Amikor az EÉ kampány zajlott, a legtöbb pozitív megszólalás az örömnegyed ilyen-olyan szereplőinek jutott. Ehhez képest egyetlen embert láttam vele játszani.  Pedig mindegyik szereplő kapott bőven méltatást, Semven, az örömlány, a kurtizán, a bordély. A saját műfajában a gyakori és az egyedi küldetés is a spike kategóriához tartozik, az egyik egy motor – kikeresi a további küldetéseket, a másik pedig ingyen termel kalandozókat, méghozzá olyanokat, akik a kikeresett küldetést egyedül oldják. Prekoncept, mondhatnánk.

Nézzük laponként!

  1. Semven: éberbe fordul a női kalandozóink leidézésekor. Ez önmagában brutál képesség, majdnem Százkarmút idézi. Hogy neki miből van pont ugyanannyi, mint Erragalnak, (igen, neki is lándzsája van, meg rajongótábora, – ugyanannyian játszottatok vele), hiába, a rendszeres potencianö– éberbe forgás úgy tűnik, nem vonzó táp. Emellett aranyat termel a cselszövések leidézésekor. Nem kell feltétlenül neki leidéznie. Nem számít a fázis és nincs körönkénti limit rajta. És emellett befolyáshoz kötött képessége is van, ami szintén nem csak körönként egyszer tud kisülni. Elég sok a táp, mehetne mitiknek, mondtátok. De ahhoz, hogy pakliba, versenyre menjen, ez nem elég? Miért? Mert van hátránya is. Bizony, van neki. Semvent mikor leraktad, nem lehet vele izomból megindulni, hiába van 4 mp-d, egy hirtelen manőver nagyon könnyen a kaland végét jelentheti. Ez elég komoly baj, nem szeretjük a hőst Kézből kis kitérővel csaknem közvetlenül a Mélységbe tenni. De ugye ahhoz, hogy el tudjuk sütni a női kallerrel éberbe forgást, el kell indulni. Na, ez a bibi. A pakli – és a kezdőkéz – kulcslapja a manőver túlélését szolgáló trükk-kártya. Szerencsére prekonceptben jelent meg hozzá, 0 mp-s megszak lap, amin – döbbenet – instant aranyat is termel. Hiába, ez az erioni tempó. A probléma, hogy ezt (vagy a köpenyt), a küldetést, és a női kalandozót be kell húzni. Ha majd 4 hónap múlva nem lesz Északi kapu – mert egy darabig biztosan nem lesz – a pakli a Dúlás-kori deckeket fogja idézni, olyan lesz a játékélmény, mint mikor 6 éves koromban fekete fehér Yunoszty TV-n nekiálltam faterral a mexikói vb első magyar meccsét nézni. 6. percben elment a kép. “Közvetítési hiba” kiírás jelent meg. 7-8 percig tartott, majd mikor visszajött az adás, a Szovjetúnió vezetett ellenünk 3:0-ra. Ja, Semvennél tartottam, ez nem a fociblog… Nyugi, a játék igazságos lesz, ha neked nincs északi kapud, nem lesz az ellenfélnek sem. Oquicorr is tud úgy járni, hogy nem húz se ősi vért, se flert, se od-rúnát, se nagatort, voluptast. Semvent az különbözteti meg tőle, hogy neki ezek hetedkori megfelelőiből 3 különbözőt kell behúznia, a másodkorban jobb volt a hadtáp. Semven kasztja nem annyira agresszív, a fizikuma sem, sőt az asztrálja sincs 11. Ez azért van így, hogy a pakliépítés ne abból álljon, hogy “kicserélem a kallert, kerengő és a többi fix táp marad”. Gondolom én.
  2. OK, haladjunk tovább. Semven elindul, megblokkolják, túlél. Jön valami csaj. 4 féle van, ez a kombó legstabilabb része: kurtizán, madám, örömlány, voluptas. A voluptas nem tud elindulni, mérsékelten jó. Legjobb a kurtizán, mert ő egy beragadt, hiányzó kelléket elővillanthat a deckoltázsa mélyéről. Akadály, küldetés, kincsesláda, próféciák kora. Míííí???? Bizony, a szűrésből lehet keresést kanyarítani. A próféciák koránál a bőség kora lehet jobb, kaller, küldetés, torony, esemény, akció, építmény biztosan lesz. A kurtizánnál csak egy jobb megoldás van, az árnyfigyelő. Amt-nar, szett, stb ellen nagyon komoly életmentő beavatkozás lehet, megszakban. Nincs húzás, keresés, széltenger, gathöl. Mellette felkelti a bordély urát, illetve noha nem prekoncept, álöltözet-lopózás képzettségpárja van, atom erős, ugye mondtam.
  3. Ha a pillangó / el Macho átjut a bűvös kapun – teljesíti a befolyás-küldit – a pozíció megváltozik. Az ellenfél tempója ass up face downba kanyarodik, a bordélyba elkezd dőlni a kuncsaft és az arany, a korty és/vagy az árnyak köre (Semven + árnyfigyelőre kijön) elintézi a manőverezőkedvet. Mennyire is? Hát, nézük: lerakok egy voluptast, aki kortyol: Semven felkel, valaki lepihen. Ez ugye 3 tempó. Ha a tempóelőnyből tudunk csinálni egy szaglászás-romlásszekta kört, kapunk további 1 tempót Semvenre, aki mehet egy újabb küldetésre, ami továbbpörgeti a kombót. Hátrány? Hát, mondjuk egy főnix-troll kombó megállítja a ribanckodást. Kell akkor akadálylapszedés. Ami itt még fontos lehet, hogy a türelem megtérülhet. Ha első körben nem mutatjuk be az alapkombót, akkor a másodikban bemutathatjuk duplán, mert felhalmozódtak az erőforrásaink. Ezzel komolyan megnöveljük a mechanikánk átütőerejét. Semven beszedi a viagrát és nincs megállás.
  4. A bordély. Na igen, ezt mindet mégsem az utcán produkáljuk, nem vagyunk dzsadok. Ha a tempótaposás még erőforrást is termel (fizetős szolgáltatásról van szó) az nem lehet probléma. Ha van korty, ami ezt gyors hatássá teszi, akkor nem kell megvárni az ellenfelet, szépen bepihen kortyonként 2 csávó, kapunk majd egy kalandozónyi erőforrást, jó minden. Mik lehetnek a bajok? Az ellenfél húz 2 flert. Kék herceg, Aleph. Ezek nem nekünk valók.
  5. Ha a fentieket megszívleljük, van egy spike-ot csaknem kielégítő-öööö, taktikánk. Lehet fejleszteni rajta? Persze.

Spéci dolgok jönnek:

  1.  Akasztás. Van kérdés. Ingyen kallert gyártunk, olyat, aki amúgy is aranyat termel? Naná, hogy lehúzúnk egy (jó) bőrt róla!
  2. Bőség / Próféciák miatt Homály.
  3. A felhalmozódó aranyból hozhatunk egy Mámorbárót. Témánál vagyunk? A szaglászással előszedhetjük az ő kulcsküldetését. Innentől ő is megszak nőket termel, akik kör végén plusz aranyat termelnek (hiszen leforgatnak az ellenfélnél valakit antissra belépéssel, mert van antissjárás képzettségük), kör közben pedig tempót termelnek és taposnak. Termelnek Semvennek, a taposás világos.
  4. Ha szettes ostromra játszunk, a kurtizán-kurtizán kombó egy végtelen ostrom 1 mp/alkalom áron. Kurtizán jön, beugrik a jövő pakli tetejére, kapunk 2 aranyat. Letesszük a másik Kurtizánt, ostromol, húzunk zászlóval hármat, kézbevettük az első kurtizánt. Letesszük. Semven felkelt. Kurtizán megy a pakliba, ostrom, felhúzzuk. Ez kb. a cikllus, párszor megismételhetjük. Közben mindegyik kurtizán hoz a pakli aljáról ezt-azt. Seven nélkül is beteg, teljes prekonceptben játszva korhatárosan perverz. Egy jó tamari persze megállítja, de pont azért van Semven, hogy ez ne így legyen. A Kurtizán ugye akadálylap-immunis, mert megszakban megy a pakliba.

Ez egy kisebb szippantás az Örömnegyed levegőjébe. Jöhet egy szabadmerülés? Ugye figyeltünk, nem kell hozzá új mitik, ez egy olcsó ajánlat. Nem kockázatmentes, mert a pici, feszes hátsónkat alaposan széjjel%ú*^hatják, de ha jól jön a lap, akkor olyat bulizunk, amihez képest a dubajozás cserkésztábor. Egy feladat van. Elő kell venni, és játszani vele. Önző módon, csak az öröm kedvéért…

MDani