Kérdezz, felelek!

Facebook kérdőív: 2012.05.14 – 2012.05.20

Azok, akik figyelik a MAGUS Kártyajáték Facebook oldalát, bizonyára felfedezték már, hogy gőzerőkkel próbáljuk nem csak mindig napra késszé és érdekessé tenni számotokra eme kicsinyke közösségi oldalt, hanem interaktívabbá is.
Ehhez elsősorban az ún. Kérdés feltételét találtuk a legmegfelelőbbnek, hiszen itt valóban a ti válaszotok az, ami számít. Természetesen tudatában vagyunk annak, hogy a kérdéseknek egyrészt aktuálisaknak kell lenniük, másrészt nem lehetnek semmitmondóak, feleslegesek, hiszen akkor még azt a kattintásnyi időt se érné meg a válasz, mint amennyi időt a szavazás amúgy elvesz” értékes időnkből.
Fontosnak tartottuk azt is, hogy ne csak az általunk megadott lehetőségek közül lehessen választani, hiszen előfordulhat, hogy van olyan megoldás is, amire mi nem gondoltunk, ti viszont igen, ezért lehetőségetek van hozzáadni a kérdőívhez új választási lehetőségeket. (A “Kontrollpaklik és akadálylapok minimum 90%-kal való visszaszorítása” válaszlehetőség épp ilyen pluszban hozzáadott opció, és bár végül maga a létrehozó volt az egyetlen, aki szavazott rá, nem lehet tudni, kiben hagyott volna még hiányérzetet, ha nem kerül be a válaszok közé.)

Arra mindenkinek szeretném felhívni a figyelmét, hogy általában több válaszlehetőség van, mint ami a főoldalon megjelenik. Ilyenkor a válaszlehetőségek alatt van egy kis felirat, hogy “X további“. Ha erre ráklikkeltek, akkor utána egy nagyobb ablakban is megjelennek a válaszlehetőségek, alatta a “válaszlehetőség hozzáadása” és alatta ismét, hogy “X további”. Ismét erre klikkelve kapjátok meg a többi (már meglévő) választási lehetőséget. Tudom, hogy ez most bonyolultabbnak tűnik, mint amilyen valójában, de muszáj volt leírni a későbbi félreértések elkerülése végett.

A kérdőív alakulását követni is tudjátok és kommentelni is lehet, így ha bővebben is ki szeretnétek fejteni véleményeteket, akkor itt (is) megtehetitek. Persze a szavazás nem ér semmit, akkor, ha az eredmény nyomtalanul eltűnik, éppen ezért minden héten írni fogok egy rövid összegzést az előző heti kérdés eredményeiről, a szavazati arányokról, számokról és az ebből származtatható következtetésekből. Az adatok névtelenül fognak megjelenni az összegzésnél – tisztában vagyok vele, hogy magán a közösségi oldalon bárki nyomon tudja követni, hogy az adott válaszra pontosan kik szavaztak, de a cikkek célja nem az ujjal mutogatás. Így azok, akik eddig esetleg azért nem szavaztak egy ilyen kérdésre, nehogy bárhol is nyoma maradjon, milyen válasz mellett foglaltak állást, megnyugodhatnak: a hét végeztével törlésre kerül a kérdőív és új kerül a helyére, az elemzésben pedig nem fogok említeni neveket.

Múlt heti kérdésünk a következő volt:
“Véleményetek szerint az alábbiak közül mi vonzana (vissza) még több játékost?”
Az egyik legmeglepőbb dolog az volt számomra, hogy mindenféle előzetes hírverés nélkül egész sokan szavaztak a kérdésre. Reméljük ez a szám csak növekedni fog az elkövetkezendő kérdéseknél (ahogy az oldal lájkolóinak száma is lassacskán kúszik felfelé – itt meg is kérném azokat, akik még nem lájkolták, hogy tegyék meg).
A válaszlehetőségek a következők voltak:
1.Bemutatók, demópaklik, reklám. 14 (48%)
2.Szabályrendszer egyszerűsítése. 9 (32%)
3.Több verseny vidéken. 2 (7%)
4.Nagyobb hangsúly fektetése az Ynev-hűségre. 2 (7%)
5.Kontrollpaklik és akadálylapok minimum 90%-kal való visszaszorítása 1 (3%)
6.Szerencse-faktorok (pl. kockadobás, húzás stb.) csökkentése 1 (3%)
7.Szerencse-faktorok (pl. kockadobás, húzás stb.) növelése 0
Az első válasz, miszerint a kisebb problémáktól eltekintve (melyekkel valószínűleg a közösségi játékok többsége rendelkezik és küzd a számítógépek korában), a legnagyobb hiányosságunk a MAGUS kártyajáték népszerűsítésének területén mutatkoznak. Azoknak, akik erre a lehetőségre tettét lehetőségre tették le a voksukat (14 szavazat, 48%), jó hírünk van: az elmúlt egy-két hónapban kiemelt figyelmet szentel a Két Magus Kft. csapata, hogy minél szélesebb körben ismertté váljon a játék. Emiatt került sor a Facebook oldal rendbetételére és a GAMEPOD.hu oldalon is szenteltek ránk nem egy cikket.

Sok terv megvalósítása folyik még éppen, amiről egyelőre nem beszélhetek, de remélem, ezekkel kapcsolatban is tudok majd hamarosan eredményeket felmutatni nektek. Kérlek titeket viszont, hogy ha népszerűsítésünkre vonatkozólag bármilyen ötletetek vagy tanácsotok lenne, akkor osszátok meg velünk – a ti érdeketek is, hogy ne csak a nagy versenyeken jelenjünk meg tizenötnél többen.
A második legtöbb szavazat (9 szavazat, 32%) a szabályrendszer egyszerűsítésére érkezett. Ezzel a problémával is folyamatosan foglalkozik mind a Két Magus Kft., mind a tesztelők csapata, de mivel ez összetettebb célkitűzés, csak lépésenként lehet haladni. Legutóbb a “Bestia megidézése” lap kapcsán kerültek fel szabálymódosítások mind a honlapra, mind a Facebook oldalra, de egyértelmű, hogy a módosításokhoz a kérdéseitek kellenek: gondolkozzatok el, hogy a szabályrendszernek mely része/részei azok amiken változtatnátok a játék kényelmének szempontjából és osszátok meg velünk. Ha megfelelő mennyiségű javaslat érkezik (elég egy pár darab is), akkor abból már tudunk csinálni egy új kérdést, amiből egy látványosabb eredmény fog születni (személyeskedésekbe csapó fórumviták helyett tényszerű számadatok állnak majd rendelkezésünkre).
Szintén meglepő volt számomra, hogy sem az Ynev-hűséget, sem a szerencsefaktort, sem a vidéki versenyeket érintő kérdésekre nem érkezett két szavazatnál több, pedig hallomásból úgy tudom, hogy ezek szintén erős indulatokat szoktak kiváltani. Persze nem vagyok naiv: kicsit nagyobb hírveréssel és így több szavazóval, valószínűleg magasabb számokat kaptunk volna ezeknél a lehetőségeknél is, de vajon arányaiban változott volna-e a végkimenetel? Nem tudhatjuk, de nem vetem el a gondolatot, hogy (ha átlagosan ötven felett lesz a kérdésekre szavazók száma) a jövőben újra feltegyem ezt a kérdést.
Szerző: Erato