A tiltott tudás tekercsei
Szeretnék indítani egy új cikksorozatot, aminek princípiuma az lenne, hogy azok a hősök akik kártyára kerültek, kapjanak kis lélegzetvételnyi M.A.G.U.S.-t. Természetesen nem azokra a kalandozóként esetleg szövetségesként megjelenített lapokra gondolok, amiket mindannyian ismerünk, hanem azokra, akiknek a nevén kívül semmi vagy nagyon kevés információ áll rendelkezésre.
Mindannyian tudjuk, hogy nem vagyok író, nem vagyok a M.A.G.U.S. brand szakértője, de az írói csapat engedélyével mutathatok nektek olyan dolgokat, amiket nem sikerült megírni kiadványokban.
Természetesen megpróbálom úgy megcsinálni ezen cikkeket, hogy szórakoztató legyen olvasni, de ha nem tudok olyat letenni az asztalra, mint a M.A.G.U.S. világát alkotók, akkor az azért van mert sokkal kevesebb tehetségem és rálátásom van az írásra. Ezért előre is elnézést kérek.
Az első fecske
Az első ilyen hős Jahrn-on Kryel akinek tetteiből egy 20 éves kártyás legenda fedi fel magát abból a homályból, amiben senyvedett.
A neve nem más mint Ashiquor.
Jahrn-on Kryel egy tisztavérű kyr seregvezér volt, a második Gra-Tinoli csata hőse és győztese, jelhordozó. Neki tulajdonítják a sárkánylovasok beavatkozását a háborúban.
Mielőtt rátérnék arra a viszonyra ami közte és Ashiquor közt van, kell némi tájékozódás Ynev történései között.
Történeti előzmények
Anvaria (az anurok innen származnak, Satralis egyik földrésze, amiről nagyjából pont ennyit tudunk) és Calowyn (a kyrek innen származnak, Satralis harmadik földrésze szintén keveset tudunk róla) lakói elképesztő háborút vívtak egymással. Azonban mint minden háború, ez is olyan károkat okozott ahonnan nem volt visszavezető út, mindkét fél rádöbbent, hogy olyan ellenfelet találtak, aki méltó ellenfél a másiknak, de a végső kérdésre adott válaszra, miszerint ki a jobb, lehet belepusztul mindkét civilizáció. Így egyezséget kötöttek, komolyat és vissza nem vonhatót, becsülettel és vérrel pecsételtet, ami kimondta, hogy a háborúskodásnak vége és a továbbiakban nem zargatják egymást a felek. Senki se gondolja, hogy ezután ünneplés és örömmámor volt osztályrésze a vérontást túlélőknek. Egész egyszerűen a továbbiakban nem vettek tudomást egymásról.
A kyrek háborúja amit Orwella ellen vívtak hozta el azt a hőst akit Jahrn-on Kryelnek neveznek. Ő volt a myrreai légió seregvezére, hatalmas harcos, köztiszteletben álló pusztító. Azonban a kyrek vesztésre álltak, hiába volt olyan képzett hadseregük, mint senki másnak északon, az ellenfél a legaljasabb módon vette fel a harcot. Polgárháborúval sújtotta Kyriát, és szörnyeket teremtett, hogy pusztítsák el azt, ami eddig épült, dőljön romba minden mi a rendet szolgálta.
Esetünkben a Kyrek háborús évszázadait, a rengeteg cselvetést, az orkokat és mindazt, amit meg kellene említenem nem hozom szóba, hisz cikkünkben nem ez a fontos.
A merész hős
Amikor a seregvezér látta az elkerülhetetlennek tűnő véget, elképesztő vállalkozásba kezdett, szembeszállt a hatalmasok akaratával és onnan kért segítséget ahonnan senki sem gondolta volna.
Átszelte az óceánt és Anvariába hajózott, hogy az anurok fajától kérje a segítséget.
Sok kaland és viszontagság után a jelhordozó és katonái az anurok nagytanácsa elé járulhattak. (Nem írhatok erről többet, ki tudja, hátha megírja a történetet valaki.) Az anurok társadalma, egészen eltérő volt a kyrekétől, bizonyítani kellett, hogy a kyrek méltók a nagytanács figyelmére és segítségére.
Bajnokokat választottak, anur és kyr harcosokat egyaránt, és párviadalban kellett bizonyítani a kyreknek az ügyük fontosságát.
Jahrn-on Kryel aznap sok párbajt megnyert, de a magus kártya játékosainak a legutolsó lesz a legfontosabb, mert az utolsó ellenfele volt Ashiquor. Ez az anur arisztokrata volt és hadvezér, egészen megdöbbentő alakkal is rendelkezett, hisz népe egyik bajnoka és vezetője volt. Raoul Renier elképesztően lebilincselő regényében (Korona és Kehely) van egy anur (Aylarth), akinek három alakja van. Nevei szerint: „Aki Beszél”, „Aki Jár”, „Aki Öl”. Az anur népek hadvezérei, és legnagyobb bajnokai egészen hatalmas lényekké változtak „Aki Öl” alakjukban, Ashiquor egy sárkányként küzdött meg Jahrn-on Kryellel. A legenda szerint a kyr pusztítók tizenkilenc kapuja hozta el a győzelmet a jelhordozónak. Most idézni fogok hogy megértsétek a dolgot:
„Tizenkilencedik kapu: Ai-Rahadann (“Lélek-hatalom”)
A legvénebb Hatalmasokhoz hasonlatos szellemi létezés lépcsője. Aki ezt el akarta érni, annak saját akaratából meg kellett szakítania a kapcsolatát a fizikai testével, hogy a lelke magasabb dimenziókban juthasson, és ott az uralomért harcoljon. Ha az illető akarata elég erős volt ahhoz, hogy felülemelkedjen az anyagi test korlátjain, képessé vált arra, hogy szellemalakban létezzen tovább.”
A váratlan segítség
Nincs pontos anyagunk arról, hogy a seregvezér valóban meghalt volna azért, hogy megnyerje a párbajt és utána visszatérjen az életbe, erről nem tudunk sokat. Azonban ami biztos, hogy az anur nagytanács elfogadta a kyrek igazságát, és Ashiquor megigérte a népe nevében, hogy háromszor segít sárkánylovasaival a történelem folyamán. A többi már úgymond az ismert forrásokba tartozik. A csatát megnyeri a jelhordozó Ashiquorék segítségével. Ami talán kevésbé ismert, hogy az anvariai anurok nem tudtak hazamenni, mert valami titokzatos módon bezárult a hazavezető út számukra. Ezért találunk anurokat Yneven, egy megközelíthetetlen hegység tetején Anurián.
Köszönöm Heidel Dan azaz Erdélyi István segítségét a cikk megírásához, az információk tőle származnak. 🙂
Köszöntem a figyelmet, 25-30 cikkre való anyagom van, mind eléggé megdöbbentő, ha ez tetszett jelezzétek kérlek, és írom a következőt (a tizenhármak egyikéről szól majd).
Aquir