Két régi timmy-johnny kombó, kódolva

Enigma? Az egy játék. Játék? Hát ilyen kódfejtős, legendaismeretes-nyomozós, szerepjátlékos miazma. Lesz a cikkben 2 pakli. Lesz hozzá recept, meg minden, ahogy eddig is volt. De a pakli kulcslapját nem nevezem meg, arra rá kell jönni. Nem túl nehéz (kinek mi a nehéz), de hátha növeli az élményt. Kérném, hogy akinek leesik, ne kommentelje be lázasan, (Mit tudjuk, mi tudjuk! Elhallgassz, drágaszág!) mert ez rombolja a többiek rejtvényfejtését. (szerk.: Írd meg inkább a két lap nevét szerda éjfélig a gambit@deltavision.hu e-mail címre, és a helyes megfejtők között 1-1 Menekülés Rualanból kiegészítőt sorsolok ki.) Magát a kezdeményezést nyilván lehet méltányolni, véleményezni, hogy legyen-e megint, vagy ez nem szórakoztat senkit. Viszont, akinek megvan a tetszik, belájkolhatja a cikket itt a jobb sarokban, sőt akár meg is oszthatja.

Szóval, lesz 2 pakli, itt az egyik

Trón
Gilron
rönxentély
Davalon
Imaszentély
Darton szentély / héroszcsarnok

3 – – –
3 uzsorás
3 emlékváltó
3 földrengés
3 rabszolgaváltság
2 újjáépítés
2 szentszimbólum
2 frissmedál
2 Özönvíz
3 Másodvirágzás
3 Dimenzióörvény
3 BBB
2 Titkos terem
2 Shaka’thorr
2 Árvíz
1 Rombolás rúna
1 Befejező vágás

A fent felsorolt pakli finoman szólva nem egy kőagyú táp. A pakiba került lapokra jól illik a Zsákos Bilbó 111. születésnapján egybegyűlteknek mondott fanyar humorú születésnapi köszöntő: Az itt jelenlevők felerészét sem ismerem igazán, és felerészüket sem szeretem felannyira, mint kellene.” Ez tehát nem egy hagyományos pakli, hagyományosra.

A lapok jórésze “old school toy” kategóriába sorolható. Sokuk első visszatérésemkor nőtt a szívemhez – ez a Krán kieghez kötődik. A liciten úgy váltam közismertté, hogy: ja te vagy az, aki minden licitbe beszámít korlátlan számú emlékváltót 20 Ft/db áron. Igen, az emlékváltó volt az első lap, amit hátlapként gyűjtöttem. Nekem az a lap nagyon bejött. Gyászhozó, Vita, de még Thorel is szerette. Az egyik első deck, amit összevásároltam, emlékváltó, – – – , zogg rituálé, barbár sámán, földrengés tengely körül forgott. Hamar kiderült, hogy csak a barbár sámán – földrengés kombó értékelhető, a többi kuka. Néha szegeden mégis sikerült meglepetést szeretni vele – a pakli ötből kettőt nyert, de – – – képességgel nyertem az egyik meccset egy Igeréző Rayvanhuur ellen – akkoriban az számított a kígyószekta mellett a top-rated decknek. A szerelem a régi maradt, – – – mindig túlélt minden mappatakarítást, kiárusítást – kutya se vette meg… Tehát, régi Timmy lapok. Azóta eltelt 7 év, és nem gondolom, hogy a metagémet a “11 mp-ért pukkantsunk le egy tornyot” mottó fémjelezné.

2 dolog miatt merült fel mégis a pakli: a másodvirágzás és az erioni uzsorás kerültek egymás mellé. A két lap egymással nem kombózik, de a – – –val igen, és a többi már történelem.

Nézzük, mi is van

A trónterem, héroszcsarnok, másodvirágzás paraméterek miatt a kombókat szép nyugodtan összehúzogathatjuk – a harmadik körig semmi sem fog történni. Ha addigra valami összejönne, szépen játsszuk ki, nincs igazi fenyegetés.

A lényeg

A – – – horror árú képességét az erioni uzsorás lényegesen olcsóbbá teszi. A bukott bálvány értelmeszerű, ahogy a rönkszentély is – az eldobált lapok mennek a pakli aljára. Utóbbit rabszolgaváltsággal fogjuk kihozni, de nem létfontosságú. A földrengés a saját tornyunkat is pucolja, ezért kell Davalon, hogy torony nélkül is bírjuk a játékot – erre máshogy még a legnagyobbak sem képesek általában – Davalont szintén rabszolgaváltjuk.

Az imaszentély kijön – – –ra, a földrengés eleve 1 mp-vel olcsóbb. Szent szimbólummal még egy mp-t spórolhatunk. 3 mp-ért 2 tornyot lezúzni, az má’ király! (az egyik a sajátunk, namindegy…) Özönvíz is mehet, ha olyan az ellenfél. Azt érezzük, hogy elég jól jön, hogy a 2. körben nem lehet miránk ostromolni. Ha nincs a kezünkben se – – -, se emlékváltó, még a Darton szentélyt is beizzíthatjuk – ha azzal kezdünk és nem hérosz csarnokkal.

3 torony lerombolásához 5 lapot kell felhúzni: 1 – – –t, 1 uzsorást, és még 3 lapot a földrengés, emlékváltó – – – hármasból. 3 kör alatt. Ha az első 2 körben sikerül kettőt megvalósítani ezek közül, akkor elég jók vagyunk. Tény, hogy ezek behúzására az imaszentély sűrű látogatásán kívül más opciónk nagyon nincs, de nem is teljesen lehetetlen azért.

Könnyen előfordulhat, hogy a kombó akkor áll fel, amikor már kicsit késő. Mondjuk a 3. körben. Ilyenkor segíthet a szellemi frissesség medálja, – – – a képességébe nem fordul bele, mp-t az uzsorás miatt nem költünk, így aztán máris földrenghetünk. Egyből izgalmasabb lett a játék, igaz?! Ilyenkor jó lenne elindulni még ostromolni is, de hát a földrengéstől elfordultunk… Ha van kint Davalon, és mp-előnyben vagyunk, shaka’torr-ozhatunk is egyet. Ilyenkor akár újra földrengehetünk is, nekünk már nincs tornyunk. Ostromolni nyilván akkor fogunk, ha van 3 mp-nk, de nincs földrengésünk. A pakliba betettem 3 dimenzióörvényt, kizárólag a Davalonra csatoljuk, és csak ott fedjük fel. Akinek a tornyunk kell, vigye bátran.

A téma marad: manőver nélküli toronypukkantás.

Északi kapu
kerengő
Trónterem

4 _ _ _
2 VHGY
3 bérvajákos
3 kirurgus
4 daroveeni
4 Famulus
3 pókháló
4 Földrengés
3 frissmedál
3 Másodvirágzás
4 Sorsfordulat
4 Ylchan Magrath
3 manif éve
3 Önfeláldozás
3 Ősi vér
1 Themes pártfogása
3 Shindar védelmezése
2 Fahthaim
3 Imaszentély
3 Déli kapu

Itt is a kalandozó marad ki. Themes pártfogásával még a játék elején Themes pappá promótáljuk. Szférája majd lesz neki, talán ő az egyike a kevés neves kalandozónak, aki képességből tud valamilyen szférát. Északi kapu – kerengő után nincs sok dolgunk, a neves papra kirakjuk az imaszentélyt, és utána, kb. mint egy Lyennarás deckben, kiszórjuk a kalandozó köré a többi lapot (és aztán jól nem megyünk sehová, csak ha nagyon kell blokkolni). A famulusból kiderül, hogy _ _ _-nak milyen kasztja van, úgyhogy ezt kihasználjuk.

Harcban fájdalom kizárást nem használunk, az _ _ _-hoz méltatlan praktika. Inkább önfeláldozó csatlósok segítenek túlélni az esetleges harcokat, de nem ez az elsődleges szerepük, hanem a pakli összehúzása. Ugyanitt nyer értelmet a frissmedál is. A toronyrombolásban a Zogg segíthetne, de az elég drága sztori, gyakorlatilag az első földrengés behúzásával eldöntjük a játékot, erre megyünk rá ezerrel.

Dióhéjban

Első kör trónterem. Második kör másodvirágzás. Ha valami ördögi praktikával mégis el tudna indulni valaki, shindar, manif. éve is ott lesz. Jobbára viszont senki nem megy sehová. A daroweenikkel felhúzzuk a paklit az első földrengésig. A medál miatt ébren maradunk ilyenkor. Utána földrengünk 3-ért. Aztán Fahthaim, vagy Ylchan visszaveszi a földrengést / a famulust / mindkettőt és megint. Ha volt 1+1 famulus, még mindig ébren vagyunk. Ekkor _ _ _ bedobja az all in-t és csókolom. Közte sorsfordulunk, hogy a szemben ülő (nevezzük őt nézőnek) kevésbbé legyen interaktív. Az imaszentély szerepe abban áll, hogy amikor _ _ _-t bedobjuk, ne legyen a néző kezében megszak torony, mert az kicsit csúnya. Erre az esélyre tartogatunk 2 VHGY-t, akik (valószínűleg nem) tudnak még egyszer földrengeni majd 2 kör múlva.

Remélem bejön ez az új enigmás játék,
MDani