Sziasztok! Egy hét kihagyás után ismét jelentkezem a kezdőkör rovatban!

Most hogy a nagyobb, és átfogóbb témákat kiveséztem, kicsit konkrétabb dolgokról lesz szó. Sokszor hallom, hogy egyes kulcsszavak értelmezése problémákba ütközik, ezért ma ködoszlatás lesz a Túlütés és az Akaratátvitel témában.

Nézzük is mit ad a szabály ennek a két kulcsszónak az értelmezésére:

Akaratátvitel X

Az akaratátvitel mellett szerepel egy szám (X). A támadásdobást helyettesíti. Amikor olyan kalandozó ellen tenne támadásdobást, akinek aktuális szintje legfeljebb X,akkor a kalandozó támadásdobás nélkül a lapnév” játékosának Sorába kerül pihenő helyzetben.

Túlütés X
A túlütés mellett szerepel egy szám (X). A támadásdobást helyettesíti. Amikor olyan kalandozó ellen tenne támadásdobást, akinek aktuális szintje legfeljebb X, akkor azt a kalandozót támadásdobás nélkül megöli.

A feltételek:

Alapesetben kell nekünk egy kalandozó (lehet bestia is), aki rendelkezik a fent említett kulcsszavak egyikével. Ami ezután szembetűnik az az, hogy mind a kettő a dobásokkal manipulál valamiféleképpen. Mind a kettőnek az érvénybelépéséhez szükséges valamilyen hatás, ami kockadobást követel. Ez lehet egy kézből kijátszott közelharci ütés:

fejszecsapás, lefejezés

valamilyen tárgy használata:

dobótőr, Hargash-Um karma, Ismétlő számszeríj


vagy akár egy kalandozó beépített ütése is:

Gaáb shúrölő, Véreskezű fosztogató

A lényeg az, hogy alapesetben kelljen hozzá dobás. Ezután meg kell vizsgálni, hogy a célpontunk aktuális szintje a dobás előtt kisebb vagy egyenlő e, mint ami a kulcsszó után szerepel:

Például egy Véreskezű fosztogató döntő csapást játszik ki egynegyedik aktuális szintű G’elaiween mester ellen. A véreskezűnek túlütés 2-jevan. A dobás előtt a célpont aktuális szintje 4, ami nagyobb, mint a túlütésünk, ezért az nem fog túlütődni, csak az akciólap sebzése fog létrejönni. Nézzük mi történik ha harc előtt orkunk harci dühbe hergeli magát. Kap plusz két túlütést, így az már 4 lesz, ami a dobás előtt megvizsgálva eléri a bogár szintjét, aki halálnak halálával hal. Az akaratátvitel esetében is ugyan így kell eljárni.

De mire is akarjuk mi ezeket használni? Miért is jó ez nekünk?

Azért is annyira jó hatások ezek, mert esetenként akár egy ingyenes akciólappal is eliminálni tudunk egy ellenséges kalandozót. Gondolhatunk itt a félresöprésre, amihez még ki sem kell fordulni, vagy a dobótőrre, amit elég egyszer kifizetni és onnan mindig a rendelkezésünkre áll.

További előnyei is vannak. Az akaratátvitel esetében elég nyilvánvaló a dolog: az ellenfélnek egy mínusz kalandozó, nekünk pedig plusz egy kalandozó. Ez elég jó biznisznek tűnik. De a túlütés esetében kicsit mélyebbre kell ásnunk.

A túlütés halált okozó hatásnak minősül, tehát ez egyenlő azzal, ha egy lapra az van írva hogy meghal. ilyen volt régen a döfés szívbe, ami a maga idejében elég jó terrornak bizonyult, ugyanis egyből a sebzés nagyságától függetlenül a múlt/mélységbe küldi a delikvenst. Manapság azért akad ennél több ilyen hatás is, de a védekezésre is több opció van pl Ngaur, Tha’Ushur örzője.

Ha a másik, a szenvedő oldalon vagyunk akkor a legjobb megoldás, ha megpróbáljuk elkerülni a harcokat, vagy Mp-fölényből hamarabb leütni őket, de ez elég nehezen fog menni, mivel az ilyen paklik általában megszakítóban, a cselekvés opciója nélkül küldenek minket a másvilágra: Tier ívelt lövéssel a hadrend felállítás fázisban, harcban pedig az ismétlő számszeríjjal, a harci dühös orkok pedig végső csapással fognak minket aprítani.

És mit tehetünk, ha szembetaláljuk magunkat a Lángoló Vér Nagyasszonyával a Gra-tinoli csatatéren vagy a Véreskezű fosztogató a gladiátorarénába invitál minket? Hát az ilyen helyzetekre a legjobb megoldás a futás. Itt a legjobb természetesen a Wirg amivel még tempót is tudunk nyerni, de szerintem a Megfutamodás is nagyon hatékony tud lenni. Végső esetben megpróbálhatjuk semlegesíteni az akcióját, ami ilyenkor nem jön létre, és ezért a túlütés/akaratátvitel sem fog létrejönni. Erre jó a Della akarata vagy akár a kitérés is. Harmadik opció hogy valamilyen gyors hatással megnöveljük a kalandozónk aktuális szintjét, így nem fog egyből meghalni, csak sebződni. Erre jó lehet a törzsi kötelék, vagy egy sérült kalandozó esetén pár szintnyi gyógyítás is.

A hízlalás!

Korábban már említettem a harci dühöt. Ez és még egy-két társa képes növelni ezen hatások hatékonyságát, azaz növelni az X-et. így magasabb szintű kalandozókat is könnyedén le tudunk ütni vagy át tudunk magunkhoz csábítani. A teljesség igénye nélkül felsorolok párat: Orwella akarata (több akarat összeadódik!), harci düh,Szomjazó, A Fekete Dalnok (Ha van rá elegendő Mp-nk könnyen vérfürdőt tud rendezni), Voul buzogány, Alvunosi rőtsárkány (komplett kalandozó csapatokat képes kiirtani egy fújásra), Vércsetotem sámán, stb…

tehát a lényeg még egyszer: Mindenképpen egy olyan hatással kell célozni a másikat ami kockadobást igényel, mert azt helyettesítve jön létre a hatás.

A cikk végére álljon itt Panyik Zoltán 2010-es OVV győztespaklija, amit a Google egyik sötét bugyrából sikerült kimenekítenem:

Trónterem
Hárem
Gilron-szentély
– Éjnővérek palotája
– Szarvtorony
– Rejtett város
3 Lángoló Vér nagyasszonya
4 Hramgaug
2 Beid
2 A Zarándok
3 Mahrun
1 Fahthaim
1 Yazbael
4 Gyilokjáró
4 Gra-tinoli ütközet megnyerése
4 Csontsárkány
2 Halottmozgatás leple
4 Dobótőr
3 Félresöprés
3 Vámpír csókja
4 Hargash-um szárnya
4 Kőhajítás
4 Kiválasztott akarata
4 Sors keze
4 Orwella akarata