt adok…

4. Jövő és Múlt köteléke
A Te neved mostantól Garrok. Azt mondd a törzsnek, hogy egy kivételes vadat üldöztél, és ezért nem tértél haza napok óta! Különösen figyelj a szagok álcázására!
Te pedig testvér mostantól a Tuniel névre hallgatsz. Ha már elég kényelmesen meglapulsz a hosszúéletű bőrében pontosan tudod, hogy nem kell magyarázkodnod néhány nap távollét miatt.
Most pedig induljatok, és szítsátok a viszályt a két nép között! Miközben magukat őrlik fel észrevétlenül leigázzuk őket. Miénk a jövő! Miénk a világ!

5. Fosztogatás
Az elmúlt években rájárt a rúd a járatok urára. Bár patkányserege mindig jól dolgozott, és rengeteg csecsebecsét elemeltek a városok népétől. A felhalmozott kincseknek mégis időről időre nyoma veszett. Bár a csapdák kifogástalanul működtek, a tornyokban lakó mágusok mindig túljártak az eszén. De ennek egyszer s mindenkorra vége. A lény szemeiben minden eddiginél jobban csillogott a kapzsiság, ahogy egyre jobban kiteljesedni látszott gonosz terve. A módszer egyszerű volt és hatékony: Szövetkezni az egyik mágussal, és teljesen kifosztani az ellenfelét. Soha nem voltak még így tömve a járatok, és a patkánybárók nem pihentek. De mi ez a sok szakadt zászló..?

Mely laphoz, vagy lapokhoz kötődnek ez egyes bejegyzések, és vajon vannak még az említett történeteken kívül is nosztalgikus mesék az Idők tengerének hullámaiban? A megfejtéseket a kommentekben várom.
Jó szórakozást, és kellemes nosztalgiázást!

– Liborion –