Tippek a Kékarcú bontottra

Már csak néhány nap van vissza a nagy várakozásokat generáló Kékarcú Kiteljesedése bontott paklis versenyig. Szokás, hogy ilyenkor kikerül egy cikk, ami a versenyen alkalmazható lehetséges stratégiákat taglalja.

Mivel várhatóan több friss játékos lesz a versenyen, ezért kifejezetten számukra beillesztettem még néhány fontos információt. Ezeket a cikk melletti sávokban találjátok.

Javaslom még, hogy nézzétek meg Dani időcsavarral megbolondított bontott paklis versenybeszámolóját, mert ha figyelmesen olvastok a sorok között, akkor néhány lehetséges versenyszituációt meg tudok lesni belőle.

Hogyan álljunk neki?

Tehát, ott ülsz a hat kibontott csomag felett és gondolkozol, ebből mit rakjál össze. Van 72+1 lapod plusz hat kezdő toronyszinted, ezt javasolt 40+3 lap környékére levinned. Válaszd az OKJ-s Kupacképzést! De mielőtt belekezdesz, két dologgal kell tisztában lenned. Egyrészt, hogy milyen paklik építhetők, és milyen győzelmi feltételekkel bírnak azok.

Két fő témát találhatunk ebben a kiegészítőben, mellette pedig öt kisebb kiegészítő témát. A két nagy téma adja a gyakori-átlagos sorok derékhadát. Az öt kis téma pedig egy lap kivételével az egyedi és a mitikus soron jelenik meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

Az egyik fő téma az amund manifesztációs sereg, a másik pedig a pyarroni-kráni szövetséges erők. Az öt kis téma pedig a dzsennek, ordani tűzvarázslók, shadoni-gorviki csapatok, dzsad turbános ellenállás és a rejtőzködő homoki elfek.

Ha jól megfigyeljük, a kis témák kicsit könnyebben építők be a Szövetségre pakliba, de megszorításokkal és megfelelő bontással elképzelhető az amundokkal való összeházasításuk is. Ha valami extrém hibrid paklit hozunk össze, a jellemellentétet minden esetekben kezelni kell Argureni bálteremArgureni bálterem segítségével. Valamint a szövetségnél is nagyon fontos, hogy mérlegeljen az ember, bontott-e elég Mélysivatagi hadállást, mert ha nem, akkor itt is be kell rakni kezdő toronyszintnek az Argureni báltermet.

A szortírozásnál tényleg sokféle metódus létezik, de én úgy oldanám meg, hogy kialakítanám az alábbi négy fő kupacot:

  • amundok és kapcsolódó lapjaik
  • kráni-pyarroni szövetséges erők és kapcsolódó lapjaik
  • bármely koncepcióba illeszkedő lapok (akadálylapok, univerzális akciólapok/építmények/toronyszintek)
  • maradék lapok

A kupacok kialakítása után megnézném, hogy melyik főtémából rendelkezem a legtöbb lappal. Ha ez megvan, akkor sincs még kész a pakli, mert el kell azt is döntenünk, hogy melyik győzelmi feltételre lehet/érdemes felépítenünk azt.

– A verseny szakaszai –

A nevezéskor megkapod a nevezési pakkodat és a papírt, amin majd regisztrálnod kell a bontott lapjaidat. Keresel egy szabad helyet és leülsz. Elhangoznak az alap információk (kik a bírók, verseny menete,…), majd kiosztják a hatosával összegumizott kiegészítő csomagokat.

Akkor lehet nekikezdeni a bontásnak, amikor erre jelzést adnak. Ettől számítva fél órád van a paklid megszülésére. Bontáskor ellenőrizd az összes csomagodat, stimmelnek-e a darabszámok. Szortírozd szét a lapokat, majd a kapott táblázatba vidd fel, miből mennyit bontottál. Ezt követi a pakliépítés.

A fél óra leteltével kihirdetik és kifüggesztik a sorsolást, ami alapján keresd meg a számozott asztalodat. A fordulók 60 percesek lesznek. Miután véget ért a meccs, a közben kiosztott cetlire vigyétek fel az eredményt, majd adjátok le a megjelölt helyre. Az utolsó fordulót követően pedig jön eredményhirdetés.

– Nevezési pakk –

  • 6 Kékarcú Kiteljesedése kiegészítő (ebből rakod össze a paklidat)
  • 1 Vérzik a sivatag akciólap (a versenyen be is építhető a pakliba)
  • 1 Uscayhafa tilalom varázsjel
  • 7 Arany vagy a két új ultra (Ragna Karr-Munk kikötőmestere és a M.A.G.U.S. csillagterme) plusz 2 Arany
  • 1 Rinna jelző lap
  • 60 kilométerről érkező játékosok, megkapják az utazók lapját (Őrjöngő korg)

Mivel nyerünk?

Készüljetek arra, hogy ez a bontott nagyrészt az ostromokról fog szólni. Viszont abban is bízhattok, hogy a paklik kiépülése miatt lesz időtök felkészülni ellene. Az akadálylapokat most mind érdemes lesz beépíteni a pakliba, mert nagyon hasznosak lesznek.

Az ostrom pakli kalandozói részét építhetjük két szembenálló félre (amundok vs. szövetségesek), de meg lehet próbálni akár egy vegyes koncepciót is. Ebben az esetben viszont előfordulhat, hogy a leidézett kalandozóikkal nem tudjuk kijátszani a kezünkben lévő lapokat.

– Győzelmi opciók –

Háromféle győzelmi opciót kínál fel a játék, melyek vastag ecsettel felvíve egy mondatban így hangzanak: “Ostromold le az ellenfeled összes toronyszintjét!”, vagy “Gyűjts össze minimum 11 Diadalpontot!”, vagy “Nullázd le az Ellenfél Jövő pakliját!”

A kiegészítőben mindössze 3 küldetés található, melyek különböző ritkaságúak is. A gyakori küldetést mindkét szembenálló frakció képes megoldani. Az átlagos küldetést viszont főként a szövetséges erőkre szabták. A mitikus küldetésből csak egyet tudunk bontani, és homoki elfekkel vagy amundokkal lehet legegyszerűbben megoldani.

A Manifesztáció eseménylapra építő pakli nagyon esetleges. Kell hozzá a mitikus eseménylap és elég Manifesztumos kalandozó, hogy vállalható MP-ért tudjuk aktivizálni a képességét.

Színtiszta dobatós paklit a legnehezebb összehozni (mondjuk inkább úgy, lehetetlen) bontotton, mert a fő lapjai mind tűzvarázslók, akik az egyedi soron tanyáznak. Viszont, ha velük összejön egy álomhúzás, akkor egy 40 lapos paklit egész jól eldobathatnánk vele. Ez melléktémának simán bevállalható, mert ha az ellenfél kulcslapjait sikerül elégetni, akkor már nyeregben vagyunk. A lánggal szentelő pedig kifejezetten Rinna égetésre lett kitalálva. A tűzvarázslókkal még akciólap támogatás nélkül is okozhatunk nehéz perceket az ellenfélnek.

Egy ostrom paklihoz minimum kell

  • 12-14 darab jó MP/alapszint arányú kalandozó,
  • sok-sok ostrom ingyenesítés (a beépített az ideális, de a győzelmi oszlop is jöhet),
  • kalandozóink által leidézhető ütések.

Egy DP paklihoz kelleni fog

  • legalább 5-7 küldetés,
  • 2-3 darab Aranykör lovagrend kutatója és
  • Küzdőverem.

Amund Manifesztáció paklihoz kell

  • 1 Manifesztáció,
  • pár Nassar-seeth és
  • sok-sok Manifesztum.

Dobatós paklihoz több

  • Feketeláng,
  • Lánggal szentelő és
  • tűzvarázslat szükséges.

Mindezek alapján, ha tippelnem kellene az indulók háromnegyede ostromra kihelyezett paklival fog indulni. Minden hatodik résztvevő pedig majd Dp-vel szeretne nyerni. A dobatás és az egyéb győzelmi feltételek pedig csak melléktémaként lesznek jelen.

Elemezzük a toronyszinteket

A toronyszinteket érdemes külön-külön is szemügyre venni, mert bizonyos paklikba kötelező lesz néhány. A felsorolás sorrendje sem véletlen, előre pakoltam azokat, amivel a gyakrabban találkozhatunk.

Kezdő toronyszintek

Győzelmi oszlop

Ez a bontott sok ostrom témát sorakoztat fel, ez a szint ésszerű választás lesz a paklik jó részébe.

Sötétség verme

Ebben a kiegészítőben megint csak erős akadálylapokat kapunk. Egy-egy lecsatolás fájdalmas eredménnyel járhat az ellenfél számára. Legjobban talán akkor éri meg, ha amund témából bebontuk elég szobordémont. De a Menethi második támadásával is jobb becélozni az ellenfél egy fontos kalandozóját. Már 4 bebontott Coronellánál is megéri a használata. Emellett Fal értéke is egész jó.

Legendás taverna

Sok neves kaller van, tehát ez egy jól használható szint. Ha több összeillő nevest is bontunk, akkor mindenképpen használjuk, viszont egy olcsóbb neves esetén már nem olyan egyértelmű a dolog. Ha van egy-két haditanácsunk, akkor vállalható ez a szint.

Kláncsarnok

Ostromok ellen beválaszthatjuk ezt a szintet is, viszont talán legjobban az emberekre építő pakli profitálhat belőle. Ha rejtett szintet látunk az ellenfélnél esélyes, hogy ez lapul ott.

Argureni bálterem

Ha nem bontunk elég hadállást, akkor a szövetségre épülő paklihoz kelleni fog kezdő toronyszintnek. Az amund témához alapvetően nem szükséges ez a szint. Ha valami nagyon vegyes témát (pl. dobatós-dp) sikerül csak összehozni, akkor viszont kelleni fog.

Küzdőverem

Ha bontunk legalább 6 küldetést, akkor szóba jöhet ez a szint is, de úgy érzem, erre kevesen fognak tudni építeni. A krados/homoki elfes témára ráfeküdve esetleg azért összejöhet.

A paklikból bontható toronyszintek

Nethiree hadoszlop bástyája

Ha ezt a mitiket bontjuk, nem kell szomorkodnunk. A bontott versenyen legalább két ok miatt nagyon hasznos lesz belerakni a paklinkba. Nem csak azért, mert akár egy nagyon veszélyes Manifesztációt is le tudunk szedni vele, de az utolsó tornyszintünk ostromakor is lecsaphatjuk ezt az asztalra. Nagy taktikai előny lesz ez a versenyen. Csak legyen rá mindig 3 MP-nk.

Fayuma tábor

Ez egy prémium lap. Nem csak a bontotton fogjuk nagy hasznát venni. Ha egyet is sikerül bontani belőle, kezdő toronyszintként szinte kötelező választás! Sajnos, csak egyszer tudunk vele akadálylapot semlegesíteni, ezért jól gondoljuk meg mikor aktivizáljuk. Kettes fala van, ezért ebből a szempontból is ideális választás.

A halál terme

Ha ezt toronyszintet bebontjuk, nagyon mérlegelni kell, érdemes-e beválasztani a kezdő toronyszintek közé. Legjobban akkor tudjuk hasznosítani, ha nagyon sok akadálylapot is bontottunk, mert az alap esetben hármat is lecsatolhatunk rá. Ha szerencsén van akár 4-5 akadálylap is ücsöröghet rajta, ami bevehetetlenné is teheti. Ha ilyet látunk az ellenfélnél, azért Mélysivatagi hadállással csökkenthető az ott lévő akadálylapok száma.

Amhe-Ramun szentély

Amund témába nagyon jó lap, ilyen paklinál több rejtett toronyszintet is látunk, akkor van rá esély, hogy ez az egyik. Ha többet bebontunk belőle, akkor a pakliba is rakhatunk belőle egy-két példányt. A többi téma egyáltalán nem profitál belőle, a hozott Rinna nem állhat be önmagában akadályozni.

Győztes kombinációk?

Van-e olyan kalandozó, aminek a bebontása automatikusan jó helyezést jelent? Emlékszünk, tavalyi bontotton a JannaraJannaraKacagóKacagó párost behúzók egész jó helyezést értek el. Ugyanígy a februári kiegdrafton is egy OpálhajósOpálhajós vagy egy OquicorrOquicorr is nagyon sokat lendített egy paklin. Mi a helyzet a Kékarcú Kiteljesedésével?

A mitikus kalandozók közül Garran és Az utolsó test nyilvánvalóan jó húzás lehet. Mindketten egy közepes mennyiségű, a témájukhoz illeszkedő GY-Á alapanyaggal igen jól muzsikálhatnak. A második körbe sorolnám a hivatalos verekedőket, Rancidias Ramraqort, A Renegátot és a Vadkant. Esetükben a bebontott akciólapok száma lesz a neuralgikus pont, mert ha van elég ütésünk, bárkit bedarálnak. Végül a homoki elf királynő, Eatian egy nagyon hangulatos kalandozó, de bontottra valószínűleg nem lesz elég erős. Ha legalább három homoki elfet sikerül bontani mellé, akkor már közepesen jó lehet. A beépített manifmanif egyszerre lehet áldás és átok is. Őt melléktémaként akkor tudjuk hatékonyan kihasználni, ha egyedi sorról van elég neves kalandozónk.

De bármit is raksz össze, az első és a második meccs után nézd át a paklidat, mi működött és mi nem. Kis változtatások is segíthetnek, de akár átállhatsz egy másik témára is. Pláne, ha rámozdultál a verseny kihívásaira.

A verseny kihívásairól

A verseny kihívásai sok nyereménnyel kecsegtetnek, ezért érdemes lesz rájuk repülni. Aki szeretne ezzel komolyabban foglalkozni, a verseny során legalább kétféle paklit kell összerakni a bontott lapjaiból. Néhány küldetés teljesítése nagyon bontás függő, de nézzük meg ezeket egyenként.

  1. Amund terjeszkedés: Irányíts legalább 23 alapszintnyi amund kalandozót.

Átlagosan 3-as szintűek és 4 MP igényűek az amund kalandozók, tehát egyszerre 8-nak kell a sorba lennie, ami ezzel számolva 32 MP-vel abszolválható. Az Átlényegült széfer – ha megvan a 7 Manifesztum – nagyon sokat segíthet a dolgon.

  1. A szövetségesek ereje: Irányíts legalább 4 gorviki/shadoni/pyarroni/kráni kalandozót

Átlagosan 4 MP-vel számolva a negyedik-ötödik körre összehozható a dolog. Arra kell figyelni, hogy ne halálozzanak el túl gyorsan a kalandozóink.

  1. Háború a kék hold alatt: Ölj meg a Vérzik a sivatag lappal egy kalandozót.

Egy meccsen alapesetben csak egyszer tudjuk használni ezt a lapot, szóval jól kell gazdálkodni vele. Kérdés, hogy a kiírói szándék szerint a halál előtti utolsó ütésnek kell lennie, vagy a harc során bármikor beleüthető a a leendő hullába.

  1. Szolgák a csatasorban: Irányíts 5 Rinnát.

Legalább 5 Rinnát termelő lappal találkozhatunk a bontotton, ezért összehozható velük a fenti darabszám. Viszont ezek a jelző kalandozók fogyóeszköznek számítanak egy amundos pakliban.

  1. Titkos hadmozdulatok: Irányíts hat ugyanolyan nevű lapot.

Legnehezebben talán azzal teljesíthető, ha bontasz hat ugyanolyan lapot, és ki is tudod pakolni őket. A teljesítésnek a legmákerebb verziója, ha 6 db Összefogás az iszonyat ellen küldetést húzol, mert plusz küldetésként az összeset ingyen kirakhatod. A könnyebb megoldások közé tartozik, ha ezt Rinnával, Mélysivatagi meneth-tel vagy egy szerencsekategóriával feljebb Amhe-démonnal vagy Ravenar hadseregének zászlósával oldod meg.

  1. A hősök színre lépnek: Hajts végre sikeres manővert egy nevesített kalandozóval/ ölj meg egy nevesített kalandozót.

Sok neves kalandozóval fogunk találkozni ezen a bontotton, tehát könnyebben teljesíthetők közé tartozik ez a kihívás is. Ha nem esik ki egy sem a kiegészítőinkből, akkor az ellenfélét még bedarálhatjuk.

  1. A homokrája támadása: Ölj meg 3 kalandozót Coronellával egyetlen forduló alatt.

Átlagosan 3-4 Coronella bontható be a versenyen, viszont ez egy nehezebben teljesíthető feladat lesz. Ha sikerül egy Rinna hordát elkapni velük, és a kocka is úgy akarja, akkor összehozható a dolog.

  1. Lángokból született gondolatok: Idézz le tűzvarázslót/tűzvarázslatot

A próbabontásaimban egy-egy tűzvarázslót mindig sikerült bontani, szóval esélyes, hogy ez ott helyben is menni fog sok embernek. Egy szövetséges pakliba simán beleférnek az ordaniak.

  1. Homoki veszedelem: Irányíts homoki elfet.

Homoki elfet is sikerült mindegyik esetben bontani, szóval a matematikai esély megvan rá. Viszont ők saját témában mozognak, a két fő témába pedig csak érintőlegesen férnek bele. Jellemük miatt egy dzsad-homoki elf párosítás működőképes lehetne, ha nem mind egyedi soron lennének. Viszont, ez a kihívást esetleg egyéb “kreatív megoldásokkal” is kezelhető. Megfejtéseket a hozzászólásokban várom!

  1. Mosolygás és jókedv: Érezd jól magad!

Ezt szerintem bármelyik/mindegyik meccsen meg lehet oldani. Sőt, önmagáért is megéri teljesíteni.

 

Mire figyeljek a verseny közben?

Van pár dolog, amit érdemes figyelni a verseny közben, mert egy-egy manőver is elmehet azon, hogy “nem gondoltam, hogy ez így működik”. Emellett vannak olyan trükkök, amiket érdemes számításba vennünk.

  • Az amundoknál érdemes sokszor átolvasni mit is tudnak a kalandozók.
  • A porvetőre is figyelni kell, ott csak akkor működik a szőnyegbombázó képessége, ha az amundok kezdeményeznek.
  • Tyssa L’imenel harcosainak akciólapmentő képessége csak akkor aktivizálható, ha a harc helyszínén vannak csatolva.
  • Látunk egy lecsatolt akadálylapot, az akár blöff is lehet. Ne felejtsük, a homoki elf kalandozók Elvadult kulcsszóval rendelkeznek.
  • A Sakáltaktikára és Al-Fulani cselvetésére készülni kell. Teljesen átrendezheti az adott harc eredményét.

További tippek jöhetnek a hozzászólások kőzé.

– 8 pontos ellenőrzőlista –

  1. Olvasd végig figyelmesen a kiegészítő lapjait, kiemelten koncentrálva a Gy-Á részlegre.
  2. Rakjál el kezdő toronyszinteket a versenyre.
  3. Hozzál igény szerint kellékeket (kocka, kártyavédő, playmat,…). Ha ezekből valami mégis elmarad, helyben tudsz venni.
  4. Ne felejtsd otthon a nevezési díjat.
  5. Gondold át előre, nevezéskor csak Aranyat kérsz vagy az új ultra lapokat is.
  6. Ha vásárolsz kiegészítőket, display-t akkor gondold át, milyen Promóciós lapokat kérsz.
  7. Ha váltanál be Aranyért Ultrákat, nézd meg a választási lehetőségeket.
  8. Ha van már Rinnád, elhozhatod.

Példabontások

Végül, hogy még egy támpontot adjak a bontottra, a véletlent segítségül hívva készítettem két hipotetikus bontást. Mellé pedig leírtam azt is, hogy én nagyjából milyen paklikat építenék belőle.

Szerintetek ezek milyen bontásnak számítanak? Ti mit építenétek ezekből? Szombaton élőben kipróbálhatjátok.

Első bontás

2    Aranykör lovagrend kutatója

5    A Titkosszolgálat ügynöke

2    A Légió büszkesége

3    A Köteles rendek felderítője

3    Átlényegült szefer

2    Kékarcú hapetje

3    Templompiramisok szertartáspapja

1    Kék hold rítuspapja

3    Felőrlő roham

4    Roncsolás

1    Délvidéki közepes pajzs

2    Mélysivatagi meneth

2    Sakáltaktika

1    Mélysivatagi hadállás

4    Coronella

3    Rablóhadjárat

3    Bar Horab-i csata megnyerése

4    Amhe-Ramun-szentély

2    A Dúlás veteránja

2    A Birodalom ökle

1    Érzelmek nélkül való

1    Koplaló rabszolgafelügyelő

1    Thara-Neeth hebetje

1    Haláltánc heve

2    Homok felkorbácsolása

1    Faldémon

3    Kényszerű szövetség

2    Összefogás az iszonyat ellen

1    Oázis

1    Fayuma tábor

2    Csákány Trabbal

1    A Kobratáncos

1    Lánggal szentelő

1    Viharszító

1    Garran con Ravenar

Garran és Trabbal ostromol

1    Garran con Ravenar

2    Csákány Trabbal

1    A Kobratáncos

1    Lánggal szentelő

2    Aranykör lovagrend kutatója

5    A Titkosszolgálat ügynöke

2    A Légió büszkesége

3    A Köteles rendek felderítője

2    A Dúlás veteránja

2    A Birodalom ökle

 

3    Felőrlő roham

1    Délvidéki közepes pajzs

2    Sakáltaktika

1    Haláltánc heve

1    Vérzik a sivatag

 

1    Mélysivatagi hadállás

 

4    Coronella

1    Faldémon

 

3    Kényszerű szövetség

3    Rablóhadjárat

 

2    Összefogás az iszonyat ellen

 

1    Oázis

 

1    Fayuma tábor

1    Argureni bálterem

1    Legendás taverna

 

Második bontás

2    Aranykör lovagrend kutatója

2    A Titkosszolgálat ügynöke

4    A Légió büszkesége

3    A Köteles rendek felderítője

4    Kékarcú hapetje

3    Templompiramisok szertartáspapja

2    Kék hold rítuspapja

3    Felőrlő roham

3    Roncsolás

1    Délvidéki közepes pajzs

3    Mélysivatagi meneth

4    Sakáltaktika

3    Mélysivatagi hadállás

4    Coronella

2    Rablóhadjárat

3    Bar Horab-i csata megnyerése

2    Amhe-Ramun-szentély

1    A Dúlás veteránja

1    A Birodalom ökle

2    Koplaló rabszolgafelügyelő

2    Thara-Neeth hebetje

1    Azúr akarat neferje

2    Haláltánc heve

1    Al-Fulani cselvetése

2    Faldémon

2    Tyssa L’imenel harcosai

1    Kényszerű szövetség

1    Nassar-seeth

2    Összefogás az iszonyat ellen

1    Lánggal szentelő

1    Homokban rejtőző

1    Radovikánus fegyvermester

1    Amhe-démon

1    Lovagi lándzsa

1    Rajtaütés a taba el ibarában

Amundok küldetésen

1    Amhe-démon

4    Kékarcú hapetje

3    Templompiramisok szertartáspapja

2    Kék hold rítuspapja

2    Koplaló rabszolgafelügyelő

2    Thara-Neeth hebetje

1    Azúr akarat neferje

 

3    Roncsolás

3    Mélysivatagi meneth

4    Sakáltaktika

1    Al-Fulani cselvetése

1    Vérzik a sivatag

 

4    Coronella

2    Faldémon

2    Tyssa L’imenel harcosai

 

2    Rablóhadjárat

1    Nassar-seeth

 

3    Bar Horab-i csata megnyerése

1    Rajtaütés a taba el ibarában

 

1    Amhe-Ramun-szentély

 

1    Amhe-Ramun-szentély

1    Küzdőverem

1    Kláncsarnok