Nézd meg mind, és ami jó, tartsd meg!

Bár a Kristálypáncélos nyilván senkit sem érdekel, és a draftolásba több a beleszólása a játékosnak, mint a bontásba, mégis sokéves trend, hogy a drafton a létszám jó harmada a bontotténak.

Pedig a játék nem annyira sűrű, könnyebb helyrehozni egy hibás cselekedetet. A paklinként érkező 2-3 mitik-egyedi miatt az izgalom- és meglepetésfaktor adott és intenzív, nincsenek robot paklik, nincsenek bevásárolt, lekoppintott divat deckek, befolyásolhatjuk az ellenfeleink pakli építését (ez szerintem mega-giga táp).

Én egyébként tök jónak tartanám, ha időnként lenne rapid-draft, ahol 3 kiegből lenne 3 forduló. És lenne utána 2 forduló másik formátum. Ez szerintem alig lenne drágább egy sima versenynél, viszont gyakoribb lenne a draft-szituáció, nem lenne olyan idegen a játékosoktól. Egy kiegészítőből évi 3-4 kis draft simán lehetne, minden alkalom növelné a későbbi draftok közönségét, ahogy ki-ki ráérez az ízére (ez a bekezdés nyilván szvsz).

Szeretném az utálom-a-draftot-trendet eredményező gondolatokat a fejekből kicsit kiporszívózni, mert kb. olyan prekoncepciókon alapulnak, hogy:

– Félünk a tesztelőktől. (pedig szerintem tök jó, hogy van pár ember, akit élmény, kihívás legyőzni, értékes, emlékezetes skalp. Én, ha szervező lennék, mindig hirdetnék olyan quest-szerűséget, mint ami a kárhozat-apostolai voltak a Rualan-drafton, hogy aki őt-őket legyőzi, az valami extrát kap. Ez gondolat-töredék, ha valakinek megtetszik, szóljon, kidolgozok pár alternatívát 🙂
– Fáj gondolkozni. (akkor nem játszanál ezzel a játékkal)
– Határozatlanok vagyunk. (úgy még élni is nehéz)

Egyszóval, ugyan már, nézzük inkább a koncepciókat, mert a dafton 3-4 koncepció van, nem úgy, mint egy nagyobb lep készletet használó versenyen (ÚH, hagyományos) ahol 700-4000 lapból kell válogatni, itt a stratégiánkhoz mindössze 36 lapot kell feldolgozni.

Rualan 3 kulcsszó köré épül. A mostani darfton főleg a megelevenedő dominálhat, mert ahhoz nem kell kombó, minden megelevenedő akadály minden kalandozóval működik. Ezt mindenki tudja, ezeket a lapokat fogja szedni mindenki nagy erőkkel. Nyilván van benne taktika, hogy a sok gyom” közül melyiket szedjük.

A menekülés és az elvadulás akkor hasznos, ha vannak hozzá benefit lapok – amik ezek használatából előnyt, profitot, győzelmet csepegtetnek. Erre a draftra tehát szerintem nem lehet úgy elmenni, hogy előre eldöntöm, mit szedek, mert mindegyik kiegben húzhatok témát borító tápot. kell koncepció és kell rugalmasság. Előbbit tudok prezentálni, utóbbit nem. Hogyan érdemes eljárni akkor?

A.) Az átlagos kalandozók adnak jó témát.

Itt azért van könnyű dolgunk, mert az akadályok közül nem pofára vesszük ki, amit kiveszünk. Másrészt, lehet blama, hogy a mellettünk ülő is azt szedi, és megfulladunk. Ez nem túl valószínű. De ezeknél a témánál készüljünk fel, hogy az átlagos akadályokat vaktában kiszedi előlünk mindenki. Tehát előbb a számunkra prémium zöldeket kell szedni, és utána a kalandozót – mert az előbbi működik az utóbbi nélkül. A kallert ráadásul csak az fogja kivenni, aki arra játszik. 1 db átlagos kaller körbeküldésén kiderülhet, szedi-e más a témánkat. Ez szerintem hasznos infó.

– A megtartót tartom a 4 közül a legerősebnek, a küldetés-témákat kukázza, a gombák megesznek (és elhülyítenek) mindenkit. Nálam ő titkos favorit.

– A nekromanta énszerintem a menekülős témához kemény, de ez csak lassan hoz eredményt, lesznek manőverek, amit taktikából elengedünk, van benne kockázat. Viszont lesz szintfölény, és ha az első Izar öl, akkor kb. nyertünk. Előnye, hogy az őrzőszellem X MP-s, biztosan mindent tud ölni alapszintért. Ez nyilván a törpére is igaz, aki X-1 MP-ért öl vele, de nem ad zombit. Hogy az 1 manőverezőképes szint, vagy 1 talonban maradó MP a jobb, azt nehéz megítélni, attól függ, mire játszunk. A zombi nem old küldetést, viszont mehet harc manőverre. Ostromnál is számíthat, de nem igazán, még 2 zombi is csak a kezdőtornyok szűk fele ellen életképes. Ami lényeges, hogy a későbbi manőverekben minden harci körben +1 megelevenedőt tudunk aktivizálni. Ezzel viszont lehet kulcsmanővert hozni, ezért tettem előbbre a törpénél.

– A törpe kéri a legtöbb MP-t, ezért élből én négyből negyediknek rangsoroltam, aztán másként lett. Ő ugyanis a rombolás rúna miatt inkább ostromtémás. Mivel nem kell küldit szedni, és drágább (kicsit gyengébb) a többinél, vélhetően nem lesz az asztalon mirrorunk, ettől a draftolás nyugisabb, a deck stabilabb, ez a húzásainkon meg fog térülni.

– A myssera querda-sakál-nalreth kombó harcban sztem elég erős. Viszont a mysserára nagyon kell vigyázni, valójában 1 kaller hátrányból megyünk – ha behúzzuk (bár ez a többiről is elmondható).

B.) megbízót az elvadult kalandozókkal vegyítve ostromra játszunk.

Itt ki kell szedni kb. 4-5 ostrom ingyenesítést. Ide ködöt-pánikot, de főleg szolga hátrahagyását szednék, a cél a kalandozók szint/MP-arányának és a megbízó MP-spórolásának maximalizálása. Ki kell használni az előnyt, hogy nem adunk csatolási helyet az ellenfélnek. Egyetlen manővert kell fogni, az instanwin küldit. Minden másra vissza tudunk ostromolni. A kalandozók kipörgethetőek, és szerintem nem fogják sokan szedni. Ez mindkettő értékes előny. A hátrányunk, hogy végül is az akadályaink egy része blöff, nem szabad sarokba szorítani az ellenfelet.

C.) Az első kieg egyedije ad valami erős tématámogatást.

Ráfekszünk a témára és kész. Itt a paklink azon múlik, behúzzuk-e a kulcslapot, de olyankor elég hatékonyak leszünk. 30 lapos pakliknál azért lehet 1-1 lap felhúzására apellálni. Én pont ezért szeretem a draft formátumot, hogy a kulcslap 1 példányban is erős. Itt a B. témához kicsit visszautalnék, az elvadultak miatt sok kipörgethető lapja lesz (a deck 65-70%-a!), a többi konceptnél valószínűbben húzunk be kulcslapot. Ez a játék sokéves viszonyait nézve nonszensz táp, érdekes, egyedi élményt nyújthat. Aki szereti a szokatlan, 1 lapból nyerek játékélményt, annak a MR draftot külön, halmozottan ajánlom!

D.) Megbízó és tisztogató kéz a kézben

Nem nézzük az átlagosban és az egyediben kínálkozó koncepciót, kiszedjük a megbízót, a tisztogatót és a megelevenedőket minden mennyiségben. Ekkor a döntésünk kőkemény kell hogy legyen, átlagosból kb. akadálylapot vehetünk ki. A koncepciót a tükrök terme kinyírja, harc manővernél pedig az izar bedarálja, tehát küldetésre célszerű menni.

E.) Van már kiforrott koncepciód.

Potyára téptem a számat. Nincs gond, gyere el, mutasd mid van!

MDani