Miért pont Daik?

Ingyen tudunk ütni akadálylapokkal, ráadásul megszakítólag tudunk csatolni mindent. A köpenyekre homályokkal válaszolunk, a hordák mind elhullanak ellenünk. Stabil nyerést tudunk prezentálni az Opálhajós segítségével. Daik nagyon féreg pakli, a manőverezéssel történő nyerést elképesztően megbünteti, jó választásnak tartom a záróra.

Hogyan nyerjünk?

Nagyon egyszerű dolgunk van, ingyenessé tesszük az akadálylapjainkat, megvárjuk a negyedik kört, és a hajós lehozása után elmegyünk manőverbe, amiben az ellenfél minden kalandozóját ingyen megelevenedőkkel agyonütjük. Az első pár körben lehetőleg kicsatolunk mindent a jelenbe, majd szép lassan várunk. Amikor megjön a hajós, akkor már nem nagyon fog meg semmi minket. Csak időt kell nyernünk, hogy a nyerésünk biztossá váljon, mert egy telecsatolt Daik hajóssal az oldalán nem nagyon fog veszteni.

Mire kell vigyázni?

Minden hatás kellemetlen, ami lecsupaszítja Daikról a csatolásokat, legyen az Tyrrano tombolása, Szeánsz, kémhálózat. Valamint a Morten Flammus is szó szerint kivégzi Daikot. Az akadálylapjainkat kisitteli a fájdalomkizárás, azt a kártyát el kell kerülni, ha lehetséges. A megoldásaink és ellenlapjaink természetesen ezek ellen készülnek. A pergető gyorsabb lesz, mint mi, egy kyr pakli lehet, hamarabb rakja ki a hajóst, viszont nincs más, kimondottan rossz ellenfelünk ezeken kívül.

Mi a taktika?

Az első körben egy sziklaerőd után után érkezhet az elfünk, és ha van rá mód, telepítsünk. A pakli a kezében lévő akadálylapokat minden esetben megszakítólag csatolja (saját magához is), akár a kör végén is képes erre. Ha kellő akadálylapunk van, netán már a Trentea végzete is megérkezik, akkor már csak az Opálhajóst kell lerakni, hogy nyerjünk. A győzelemhez vezető út könnyű, csak szét kell pörgetni a paklit, hogy minden lap kijöjjön belőle.

Újítások vannak?

A Fájdalom kizárása rettentő egy kártya, az akadálylapok réme, a végtelenszer 1 seb troll-átok kombót is agyoncsapja, épp ezért került be a pakliba a Sicchel. Mivel sok pakli köpenyekkel rohangál, ezért a maximális számú 0 manás korszak mellé próféciákat is játszunk, hogy biztosabban legyen köpenyt-szedő homály.

Milyen pakli lehet a kiinduló alap?

1 Árnyjárók sziklaerődje
1 Legendás taverna
1 Északi kapu

4 Daik Díjvenhar
3 Opálhajós
4 Manacsapda elpusztítása
4 Telepítés
4 Feledés homálya
4 Hanyatlás kora
2 Sicchel
2 Próféciák kora
4 Rualan átka
3 Burjánzás
4 Óriáspók hálója
4 Időtlen troll
3 Varthon
2 Famulus
4 Szablyaszél patrónus
4 Homonkulusz
4 Béklyó varázsjel
2 Trentea végzete
2 Harci Pteropta

Daik nagyon erős pakli, rengeteg döntési helyzettel, és gyors hatással. Az egyik titkos esélyesnek gondolom a záróversenyre.

Aquir