Aktivitás lapja – bemutató

Aktivitás

Több fórumon is beharangozásra került az aktivitás lapja, ideje lerántani róla a leplet és megismerkedni vele közelebbről. Mielőtt még belevágnánk, nézzük meg, hogy mi is az az aktivitás lapja, és hogyan lehet hozzájutni.

 

Az aktivitás lapja azoknak a játékosoknak jár, akik egy év alatt (december 1-től november 30-ig ) legalább 25 versenyen részt vesznek. Aki eléri az egyes célszámok valamelyikét, az a következő nagyversenyen átveheti a lapot/lapokat.
– 25 verseny 1 db aktivitás lap
– 35 verseny 2 db aktivitás lap
– 40 verseny 4 db aktivitás lap
– 50 verseny 5 db aktivitás lap

 

Versenyek, amik többet érnek mint 1 részvétel:
– Évzáró 2
– Második online Deltás TSZK 2
– Elfeledettek Bontott 5
– Félévzáró 2
– Geoframia Bontott 2

Aki mind az 5 versenyen részt vett, az 13 alkalmat könyvelhet el 5 helyett!

Ez a lap tehát egy nehezen beszerezhető lap, mely a versenyjátékosok részvételét jutalmazza, a versenyévadban lejátszott versenyeik alapján.

A fekete határ

2021-ben gyepűvidék témájú kiegészítő fog megjelenni. A lap háttere is ezzel rezonál, ugyanakkor az Elfeledettekhez tesz hozzá jelentősen. A fekete határ a gyepűvidék szélén Kránnal határos terület, mely igazán veszélyes. Ahogy a Pokol című regényben olvashatjuk, aki egyszer átmegy a fekete határon, az nem jön vissza – néhány kivételtől eltekintve. A határ feltérképezése is igen komoly veszélyeket rejt, ezt képezi le ez a küldetés.

 

2 MP A fekete határ feltérképezése
Dél-Ynev, gyepűvidék
– K: Fizikum>6 + K: Mentál>7
– 2x gyepűvidéki/kráni
– 7 alapszintnyi yllinori/elfendeli kalandozó
DP 3
AKADÁLYOK 4, PLUSZ KÜLDETÉS
állandó képesség Gyors hatásként leidézhető. Ha jelenbe kerülésekor játékosa irányítja
A Tudás Tornyainak bölcsét, Dermedt Fivért, Krilehort vagy Mogorva Cheit,
akkor választhat az alábbiak közül, de fordulónként egy lehetőséget csak egyszer:
1. Semlegesíti célpont 1. szintű kalandozó Jelenbe kerüléskor érvényesülő laphatását.
2. Célpont kalandozóra kerül egy olyan jelző, amilyen már van rajta.
3. A forduló végéig olyan kezdeményező manőver MP-igénye 1-gyel nő,
amilyet már kezdeményezett az adott játékos a fordulóban.

Képességek

2 MP-ért 3 Diadalpont, átlagos paraméter. A 4-es akadályok problémás lehet, egy kontroll ellehetetlenítheti a megoldást, már ha meg akarjuk oldani egyáltalán. PLUSZ KÜLDETÉS. Igen egy “új” kulcsszó, az eddig bevett mondat egy sorral feljebb szerepel ezentúl, helyet hagyva más képességeknek.

A plusz küldetés mellé gyors hatás is jár, így bármikor kipörgethetjük. Ráadásul az elfendeli téma, az ÁlomlovagÁlomlovag, a TizenkettedikTizenkettedik és Chei O’shenonChei O’shenon mellé választható extra feltétet is kaphatunk.

1. feltét

Semlegesíthetjük egy 1. szintű kalandozó Jelenbe kerülős laphatását. Kik lehetnek ennek a célpontjai? A fekete erőd rabszolgafelügyelőjeA fekete erőd rabszolgafelügyelője, A negyedik arc kirurgusaA negyedik arc kirurgusa, Alidaxi ügynökAlidaxi ügynök, Enyhet adóEnyhet adó, Goblin cafkaGoblin cafka, Goblin hullarablóGoblin hullarabló, Kobranyelv fanatikusaKobranyelv fanatikusa, KurtizánKurtizán, Lánggal szentelőLánggal szentelő, MagzatrontóMagzatrontó, Menegle keserveMenegle keserve, Onpori ércmesterOnpori ércmester, Ordastorkú mészárosOrdastorkú mészáros, Pteropta lovasPteropta lovas, Vándor holdfénykovácsVándor holdfénykovács. Szinte mindegyiket megéri semlegesíteni. A népszerű erv és goblin témák ellen kifejezetten hasznos és sorsfordító lehet.

És arról se feledkezzünk meg, hogy Reneszánsz/Örökség formátumon a hírhedt Acélszarvú sarlatánAcélszarvú sarlatán szarvait is kettébe töri.

2. feltét

Jelzőpakolás. A négy téma közül itt elsősorban Mogorva úr számára lesz érdekes ez a képesség, ha a Jendari arénaJendari aréna küzdelmeiben eredményesen vitézkedik. Szerencsés húzással akár 4 jelzőt is felpakolhatunk, igaz körönként csak egyet. De gyors hatása miatt az ellenfél könnyen elszámolhatja magát, hiszen 6 jelzőnél a kör vége után eljöhet a játék vége, az új körben ismét választhatjuk e képességet.

3. feltét

És akkor jöjjön a legdurvább képesség, a manőver drágítás. Kifejezetten hordák ellen fájdalmas, ha csak az első manőver olcsó, a többi már nem. A paklik döntő többsége nem különböző manőverekkel operál, nem mondják azt az ervek, hogy ha drága a küldetés megyünk ostromolni, mert egyrészt nem jók benne, másrészt nem kerülnek közelebb a győzelemhez. Hozzátenném, hogy ez ránk is érvényes, azaz saját magunk kezdeményező manővereit is drágítjuk.

Mindhárom képesség erős, meccsdöntő, meccsfordító lehet jókor kijátszva. Ráadásul négy, eddig kevésbé reflektorfényben lévő paklit erősít meg.

Jabbah