Esélyek

Ügyes cselek

A mai lapbemutatóban 3 olyan kártyával ismerkedhettek meg, amikkel borsot törhetünk ellenfeleink orra alá, nyerhetünk 1 kört, vagy éppen eldönthetjük a meccset….már ha jó időben játsszuk ezeket ki. Témafüggetlen kártyák következnek, amelyek papíron bármely pakliba beférhetnek, ha a játékkörnyezet úgy kívánja.

Weila segítő keze

Azt megszokhattuk, hogy eseménylapok ellen Weila jó barátunk. (Weila akarataWeila akarata, Weila-szentélyWeila-szentély)
Ezentúl sem lesz ez másként, hisz egy olyan toronyszinttel számolhatunk a pakliépítés során, amely sok kellemetlen lila kártya ellen ad védelmet számunka:

Weila csarnoka
FAL 2 AKADÁLYOK 2
[állandó képességegyszeri képesség] Fel kell áldozni. Semlegesít
célpont eseménylapot.
[állandó képességegyszeri képesség] Fel kell áldozni. Az adott forduló
manőverek fázisában egyik játékos sem kereshet ki
vagy húzhat lapot a Jövőjéből. A képesség
az első fordulóban nem aktivizálható.

Ennek persze ára van, de egy toronyszint az ellenfél kulcslapjáért cserébe vállalható ár. Kijárási tilalomKijárási tilalom, kasquenkasquen, morten flammusmorten flammus, erőviszonyok átrendezéseerőviszonyok átrendezése, hadak útjahadak útja, manifesztációmanifesztáció, yhtnas Kronchusyhtnas Kronchus. A győzelem múlhat e lapok kezelésén, amire most eszközt kapunk. Ráadásul leszedhetetlen eszközt!

No, de van itt más is. Keresés és laphúzás tiltás egy körre – az első forduló kivételével. Laphúzást és keresést minden pakli játszik. Ha jól időzítünk, kulcslapok kikeresését, behúzását tilthatjuk le, szintén a countertől való félelem nélkül. Nem keresett az első körben haditanáccshaditanáccsal az ellenfél? Megoldható, hogy ne is keresse ki, amit akar. Persze a csapda veszélye is fenn áll, hogy lépre csal, majd 1 toronyszint előnyből lecsapja a VadkanVadkant az asztalra. Szóval csak ésszel, mert visszaüthet.

Intelem

A csarnok második képességének világát és az óvatosságra intő záró mondatot tovább is visszük a következő lapra. A játék lassulását célzó hatások jegyében rögtön még egy laphúzás és keresés tiltó hatás, igaz teljesen más köntösben:

1 MP Elfeledett hősök intelme
Aura
Ha az ellenfél irányít Óment, akkor 1 MP kifizetésével
semlegesítheti.
megszakító képesség Nem lehet lapot húzni vagy keresni a Jövőből,
és nem lehet MP-t nyerni. Az erőforrás fázisban
nem érvényesül.
Időtartam: Forduló

Nem csak, hogy semlegesíthető, de beépített semlegesítéssel is rendelkezik, ha Óment irányít az ellenfél – és miért ne irányítana? Ráadásul 1 MP-s eseménylap, nem bukunk toronyszintet, és ha semlegesítik is árban maradunk. Az időzítés ennél a lapnál is kulcsfontosságú, rengeteg előnyt adhat nekünk, ha jókor dobjuk a pástra.

Egy hajszál

Végezetül nézzünk egy eseménylapot, ami a különbséget jelentheti egy-egy harcban, illetve a bontott versenyek sztárja is lehet:

0 MP Szorult helyzet
Ha az ellenfél csapata több kalandozóból áll,
mint játékosáé, akkor játékosa +2 csapatszintet kap.
Ha játékosa csapatában nincs kalandozó,
akkor a Múltba kerül.
Időtartam: Harc

0 mana, +2 csapatszint, ha kevesebb kalandozónk van. 2 token zombi, 2 token rinna, vagy 2 token goblinnal felérő erőt biztosít, de ügyelnünk kell, nehogy meghaljunk és az ellenfél kalandozóit se nyírjuk ki, elég ha lesebezzük őket. Egy számolgatós lap, de ha jól matekozunk, a mi érdekünket szolgálja. Az az egy paraszthajszál, amiken egy-egy meccs el szokott menni, itt van a kezünkben.

Bontottra fel!

Jabbah