“Nem volt semmi annakelőtte”

Egy kiváló kezdeményezéshez próbálok támpontokat adni. Balatonbogláron olyan sorozat indul, ami versenyről versenyre végigjárja a kártya történetét. Minden verseny időutazás, minden verseny Jurassic Park. Ősi lények, réges-régi bázisemlékek, alapélmények koncentrálódhatnak fordulóról fordulóra, minden meccsen újrajátszhatod, újraélheted tinikorod legnagyobb ütközeteit, Rualan időviharai isteni kegyként gyűrűznek eléd, fejüket meghajtva kérik, hogy vesd magad beléjük. Lehet erre nemet mondani?

Lehet. De lehet igent is mondani. És az igen nemcsak a múltra, hanem a jelenre-jövőre is igenlést jelent. Az én részem ebből annyi, hogy aki esetleg nem játszott ezekben az években, vagy már nem minden paklira emlékszik, némi segítséget nyújtsak.

Egyrészt, itt a versenykiírás: http://mk.deltavision.hu/versenyzes/balatonboglaron-uj-verseny/

Másrészt, a teljesség igénye nélkül felsorolok néhány paklit, amik akkoriban meghatározó paklik voltak. A paklik alapmechaniikáit írom le, nem decklistákat, hiszen a nosztalgia szerves része, szíve-lelke a 20 éves lapok fölött gubbasztás, lapozgatás, merengés. Épp csak belelöklek picit az örvénybe, az idővihar beszippant és teszi a dolgát. Laptípusokat tekintek át némi csapongással, és a hozzájuk kötődő paklikat.

 

Kalandozók

Voltak ugye a 6/4-es kalandozók, akik el tudták vinni az ispotályt. közülük azok voltak igazán erősek, akik a labirintust is ismerték. Shien-gorr mortel. Nyilván, egy idő után volt a quirrtha kinn lovag, és a viadornő. A viadornő ellana papnővel akár két tornyot is tudott söpörni. Ellenük ugye egrészt volt az Ellana papnő, másrészt voltak a 3 mp-s, ütni képes kalandozók. Aztán elkezdett bővülni a kör, és villámostrom témában meg kell említeni az alábbiakat: Büyük, Dakul kán (concordia), Alex-Airun, Arnil, Eligor, Ranga, Impernis Magnior, Glóír.

Küldetések terén ugye ott volt a surranós M.A.G.U.S. Krad-paplovag+ Ilanori bárd kombóval. Ezek a remek kalandozók Anvariára mentek előtte és így győztek.

Voltak a Halál szférás papok vérgyűjtésre. Itt ugye a lépés a critai táblán + vérgyűjtés által termelt mp-fölényből lerakott további – lehetőleg minél nagyobb – kalandozó volt a cél. azt hiszem, ekkortájt limitálták Arnil miatt a a kalandozók szintjét 7-re…

Aztán a fehér kerettel megjöttek a tharr-szerzetesek, meg jött a hadiállapot. Ekkor vált népszerűvé a ködfivér, aki ugye az ellanás paklikat sakkban tudta tartani. Hasonló céllal jött a pók.

Maga az ellanás pakli legjobb verziója az Alyr-Quirin őselem téma volt, a pyarroni adeptus termelte a manát, a nagyvarázslók pedig kivárták a 25 mp-s kupolát és szétlőtték a sort. Ez ellen ugye pugnitorral lehetett elsősorban védekezni, akit emiatt külön le kellett csóvázni. Aki tudta, manakinyerte a pugnitorba menő csóvát, és lerakott egy másikat. Persze olyan is volt, hogy a kupolát manakinyerte, és letett 2 nagyobb kallert (6 mp-st, és vadonnal söpört, majd kezézte a vadont). Volt Kalidar, és a Viadornő, akik túl tudták élni kis szerencsével az armageddont.

Ha már armageddonnál járunk, volt Aaron Ramannon és az ordani rend, akik a varázslatok visszakeverésében, valamint az ilyen-olyan tekintetekkel (tüzes, izzó, hamvasztó) operáltak a tűzvihar-lávafolyam duón kívül.

Volt a lélekőrző nekromanta, aki a hadiállapottal, élőhalott megidézésével és a saját képességével elég zord ellenfél tudott lenni.

A játékot lassítani szeretők a Tharr-pap, és a romlás virága köré szervezték a paklit, ami Napszállta, Sápadt Angyal Átka, Haditervek, Sors keze, Vérzivatar volt.

Sinil Dialaid és Ressus, Hella, és a Mennyei kéve (valamint Morel Duenid) voltak a toborzók.

Rosanna, Timul, Orel, Lándzsás Erik és Öreg Rik köré is lehetett M.A.G.U.S.-oldó paklit építeni.

Létezett Haygaros Tier (szintén Öreg Rikkel), a Di Luani és a Di Mareni orákulumok felkutatására ment a főhős, fókuszált fény – hipnózis kombóval ölt meg mindenkit.

Volt a Baelan-re Chyrran + Lándzsás Erik pakli, akik arra feküdtek rá, hogy harcban ők kezdenek, és szépen leöldöstek mindenkit.

 

Akciók

Az őselemes varázsló sem voltak gyengék, relatíve sokféle volt belőlük, Krilehor, Főhierarcha, Alyr, Eraman, Quirin, Torof Oggi, Wolkum, a lidérctanyás Aramdor voltak a “nagyok” – itt ugye mindig azon múlt a játék, hogy a romlás virága, vérzivatar, ellana papnő téma ellen hogyan tudtak érvényesülni. Varangy és Krilehor tudtak zsigerek gyötrelmével darálni, ez ugye egy hármat sebző szőnyeg árának a töredéke volt, a kitöréshez képest pedig nem sebződtünk. Egyáltalán nem volt ritka a 2-3-4 fős csapat, sem a csapat váratlan eltűnése. És persze voltak a toroni Hatalmasok, Jakirte, Sittas és Terrn, akik Dicsőség csarnokával 9-10 DP-t tudtak manőver nélkül prezentálni, dicsfényekkel és manakinyert klónvarázsokkal segítettek magukon. A nagykalandozó őselemes paklik a Mágikus apály, Manakorlát lapokkal is sokat küzdöttek, a lépés a Cirtai táblán leszedése is halálos csapás volt számukra. sokszor volt a varázslós paklik végállomása az Umich támadása.

Kaszáló, kettős és szélmalom vágás, az ősbrutál fejszecsapás, pallos, (Villámpenge + haláltánc Eraman MacLierrel)

Voltak slanok: Mohran, Shirin, és Liu, meg a nem nevesek, rengeteg slan pszi, sok kicsi küldetés. A Harcművészeknek bőséges és használható lapkészletük volt, a többi közelharcoló kaszt kb. ugyanzt a néhány spolert koptatta évekig.

 

Akadályok

A kor csúcs-bestiája a morquor volt, jött mellé a lesath, de egy Tharr-pappal ingyenesített barlangi medve is jelenthetett végállomást. A ma megszokott 10+ támadóküszöbök ismeretlenek voltak, a dobásoktól parázó játékos labirintus + tükörútvesztővel dolgozott. Voltak óriások, durvák, de drágák, illetve meglepetéslapként sok embert taszított halálba a manasse, illetve a küldetéseket ellehetetlenítő Gahul. A Nekropolisz megjelenése után kezdtek a bestiák meghatározó szerepet betölteni.

 

Események

Mindenki, szó szerint mindenki játszotta a sorsfordulat, sors keze, haditervek lapokat, volt aki feltámsztott barbár sámaánnal, pugnitorral épített bunkert.

Volt a híres forgószél, meccseket döntött el, ahogy a földrengés-barbár sámán kombó után az ember becsapta az asztalra.

 

Küldetések

A küldetéseket érintettük. De volt a Zászlóháborúra építő pakli, Főleg a Titkos Szekta Nagymesterének érkezése után. Vörös illetve Fekete hadurak, saját zászlójuk megszerzésére, lépéssel, a feketék gyakran vérgyűjtéssel, a vörösök pedig az unalomig isemrt ellana-adeptus kombóval gyorsítva.

Majdnem minden főkasztnak volt már akkor is szintnövelő, illetve olcsósító küldetés-párosa

PAP: lélekrabló kiűzése – Vámpír úrnő elpusztítása

SLAN: Yian-Yiel – Tanulás a titkos szektánál

Boszi-boszmester: Szöktetés az Inkvizícióból – kalandozás ediomad járataiban.

A tempót a már unalomig ismételt papnőn túl a szférák zenéje + Sámán elpuszítása lapok biztosították. Volt Morgena és Igere pártfogása

Remek kiegészítő küldetések voltak az Alidari nő elrablása, és a Szivárványgyőmánt megkaparintása lapok.

Ma is irígylésre méltó mp/DP arányt kínál a Tyrrano hordájának feltartóztatása küldetés.

 

Tornyok

Ezek között is jópár olyan van, amik a játékunk leginkább meghatározó lapnevei: 23 toronyból lehet választani, nem lesz könnyű: Áldozóterem, Árnyak csarnoka, Barakk, Csapdák terem, dicsőség csarnoka, Ispotály, Jóslatok terme, Katakombák, Kincses kamra, Kriptaterem, Labirintus, Nekromancia csarnoka, Teleport szoba- hogy csak a legeslegmeghatározóbbakat soroljam fel.

 

Építmény

Az építémények egy menet közben integrált laptípus, 10 ilyen jelent meg ebben a korai etapban mindössze, többsége – egyetlen kivétellel – simán pakliba tehető. Ez az egyetlen kivétel a Sigranomoi egyetem könyvtára, cobin nem tiltotta ki, szerintem nem lenne jó érzésű dolog egy ilyen nosztalgiaversenyen bevetni, minden formátumon tiltott amúgy időtlen idők óta.

A boszorkányerődöt érintettük.

Davalon a földrengős pakli nyerő lapja.

A cápák mezsgyeháza a dobatós koncepciók kelléke.

Erioni falat a csondakombók veszik csak igénybe.

A feketerend fellegvára az egyik első laplimit-növelő hatású lap.

Lidérctanya Aramdorhoz kötelező.

A mendék plusz 1 DP-t ad a küldetés-hordáknak, és ugye akár 3 is letehető belőle adott esetben.

A Tarini tömlöc a törpéket segíti a DP-gyűjtésben

Torozon tavernája pedig a neves kalandozós küldetéspakliknak ad kedvezményt.

A Nekropolisz pedig egy külön kontrollpakli bázislapja.

 

Az ultrákat a versenykiírás egyenként felsorolja, ami ott nincs kilistázva, azt nem lehat használni, ami viszont ott szerepel, azt én nem írom ki újra.

Reményeim szerint szem nem marad szárazon, aki akkor már játszott, és most olvassa ezt a cikket, nektek hódolat, 20 év akármilyen hobbiban 20 év, Az ősföld fundamentumhoz visszakanyarodni, szippantani egyet a teremtéskori őslégből, kortyolni egyet az ősvízból, egy szikrányit magunkkal vinni az olthatalan őstűzből, ki tudja, mikor lesz újra ilyen alaklom?

MDani