Hódításra fel!

Rendhagyó lapbemutató egy igazi erejét jól titkoló relikviáról.

A választás

A kalandozó csöndben állt, és idegesen tördelte a kezeit.
Nem állhat itt örökké. Ha sokáig gondolkozik újra felkelnek az élőholtak és azéletére törnek. Választania kellett!

Ha az egyik fegyvert elveszi, akkor a másik örökre elsüllyed a katakombák mélyére, és többé nem férhet hozzá senki. Ez nem zavarta a hőst, hiszen egyik varázstárgyat sem szívesen látta volna más kezében. Ami inkább probléma volt, hogy ő csak az egyiket viheti el.

Az egyik színarany volt, a másik ezüstpálcán fortyogó vörös ékkő. Ez utóbbi hatalmat és erőt ígért. Sejtelmes, mágikus hangon suttogott, és hívogatta a kalandozót. Ő azonban tudta, hogy bár a tárgy valóban csodálatos hatalommal bír, ugyanakkor sötét átok is ül rajta.

A másik jogar egykor egy nagy királyé volt, aki népeket kovácsolt össze. Hatalma nem egyszerűen az egyént, hanem közösségek, városok és hadseregek összefogását szolgálta. A bele zárt hősi lélek meg tudta óvni gazdáját, de csak egyszer, a fegyver elvesztésének árán. Ez nagyon aggasztotta a hőst. A második lehetőség sokkal lassabban nyújtott előnyöket, és igazán varázslatos képességére csupán egyszer lehetett számítani.

A másik jogar egyre mohóbban hívta magához az előtte álló lelket. Mintha láthatatlan csápokkal akarta volna behálózni a kalandozó akaratát. A férfi mély levegőt vett, és elszánta magát. Kinyújtotta kezét, és megragadtaa választott fegyver markolatát. A sötét suttogás jajveszékelve a semmibe veszett, és az egész termet beragyogta a dicsőség aranyszínű fénye.

1 MP Hódító király jogara
Népeket megmozgató uralkodói jelkép
ID: Végleges AT: Varázstárgy F:Sor Sebzés: Nincs
Típus: Közelharci fegyver, Áldott
[állandó képesség] Játékosa gyors hatásként idézhet le nem nevesített kalandozót, haviselője Sorelhagyó manőverben vesz részt. Ekkor a kalandozó a viselőjecsapatába kerül.
[1állandó képességegyszeri képesség] A képesség aktivizálásának feltétele a feláldozása.Semlegesít célpont cselezés/cselszövés/támadás akciólapot.

Áldás

Éppen itt volt az ideje, hogy a rút, átkozott Hamis próféta jogara helyett egy sokkal mutatósabb darabot kapjunk kézhez. Igazi, mitikus laphoz illő hibátlan grafikája mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Lipták mester a tőle ismert magas színvonalon is alaposan túltett ezzela képpel.
A tárgy olyan, mintha kiemelkedne a képből. A szimbólum részletgazdag, fantáziadús és megkapóan esztétikus.
Valóban érezni lehet a képen egy hódító király tekintélyét, egy áldott kegytárgy eleganciáját, és egy mágikus fegyver természetfeletti auráját.

Királyi kiváltságok

Maga a lap az egyik legolcsóbb akciólap-semlegesítés a játékban. Cserébe persze az ellenfél nem lepődik meg rajta, és maga a felszerelés is elvész.

Nincs azonban veszve semmi. Amellett, hogy egy veszélyes akciólap kellemetlen hatásaitól óvtuk meg magunkat még mindig leidézhetjük csapatunkba a kívánt kalandozókat gyors hatásként, mielőtt a jogar a Múltba kerül.

Az állandó képessége az, amivel a legtöbbet ki lehet hozni a lapból. Gondoljunk csak olyan küldetésekre, melyek nagyobb jutalmat adnak, ha sok kalandozó oldja meg őket. Emellett természetesen folyamatosan rettegésben tarthatjuk az ellenfelet, akinem tudhatja ki csatlakozik be a harcba ha kiáll ellenünk.

Jellemző felhasználása, hogy egy feláldozható kalandozónkkal elindulunk egy manőverbe, amit az potenciálisan teljesít. Az ellenfél kénytelen akadályozni. Remélhetőleg bele is fordul az áldozati bárány legyilkolásába. Ezután az immár üres csapatba gyors hatásként beugrik egy sokkal veszélyesebb kalandozónk a jogar segítségével, majd alaposan ellátja a baját az ellenséges kalandozónak.

Csapatunkba ráadásul azután is pakolhatunk kalandozót, hogy az ellenfél úgy döntött nem akadályoz minket, vagy akár harc eredmény meghatározása fázisban is.

Utat a királynak

Összességében elmondható, hogy a Hódító király jogarával jelentősen csökkentjük az esélyét annak, hogy elbukjuk kulcsmanőverünket, és akkor még el sem kezdtünk gondolkodni azon, hogy mennyi kalandozóval tudunk gyilkosabbnál gyilkosabb kombókat összehozni a gyors hatásként csapatba idézéssel.

Meglephetjük ellenfelünket például egy hirtelen kiépülő törzsszövetséggel, Momentumos kalandozóval, esetleg olyan lénnyel, aki ellehetetleníti az ő kedvenc hatásait, vagy rengeteg új lehetőséghez juttat bennünket a harcban.

Még jobb, ha valamiért nagyon olcsó kalandozót kapunk a harcba, aki egyszerűen leidézve valamilyen hátránnyal bír, ám a csapatba idézve rögtön harcra kész.

A játékot akár teljesen a feje tetejére is állíthatjuk, mikor a végjátékban azellenfél MP-előnyben elindul egyetlen éber kalandozónk ellen egy hadsereggel, ám mi akadályozásba kezdünk, és hirtelen jónéhány saját kalandozóval gazdagítjuk csapatunkat. Külön kellemetlenség, ha a jogart is gyors hatásként szerezzük be egy Felszerelkezés vagy Gnóm ritkaságkereskedő segítségével. Ekkor ellenfelünket tökéletesen felkészületlenül éri majd a dolog.

Kincses kamra
Tanmari járata
Krad-szentély

4 Gnóm ritkaságkereskedő
4 Birodalmi mortel
4 Rakhar harcos
4 Fekete ork portyázó
4 Hódító király jogara
4 Befejező vágás
4 Félresöprés
4 Döntő csapás
4 Felszerelkezés
4 Ezüstlunír rúnapajzs
4 Ezüstlunír mellvért
4 Hadüzenet
4 Égi hajók kora
4 Fajháborúk kora
4 M.A.G.U.S. szerzetes

– Liborion –

És ne feledjétek, Április 26-án Ősök ébredése bontott paklis verseny, ahol játék közben is megismerkedhetsz az új lapokkal!