A braindance-sorozat folytatódik.

Legutóbbi alkalommal egyetlenegy helyes megfejtés érkezett, Ligeti Péter találta el mindkettőt (Kobra pénzbehajtó + Abdul al Sahred). Mivel mindössze 4 ember írt tippet, 2 dologra gondoltunk. 1. Nehéz volt. 2. Senkit sem érdekel. Ezért 2 dolgot teszek a sorozat következő 2 részében: 1. kicsit könnyebb lesz (talán nem túlságosan), 2. Ha a következő 2 enigmás cikkre nem érkezik 10-10 tipp, akkor ez az akció véget ér, maradnak az interaktivitásra nem hergelő, olvasót sterilen hagyó írások.

Mai 2 enigmánk arra lesz jó példa, hogy mit csináljunk a túl mozgékony ellenfelekkel (és nem a ShindarManifot kell kibarkochbázni)

1 Gilron-szentély
Rejtett város
Szarvtorony
Ramor udvarháza
1 Hárem
1 Argureni bálterem

4 Charysi lesath
4 Lángoló Vér Nagyasszonya (LVN)
3 Királyvámpír
3 Flottagróf
3 Manacsapda elpusztítása
4 _ _ _ _
4 Csuklyás idegen
3 Nekropoliszi szellemtanács
2 Fahthaim
3 Slan csillag
3 Ütésváltás
2 Hargash-Um karma
3 Befejező vágás
2 Kígyóvarázs
3 Kisülés
2 Kapcsolattal felruházás
3 Szeánsz
2 Fájdalom kizárása
4 Orwella akarata
2 Tyrrano haragja
3 Sorsfordulat
2 Morten Flammus
1 Rejtett város

Ha ránézünk a paklira, az látjuk, hogy ez egy kyr fajpakli. Az mellékes, hogy a Flottagrófon kívül mindenki élőhalott benne. Ezt csak a végén néztem ki, úgyhogy bekerült 2 kapcsolat (azért nem Bőséges zsákmány, mert ez 3 MP, nehezebb leszedni.) Az enigmás lap most egy küldetés, méghozzá fontos küldetés, mert a 4 csuklyás miatta került be.

Erre a küldetésre minden körben el akarunk indulni. Az ellenfelünkön múlik, hogy nagy vagy kis kyr indul rá. Ha neki a kalandozója nevesített, 7. szintű, összes fajú, stb., akkor a Lesathot indítjuk. Ha kicsi, akkor egy akaratátviteles arcot. Ha rájövönk, mi a küldi, egyből látjuk, hogy az ellenfél lelkesen be fog állni. Ha a lesathunkat bántani akarja, alázz meg, te harctéri isten” üzemmódba kapcsolunk, mivel a tempóját erre a körre ezzel elbukta, hátha még manát is költ. Ha az akaratátvitelre gyúrunk, a slan csillag ellen nincs páncél, az ütésváltás pedig fájdalom kizárással elég degenerált. Ugye, mivel az akaratátvitel papokra és boszorkányokra van felírva, csak kaszt független ütések jöhettek szóba, hiába lenne vagdalkozás, lefejezés, stb, maradunk az alapoknál. A sorsfordulat harcban, sorban egyaránt királyság. A lesath a kisülésekkel akár gondot is okozhat (voluptas, stb). A lesath másik nagy erénye, hogy a LVN-nek minden körben feláldozhatjuk. Szépen kipurgálja az ellenfelet. A flottagróf a manát hozza, a Szeánsz és a Tyrrano haragja a LVN mechanizmusa elől takarítja el a csatolt lapokat, 0 MP-s felszereléseket, eseményet. A Lángoló Vér ihletésére beraktam 2 Morten Flammust is…

Küldetés-támában továbbhaladva egy szerintem méltatlanul elfeledett kártyát tennék be a rovatba. A küldetés 4 DP-t ad, a gyakoriságát nem árulom el, viszont a megoldás utáni hatása elég brutális. Nézzük a decket:

1 Héroszok csarnoka
1 Athalay csarnok
1 Kincses kamra
Márványszentély

3 _ _ _ _ _
3 Bátorságpróba
3 Csuklyás idegen
2 Salumioni nővér
3 Égnek éneklő
2 Sólyomszív papnő
2 Selmovita térítő
2 Oroszlánszív paplovag
3 Feltámasztás
2 Álom dala
3 Szellemkiáltás
2 Lelkesítés
2 Szintlépés
3 Tyrrano tombolása
2 Athalay csarnok
2 Déli kapu
1 Tizenhármak tornya
1 Nekropolisz
3 Barlangi folyondár

Elég céltudatos DP-palki. 2 manőverből nyerünk, és a manővereink lezárják a kört – már manőverezés tekintetében. (mivel _ _ _ _ kicsit mellőzött, előfordulhat, hogy elengedik, utána pedig nincs tovább – mert játék közben kevesen szoktak az én cikkeimben írtakon pörögni…) Ha nincs manőver, az Égnek éneklő Álom dalával korrigál. A _ _ _ _ hatása a Márványszentéllyel kiegészítve azt jelenti, hogy ha egyszer felhúztuk a szükséges kártyákat, utána minden körben a kezünkben lesznek. Ez a counterelésre készülő pakliknak elég rossz hír, de csak simán a Csuklyás idegennél is para, hogy miután megoldottam a küldetést, amit kikerestem vele, újra kézbe veszem. De gondolom átérezzük, hogy Szellemkiáltáshoz ez miért jó. Vagy akár a Barlangi folyondár is lehet kétlövetű. Épp a kártyák kézbe visszavétele miatt az OSZPL és miatta a Nekropoliszon is elmerengtem, 1-1 Salumioni és Sólyomszív helyett befért 2 paplovag, az épületet pedig betehetjük pluszban is, az az 1 laphely elég sokat dob.

A feltámasztás – sólyomszív-papnő kombót mindenképpen érdemes kipróbálni (más paklikban, akár nagyobb kallerekkel is, Chei, Selmo, Tang, Gaude, Ruber, Thorel, Roxox, Csontlovag… mindenki örülni fog, Imaszentéllyel még jobb).

Az akadályok ellen jók vagyunk, Bátorságpróba, Tyrrano tombolása, Égnek éneklő, Barlangi folyondár az 12 lap. Harcban a Lelkesítés-Szellemkiáltás, Szintlépés a lényeg. Ha nincs divatban az akadálylapozás (de igen, jelenleg mainstream) kivehetünk mindenből 1-1 darabot és betehetünk némi harci érvanyagot (Villám, Tornádó, Bestia megidézése, Tisztítótűz és ha nem lenne kicsi a mentálunk és a szintünk, Vadon szólítása, Mulandóság, Lélekörvény kavarása is jöhetne) A bestia megidézett Álomrabló rendszerint meglazítja a hadrendet, ha ilyet akarunk, akkor be kell tenni az akadálylap védelem helyére magukat az akadálylapokat.

Kellemes kódfejtést,
MDani