Ötletadó örökségre

Sziasztok!

 

BEVEZETŐ, felkészítés

Nyakunkon a hétvége, és közeledik a “hőn szeretett” formátumunk időpontja, ami korábban Hagyományos névre hallgatott. Ezt gyorsan felejtsük el, és gyakoroljuk, ízlelgessük az új nevet: ÖRÖKSÉG. Előre szeretném bocsátani, hogy nem fogok részletes paklilistákat írni, csak ötleteket szeretnék adni, a még hezitáló rétegnek. A lista a teljesség igénye nélkül készült, biztos van olyan, amit más esélyesnek gondol, mégis kimaradt. Nem véletlenül tettem idéző jelek közé fentebb a formátumra vonatkozó jelzőt. Mára annyira elvadult ez a formátum, hogy az már-már gyomorforgató. Félreértés ne essék: senkinek sem akarom elvenni a kedvét a játéktól. Sőt! Szeretném megóvni a többséget attól, hogy nagy pofára esés legyen neki ez a verseny. Előre szeretném jelezni mindenkinek, hogy aki az alábbi pontokat nem veszi figyelembe, az nagyon rossz élménnyel fog hazamenni valószínűleg:

 

– Használj eseménylap semlegesítést!

– Legyen lapod a mozgást blokkoló hatások ellen (nem baj ha több féle is van!)

– Ha nem akarsz ellen lapokra építeni paklit, akkor te is válassz manővert/kalandozót nélkülöző paklit!

 

Ezeket a pontokat ha betartod, akkor valamilyen szinten felkészültél. Hogy mik ezek a lapok, amik a leginkább beváltak, azokról is írok sebtiben egy rövid listát, a teljesség igénye nélkül. Csak az olyan lapokat sorolom fel, amiknek van létjogosultsága pakliba kerülnie:

– Sors keze; M.A.G.U.S. szerzetes; Di’Luani árnyékpap; Manacsapda elpusztítása; VHGY;

– Arel harmadik hava; Hősök kora;

 

LEHETSÉGES ESÉLYESEK, a kontroll oldalon

1; Lidenar Eramas, az élő Nekropolisz: Ez a pakli a MR és CÖ kiegészítőkkel számottevő erőt. A rengeteg állat bestia veszélyes vidékkel, és a zseniálisan ide passzoló Luminatar nagyot dobnak a koncepción.

2; Csontlovag bármilyen fűszerezéssel (lapdobatás, DP. stb.): Még a KSZ megjelenésekor jött képbe a DP-s vonal, a magából kifordult lovag számára a Sorsszilánkok képében. Lapdobatásra bármilyen nagy kalandozóval jók vagyunk, akiket a Könnytelen Öregnek be lehet áldozni, ezzel kikukázva az ellenfél kezét és egyben a cselekvéseit az adott körre. Említésre méltó még a nem neves vonal is, ahol a Szárnyas vigyázó és a Hanyatlás hírnök ad nekünk segítséget. A motor itt is egy eseménylap, az Arel akarata.

3; Kristályirálynő érzés szerinti hozzávalókkal (DP, lapdobatás): Az első vonal kulcslapja az Acélszarvú sarlatán, aki a cserepakliból fixen hozza a Sorsszelencéket. Örökségen lehetőségünk van megnövelni a laplimitjét Argul tanyával! Második lehetőség a zseniális Daroveeni köpönyegforgató, homokóra páros, Necrográfiás ingyen kontrollal támogatva.

4; Kalandozó nélküli DP-s pakli. A pakli motorja az Újjáépítés. A kulcs építményeink: 13-ak tornya, Boszierőd, Fehér Torony. Ehhez jön az induló Dicsőség csarnok és trónterem. A pakli Concordiával termel extra erőforrásokat, és rengeteget blokkol akadálylapokkal és a trónterem-másodvirágzás tengellyel.

5; Hajós kontroll, saját manőverre. Ehhez nem sok hozzáfűzni való van. Az őserős akadályok mellé jól passzol a Rukh, Útonállók, és a prémium hatalomszavak, mint a Pengesikoly és Csontropi. Említést kell tenni az őselemekről is, amit a hajós remekül ki tud játszani nulláért, hogy aztán – magán kívül – mindenkit lesebezzen/megöljön. El Dzsiah is vicces mellette.

6; Sorsboszorkányos kontroll toronyszint robbantásra. A két kulcslapunk Vulia és Loreana. Igazából a két hölgy mindent tud, és ha kockadobásra kerül a sor, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az eredmény a mi hasznunkra válik majd. Kulcsszerepet kap ebben a koncepcióban az Huvarg-oltár. Ha ezt az ellenfél nem tudja leszedni, akkor majdnem biztos, hogy veszített.

7; Kyres DP kontroll. Ez a paklimag kyr fajpaklira épít, a nagyasszony az Aranyhajú. Önmagában is megfingatja az ostrompaklikat, mindenféle körítés nélkül. Remek kiegészítő mellé a Tinol-Lélekörvény-képességrontás kombó, amivel fixen megöli a kalandozók kb. 100%-át!

8; Selmo-goblin agyvérzés. “Senki nem megy sehova. Nem párszor, hanem úgy egyáltalán. Felesleges ugrálni, minek azt.” Ez a pakli mottója is lehetne. Leginkább lapdobatással operál ez a koncepció.

9; Aquir fajdekk, kézméret csökkentésre. Rettenetesen gyorsan tudja berohasztani az ellenfél kezét. Átlagosan a 2-3. fordulóban 0 az ellenfél kézmérete, de láttam már olyat, hogy összejött az első körben is. Ezüstlunír felszerelések, KNK, Átkok fia, a fő mozgatórugók.

10; Abdulos agy/mana taposó. Rengeteg laphúzás, az ellenfél manájának leégetése. Ehhez nagyon fontos kulcslapja a Sorsfordulat. Ha összejön, akkor ne nagyon reménykedj, hogy bármit is tudsz csinálni.

11; Irreálmágus – Lázlátó gyengeségjelzőkkel. Botrányos pakli, ami remekül képes undort kelteni az ellenfélben. Kulcslapjai a Korty, Krig, Áldozótőr, Képességrontás.

 

LEHETSÉGES ESÉLYESEK, a manőverezős oldalon

1; Királynő itt is felbukkan. A harmadik, régen látott verzió, az ereklye szettes ostrom, ami nagyon gyors lehet, főleg ha a főnökasszony egy háremből bukkan elő.

2; HJV ostrom. Ehhez a paklihoz nincs mit fűzni, a dekk könyvtárban több helyen is megtalálható.

3; Átkozott szett kis kalandozókkal. Az előzőhöz hasonló nagyon a pakliváz, de itt sok olcsó kalandozóról beszélünk, akik jelenbe kerülésükkor lehetőleg csinálnak valamit.

4; Raquo, villám DP-re. A pakli törékeny, de ha nem tudják megfogni, akkor első körben simán tudja a kellő mennyiségű DP-t. A blokkoló hatások ellen nagyon ajánlott bele a hősök kora! (+építmények)

5; Lord Amalli, villámostrom DP-re! Egy zseniális pakli, rengeteg felállással, és nagyon gyors Dp-szerzéssel. Jó húzással szintén produkálni tudja az első körös győzelmet, mindössze egyetlen sikeres ostrom kell hozzá. (+az építmények)

6; Rosanna kincsekre. Örökség formátumon minden jó lapunk játszható. Arra kell csak törekednünk, hogy tudjunk sok lapot húzni, és kincseink 2-esek legyenek. Szerintem nem a felszereléseket, hanem az akadály-szövetséges kincseket érdemes előnybe részesíteni, amit hasznosan fel tudunk használni. Rengeteg manővert tud menni, tulajdonképpen szinte mindig éberen tér haza. Ritkaságtárral nyer.

7; Amt-Nar- Crantai kóborló ostromra. Nagyon erős paklikoncepció, félelmetes mennyiségű ostromot tud menni egy fordulóban.

8; Százkarmú Erragal végtelen ostromra. Rengeteg olcsó ereklyével kell játszani, és ha nem tudják megölni, de átviszi a manővert, mindegy mennyi seb van rajta. Állandóan éberbe tudjuk tekerni a felszerelésekkel.

9; Ramandó Sichetti mana taposásra. Sok manővert tud menni, az ellenfél kárára és bánatára. Elszipolyozza az erőforrásokat, hogy aztán egyszerűen leostromolja a szemben ülőt.

10; Tangabugyi (nem Bódi Szilvi használt kiegészítője!) A manőverezők gyöngye, akit nem hatnak meg az esemény/akadálylapok és kalandozói képességek. Ha nem akarsz foglalkozni a sok ellenlappal pakli építésekor, akkor ő nagyon jó választás lehet.

 

Készüljetek ezek ellen univerzális lapokkal, vagy játsszatok ti is hasonló paklikkal, ha jó eredményt szeretnétek elérni! Minden más tekintetben érezzétek jól magatok, és engedjétek el az első két meccset, az alsó ágon valószínűleg élvezeteset tudtok majd játszani. 🙂

 

Enriquel