A közelmúltban a nevesített kalandozók felé billent a cikkek nyelve. Esetleg valaki azt gondolthatná, hogy azokat jobban szeretem. Talán tényleg. Viszont van az EÉ-íven egy lap, amit még nem vetett be soha senki, pedig a tápolás és az univerzalitás királya amúgy.

 

Kastélyfosztogató

 

A szokásjog alapján az előny-hátrány rendszer következik.

 

Előny:

  1. Minden EÉ küldetést megold.
  2. Minden küldetés megoldás után húz legalább 2 lapot.
  3. Shuluri felforgatóval a küldetések megoldása után kap 1 mp-t is.
  4. A térképszoba miatt nekünk a küldetések nem kerülnek semmibe.
  5. Kockázatos merénylet + a harci képessége szerintem harcban legalábbis problematikussá teszi az akadályozását.
  6. A 3 DP-s küldetésekre automatikusan tehetünk kincsesládát, fentiek alapján egy ilyen küldetés megoldásáért 3 arany, 3 lap és 1 mp “jár” nekünk. Ez elég sok profit, a küldetés adta előnyről pedig még nem is beszéltünk.
  7. Semmi nem tiltja meg, hogy több kastélyfosztogatóval játsszunk, illetve hogy akár ugyanarra a küldetésre kettővel menyjünk, vagy bármelyikkel körönként több küldetésre induljunk.

Hátrány:

  1. Nem tudjuk kikeresni.
  2. Kicsi a fizikuma, dobást ronthatunk, nem tud kalapácsolni.
  3. Nem megy haza instant éberben.
  4. Minden küldetésen csak 1 feltételt teljesít.

Hardcore:

(Ez egy a szokásosnál rövidebb lista lesz, a karakter természetéből adódóan.)

  1. Goblin fosztogató. Igen, az önmagát másoló kalandozóról van szó. Mivel nagyon sietünk, a plusz kalandozó jól jöhet második körben. A főbb indokok: van lopózása, azonos kaszt (akciólap, csatlós) és fizikum.
  2. Borméreg. Eredetileg a paklit Ellana szentéllyel képzeltem el. A borméreg és az önfeláldozás miatt mondtam le róla. A borméreg a fizikumot és a szintet is tekeri. Ezt szimpatikusnak tartom, de lehet olyan kezdőtorony-taktikával is játszani, hogy Ellana, Ófa, Térképszoba. Kivesszük a Felszerelkezést és az Önfeláldozást, helyükre pl. Orgyilkos felbukkanását teszünk.
  3. Udvari ezermester. Szintén kaszt és fizikum, a választható képzettség és a plusz küldetés alapján került be. Ha lopózást választunk neki – ami ebben a pakliban, sőt az egész EÉ kiegészítőben mindenhova eléggé jó – erre az egyetlen 3 mp-s kallerre ugy teljesül a Vya Grom rőt farkasai feltétel, minden küldetés 2 feltétellel old, plusz küldetést tehetünk ki, vélhetően kitehetjük rá az Árnyak körét, tudunk rá Shuluri felforgatót csatolni. Tágabb kontextusban nézve: Kaphat Asztrológiát, amivel oldjuk az Idővihar megzabolázását, illetve faji alapon segíthet a Szakértőnek törzsszövetséget kiépíteni (pl. jelen esetben 2x tudná a Kastélyfosztogató nullázni az ellenfél szintjét). Szóval, nem kicsit sokoldalú. Volt bennem egy kis zsizsgés, hogy ezt mindet beépítsem a mostani deckbe, de végül ellenálltam a kísértésnek, hogy ezt a decket (is) sz*rrá kombózzam.
  4. A Vya Gromra visszatérve. Ez a pakli is nézhetne ki, és működhetne kiválóan, ha a Kastélyfosztogató és az Udvari ezermester mellé a Goblin hullarablót és Suttogót is beépítjük, illetve a kezdőtornyok közé a Menegle-szentélyt berakjuk. És persze a Rőt farkasokat. Managyár, opciós kalandozók, cserepaklis agymenések dagasztják a repertoárt. Ebbe már Ékalt is tennék, Menegle, Ékal, Térképszoba. Játszanék benne Aljas rúgást és Mutvakilt is.

 

MDani