Mai hősünk nem más, mint Odassyn Ceriak, a kyr Hatalmas. Meglehetősen elfeledett kalandozó, ahhoz képest pláne, hogy minden kiegészítővel érkezik hozzá pár erős lap. Csak a rend kedvéért néhány példa: Phet lehelet, Idők tengerének megzabolázása, Calowyn ragyogása. Ennél is gazdagabb a felhozatal a kalandozók terén. Ha a legfeljebb 5. szintű nem nevesített kalandozókat nézzük új hullám formátumra szűkítve, akkor is kiakad a lapkereső számlálója 108-nál. Arany középúton és hagyományoson ez csak brutálisabb lesz.

Szelekció

Ahhoz, hogy ebből a töménytelen kalandozóból pakli legyen, szelektálnunk kell az alapján, hogy mit is akarunk csinálni, mivel akarunk nyerni. A lehetőségek zavarba ejtően széles tárháza áll rendelkezésünkre, ha csak a legszűkebb formátumot nézzük, akkor is. Egy kombójátékosnak ez maga a bőség mezeje. Nézzük milyen szempontok alapján válogathatjuk szét kisebb csoportokba a potenciális „feláldozhatóak táborát (a lapkereső alapján kis adatgyűjtés is végeztem, formátumonként):

  • Jelenbe kerülős laphatású: ÚH: 40, AKÚ: 95, Hagyományos: 108+
  • Őserő: ÚH: 15, AKÚ: 31, Hagyományos: 43
  • Kincskeresés: Mindhárom: 22
  • Momentum: ÚH: 11, AKÚ: 12, Hagyományos: 13
  • Túlütés: ÚH: 7, AKÚ: 9, Hagyományos: 9
  • Akaratátvitel: Mindhárom: 5
  • Hentesek (fizikum>11): ÚH: 21, AKÚ: 44, Hagyományos: 71

A lapkeresőből kapott adatok sajnos nem pontosak, több nevesített kalandozót is nem nevesítettnek érzékel, ennek ellenére azt láthatjuk, hogy bármelyik fenti részhalmaz alapján el lehet indulni. Főleg, hogy ha azt is hozzávesszük, hogy több helyen átfedés is van a halmazok között.

A szelekciót a lehetséges győzelmi kondíciókkal folytassuk:

  • Ostrom: Ide éberbe forgató kalandozók, ostrom olcsósítók, akadálylapszedők, verekedősek jöhetnek.
  • Küldetés: Itt lehet menni az őserős küldetésekre ingyen, lehet az új rualani kisküldetésekre menni, de idők tengerés toronyszint halmozásba is lehet kezdeni, mondjuk egy dóggal. Vagy lehet féregjáratozni kalandozó termelés végett.
  • Dobatás: Hanyatlás hírnök, pergető-sárkánykor, vigyázó-féregjárat.
  • Caput-kézméret: Van jó pár asztrológiában elmélyült barátunk. De az ÚKH-Pergető is atomkombó mellé.

Megtartsam-e vagy sem?

Hozunk 3 MP-ért egy kalandozót, akit utána fel kell áldoznunk a kör végén. Rögtön felvetődik a kérdés, hogy kell-e nekünk a kalandozó, vagy valamilyen módon megmenthetjük azt a 3 MP-t. Szerintem ez alapkérdés, itt alapjában eldől, hogy milyen paklink is lesz.

Az első lehetőség, hogy nem érdekel minket a másodkalandozó, bőven elég az a plusz, amit a jelenbe kerülésével és a képességeivel, manővereivel hozott. Én ebbe a kategóriába sorolom az őserős témát. Jött, látott, győzött, viszlát. Nem érdekel, ha az ellenfél lesebzi, megöli, nem kell éberbe forgatni, tökéletes golyófogó. Ha nagyon akarjuk, egy Áldozótőrrel elébe is mehetünk a végnek, az ellenfél nem fog örülni. Ugyanide sorolom az ostromos koncepciót. Mondjuk, jön egy Sugennin ostromol, üt 4-et egy kalapáccsal, aztán távozik.

Ha a kalandozó mentés mellett döntünk, több variáció jöhet szóba. A Hanyatlás hírnöke ideális erre, pláne, hogy az ellenféltől is hozhatunk valakit. De jöhet tang, vagy Jövő katonája is. Aztán jöhet az anyasámán is, rögtön van egy maradandó 4 MP-s orkunk. (Áttételesen termeltünk egy manát, féregjárattal kettőt). Ugyanezt tudja a csábító is, bár baj lehet, ha első körben nincs 4 manás kalandozó a 7 lapban. Viszont ő bárkit hoz, sarlatánnal akár 2-3 kalandozónk is megmaradhat, féregjárattal 4-6.

Nézzünk rá egy paklit hagyományosra:

1 Krad szentély
1 Kristályterem
1 Critai tábla

3 Odassyn ceriak
3 Maida saluquas csábító
3 Acélszarvú sarlatán
3 Lélekkötő
2 Salumioni nővér
1 Ifini mesterdalnok
1 Erioni fal
3 Átlépés a féregjáraton
2 Sötét kultusz megalapítása
3 Athalay csarnok
3 Idők tengerének megzabolázása
1 Szemmelverés
2 Tyrrano tombolása
3 Szentségtelen kapu
3 Beriquel végzete
1 Tyrrakh lávaúr
2 Szablyaszél patrónus
2 Barlangi folyondár

Egy elég céltudatos pakli, Ceriak és a csábító kell kezdőkézbe, minden mást keresünk. Ha húzunk Athalay-csarnokot első körben meglehet a DP.

Minden ingyen?

Azt látjuk, hogy első körben nem marad MP semmire a kalandozókon kívül. Új hullámon gyors a játékkörnyezet, első körben is manővereznünk kell, tehát minden ingyenes kell, hogy legyen. Az őserő pont ezt tudja: van küldi, felszerelés, akadályszedés, építmény, akadály. Minden, amire szükségünk van. A vigyázó az ellenfél kezét üríti, a szószóló keres, amit épp kell, a Vihartestvérek kalapácsolnak, a Valóságtorzító visszaforgatja a héroszokat, a Khatif kiáltó meg ingyen Odvihar. Ez innentől elég egyszerű pakli és kellően agresszív is tud lenni. A jellemellentét nem érdekel minket, használat után mehetnek a kukába a kalandozóink. A phetlehelet őstáp. A kalandozókon, a pheten és az odviharon kívül minden ingyen van. Baráti játékon játszottam vele, elég brutális tud lenni. Akadálylapok ellen lehetnek nehéz perceink, de a győzelemhez elég 1 hegyicsatát oldani.

Valahogy így:

1 Héroszok csarnoka
1 Legendás taverna
1 Északi kapu

4 Odassyn Ceriak
4 Ediomad szószólója
4 Szárnyas vigyázó
4 Vihartestvérek
3 Khatif kiáltó
4 Kalapácslendítés
4 Ófa talizmán
4 Csata az égig érő hegyekért
4 Természetszellem meglátogatása
4 Od-rúna
4 Fler
3 Ősök tekintete
4 Ófa gyökere
2 Tyrrano tombolása
4 Odvihar
4 Phet lehelete

Köszönöm a figyelmet, jó játékot kívánok mindenkinek!
Jabbah