Árnyék-kép

Ha a három játékstílust veszem alapul, hordázni szeretek a legjobban. Élvezem, ahogyan sok kalandozóm egyesével kergeti őrületbe, vagy készteti védekezésre ellenfeleimet. A horda alapvető tulajdonsága, hogy menni kell előre. Néha 1-1 kört visszakell fogni hogy több kalandozóval tudjunk gyors, egy, vagy többkalandozós manővereket végrehajtani. Ezeket üres körnek hívom, mivel úgy kerülök közelebb a győzelemhez, hogy nem indulok el. Ezentúl lesz az üres köröknek egy igazi mestere. Az időszak optimális kihasználója a Ninheoni árnyék:

3 MP Ninheoni árnyék SZERENCSEVADÁSZ/Tolvaj
Elfendeli félelf, a Kikötőváros mestertolvaja Lopózás II, Rejtőzés, Vadonismeret
F:7 A:6 M:6 1.szintű Élet jellem
Kiegészítő: Kötelékek Grafika: Nagy Levente Sorszám:3234
állandó képesség Ha sorelhagyó manőverben kezdeményező csapat tagja, és csapatának összes tagja rendelkezik Lopózás képzettséggel, akkor az akadályozó csapatba semmiképpen sem választhat kalandozót olyan játékos, aki az előző fordulóban nem vett részt sorelhagyó manőverben. Az első fordulóban nem érvényesül.


Egyszemélyes manőver

Az árnyék nem az a tipikus egyszerűen kezelhető kalandozó. Alapvetően kihasználja az ellenfél passzivitását- erről szól. Ugyanakkor egy horda ellen a legtöbb pakli (minden, ami nem horda, ráadásul gyorsabb horda) védekezésre kényszerül. Azaz nem indul el manőverbe, hanem inkább akadályoz, kalandozót pusztít, beáll. Az árnyék pedig erre a játékstílusra ijeszt rá. Egyrészt, egy végigpasszolt, kiépülős kör után lehozható 2-3 MP-ért (Hagyományos formátumon a Maszkok ünnepe realitás mellé), és kezdhető vele egy manőver, amit az ellenfél nem tud csak úgy akadályozni. Érdekes lehet az alábbi helyzet: patthelyzet az asztalon: a hordánknál 4 kalandozó, ellenfelünknél 2, és visszaforgató lapok lehetősége (pl. Kiválasztott akarata). Ő arra hajt, hogy leüti a mieinket. Várunk egy kört, majd kipakolunk 2-3 Niheoni árnyékot, és elindítjuk a manővereinket vele. Az ellenfél pedig végignézi, majd egyetlen opcióként megpróbálja lezúzni mindhárom tornyunkat egyetlen kör alatt. Főleg akkor érdekes, hogyha valamilyen módon (Pl. Rejtett város) ki is keressük a Ninheonit. Vele szemben az egyébként minden manővert akadályozni képes Kiválasztott akarata sem érvényesül.

Ahová lépek, Trónterem”

Ezt a szóviccet még Kecskeméti Zsolt lőtte el egy valóban Trónteremben gazdag versenyen 2009-ben. A Ninheoni árnyéknak egy ilyen lehetőség ajándék. Egyrészt, vele is lehet használni különböző Trónterem-hatásokat, hálás lesz érte. Mesterségesen létre tudja hozni a kívánt körülményt, azaz az ellenfélnek biztosan nem lesz egy körön keresztül sorelhagyó manővere. Így már a második körben elvihet valamilyen értékesebb küldetést, vagy bármit, amire képes.
A másik típushatás, amellyel elősegíthető az üres kör, az az elforgató, illetve kört lezáró hatások. Ezek közül talán az Álom dala a legolcsóbb és leghatékonyabb, de beszélhetünk a Napszálltáról, vagy még egy tucat lapról. Az elforgatásokért is hálás lehet, de ne essünk át a ló túloldalára: a Ninheoni árnyék kiegészítő-meglepetés lapnak is remek, nem kell feltétlenül köré építeni a teljes decket. Ha viszont megtesszük, érdekes és szélsőséges paklit kapunk, amely hatalmas meglepetéseket okozhat. Csak ott ki kell egyensúlyozni a hatásokat.



Nem csak egy kalandozóra

Amit érdemes még megfontolni, hogy nem kizárólag egyedül mehet. Bárki mellé tehető a manőverbe, akinek van Lopózása, vagy kap Lopózást. A Ninheoni árnyék együttműködő. Így viszont már komolyabb Kincseket, küldetéseket is elhozhat. És hogy kikkel teljesíthet jól? Az Aha’Nata-Khan Mortel, Dzsad hadzsi, Árnyékjáró, Ascyra-Vierre-Tristana, Dzsad kardtáncos, Goblin kém, Goblin őrszem, Kacagó száműzött, Kígyószekta szolgálója, Nak-Rad beavatottja, Shuluri rabló, Sobirai fosztogató, és egynémely szürkecsuklyás közül válogathatunk egyelőre. Nem rossz névsor, a többség nagyon olcsó kalandozó, azaz akár végre is hajtható, hogy társai legyenek.


A fegyvertárának része egyébiránt a Megfutamodás, az ellenfelei között pedig olyanokat sorolhatunk fel, mint az Útonállók, a Rukh madár, az Illúziókapu, egyszóval azok a lapok, amelyek minden kishordát képesek bántani. Így gondolkodva azonban ezek mindegyike 0-1 MP-s akadálylap (e fölött pedig bekalkulált a veszteség, vagy megéri a Megfutamodás is). Azaz a Magányos farkasokkal, Maladorinával, vagy Ostromgyűléssel meg is védhetjük a bestiáktól.
Még felhozható természetes ellenfélnek az Akaratátvitel is, azonban a Wirgekkel, Megfutamodással és esetleg Dzsah-pappal megspékelt pakli nem kifejezetten veszélyeztetett a harcban. Ha pedig ezek kifogytak, nem muszáj elindulni. Lehet egyszerűen tartani egy üres kört, vagy várni az ellenél hibájára. Ilyen a Ninheoni horda-taktika. Ha az ellenfél képes nyerni, akkor azt nem tudja megakadályozni. De ha a játék holtpontra jut, akkor abból szinte mindig ő kerül ki győztesen.