Letűnt korok hősei

Mai kínálatunk egy szimpatikus karakter a Gro-ugonos Geóból: a legrondább ediomadi sámán, nagy áldozómester, mondhatni az ork Bakpápa, sőt még annál is több. Hősünk hátteréről sajnos fogalmam sincs, ha valaki tájékozottabb, ne tartsa magában.

A dekk Simon Dávid nevéhez fűződik (ha nem is pont ez a verzió), hatékonyságát több csontnélküli győzelem, köztük az idei pécsi OVV kupája is bizonyítja.

Ediomad nem az a tipikus orkbarát környezet, egy itt tevékenykedő sámán nem nagyon válogatja meg a módszereit, ha vinni akarja valamire. A Fadöntők fősámánja mind hatalomban, mind elvetemültségben messze kiemelkedik társai közül: a kezében minden más ork csak egyszerű figura a hatalmasok játszmájában, akit bármikor kész feláldozni a végső győzelem érdekében.

Aki először lát lyuggatott képű barátunkra épülő dekket, annak számára garantáltan új értelmet nyer a horda kifejezés. Elképesztően brutális dolgokat lehet művelni vele, legyen az sima 3/2es portyázókra építő villám küldi, vagy szettes faék-ostrom.

Jelen pakli alapmotívuma a maszkokkal és énekmondókkal operál: jön a Bömbi 5ért, majd elmegy ledúlni a tornyokat. Ha az ork megtette kötelességét, az ork mehet a lecsóba és jön a kövi 1ért, akit a zászlóval + fajháborúk korával felhúzunk. Ezt ismételjük, amíg van MP, amit lényegében a Sátorvárossal meg is termelünk. Ezen nem keveset tud pumpálni a Hősök kora, ami adja a +szinteket, így ingyen hozzuk az újabb próbálkozót (más új lap nem is kell a dekkbe). Ez már így is elég komoly ügynek hangzik, pedig még csak most kezdünk belejönni…

Amitől még egy vén toroni kecske is irigykedve rázza meg a tokáit, az egy hihetetlenül aljas húzás, nevezetesen az Árnyak köre. Ez a jócskán alulértékelt szövetséges 2 énekesre lejön, innentől kezdve bárkit gyors hatásként tudunk bevágni manőverbe. Mit is jelent ez egy ork áldozósámán nyelvén? Dübörög a roham, az ellenfél kijátszik valami (optimálisan minél drágább) bestét/ütést, amivel kifilézné orkunkat. Ez kiváltság természetesen kizárólag Grok Brag-Naurt illeti meg, így mexak beáldozza (a kijátszott lap célpontját veszti)és hoz helyette egy friss húst, aki röppen is a harcba, …

Kalandozóink bizonyos szempontból tehát halhatatlanok (miközben hullanak, minta legyek), de azért nem kell félteni őket. Ha az ellen esetleg kevés ütéssel játszik, az neki nagyon rosszat jelent: bár itt most nem az ellenfél hentelése a lényeg, de ezzel sincs gond. Leghaszontalanabb delikvens a véreskezű fosztogató, mivel belerondít a legendaismeretes tekercsekbe. Pedig nincs is szebb annál, amikor egy sikeres ostrom után kikérjük ellenfelünk véleményét, hogy szerinte melyik 2-3 kaller visszavétele lenne optimális az elkövetkező ostromokhoz…

Akire nagyon kell vigyázni az a főhős. Vele még véletlenül sem szabad manőverbe menni, erre a Wirg-Megfutamodás tengely a jó választás, ezt én világnézeti okokból kihagytam. Nem egy kapkodós dekk, de ha az első 2 körben nem kapunk ki, akkor utána már nem is nagyon fogunk. Ha pedig valami furmányos módon sikerül leizzadni főnökünk főnökét, a nagy Tha’Ushurt is, arról jobb nem is beszélni…

Critai

Gilron– Rejtett város, Reagi sátorváros, Kürtőváros

Trónterem

2Grok Brag-Naur

4Tha’Ushur őrző

4Hramgaug

4Halálhozó bömbölő

4Véreskezű fosztogató

4Dhyaruni énekmondó

2Vércsetotem

4Rendületlen roham

4Harci düh

4Leszakadt ég zászlaja

3Tekercs

3Héroszok

4Árnyak köre

3Nardael

1Fahthaim

4Hősök kora

4Fajháborúk kora

4Maszkok

3Sors keze

4Vadon

4Vámpír úrnő

77lap

anon