Miért pont a Lesath?

A lesath olcsó pakli, és nagyon eredményes – nem véletlen népszerű a játékosok körében. Agresszív és gyors, megfelelő tüzérséggel. Harcban megelevenedőket használ, vagy Villámot és Kisülést ad ajándékba, cserébe a kis lesath akkor sem hal meg, ha visszakapja azt, amit adott. A kobranyelv keresése konzisztenciát ad, a kis goblin megoldás lehet a kényes szituációkra. Akadálylapok ellen Bátorságpróba vagy vadonasszony a megfelelő válasz. A sorelhagyásban Útonállókkal veszélyeztet, az akadálylapokat Szeánsszal is tudja kezelni. Remek kis horda, nem véletlenül volt korábban már többször is terítéken az elemzése..

Hogyan nyerjünk?

A rualani küldikkel, ugyebár ebből nekünk 4 is van, a Térképszoba miatt pedig mind ingyenes (sőt, ha a felálló lapok ellen manacsapdával készülünk, akkor az is!). Ha a tinolokot sikerül megoldani, akkor bármelyik másik kettővel azonnal nyertünk. A pakliban ez okból is van Shaka’thorr, hisz minél gyorsabban meg akarjuk oldani a három küldetésünket. A pakli más küldihordákkal szemben nagyon konzisztens, hisz minden kalandozó tud oldani mindent, vagy maximum egy küldetéshez béna. A Tinolok azonnali nyerése pedig kiküszöböli a veszélyt, hogy 11 DP-vel meg kelljen várnunk a kör végét (bár a pakli könynedén tud hagyományosan DP-vel is nyerni, ha valamiért tinolok bércei elérhetetlen távolságba kerülnek).

Mire kell vigyázni?

A pakli nem szereti a 0 manás akadálylapokat (Fler, Od-rúna, első körös lassítók, háló), márpedig ezek közül biztos találkozunk párral. Hiába nem hal meg a lesath, ha a tempót elveszi egy akadálylap. A kyrek paklijából vagy Oquicorrból még hasonlóan bosszantó lehet a Voluptas nefaria, és nagyon kellemetlen az Ősi vér is. A Shaka’thorrunkat egy jól kalkulált manacsapda is megfoghatja, ami ráadásul a harci repertoárunk ellen is kiváló, így roppant nehéz helyzetbe hozhat. Bár a legtöbb pakli ellen jó esélyekkel vesszük fel a versenyt, Eligor és a Zarándok okozhat komoly fejfájást.

Mi a taktika?

Lesath kell az első körben, az se baj ha kettő. Küldit fogunk húzni, a kobranyelv szavatolja, hogy különbözőek legyenek az asztalon. Érdemes mihamarabb leoldani a tinolokot, mert az ellenfél azt akarja majd megakadályozni mindenáron, ha közepes harci képességű kalandozó áll be a manőverbe akkor, simán lehet hogy egy Homonkuluszt rászabadítva meg is szabadulunk tőle, de segíthet a Villám és a Kisülés is. De ha nem húztunk hibátlan kezet, akkor sem kell kétségbe esni. A kobranyelvek meglepően gyorsan meghíznak, így a kulcskalandozóink lassabb játékban sem válnak sérülékennyé. Az utolsó pillanatig tudunk fenyegetést prezentálni, még a legkomorabb szituációkban sem becsülheti le a veszélyt az ellenfelünk.

Újítások vannak?

Sokféle újdonságot lehet a pakliba rakni, minden verzió más-más megközelítéssel fűszerezi a fennmaradó laphelyeit, legyen az Szélúr, ami a mirror meccsen és ostrom ellen kínál könnyebbséget, Árnyfigyelő a nevesek és a csapdák ellen (ennek árulkodó jele a bálterem, amitől a szettes ostrom ellen válunk rendkívül sebezhetővé). Talán a Szeánszot és a köpenyt emelném ki. A Szeánsz egy nagy tempót tud adni a meghalt lesath újbóli behozásával, a köpeny pedig a döntő manővernél lehet kellemetlen meglepetés az ellenfél számára. Valamint nekem mániám a Trentea végzete, ami egy nagyon erős szituációs kártya, az utolsó manővernél nagyon sokat számíthat.

Milyen pakli lehet a kiinduló alap?

1 Tamari járatai
1 Titkos legendárium
1 Térképszoba

3 Kobranyelv fanatikusa
3 Charysi lesath
2 Vadon menyasszonya
2 Goblin hullarabló
2 Shaka”thorr
1 Morten Flammus
3 Bátorságpróba
3 Menekülés a tinolok bércein át
2 Átkelés az árnyjárók birodalmán
2 Kijutás a káosz dzsungeléből
2 Behatolás Orwella főszentélyébe
3 Útonállók
3 Homonkulusz
2 Óriáspók hálója
2 Villám
1 Kisülés
1 Rejtőzés köpenye
1 Szeánsz
1 Burjánzás
1 Trentea Végzete

Jó kis pakli ez rengeteg eseti kártyával, és sok lehetőséggel. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan választják majd ezt a paklit, és abban is biztos vagyok, hogy legalább egy nagyon jól fog szerepelni.

Aquir