A Tizenhármak visszatérése

Félisteni fattyak

“Hogy a földi birodalmának egységességéről gondoskodjon,
Ranagol az elkövetkezendő évezredek során tizenhárom fél-
isteni fattyat nemzett, és a hegyek közé küldte őket helytar-
tónak. Az első és leghatalmasabb Schackallor volt; az utol-
só és a legcsekélyebb Kharakulak. Feladatuk elméletileg
Krán egybekovácsolása és irányítása lett volna; a Változá-
sok Törvényének azonban ők is alá voltak vetve, s azonnal
torzsalkodni kezdtek, fondorlatos ármányokat szőve egy-
más ellen.”

(Summárium 392. o.)

A kráni Tizenhármak mitikus alakjai a M.A.G.U.S. világának, így a kártyajátéknak is – ezt a fenti idézet önmagában is igazolja. Már a Premier Kiadásban ott volt első képviselőjükelső képviselőjük, majd a Krán Törvénye kiegészítőben egész csomag épült köréjük. Ezidáig 8 “tagjuk” jelent meg a kártyában, de 11 hosszú év telt el azóta, hogy új kártyán láthassunk egyet Ranagol gyermekei közül… ráadásul Korforduló formátumon is rég vehetett a játékosközösség a kezébe “lóuras” paklit. Bátran könyvelhetjük elfeledett témának.

Megérett az idő a visszatérésre

1999 Premier kiadás. Krilehor megjelenése. 21 év telt el a tizenkettedik őspróféta megjelenése óta. Az egyik legismertebb a Tizenhármak közül, hisz Alex Con Arvioni egyszer már elpusztította a fizikai testét (hogy aztán egyik testvére segítségével visszatérhessen egy másik fizikai testben, élőhalottként), hogy aztán magával Darton isteni helytartójával is találkozzon személyesen. Ráadásul hősünknek köze van az amundokhoz is, hiszen két Amhe-Ramun által kitaszított előkelő amund nemzetség az ő fennhatósága alá tartozó területen telepedett le kránban. (forrás: Summárium 393.o.)

Ki más lehetne ismét a Tizenhármak újbóli érkezésének első képviselője, mint Krilehor, A Tizenkettedik?

14 MP A Tizenkettedik
A kráni Tizenhármak egyike, élőhalott ranagolita aquir őspróféta
VARÁZSHASZNÁLÓ/Varázsló
7. Szintű Halál jellem pszi
F:9 A:11 M:11
Démonológia II, Kínzás II, Méregkeverés II
TITKOS NYELV, IGAZ NÉV – Krilehor
Leidézése után Jelenbe kerülésekor játékosa kikereshet Jövőjéből
vagy Cserepaklijából egy legalább 3-as FAL értékű toronyszintet,
és ingyen leidézheti azt.
[állandó képesség] Ha játékosa Ómenjén van ÓP, akkor 6 MP-t kap az erőforrás fázisban.
[állandó képességegyszeri képesség] Az ellenfél kifizethet 1 MP-t. Ha nem teszi, akkor az adott fordulóban
nem célozhatja Krilehort kráni kalandozóval és kráni szövetségessel.

 

Képesség elemzés

7. szintű, TITKOS NYELV-ű, kráni aquirral van dolgunk. Az Ősök ébredésével több hatalomszó is lerotál, (legfájóbb az odviharodvihar) de ultraként érkezett már egy EnergiakitörésEnergiakitörés, illetve az Elfeledettekből bemutatásra került az Energiaelvonás és Az Élet dala, így harcban nem kell aggódunk. Már csak azért sem, mert a Qus QuarQus Quar jó barátja lehet az ősprófétának a pakliépítés során, a harci mana-gondokat megoldandó.

Laphatás

Aki játszott régen Tizenhármakkal, annak igen ismerős lehet ez a laphatás, igaz némi megkötés és változás is van rajta. Egyrészt csak legalább 3-as FAL értékkel rendelkező toronyszintet kereshetünk és idézhetünk le, másrészt nem csak a cserepakliból, hanem a paklinkból is.
Adeptusok parkjaAdeptusok parkja, Káosz-Vulak szentélyeKáosz-Vulak szentélye, Nudumal hadállásNudumal hadállás, Homonkulusz műhely közül lehet választani, az eddig megjelent/bemutatott lapok közül.
Négy toronyszinttel kezdeni a játékot mindig jó, ostrompaklik ellen nyugodtabb idegekkel várhatjuk az ellenfél hadmozdulatait. No meg az Arctalan VándorArctalan Vándornak sem utolsó bedobni egy extra szintet.

Ómenek vonzásában

Krilehor első képessége, akkor érvényesül, ha van Ómenünk és van rajta ÓP is. 6 MP-s erőforrás fázisokért azt hiszem mindenkinek megéri Ómennel játszania, ráadásul az Ómen képességei erre halmozódó extrákat is adhatnak. Még nem került bemutatásra minden Ómen, addig is érdemes szemezgetni az eddigi választékból, melyiket is választanánk az ősprófétánk mellé.

Kráni összefogás

Ranagol alattvalói között nem ritka a belviszály. Az erős győz, a gyenge elbukik és meghal, ez krán legfontosabb törvénye. A győztes jutalma, hogy újra harcolhat. Igaz ez Ranagol fattyaira is, aki elég erős, hogy szembeszálljon velük, az megteheti és a helyükbe léphet. De azért ehhez nagyon-nagyon erősnek kell lenni, különben nem célszerű ráncigálni az oroszlán bajszát.

Zárszó

Pár kérdéssel zárnám szavaimat, hagyok mindenkinek gondolkodni valót, mert ezen a lapon lehet bőven.

Milyen toronyszintet fogok leidézni ingyen? A cseréből vagy pakliból inkább?

Mire fogom költeni a 6 MP-t körönként, milyen irány a győzelem útja?

Melyik Óment válasszam a pakliba?

Vajon érkezik még több, a Tizenhármakhoz tartozó kalandozó? Esetleg a Tizenhármak tornyaTizenhármak tornya?

Jabbah