Kyr konspiráció

Kyria erősebb a halálnál. A te halálodtól még erősebbé válik.”
– hirdeti egy negyedkori hős kyr hadvezér győzelmi lobogójának vészjósló felirata.

Ugye ide valami ütős dolog kell. Mármost hogy ütősnek a meglepőt, vagy a vagdalkozás-lefejezés irányt tekintjük, az ugye ízlés kérdése, amin pedig nem nagyon lehet vitatkozni.

Másrészt viszont azért egy jó ötlettől az folyók még nem folynak visszafelé, valamelyest maradnék a kaptafánál, tehát az új kiegészítő fajos témáinál, amik közül az aquir, az elf, az ork már sorra is került. Nem gondolom, hogy ki lettek vesézve, de a szombati verseny azt mutatta, hogy az Ősök ébredése csomag megjelenése után várva várt versenykörnyezet újrastrukturálódás még nem igazán zajlott le, sőt. Tehát jócskán van még a témákon polírozni-, merengeni-, kipróbálni-, mérlegelni-, és általában játszanivaló.

A cím alapján aligha meglepő, hogy ma a hóhajú hódítók következnek, némiképp speciális megközelítésben. Inkább a lehetőségek feltárása a célom, mint a top-pakli felskiccelése.

Mit is tudunk erről a kyr témáról?

A famor, flottagróf, intrikus trió nagyon, nagyon erős téma. Kiegészül a királyvámpír harci potenciáljával, mind azonos kasztú, erre nem túl nehéz paklit összerakni. Többen is indultak vele, Mezőnagymihályban, tiltott tekercs döntőn, félévzárón láttam rájuk összesen 3 verziót.
– szöktetés
– boszorkányok
– ostrom

Az elsőben egy idén visszatérő kombójátékos (Bacsó Robi) ötletei tömörülnek: tornádóval és jelentős harci arzenállal, az új Jakirtére kihegyezve. Van ebben végrehajtó varázskör, rúnák terme, Fahthaim, egyszóval rengeteg minden, sok a váratlan húzás benne. Amikor láttam játék közben, nagyon impozáns volt, cserébe a pakli komplexitása magában hordozta, hogy szinte mindig nehéz helyzetben volt, a pakli alapműködése sem egyszerű, stabilan időlimites meccsekre van kilátás minden alkalommal. Ezt a játék igazi virtuózainak ajánlom.

A második önmagában is 3 vonalat jelent: sorsszilánkos boszorkányok, akaratátvitel, valamint neves kalandozók – ez utóbbi némiképp áthallás a szöktetéses téma felé. Itt az a legdurvább, hogy az egyébként manőverben erős koncepció bármikor dönthet úgy, hogy ő csak szemmelver, érdektelenít, kerítőházal az ellenfél manővereinél.

Az utolsó a leginkább játékbarát. Simán szettel, ostromra, sok harci lappal. Ebben kevesebb az ötlet, de eleve nagyon prekoncept az egész, a lapok szinte közös működésre készültek, nincs sok izgulnivaló, és a hordánk könnyen elmoshat sokmindent. Ebben a verzióban talán azt emelném ki, hogy egyaránt mutat villám és kiépülős stílusjegyeket, a pakliépítő szándékától csaknem függetlenül, aki jól mérlegel, ellenféltől függően játszhat eltérő stílusokat.

A kyr vonal tehát bőséges, pozicionálható, és így nem is lehet ellene biztosra menni.
Amik közül választani kell: mp-, vagy szint-fölényre, blokkoló-, vagy harci potenciálra törekszünk?
Ezekből lehet egyet, vagy egyet-egyet választani.
– mp-fölény: itt a flottagróf köré kiépülő törzsszövetség a lényeg, nomeg a vérgyűjtés.
– szintfölény: itt a teremtés kora, királyvámpír páros a tengely.
– blokk: itt a boszorkányok, de lehet úgy is menni, hogy csak Amalthaessa.
– harc: itt a Lángoló Vér nagyasszonya (LVN) – királyvámpír hibrid akaratátvitelre.

Ha a fentiek közül egyet választunk, építsük a paklit 40 lapra. Ha kettőt, akkor 60-ra. Hagyományoson mindenképpen játsszunk rejtett várossal.

A pozíció-párosítások:
– Mp- és szintfölény: ide a vérgyűjtés lesz a kiegészítő elem, flottagrófot csak akkor tegyünk ki, ha 1 vérgyűjtés már bejött, és a grófot lerakva is mp-ben vagyunk. Ott összezárul a csapda, a következő körben élni kell a fölényünkkel, el kell dönteni a meccset. Vámpír úrnő, vadon, telihold mind mehet, csak a döntő pillanatban legyen ingyen ostromunk. Lehet szet is.

– Mp fölény és blokk: itt a legnehezebb a kezdőtorony választás: Gilron, hárem, Argureni bálterem egyaránt kell, és szerintem igencsak indokolt a gyilokjáró, illetve a tamari.

– Mp-fölény és harc: Kyr faj szett. Nem tennék bele nagy kallert, csak max 2. szintűt, viszont tennék bele térmágust, fényt, wirget, főrendet, éjközepet és ostromgyűlést.

– Szintfölény és blokk: a sorszilánk (boszorka és felszerelés) valamint a szöktetés a két kulcslap, az egyikre kell fókuszálni, és azt nagyon céltudatosan csinálni. A sorsszilánkosba tennék héroszok csarnokát és időkaput is. Alapvetően nehéz úgy játszania az ellenfélnek, hogy minden passzával a vereséget kockáztatja. Igen, drága a 8 mp-ért a kárhozat angyala, de háremmel már csak 5, két intrikus mellett pedig nem is drága. Márványszentéllyel és hárem, hérosz, való torony kezdővel játszanám. Déli kapuval, famor udvarházzal, Tizenhármak Tornyával.
Ha nem szöktetek, harci lapot nem használnék. Ha szöktetek, intrikus, vámpír kezdő után északi kapuval keresnék az inkvizíció számára pácienst, Athalay, Gilon, Északi kapu lenne a kezdőm.

– Szintfölény és harc: itt az éberbe forgás a neuralgikus, Gra-Tinol mellé sárkányok fénykorára szeánsszal játszanám, varthonnal és hatalom italával. Ide az új kalandozók közül csak egyet tennék be, az intrikust, hogy a jellemellentétre ne kelljen erőforrást áldozni. A hárem és a beavatás csarnoka között dilemmázok, Gilron és egy manővert generáló torony lenne a másik két kezdőtornyom. Vámpírokkal nem varázsolgatnék, Hargash Um részei, telihold és harapás, és persze Orwella akarat.

Blokk és harc: Ez a klasszikus szöktetés, ahol a vámpír az indulókalandozó, és ő még nagyobbakat hoz. Ide a felfedezések korát és a Rattikánit citálnám. Az új kieg miatt a hadba szólítás is felmerülhet, húzás és DP-érték szempontjából is jó egységet alkot a két küldetés. Ebbe tennék a legtöbb akciólapot a fenti verziók közül, repertoár ugyanis igen bőségesen áll rendelkezésre:
– Sebző varázslat:
rettegés, kisülés, elmezavar tüzes tekintet, vámpírcsók, vérrobbanás, idegroncsolás, bebörtönzés, sorvasztó, tűzsárkány lehelet, viharos szél, savteremtés, phet lehellet, Calowyn ragyogása. és még van egy réges-régi darab: életerő elorzása.
– Egyéb varázslat: Mulandóság, kobragyűrű, özönvíz,
– Legjobb ütések a témához: harapás, HU részek, főként a karom.
– Amik még idetartozhatnak: zsarolás, megvesztegetés, kelepcébe csalás
– Defenzív lapok: no, ezeknek inkább a hiánya szembetűnő. A kyrek nem félős népség, fájdalom kizárás mellett másra kb. nem apellálnak.
– Ha boszorkányos kombót építünk, a parancs varázslatra és a kígyóvarázsra érdemes még kitérni.

A királyvámpír sérült pozíciójára eddig kb mindenki a szeánszot alkalmazta. Megemlítenék még két dolgot: Igere szentély romjainak felkutatása, illetve égi támogatás. Mivel várhatóan fogunk vérgyűjteni, illetve előfordulhat, hogy harcban sebet kapunk, ezeken érdemes elmerengeni. A küldetés azért jó, mert az LVN például megoldja, a vámpír pedig reális eséllyel megy dobásra.

A vámpír képessége és a varthon miatt az Alborne akarat is említést érdemel.

Kyr konspirátoraink nincsenek jóban a bestiákkal, csapdákkal, ilyeneket használni szerintem ebbe a koncepcióba megalkuvás, céltévesztés. A famor udvarház viszont kb. mindig adja magát, ahogy Rounn Lyechard is, sokoldalú támogatást jelenthet a szövetségesek első hullámában megkártyásított toroni császár.

Ja, ez volt a 100. cikkem.
MDani