Pyarron lovagjai

Sziasztok M*K-sok!

Ha azt mondom, “pyarroni lovag”, kinek mi jut az eszébe? Természetesen nem tudhatom, ki milyen választ adna erre a kérdésre, de szinte biztos vagyok benne, hogy a legtöbbeknek az Aranykör Lovagrend jut az eszébe. Pártfogójuk Krad, a tudás istene, de emellett a pyarroni pantheon főistene is!

Na de mégis, mit keresnének a tudás istenének hívei egy háborúban?

Való igaz, ők nem a vérontás mesterei, inkább az ismeretekben jeleskednek. Az M*K-ban hagyományosan a küldetésmegoldást erösítették, ezzel képezve le, hogy az ő képességeik inkább az elméleti dolgokban csúcsosodnak ki. Nézzünk most egy példát arra, hogyan jelenik meg a Kékarcú Kiteljesedésében Krad lovagsága!

5 MP Aranykör lovagrend kutatója
Pyarroni Krad-hívő, az Ősi Nép ismerője

A színesítő sokat elárul: azért vesz részt a háborúban, mert igencsak ismeri az Ősi népet, azaz az amundokat. (A dzsadok emlegetik így az amundokat.) Mint sok más kutató, ő is specializálódott valamire, ez pedig Amhe-Ramun népe.

Harcos/Lovag
3. szintű Élet jellem
Hadrend, Legendaismeret, Taktika
F:9 A:6 M:7

Az Aranykör lovagrend nem csak paplovagokból áll. Ezt rögtön láthatjuk a kasztból. Alapvetően semmi kirívó nincs benne, se alapszintje, se képzettségei, se értékei nem különösebben kiemelkedőek. De most jön a lényeg:

[egyszeri képesség] Célpont ellenséges akadálylapot meg kell mutatni. Ha ez aquir, amund, démon, élőhalott vagy elementál, játékosa húzhat 1 lapot.
[állandó képesség] Legendaismerettel rendelkező Krad-hívő kalandozók 1 MP-vel olcsóbban oldhatnak meg küldetést.

Tegye fel a kezét, aki vesztett már meccset, mert bedölt egy blöf csatolásnak, és nem indult el, amikor kellett volna. Oké, le a kezeket, köszönöm! Most pedig az tegye fel a kezét, aki vesztett azért meccset, mert olyan akadálylapra futott rá, amivel nem számolt, és ami keresztül húzta a számításait! Köszönöm, letehetitek! Nos, ennek vége, ha őt is irányítjuk. A Kheb-thueeth Kheb-thueethek és Ankhe-TueethAnkhe-Tueethek (hopsz, elszóltam magam?), első körös ThóregThóreg, és még sokan mások most a mi erőforrásunkká válhatnak.

Az állandó képessége a Krad hívők szellemiségét követi: ő magával hozta a térképszobatérképszoba térképeit.

Nos, így segíti az Aranykör lovagrend a Kékarcú isten elleni háborút. Küld valakit, aki alaposan ismeri a szörnyetegeket. Akárcsak a regényekben, a kártyában is jellemző volt, hogy az amundok használnak egyes bestiákat…

No, de milyen lovagok vannak még, akik nem az Aranykör lovagrend tagjai?

Rengeteg féle, nem is próbálom mindet felsorolni vagy bemutatni. Kiemelek inkább egyet közüllük!

Majdnem két évtizeddel Amhe-Ramun második eljövetele előtt, Krán, amit sokan egyszerűen csak “a gonoszság földje” néven ismernek, elpusztította az emberiség egyik szimbólumát, Pyarront, a Szent várost. Orkok végeláthatatlan tömege, aquirok és ki tudja milyen iszonyatok mellett megjelentek Ranagol fattyai, a varázslóurak is. Pyarron városa elesett, isteneinek kegyeltjei ott pusztultak, de nem is ez volt a legfájóbb. Egyfajta jelképe lett ez annak, hogy Krán eltiporja azt, amit nem képes uralni. Ezt a szörnyű eseményt Dúlásnak nevezték el.

Na álljunk csak meg! Ezek után Krán-Pyarron szövetség? Hiszen ez még húsz éve sem volt!

Igen, mindezek ellenére Pyarron (az újjá épített Pyarron) szövetséget kötött Kránnal, egy még nála is nagyobb veszedelem ellen. A birodalmak vezetői belátták, hogy a létüket fenyegető iszonyat fenyegetése miatt most félre kell tenniük az ellenségeskedést.

De mit szóltak ehez a közkatonák? Akik gyerekek voltak még a Dúlás alatt, és elvesztették szüleiket vagy fivéreiket? És akik maguk is részesei voltak a tragédiának?

5 MP A Dúlás veteránja
Pyarroni, a Bar Horab-i csata hőse

Igen, a háborúban vettek részt olyanok is, akik megélték a Dúlást. Bar Horab erődjénél ismét találkoztak a krániakkal, akik talán még kísértették őket éjszakánként. De most mi legyen? Forduljanak a gyűlölt ellenség ellen? Vagy folytassák a harcot az amundok ellen?
Nos, ez abban a csatában is nagy gondot okozott. Hiába voltak szám szerint többen a kráni és pyarroni csapatok, mivel egyformán meglepődtek a másikon, és nem bíztak egymásban, így vereséget szenvedtek.

Harcos/lovag
4. szintű élet jellem
Hadrend,Lefegyverzés,Taktika
F:9 A:5 M:7
PORTYÁZÁS

A veterán szintén lovag, és minden szörnyűség ellenére még mindig az élet jellemhez tartozik. Tud mindent, ami a csatában kellhet., például tud portyázni. A Dúlásnál védekezni kényszerült, de most ő vezeti a támadást
Feltűnhet az alacsony asztrál, ami azonban nem véletlen s nem tervezési hiba. Aki ennyi szörnyűséget átélt, annak kicsit labilis lesz az érzelmi állapota…

[állandó képesség] Ha játékosa irányít másik pyarroni kalandozót, akkor minden képzettsége II-es fokra nő.
[egyszeri képesség] A képesség aktivizálásanak feltétele kráni kalandozó irányítása. Irányítója kikereshet egy legfeljebb 1 MP-értékű tárgyat
vagy hátast a Jövő paklijából.

Láthatóan remekül dolgozik össze más pyarroniakkal. Két tudás több, mint kétszer egy, ezt bizonyítja első képessége is.
A második képességének viszont ára van. Az ár, hogy együtt kell működjön a gyűlölt krániakkal. Ha erre hajlandó, akkor elősegítheti a győzelmet. Szóval alighanem megoldást kell találni a jellemellentétre, ha viszont sikerül… nos, a teljesség igénye és a formátumon való gondolkodás nélkül: nehéz harci ménnehéz harci mén, könnyűlovas kopjakönnyűlovas kopja, mellvértmellvért, tarpan… (na, ki emlékszik még rá, mi a Tarpan?)

Annyit zárásképpen még elárulhatok, hogy a Kékarcú Kiteljesedésében találunk még példát lovagokra. Vezesd harcba őket elöszőr április 28.-án a bontott paklis versenyen!

Üdv:
Xinaf