Fata Ezüstkard Dzsanee Caput

EZÜSTKARDÚ FRAIENEZÜSTKARDÚ FRAIEN

Ő egy non-plus ultra kalandozó, aki még látta a sárkányok álmát megelőzően az Ezüstholdat. Jelenbe kerülésekor 6 MP-t termel, amiből egy fajtársát tudja leidézni. Ugye, nagyon nem mindegy, hogy ezt a bónusz kalandozót jól tudjuk-e letenni. Tehát, 75/1 formátumon jó esély lehet rá, hogy első körben nem akarjuk letenni, hanem csak akkor, amikor az ideális csapattársat már elővarázsoltuk. Emiatt TrónteremTrónterem + Gilron-szentélyGilron-szentélyRejtett városRejtett város kombóval kezdjük, és Critai tábláCritai táblával. A Gilron alá tegyünk KikötőKikötőt és PiacterPiacteret, aztán lássuk a medvét. Illetve nem a medvét, hanem az elf harcostársat, aki esetünkben nem a novellából ismert Drayess-Chyenn, medvetestvér, hanem egy az ÚKH néven elhíresült elf bárd, az Új korok hírnökeÚj korok hírnöke. Elég gáz, hogy ez a kombó tripla keresés, ugye a várost gilron alól keressük, utána a város keresi a kallert, és utána a kaller keresi a 2 korforduló eseményt. Fixen 3. kör, addig Fraien vár, és hólyagírást olvasgat.

Elf tempó

Sőt ideális esetben nem is vár, sőt le sem tesszük addig, hanem derűsen nézünk. A 75/1 formátumon a “Commander” egy erős blöff, nincs olyan, hogy nem húztad fel, ha nem rakod le, és van tróntermed, az ellenfél max. elszalad egy sörért… Ja, ha az ellenfél az aktivitás heveny jeleit mutatja, akkor 2. körben le tudunk tenni egy másik elfet, és rendesen játszhatunk, ez persze nem az utódfajok hepciáskodása, lentebb megnézzük, hogy egy másodkori jelhordozó hogyan adja elő. Mivel egyébként időhúzó taktikánk van – elf részről ebben semmi meglepő nincs – elve hosszabban mérlegelünk egy passzot, mint ahogy az ellenfél nyugdíjba megy – csatoljunk le akadálylapokat, méghozzá a fixen ölő brutálpedál fajtákból. Majd minden kiegben jön egy olyan akadálylap, ami fixen gyalul fogpiszkálóvá akárkit, beriquelberiquel, naftanafta, haridaharida, főnixfőnix, thóregthóreg, sandarrsandarr, időcsapdaidőcsapda, rőtsárkányrőtsárkány, sorolhatnám, van még jócskán. Tehát, ebben a volumenben kell gondolkodni. Trónterem és brutál akadályok mellett nyugodtabban passzolhatunk üres sorral… ha az ÚKH nem jön, akkor jön majd OylinnOylinn. Ez a figura azért jó, mert az ellenfél innentől igen nehezen tud kalandozót letenni.

Nehéz letenni?

Miért is? Mert Fraienre kijön QueliquorQueliquor. Kikeres plusz küldetésként összesen 2×3 különböző küldetést anélkül, hogy mi megoldottunk volna egyet. Az azt jelenti, hogy 9 küldetésünk lehet az asztalon. Csatoljunk mindenhová mindent, ami feljön, és játsszunk 40-45 akadálylappal. Ütés, rúgás, csípés harapás nem kell, és fűnyíró sem. Fraienék szeretik a BurjánzásBurjánzást. Jöhet egy kikötő, a Gilron alatt pont van hely. Milyen küldiket érdemes berakni? Az Átlépés a féregjáratonÁtlépés a féregjáraton a kedvencünk. A többi pofára mehet, ezt kell kitenni tudni, Fraien jelhordozóként mindig oldja – illetve expedíciózza 1-ért, termel 6 MP-t é 3 DP-t és köszi. (Queliquor kikeresi, nem nehéz.) Ha megy vele valaki, aki szintén tud valami effektet jelenbe kerüléskor, még jobb. ÚKH, Oylinn egyformán jók, de van még pár ilyen elf, pl remek élmény a SereneyaSereneya, aki uszítja az utódfajokat a sietve manőverezésre. De ha nem akarunk manőverezni, semmi gond, nem úgy nyerünk, csak mindig rakok küldiket a deckbe. Figyeljünk rá, hogy mindegyik küldetésnek legalább 4 útja (illetve modernebb szóval akadálya) legyen – a régebbi és az új lapok között is van néhány küldetés 4 feletti úttal, böngésszünk kicsit (Khag megvédelmezéseKhag megvédelmezése:10, Kilencek kinyilatkozásaKilencek kinyilatkozása: 9, Ősi egyezmény helyreállításaŐsi egyezmény helyreállítása: 6, stb.).

Erdőt építünk, nem várat…

Tegyük be az elvadult homoki elfeket, (és más elvadult lapokat, az elvadult küldi ideális) majd mondom, miért. Eszünkbe se jusson simán leidézni őket, csatoljuk csak bátran akadályként a saját küldetéseinkhez. Ezek a kártyák két okból is jók.
1. Eldobhatóak a rejtett városnak hogy hamarabb kitehessük azt a 2 elfet, akit igazán le akarunk tenni,
2. kicsatolhatóak akárhová, laza mozdulattal, mintha legalábbis időcsapda lenne. Saját küldikre is csatoljunk, megelevendő növények, Sirenar határainak őréSirenar határainak őrével igazi kaktuszerdő. Állatok, satöbbi. Burjánzást már mondtam.
ÚKH-val Bőség koráBőség korát és Próféciák koráPróféciák korát hozzunk. A próféciák kora ugyanis ki fog keresni fixen valamit – olyan lapot, amivel ha letesszük az asztalra (és nem szedik le), fixen győztünk. Ez a lap a Fata MorganaFata Morgana. Az ÚKH – vagy más bárd – elénekli, és a sok küldi, és az alátett rengeteg akadálylap visszakerül a kezünkbe. Senki nem fogja leszedni, mert nem látja értelmét. Nincs is értelme, 2-3-4 kör alatt kirakjuk a decket, és aztán egyben kézbe vesszük. Amikor a lapok visszajöttek a kezünkbe, megszámoljuk őket. Ha legalább 26 van a kezünkben, letesszük Fraienre a Caput DraconisCaput Draconist, és időfonalban győzünk. 🙂

Győztünk?

Hogyan lesz a kezünkben 25 lap + Caput? Thx, no para, igen simán.
Nézzük: kézméret: 7. (+4 bőség kora.)
Ideális esetben 3+3+3+1 küldi (igen, akár 10 küldetésünk is lehet kitéve), mindegyiken 2-3-4, vagy több akadállyal. 10 küldi 4 akadállyal 50(!) kártya, De van közte legalább 3 küldi, amin összesen eleve lehet huszonöt… Három küldin 25 akadály? Hmm. Nem rossz. 10 küldetésen 53 akadály, az 63 lap a kézben? Üres kézből is simán megvan. Mondjam tovább?
És a próféciák korával keresett lap. A próféciák korát le kell tudni szedni, feledés homálya, idő vasfoga, manacsadpa küldi, akármi, le kell tudni szedni…
Mikor elég éppen hogy? Ha 7 a kézméret (mert leszedték a bőséget), van kint 5 küldi 4 akadállyal. Ez azt jelenti, hogy az ÚKH és Queliquor kint van. 2 kártyát kellett kitenni hozzá, 2 küldetést és 20 akadálylapot felhúzni. TelepítésTelepítés… szerintem 12-14 küldetés kell bele, és közte legyenek az elvadultak, amiket mindkét pozícióba kijátszhatunk. Ha az ellenfél ugrabugrálni próbál, az Álom dalaÁlom dala, és a NapszálltaNapszállta remek elf trükkök, éljünk velük: Trónterem, MásodvirágzásMásodvirágzás, Oylinn, Álom dala, Napszállta, akár 5 olyan kör is lehet, amit az ellenfél manőverezés nélkül tölt. Ha idevesszük a Beriquel végzetéBeriquel végzetét és Tyssa L’imenel megtartójáTyssa L’imenel megtartóját, ez 7 kör passziválást is jelenthet. Van El-DzsiahEl-Dzsiah is. Ha az egyik küldetésünk Igere-szentély romjainak felkutatásaIgere-szentély romjainak felkutatása, szintén növelhetjük az ellenfél passzívan töltött köreinek számát. Az Oylinn Shindar megvédelmezéseShindar megvédelmezése mellett a legjobb, az egyik körben nem lehet lerakni, a következőben meg nem lehet vele elindulni. Szóval, elfes tempóban nézelődünk. Itt látszik, hogy a küdletések annyira nem free to choose darabok, a 12-14 küldetésből van a féregjárat, a 3-4 sok akadályos, a shindar, az igere romok, a rualanosak, ez már több mint 10, mehet egy manacsapda, ami fixen szedi a próféciák korát. Kb. meg is vagyunk, de ha találunk valami agyatlan brokenséget, befér. Csak könyörgöm, ne akarjuk már megoldani szegény küldetést, elég, ha kint van…
A sok akadálylap csatolás miatt majdnem mindig teli kezet húzhatunk kör elején. Semmit ne habozzunk kicsatolni, viszont az alsó torony védelmén túl a többit valóban a küldikre rakjuk, a túlbiztosított torony körökkel odázhatja el a győzelmet. Ha leszednék a Fata Morganát, az nem jó. Ylchan Magrath TüzeYlchan Magrath Tüze segíthet.
A címben “dzsanee” nem egy szpájk-komplementer, amit elírtam, hanem egy régi játékos LFG-s nickje, akitől a kombót lestem anno, egy nyárfa tövében a magyar tenger partján a harmadkor hajnalán, tán már nem mindenki emlékezett őrá sem, nemhogy a paklijára…
MDAni