A Vörös Hold utolsó sugarai

“A boszorkánymester feléje fordult, szája, akár a támadó kígyóé, résnyire kinyílt.
Átkot mormolhatott – a társaság tagjai legalábbis erre gyanakodtak -, mert a
következő pillanatban a hold rőt fénye, akárha gyertyát koppintottak volna el,
kihunyt. Arel szolgája gondolkodás nélkül kirántotta tőrét, s talán bele is hajítja
az abasziszi korcsba, ha a mellette ülők el nem kapják a karját.
– Várj! – sziszegte valaki. – Várj! Nem varázslat volt! Amhe Ramun tüstént felszítja
a Kék Tüzet!
A jelenlévők feszült csendben várakoztak. Minden tekintet a keleti látóhatárra tapadt,
ahol akvamarin fényudvartól övezve bukkant fel e világ második égi kísérője.”

 

Wayne Chapman: A halál havában

 

Jövő héttől a KK kampány leginkább tömény szakaszába lépünk. Ez azt jelenti, hogy a bontottig minden munkanapra van cikk tervezve, sőt még picit több is. Ez nem azért van, mert későn indult, és ezzel a nyomott tempóval pótoljuk a lemaradást – a mostani kampány a valaha volt leghosszabb felvezető időszak, amit láttunk, novemberben indult. Ezért, kb. utolsó alkalom, hogy más téma felkerülhet lélegzetvételnél hosszabb időre. (Itt most el kell szomorítanom mindenkit, aki lapbemutatóra készült, cserébe olyan kontextusban lesz szó a már bemutatott lapok némelyikéről, mintha már megjelent volna.)

 

Bennem van néhány ötlet, amivel nem volt alkalmam az előző szezonban játszani. Lehet mondani, hogy öregszem, rendszeresssé vált, hogy egys paklikat 2-3 alkalommal is magammal vittem ilyen-olyan versenyekre. Ez eleve azt tükrözi, hogy a kártya évek óta folymatosan olyan irányba fejlődik, ami számomra jobbára megfelel. Régen ez velem nem nagyon tudott előfordulni, mindig letettem mindent és új után néztem. Mostanra lettek olyan témák, amik megfogtak annyira, hogy másodszor elővegyem. De azt is lehet mondani, hogy kevsebb időm jutott a kitalálásra. Most szombaton Székesfehérváron, a kiváló színvonalon szervezett és levezetett OVV-sorozat első aállomásán is oylan paklival mentem, amivel 5 hónapja, az őszköszöntőn már játszottam. Talán lehet mondani, hogy a deck eddigre befutott. Az őszköszöntőn rajtam kívül senki sem játszott megbízottal, a mostani OVV-n ez volt a slágerpakli, 30 nevezőből 6 indult ezzel.

 

Nézegettem az asztalokat, és azt láttam, jópár ember vett elő saját ötletet, egyedi megoldást, és szerepelt jól ezekkel. Kicsit kényelmetlenül éreztem magam, a trendkövető játékosok lassan ölő mérge behatolt az immunrendszerem résein. Még jobban belegondolva rájöttem, hogy szezonális értelemben bizonyos paklikról eleve lemaradtam. Mert, ránézve az áprilisi naptárra, 1 Örökség TT, és a botott az, ami számomra kivitelezhetőnek tűnik. Utána jönnek az értékelések, a metaelemzés, a deckvázak, a nyári nagyversenyek, és pikk-pakk, itt az ősz. Ott még a meta formálódására reagálva lehet valamennyit ötletelni, aztán jön az évzáró előtti felkészülési időszak, és csak jövő januárban lesz újra uborkaszezon.

Egyszóval, vannak dolgok, amikről  lemaradtam. Ez az élmény megerősítette bennem a tudatot, hogy a deckismétléssel megfosztom magam pár jó pakli kitalálásától és kipróbálásától. Ezeket a félig-meddig kitaláltakat fogom most dióhéjban összehordani, részben magam, részben más kísérletező kedvű játékosok számára (meg hogy el ne felejtsem őket újra):

 

1. Aleph, a mészáros.

A kombó egyik részét ismeritek. Aleph harcol, hazaküld, harcol-hazaküld-harcol-ha-ha-ha… Bonyolítsuk egy kicsit, a szépség, illetve az arénaba összesereglett százezrek kedvéért. Tehát. Északi kapu, Aleph. Persze lehet Haditanács is, mire ezt kipróbálhatjuk, addigra az a lap is megjelenik. De legyen kapu. Utána jöhet Aleph, kerengővel. A haditanács keres Ngaur Draugrothot. Aleph ork, (és amund) szép és csúnya egyszerre, de a Farkas-szellem miatt ha meghal, nem hal meg. Utána kijátszunk egy ütközetet / Gladiátorviadalt Az ellenfelet közben engedhetjük kiépülni, ugyanis mielőtt elindulnánk, letszünk egy Kardok éjszakáját. Beállni kötelező, de aki beáll, sorelhagyáskor meghal. Akciólap? Ugyan… meghal magától. Mi hazamegyünk és újra elindulunk, a Farkasszellem nem körönként egyszer véd meg a haláltól, hanem mindig. nem egyszerűen kiforgatjuk a sort, hanem mindenki megölünk, egyszerre, vagy egyenként. mindezt akciólap nélkül.

Persze lehet ezt Aleph nélkül, sima ork gladiátorral (van bőven), Rivini arénával (amivel a klandozó árát és egy kezdőtornyot teljesen megspórolunk), de valahol el kellett kezdeni. És hát hol is kezdjük, ha nem Az Aleph-nél…

 

2. Alvilági birodalom kiépítése

Ellana- és Dreina-szentély, Trónterem a kezdés. Első körben, ha bejön egy haditervek, az kiváló. Amúgy Halvány reménysugárral és dreina szentéllyel próbálunk egy alvilági birodalmat kézre keríteni. Ha sikerült, mehet. A pakliba maximális számúTharr-szentély, Törzsek úrnője és Bukott Bálvány Bűvölete mellett bőségesen tegyünk Dreina-szentélyeket. Második körben letesszük a Törzsek úrnőjét, elhasználjuk a Dreinákat. Ha kint van 3 Tharr-szentély, akkor az úrnő segítségével ingyen kisütjük őket és nyerünk. Az ellana-szentélyt ugyanis nem lehet feláldozni, így a Tharr-szentélynek részünkről nincs kockázata, megpróbáljuk feláldozni, de nem sikerül… Sajnos, az Ellana mellett nem tudunk akadályokkal blokkolni, pedig a fler, od-rúna, kidobóember, főnix, dimenzióörvény csomag elég esélyesnek tűnik. A blokkolás részét még ki kell találni, a Dreina-Tharr-Ellana vegyesházasság a lényeg.

 

3. Dreina negyedik arca

Amt-Nar, illetve Tajtékherceg mellé Örökségre 3 kártyát javasolnék. Nem a Crantai kóborlót, azt tudja mindenki. Egyrészt Gilron-szentélyt, ami alá be lehet tenni kőköröket, hogy a kiépülés stabilan menjen. Másrészt, Dreina papnőt és Negyedik arc szentélyét. A papnő elég nyilvánvaló. Szólít, jellemben passzol és lap+mp támogatást nyújt minden körben. A negyedik arc szentély (amit apapnő orvoslás képességére tudunk kirakni Gilron alól) pedig a külső síkos mechnaikát teszi teljessé, valójában duplájára növeli a ki-be ugrálások számát. A Tajtékherceg szerintem végtelenül brutális ezzel az építménnyel, szénné szólítja-klónozza-szeánszolja (gyorsítja) magát.az uge világos, hogy amikor amt-narokat hozunk vele, elég simán előfordulhat, hogy van kint 3-4 kőkör mellett 1-2 4. arcunk is, akiket az építmény kirak, azt a szeánsz behozza, mindegiyk tajtékhercegre kerül ilyenkor 2-3-4 mana-jelző. Antoh-akarat Gathöl kombóval az építményeket visszatesszük a pakli tetejére, az első építménynek lehetőleg a 4.arcot tegyük, amin ekkor újabb-kiugrással a gathöl újabb lapokat (az akarattal odarakott kőköröket) húzunk, mikor a tajtékhercegek beszeánszolják. A vatah csatornák újra kitermelik a manát, már második körben nagyon eldurvulhat. A Dreina-papnő (és a gathöl) élet szférával tud feltámasztani – nem mintha Amt-Nar mellett fenyegetne minket a lemészárlás veszélye, de 2-vel olcsóbban hozni valakit, az mindig jó opció.

A negyedik arc szentélye egyébként szerintem a falkaanyával is elég jó (és egyszerű) kombó, minden körben ellát minket 2 (vagy több) életerős gaug-poronttyal (neki is van Orvoslása). Ide még a törzsi bevatás + törzsi totem lapokat célszerű felsorolni.

 

4. Kockazsonglőr és Tízválasztó

Ez a két lap terror a köbön. Nyilván, célszerű a saját küldetésünket először teljesíteni, Minal kasznózni és critai tábla elvontatását, valamint Ijdrig kacaját maximális számban játszani mellette. Nézzünk egy gyors matekot. lejön az első critai küldi és egy zsonglőr első körben. ha 1 dobást rontunk, van 1 aranyunk és 2 megnézett lapunk a pakli tetején a kaszinónak. azaz, a következő zsonglőr ingyen van. 2x tudunk menni a saját küldetésünkre. mivel ebben a szituációban többnyire mp-előnyben leszünk, trenteával hazaküldeném az esetleges akadályozót. Innetől a befolyás mellett nem túl nyugis dolog manőverezni, de ezt a Kijárási tilalom, Időtlen troll, Misztikus bnakár lapokkal fokozhatjuk, illetve részünkről a küzdőporondot favorizálhatjuk. Az aranytermelést tetszőleges küldetés-terminátorral lehet a győzelmi kondíció felé csatornázni, a legtriviálisabb a féregjárat-HJV.

 

5. A végére a gnóm zombigyár marad

Ősföld letéteményese és gnóm ostrommérnök mellett az ébredő holtak igen-igen sokszor süthető ki minden körben: termel-kézbevesz, termel-kézbevesz. Következő körben már minden előző körben termelt zombink is rendelkezik az ősföld letéteményesének képességével (t-k, t-k). Ha bevállalunk egy jellemellentétet, ahol holtak parancsolójával szövetkezünk, a zombitermelés félelmetessé válik. Hogy a gyártást győzzük manával, természetesen sötét kultuszt, haditerveket, vagy más mp-termelést ajánlok. Aki az elforgatást túl nagy költségnek tartja, neki az ostrommérnököt ajánlom, ő lassabb tempóban, de forgatás nélkül segíti a dögburjánzást. A témában érdemes elgondolkodni 2 lapon. Az egyik a KK-kampányból ismert koplaló felügyelő, aki a zombik elforgatását aranyakkal honorálja – igen, ő nem csak a rinnákat dolgoztatja, neki mindenfajta munkaerő megfelel. A másik a törzsi beavatás, ahol a zombik ember kalandozóvá forgathatóak – például koplalóvá, vagy holtak parancsolójává. A blokkolásra a nekropoliszi szellemtanácsot és jó öreg kapcsolatot, valamint minden tokenes cucchoz az utódfajok kirajzását talán le se kellene írnom.

 

6. Na jó, még egy

Voluptas, nudumal, ramiecor, Briar Sichetti, Fekete Hold érintése és Ősi átok. Vadon / Hadak újta. Ezek a kiváló kalandozók mehetnek ostromolni, nincs képességük, ami megakadályozná őket ebben. Sichetti 5. szintű, 5 körig tart a jóvilág. Ha ennyi idő alatt nem tudunk szintfölénnyel nyerni, az baj. Persze ilyenkor kijátszhatunk egy másik ősi átkot. A nudumal nem kerül külső síkra, a ramiecor 1-2 körben ingyen jön (másodvirágzás, igaz, nem sebez harcban). A voluptas hadak újtával meg csak simán 2-ért 6. szintű. Az alvó láng és a királyvámpír csak a margóra fér oda. Ha félünk, hogy a Fekete Holdat leszedik, játszhatunk Varázstekercset (és Ylchan Magrath tüzét) is, Briarnak 9 a mentálja, csak megdobja… Az ősi átok persze eközben az ellenfél képességeit is hazavágja. De ezt is leszedhetik, érdemes készülni a visszavételre, sima Tiltott tekercs is jó, a kalandozóink akadályozni biztosan tudnak.

 

MDani