Amikor eljött a káosz

Ynev történelmének legszeszélyesebb időszakát nevezték Káoszkornak. Jelentős változások mentek végbe az egész kontinensen. Északon az elpusztíthatatlannak hitt Kyria roppan össze saját súlya alatt és esik darabjai. Ugyan egyes részeiből új birodalmak sarjadnak, mint Ryek, de hamar azokat is elnyeli a feledés.

Délen az első emberi birodalom emelkedik fel: Godon tündököl és bukik el látványosan. Démoni kapuk szaggatják a kontinenst, készülőben az első manifesztációs háború.

Változás

A felsorolás akár folytatható is lenne, de már ennyiből is látható, hogy ebben a korszakban senki és semmi sem volt biztonságban. A háttérben sötét erők is ügyködtek, gonosz ármányok szövődtek, hogy roppant fogaskerekek lendüljenek működésbe. De végeredményben bármi megtörténhetett. A sors hol adott, hol elvett a világ birodalmaitól és annak lakóitól. A puszta hatalom tehát nem volt elég. A változások szele bárkit elsodorhatott.

Csak egy dolog volt mégis biztos, az állandó változás. A fennmaradás egyetlen záloga az alkalmazkodás volt. Az idő folyamatos próbatételek elé állította a birodalmakat. Amelyik képes volt megújulni az fennmaradhatott. De vajon meddig? Senki sem tudhatta, hogy a jövő a dicsősséget vagy a biztos bukást hozza el. Aki boldogulni akart a káoszban, annak mindenre fel kellett készülnie.

Lássuk hogyan is mutat a Káoszkor kártyán:

3 MP Káoszkor ID: Végleges
Korszak
[állandó képesség] Minden forduló kezdetén dobni kell K6-tal. A hatás a dobás eredményétől függ:
1: Az összes játékos azonnal ingyen leidéz 1 kalandozót.
2: Játékosa választ egy lapon lévő jelzőt, melyből még 2 kerül az adott lapra.
3: Az összes játékos kap 3 DP-t.
4: Az összes játékos feláldozza egy toronyszintjét.
5: Az összes játékos eldob 5-5 lapot Kezéből és Jövő paklijából.
6: Játékosa választ a fentiek közül egyet.

Maga a káosz

Nézzük elsőnek a tényeket. A Káoszkor 3 mana pontba kerül és 6 véletlenszerű hatása van. Összehasonlításként elővehetjük a Káosz-Huvarg oltárt. De az előbb leírtakon kívül nincs sok sok közös bennük. Egyrészt a mai új lapunk eseménylap, azon belül korszak. Emiatt olcsón vagy ingyen is játékba hozhatjuk. Másrészt kör elején tudjuk kicsiholni a benne rejlő erőt. Itt mondhatnánk, hogy egy körben csak egyszer? Viszont elhúzódó játékban egyszeri befektetésként sok hasznot sejtett. Harmadrészt hatásai az összes Játékost érintik, egy dobás kivételével. Számomra ez teszi kiszámíthatatlanná a lapot. Hiszen nagy a kockázat, hogy az ellenfél nyer vele.

Ugyanakkor a káoszkor mindegyik hatása a játék végét sieteti, a győzelmet vagy vereséget segíti elő. Bár egy játékos szemszögéből végső soron a kettő ugyanaz. A győzelemre az ingyen kalandozó és 3 diadalpont szolgál. A vereséget hozza el a toronyszint pusztítása és lapdobatás. A jelző szaporító hatása az egyetlen, amit Játékosa határoz meg. Győzelemre a trófea/tartomány/diadalpont-jelző segíthet, másik oldalról például a gyengeség-jelzők növelése okozhat fejtörést ellenfelünknek.

Nem utolsó sorban meg kell említenem, a hatos dobást. Ami jolly jokerszerű hatás. Azt választhatjuk, amire a legnagyobb szükségünk van. Ez azt jelenti, hogy a dobások harmadában sikerülni is fog ezt elérnünk, semmilyen módosító hatást sem használva. Mivel a hat lehetőség közül vagy azt dobjuk, amit akarunk. Vagy a 6-ost gurítunk, és akkor azt választjuk, amit akarunk. Ez nem kis fegyvertény egy olyan lapnál, ami kétélű fegyver.

A káosz ereje

Tehát a káoszkor ereje abban rejlik, hogy az összes győzedelmi feltételt el lehet érni vele: toronyszint pusztítás, diadalpont és lapdobatás. Sőt nem egy az alternatív győzelmet is segít például fekete/vörös hadurak, Csaták Palotája, Kárhozat angyala. Persze most újra elmondhatjuk, hogy ez igaz az ellenfélre is. Ez így is van, csakhogy egy átlagos pakli nem épít ennyi győzedelmi opcióra. Ezzel eljutunk a lap legnagyobb kihívásához, amit jelképezni szeretne szerintem: minden lehetőségre felkészülni.

A győzelem receptje nem egyszerű: minden dobásnál akkor járunk biztosan jól, ha nálunk van a jobb kalandozó- és/vagy az ellenfélnél nincs-, nekünk van több diadalpontunk, toronyszintünk, lapunk és valami értelmes jelzőnk. Így bármi lehet az eredmény, nekünk csak jó származhat belőle. Ellenkező esetben elnyelhet minket a káosz sötétje. Hiszen akár kulcslapoktól válhattunk meg egy lapdobásnál, az ellenfelünk egy jó kalandozóval könnyen felénk kerekedhet vagy épp a hiányzó diadalpontokat adhatjuk meg ellenfelünknek. Persze ha optimistán nézzük, akkor pont ezek ellenkezője fog megtörténi.

Szóval sok lehetőségeket tartogat magában ez az új lap, de kiaknázására tett kísérlet nem lesz sétagalopp. Több út is elképzelhetőnek tartok, én mégis alapvetően hármat látok járhatónak. Az egyik út, ha megpróbáljuk befolyásolni a dobásokat. Vulia és Loerana repesve várják új játékszerüket, ami jó hátteret fog szolgáltatni kétes üzelmeiknek. A másik út, ha szabadjára eresztjük a káoszt és a lehető legtöbbet rakjuk ki belőle. Erre az Új Korok Hírnöke és az Időhomok pergetője legkézenfekvőbb megoldás. A harmadik csapás az előző kettő egyvelegét tartom: sok káoszkort irányítani, amiből legalább egy párat kontrollunk alatt tartunk. Csakhogy ne fogyunk el, mindezt 100 lapos pakliban tudnám elképzelni.

A káosz varázsa

Összességben a Káoszkort hangulatilag egy jól eltalált lapnak tartom. Az kapjuk tőle, amit a neve elolvasásakor várunk tőle. Egy olyan játék környezetet teremt, amiben bármi megtörténhet és meg is történik majd. Szóval harcra fel, légy te az első, aki betöri a káosz hullámait.

ZomBee

És ne feledjétek, Április 26-án Ősök ébredése bontott paklis verseny, ahol játék közben is megismerkedhetsz az új lapokkal!