Kombós bogyó, de hogy lesz ez jó?

 

Nézzük megint az előnyeit, a múltkori, Rivini arénás paklinál látott, lényegretörő mondanivalóval.

  1. DP-vel és dobatással egyaránt tud győzni.
  2. Új mitik csak a Critai tábla elvonatása van benne.
  3. Teljesen beteg mechanikák vanank benne egymásra zudítva, az ellenfél felkészültsége általános iskolai matekórákat fog idézni.
  4. Mivel 2 győzelmi kondíció van benne, félhetnénk tőle, hogy gyakran ragad be a kezünk és szétesik a két modul. Hát ez itt nem így lesz, 27 kipörgethető lap van a pakliban, minden 2. lapunkat azonnal ki fogjuk játszani 0-ért.
  5. Rettenetetesen sok küldetésünk van, az ellenfél csatolási reflexe parkinzonos effekteket fog stimulálni, amikor a 8. küldetést rakjuk ki. Vannak ugye azok, amik eleve plusz küldik: ismeretlen terület, critai tábla, bátorságpróba. A Csuklyás és a Kobretto plusz küldetést hoz. És amúgy kirakhatunk hármat. Volt olyan változat, ahol az utolsó mentsvár helyén titkos legendárium szerepelt. Kicseréltem, amikor kint van 12 küldetés, az ellenfél nem fogja tudni mindet megoldani, sőt reálisan telecsatolni sem. Ha telecsatolt valamit, Horgharrút szólítunk, majd Liliatot égi hajóval, amúgy ismeretlen területünk és köpenyünk is van. Előfordulhat, hogy seb nélkül átmegyünk egy olyan küdletésen, ahol 7 akadálylap várt. Ha mégis félünk elindulni – én azért láttam már furcsákat – átállunk dobatásra.
  6. A paklit elég nehéz kivéreztetni. pl. Morten Flammus után, ha van a kezünkben egyetlen hullarabló, vissza tudunk jönni a játékba.

 

A paklinak nyilvánvalóan vannak hátrányai is:

  1. A jelenbe keürlős laphatásokra épül, a pókháló – ediomad lapok ellen nem fogunk sokat ugrálni.
  2. A fenti alapverzió semmilyen countert nem tartalmaz, az ellenfél játékát mindössze a lapdobatással és néháyn blokkoló manőverrel tudjuk akadályozni, és azt sem túl acélosan. Ezen próbál enyhíteni / segíteni a lenti gondolatsor 11. pontja.
  3. A kockazsonglőr és a hűbéres manőverekben magatehetetlen.
  4. Gyors ostromok ellen kb. a kezdőkezünkben levő akadálylapokra hagyatkozhatunk.
  5. Mp-t nem tudunk termelni. Aranyat, laphúzást és tempót igen, de manát nem.

 

És akkor jöhetnek az árnyaltabb dolgok:

  1.  A Critai tábla elvontatásából a Kockazsonglőr kiválóan profitál: ha 7-re dobunk 3x, egyet szinte biztosan elrontunk. Mindegyik Critai termel nekünk ilyenkor egy aranyat.
  2. A sok küldetés tápolja a Szélurat és a Kobrettot.
  3. A Hullarabló és a Homokóra visszaveszik a Szélurat.
  4. A Kockazsonglőr eléggé beállítja a paklit a Besúgó leleplezésének, akár több besúgót is fixálhatunk vele.
  5. A Féregjárat ismétli a laphatásokat: Hullarabló 2x veszi vissza a Szélurat, Kockazsonglőr 2x állítja be a pakit – ha az első kísérlet nem sikerült.
  6. A Hűbéres tempót termel. Sor és manőver fázisban is termelheti. A múltidézhető akciólapokkal ez váratlan lehet.
  7. A Pergető olcsóbbá teszi a Trollt, és felhúzza a kezünket. Mivel sok a plusz küldetés, nagyon gyakran szinte teljesen ki tud pörögni a kezünk a homokember lerakása előtt, és a kipörgetett küldetéseket a Szélúr valójában mp-fölénnyé alakítja – amit ugye többszörösen is ki tudunk használni.
  8. A Szólításos kombó távlatait nem ismétlem, talán egyet emelnék ki, a Kristálykirálynő tud Kincsesládát hozni, ami 3 aranyat hoz a konyhára. Az remélem világos, hogy ebből pl. tudunk Rejtő köpenyt fizetni. A Hullarabló a köpennyel való meneküléskor még manát is termel, az ugye nem baj? (háháááá, hazudtam, mégis tudunk manát termelni.)
  9. Homokórával mélységből is vissza tudjuk keverni a múltidézhető akciólapokat.
  10. Beszéltünk a 2 győzelmi kondícióról: küldi/dobatás. Kirakunk 8-10 küldetést. Daík, Oquicorr, Norbikontroll ugye csatol, esetleg telepít – ez ha jól sikerül, 10-14 lap is lehet a küldetéseinken. Itt fog kiderülni, hogy ezeket a lapokat valójában blöffre eldobattuk (mert mi arra játszunk), Hullarablós Szélúr lefúj még 12-t. A pakli fele oda. Mi manát nem költöttünk. Homokórával visszakeverünk 2 Szélurat… Ha ilyenkor még kirakunk egy további Féregjáratot, és Pergető + Hullarabló kimegy rá, még szólítunk is valakit, az kertiszék (pl. a Hűbéres itt éberbe forgatja a manőverben a Pergetőt, hogy tudjon még egyet Szólítani).
  11. Liliath miatt lesz cserepaklink. 3-3 Égi hajó és Kincsesláda kell bele. Van még 9 laphelyünk. Ha feladjuk a Mentsvárat és Ékal csillagtermére cseréljük, ide lehet leszedő lapokat betenni. Manacsapdát, Tyranno testvéreket, Visszautasíthatatlan ajánlatot, Vasfogat. Vagy pedig kiveszünk 9 olyan lapot a pakliból, amiből amúgy 4-példányt játszunk (13 ilyen van), átrakunk a cserepakliba közülük 1-1 példányt, és van 9 laphelyünk a pakliban, defenzív eszközökre. Ha valaki az agrótól fél, tehet be 3-3 Ramiecort, Kidobóembert, Főnixet, Beriquelt. Ha valaki a countereknél marad, és a manőverezést akarja segíteni, tehet be akadálylapvédelmet. Menet közben ki fog derüni, mi az ami valóban fontos. Az Ékal-Hullarabló-Kockazsonglőr-Pergető közti síkhasadékban a deckbe egyenként bekervert lapok nagyon hamar elő fognak kerülni, és ismételt felhasználásukra is kalkulálhatunk.
  12. Volt olyan verzió, ahol Bölcs párduc, Viharszárny, Karükyali szóló és Termékenységbálvány voltak bent, a besúgóval nagyon erősen kombózik ez a verzió. Ez a verzió harcban sokkal erősebb, és azért vetettem el, mert a pakli lényege a küldetés-cunami, amit valójában a féregjáraton túl nem is igazán akaruk felhasználni, csak a Szélúr, és az ellenfél árnyékra való kipörgetése a cél. Először kitettem ezt a modult cserepakliba, aztán onnan is, de a cikkbe befért 🙂
  13. Lehet Kurtizánnal is kombózni, aki a pakliból az alul levő dolgokat tudja előszedni, pl. amit a Kockazsonglőr, vagy a Homokóra alulra tett…

 

MDani