Hát ezt is megértük! Minden lap ismert, a kártyák a nyomdában sokasodnak, dobozolódnak, displayeződnek, és az éterben is terjednek ezerrel. Már csak annyi van hátra, hogy játsszunk velük! Van egy egyszerű javaslatom: el kell jönni a bontott versenyre! Amúgy filozófusok, teoretikusok vagyunk. A bontott lényege, hogy a kezedbe kaparintod a cuccot, amit lesel másfél hónapja.

Bontott paklis verseny

Kezdjük az alapokkal. A 6.000 forintos nevezési díjért 6 csomag Erioni éjszakák kiegészítőt és 6 AranyatAranyat kapsz. Érezzük ugye, hogy ez mennyire megérős? Három kisverseny megnyeréséért kapsz annyit, mint itt csak azért, hogy nevezel! Tesztelők nem indulhatnak ezen a versenyen, a friss bontás miatt az sem számít, kinek mekkora gyűjteménye van otthon. Ráadásul még 3 csomag megy a díjalapba is, amiből helyezés alapján vagy questelésért nyerhetsz!  Ez nagyon-nagyon kedvező díjazás. A kibontott csomagokból legalább 40 lapos paklit kell építened. Példánylimit nincs, ha valamiből 6-ot bontasz, mindet pakliba teheted. Fordulók között variálhatsz is a paklidon.

Kezdő toronyszintek

Kezdő toronyszinteket tavaly óta a szervezők biztosítanak, csak ezeket és a csomagokból bontott toronyszinteket lehet használni.

Nézzük, ezen a sajátos versenyformátumon mire jó odafigyelni?

Hát, a lapokra, természetesen! Főleg az egyedikre, és legeslegfőképp a mitikus lapokra! Ezek lendítik ki a játékot a rendes kerékvágásól, ezek billentik a mérleg nyelvét, ők adják a súlyt, az értéket. Kevés bontott előtt javasoltam ezt, nem véletlenül. Az előző négy év bontottjain az egyedik és a főleg a mitikis lapok (E-M) úgy voltak fejlesztve, hogy vagy beillett a bontott-koncepciódba, vagy nem.

Sok olyan játékossal beszéltem bontott versenyek közben és után, akik azt mondták, némelyik egyedit be se tették a pakliba, mert nem illett bele. A mostani kiegészítőben más a helyzet! Nagyon kevés olyan E-M van, amit nem fogsz tudni használni. Én azt mondom, jobban kell figyelni ezekre a lapokra a pakliépítéskor, mint az előző években.

De persze, a pakli jelentős része még így is a GY-Á lesz

Korábbi kiadásokban jellemzően négy téma volt, általában a négy jellemre. Erionban öt téma van, és sokkal ritkább a jellemellentét. Ez azért is fontos lesz, mert valószínűleg több negyedet is vegyítenünk kell a paklinkhoz. Mindegyik negyed kap 2 gyakori kalandozót, 1 gyakori küldetést, illetve 1-1 építményt és kalandozót az átlagosból.

A küldetésnél tudni kell, a saját negyedéhez tartozó küldetést mindenki megoldja egyedül is. Tehát szegénynegyedbeli kalandozó a Szegénynegyed küldetéseit, örömnegyedbeli az Örömnegyedest, stb. Viszont – a Critai tábla elvontatásaCritai tábla elvontatása kivételével – bármelyik 2 kalandozó megoldja bármelyik küldetést. A küldetéseken szereplő Álöltözet/Lopózás feltétel közül az egyik képzettséggel minden kalandozó rendelkezik.

A küldetések feltételei közt szerepel egy harmadik képzettség is. Mielőtt ennek bogarászására szánnánk az időt, gyorsan megmondom, hogy ez az 5 képzettség a GY-Á kalandozókon nem szerepel. Tehát nincs “keresztbe oldás”, duplán teljesítés. Viszont az E-M kalandozóknál erre figyelni kell, soknak van II-es fokú Álöltözet/Lopózása, néhánynak pedig besegítő harmadik képessége. A másik, amit be lehet nézni: ha több kallerrel megyek, a küldetés is nagyobb előnyt ad. Ez általában igaz. De ha egyikük sem tartozik az adott negyedhez, akkor ketten is csak 1 feltételt tudnak teljesíteni, tehát nem ad dupla előnyt a tempóhátrányért.

Az Építmények nem adnak DP-t. Egészen extrém esetben előfordulhat, hogy akár 5 manőver sem elég a győzelemhez. A küldetések olcsósítására nincs lap. Aki ezek alapján úgy dönt, hogy ostromra játszik, megteheti, de igen nehéz dolga lesz. Nincsenek ütések, nincsen ostrom ingyenesítés, nehéz leküzdeni a FAL-at. Persze így 3 sikeres manőver biztosan elég a győzelemhez, de az ostromokért sikertelenség esetén is fizetni kell, ami gyorsan MP-hátrányhoz vezethet. El lehet gondolkozni rajta, hogy 2 manővernyi előny mekkora MP-hátránnyal van paritásban…

Nézzük sorban-gyorsan, melyik negyed mire apellálhat a GY-Á alapján!

Örömnegyed

4/3-as beugráló kaller4/3-as beugráló kaller, de csak nők után szaladgál. 3 olyan kalandozók is van, aki nő és nem örömnegyedbeli. Ez egy kombinációs lehetőség, ha más negyedekkel kell párba állítani. Amit a küldetésünkküldetésünk is segít, hisz küldetést keres ki. A továbbmenetelt teszi gyorsabbá, segíti hogy gördülékenyebb legyen a több negyedre épülő paklink.

Kereskedőnegyed

Sebző, női kallerSebző, női kaller. Nagyon, nagyon erős bontotton. A manőver közbeni manaátadás is durva. A küldetés 3 DP-sküldetés 3 DP-s (ami egy nagyon fontos paraméter), és még lapot is húz. Ez a küldetés lehet a mérleg nyelve, hogy eggyel kevesebb manőver elég nekünk, mint az ellenfélnek. Az építményünképítményünk 1 befektetett MP-ből 2 aranyat termel. Megmondom, ezt a negyedet erősnek érzem.

Szórakozónegyed

Itt az illúzionistaillúzionista a táp, 4 MP-ért 4 szint. A küldetésküldetés adhat 2-nél több DP-t, ha nagyobb csapattal oldjuk. Itt az átlagos kalandozótátlagos kalandozót emelném ki, könnyen elrontható ellene a szinttel blokkolásos tilitoli. A HamiskártyásHamiskártyás a legerősebb Aranytermelő kalandozó, egy beforgásra 2-t termel. Következő körben még kettőt. Amíg persze el nem rontja – a dobást, és az egész körünket egyszerre.

Utazónegyed

A küldetés aranyat termelküldetés aranyat termel, és van egy harcba betehető kalandozónkharcba betehető kalandozónk, ami az ütések hiánya miatt az egyik legjobb harci trükk. Erősen kombózik az átlagos kalandozóvalátlagos kalandozóval, aki hazaküldést végez. Ráadásul a mi építményünképítményünk termel tempót, ha a tilitolit egyszer megnyerjük, kinyithatjuk a tempóelőnyt.

Szegénynegyed

A küldetés lapvisszavételtküldetés lapvisszavételt ad, ami akadálylapokra és kulcs akciólapokra ideális. Szerintem ennél csak a 3 DP-s küldi erősebb, ami lapot is húzat. A guberálóguberáló az építménnyelépítménnyel a legstabilabb aranytermelő, az ELVADULT-ak nem ragadnak kézbe, ez a negyed tud az akadálylapokból a legtöbbet kihozni. Alapszintet tekintve ők a leggyengébbek.

Következik a negyedek közti interakció.

Itt az Argureni bálteremArgureni bálterem a tét, ha nem használjuk, a kalandozóink összegabalyodhatnak. Az Örömnegyed és a Szegénynegyed nem tolerálja egymást, ahogy a Szórakozónegyed és Utazónegyed sem áll szóba a Kereskedőnegyed lakóival. Ha ezeket a negyedeket bontjuk össze, kell a bálterem. Ettől ne ijedjünk meg, a három toronyszint helyünk között el fog férni.

Nézzük az úgymond univerzális lapokat, akció, akadály! Sebzés ugye nem nagyon van. Főleg olyan nincs, ami nem látszik előre, vagy ne lenne elkerülhető. A blokkolás szintalapon fog történni. Aki ebben jó, az taktikai téren előnyben lesz.

Akadálylapok

A lényeg, hogy mindegyik interaktív lap, a csatolásuk több rafinériát igényel. Nyilván a helyzetünk csak akkor nehéz, ha több is van a kezünkben. Úgy készüljünk, hogy ez nem túl valószínű. Annyira különbözőek, hogy akár külön-külön is elemezhetném őket. Egy biztos, mindegyik felfedési szituáció izgalmat fog hozni. A Szegénynegyedről említettem, hogy sok lapjuk ELVADULT. Ez nem csak a felesleges lapok kipörgetését könnyíti meg, de az ellenfelet is plusz töprengésre készteti. Lehet elkerül egy küldetést, amin nincs is valódi akadálylap, vagy épp fordítva, sok elvadultat látva belefut egy valódiba.

Akciólapok

Az akciólapok a kasztmegkötések miatt nagyon szerteágazóak. Aki megszokta, hogy “mindenki kijátszik mindent”, az itt figyeljen oda!

A BandatagokBandatagok a mérleg igazi nyelve. A “ki bírja jobban manával” vetélkedő bőven fog izgalmakat hozni. Nem igazi pong-pong, itt szerva és lecsapás van. VárosőrökkelVárosőrökkel kombinálva itt már sok mana kell, 1-2 MP-ben elindulva zárulhat a manőver sima bukóval. Valójában ez a két kártya jelenti a harci potenciált a bontásban. Egy tipikus bontotton 2x ennyi akciólap van, és azok kimenetele is sokkal egyoldalúbb.

A CsapdasemlegesítésCsapdasemlegesítés szintén lehozhat manővereket, ha a városőröket is szedné, spoilernek mondanám.

FeltérképezésFeltérképezés. Ez a lap az akadálylapokról mondott bizonytalanságot képes eloszlatni. Ritkán lesz olyan, hogy maradjon utána rejtett lap.

Eseménylapok

Ez a kategória a RazziaRazzia lapot fedi. Ennek a lapnak a használatához érdemes alaposan végiggondolni, hogy mit csinál. Ez nem árvíz, kell hozzá harc. Nincs harc eredmény meghatározás, mindenki hazamegy. Szerintem bontotton spoiler 2-3 fős csapatot a legkisebb szintű kalandozónkkal razziázni. De csak a gyengébbnek segít, ezzel ugye nyerni nem lehet, de a játékban maradáshoz elég tud lenni.

Kulcsszavak, mechanikák

BEFOLYÁS. Ezek a lapok nyilvánvalóan lényeges szerepet fognak kapni. Mivel a halálozási ráta alacsony lesz, nem kockázatos manőverbe küldeni őket, mielőtt még a befolyást megszereztük volna.

Korrupciós-lefizethető lapok. Sok esetben kerülhetünk olyan szituációba, ahol ha van 3-4-5 MP-nk, akkor jók vagyunk, ha meg 1-2 MP-nk van, akkor buktaközelbe kerülünk. Eleinte ugye ezeket ki tudjuk fizetni, aztán jön az a szakasza a játéknak, ahol a kör első cselekedete után a többinél már nem tudunk perkálni.

AranyAranyunk is lesz rendszeresen. Ez a befolyásból következik, szerintem ritkán lesz olyan meccs, ahol valaki 0 manővert visz keresztül, az ellenfél meg simán lehoz négyet. Illetve aranyunk ugye még az ellenfél eredményességéből is termelődhet, egyszóval van pénz. Figyelni kell, hogy mit lehet Aranyből fizetni és mit nem.

Mivel rengeteg a kalandozó, a kezünk értékelése is el fog térni kicsit a szokásostól. Rendszeres lesz, hogy van 3-4 kaller a kezünkben. Kevés húzató és dobató hatás van, így a paklink lassabban fog kipörögni. A Szegénynegyed ebben kiemelkedik, mivel ki tudja szórni az elvadultjait.

De ez mind csak spekuláció, a bontás varázsát, a húzás izgalmát és a játék élvezetét egyetlen cikk sem tudja visszaadni. Dobj egy aranyat a térkapu-automatába, egy másikat a fogadósnak, és irány a pást! Találkozunk az Erioni éjszakák bontott paklist versenyén!

MDani