Mesélő képek

A mai cikk arról fog szólni hogyan születik meg egy kártya képének leírása, mielőtt eljut a grafikushoz. Példának vegyük az Idők Tengere kiegészítő egyik lapját, a Sárkányok fénykorát!

I. Megfontolandó aspektusok
Mielőtt nekilátnánk egy grafikai leírás elkészítésének fontos szempontok alapján kell összeszedni gondolatainkat:

1. A háttér:
A legalapvetőbb információ, hogy mi a kép háttere, azaz minek kell nagy vonalakban szerepelnie a képen. A későbbi szempontok sokban befolyásolhatják ezt, de ennél a képnél teljesen biztos volt, hogy a háttér alapján a képen sárkányoknak kell szerepelni, méghozzá többnek.

2. A történet:
Fontos, hogy minden képnek egy történetet kell elmesélnie. Ezt akár más lapok grafikájával kombinálva is megtehetjük, de egyetlen képnek is sok mesélnivalója lehet. Egy lapon akár egyszerű történések is megjelenhetnek (pl. egy akciólapon), de vannak olyanok is, melyeknek részletesebbnek kell lenniük, valamilyen hangulatot, esetleg összetett történetet, vagy érzelmeket kell leképezniük. A Sárkányok fénykorának azt kellett sugallnia, hogy a képen a sárkányok az adott kor domináns ragadozói, és valóban fénykorukat élik.

3. A kiegészítőben betöltött szerep:
Sokkal óvatosabban kell ezzel a szemponttal bánni, mint a többivel, mert nagyon fontos a kiegészítő egésze szempontjából, de nem vehet el a lap saját hátteréből. A kiegészítő hangulata nagyon sokban befolyásolja a grafikát, de az adott koncepció, amibe egy az adott lap beillik szintén sok követelményt támaszt. Momentumos lapoknak például egymáshoz és saját hangulatukhoz is kell kötődniük grafikai szinten is. A korszakoknak pedig szintén hasonlítaniuk kell. A mi lapunk ráadásul még az eddigi sárkányos lapokkal is jól kellett együtt kinéznie. Ez utóbbi nagyban hozzájárult a grafikus kiválasztásához is.

4. A laptípus:
Leginkább a keret miatt fontos, de sok minden mást is befolyásol. Ha a lap például felszerelés, akkor célszerű hozzá illő környezetben, de lehetőleg használó nélkül leírni. Ha harci akciólaphoz készül a leírás, akkor dinamikusnak kell lennie. Ha pedig korszak lesz, akkor ennek megfelelő képi világgal kell rendelkeznie, hogy ne lógjon ki az eddig megjelentek közül. Korszakokon például jellemző a sok karakter, és a távolról látható kép, esetleg a montázsszerű megoldások.

5. Az üzenet:
Minden lapnak valamilyen üzenetet kell közvetítenie. Ez általában a fenti szempontok kombinációjából alakul ki, és fontos, hogy a grafikus a leírásból érezze, hogy ezt az üzenetet kell közvetítenie. Van olyan kép, melynek üzenete egy adott játékostípust céloz meg, más képeknek pedig a lap játék közben betöltött szerepét kell, hogy közvetítsék. A Sárkányok fénykoránál ilyen szempontból könnyű dolgunk volt, hiszen a lap üzenete nagyjából annyi, hogy a hatalmas lények elsöprő erővel rendelkeznek, tiszteletet parancsolnak, és méltóságteljesek.

II. A leírás elkészítése
Mikor a leírás ténylegesen megszületik

1. Háttér:
Ez egy rövid összefoglaló a képről, és arról mi történik rajta.

2. Leírás:
Ez a legfontosabb rész. Itt adunk meg részletekbe menően mindent, amit látni szeretnénk a képen. Általában ez a leghosszabb része a teljes grafikai leírásnak.

3. Fontos tudnivalók:
Itt írjuk le, hogy minek nem szabad semmiképp lemaradni a képről, és mit tilos rajta ábrázolni. Itt szerepel az is, hogy milyen grafikai csoportba tartozik a kép (Pl. Korszak), hogy melyik másik képpel van párban, illetve itt jelezzük azt is, ha egy képnek jövőből jött kerete van.

4. Egyéb megjegyzések:
Itt általában segítségként linkeket adunk a grafikusoknak, hogy lássák, mire gondoltunk pontosan a leírásnál, vagy hogy tudják milyen korábbi képekhez kell hasonlítania a mostaninak.

III. A kezdet vége
Miután az egész leírás elkészült még megyünk rajta pár kört. A tesztcsapat tagjai véleményezik, javaslatokat tesznek a leírás módosítására, esetleg egy új ötlettel teljesen más irányba terelik a képet. A grafikus kiválasztása a legutolsó lépés, de a kép története csak ekkor kezdődik igazán. A grafikusoknak persze nem kell szentírásnak venniük a leírást, és hozzájárulhatnak saját ötleteikkel és stílusjegyeikkel, melyek a végleges kép nagy részét alkotják, és lelket adnak neki.

Íme, a végleges leírás:
Sárkányok fénykora
Háttér: Hatalmas sárkányok uralják az eget.
Leírás: A kép egy kopár hegyvidéket ábrázol a felhős égbolttal. A hegyen egy-két helyen nagy sárkányok ülnek. Az égen szintén sárkányok repülnek.
FONTOS: A lap korszak ezért a KORSZAK-nál leírtaknak feleljen meg a hangulata!
Jövőből jött lap: A kép kerete szűnjön meg!
Megjegyzés: Korábbi sárkányok: http://www.ketmagus.hu/laplista/cardimg/legendak_doran_feketerend/alvunosi_rotsarkany.jpg
http://www.ketmagus.hu/laplista/cardimg/relikviak_rabjai/sarkany_driaq.jpg
http://www.ketmagus.hu/laplista/cardimg/zh/queliquor.jpg
http://www.ketmagus.hu/laplista/cardimg/ultra/hishiquor.jpg

– Liborion -“