Elfeledett Hősök 3.

A bábuk

Vannak kártyák, amelyek hangulata elsőre megfog, azonban mellőzött, versenyeken szinte sosem látott lapoknak bizonyulnak. Ilyen lap az Useb-het is. Rengetegszer próbálkoztam erős, versenyeken is helytálló paklit építeni köré (szerintem ezzel nem vagyok egyedül), azonban a lap kereshetetlensége és ereklye mivolta túl lassú paklikat eredményezett, a folyamatos védekezés miatt mire beindult volna a dobatás már késő volt. Pedig a lapban ott van lehetőség.

Valamikor február környékén kezdett ez körvonalazódni a mai pakli alapja, aztán a rualan megjelenése körüli hetekben eljutott pár sárkánytüzes tesztelésig is – felemás tapasztalatokkal. Az új lapok hevében a pakli visszakerült a mappába, a megfelelő alkalomra várva.

Detheth és Haseth ideje

Ahogy azt MDani is bemutatta nemrég, reálisan készülni kell arra, hogy egy versenyen többször is szembejön velünk egy „közellenség paklivariáns. Gyors, nem fél, nehéz elkapni, agresszív. Emellett szerintem hangulatos és olcsó pakli, teljesen érthető a népszerűsége – népszerűtlensége. Az ellenszeren való töprengés vezetett az amund ereklyénk és a mai elfeledett hősünk újbóli elővételéhez.

A dwoon

Aki nem más, mint Ardon da Solvis. 2(3) nagyon jó képessége van, mindet ki fogjuk aknázni. A zárójeles képessége valójában a kasztja: Nemesi iskolával 5 manáért jön. Ez kulcsfontosságú az MP fölény (hátrány) miatt. A másik két képesség az MP fölény kialakítását/megtartását és az ellenfél manővereinek ellehetetlenítését szolgálja. Az Useb-het miatti abnormális mennyiségű kalandozót jelző lovagokra konvertáljuk (pörgetjük a kezünk), akikkel akadályozzuk az ellenfél manővereit. 1-1 ilyen sikeres akadályozás függően a küldetéstől – toronyszinttől 3-5 MP-t termel nekünk körönként. Ebből kell kigazdálkodni az ellenfél ellehetetlenítését, amíg a kulcslapunk elvégzi a piszkos munkát – cseresíkra száműzi az ellenfél pakliját.

Mi kell még?

  • Van sok kalandozónk és Useb hetünk. Kell még akadálylap és akciólap a harcok megnyeréséhez, a blokkhoz. Az Useb-het felhúzhatósága miatt precíz paklit igényel, nem fér be minden, ami jól jöhet, kicsi a mozgástér. És itt jön képbe a Rualan: megelevenedünk. Olyan ez, mint az instant kávé… 2 az 1-ben, de ide pont ez a létfontosságú, nincs idő a kávépörköléssel szöszmötölni, koffeinsokk kell azonnal.
  • Kihagyhatatlan kombó a DimenzióörvényJövő katonája páros, mint ahogy a KNK is az Useb-het mellé.
  • Mivel nagyon tud pörögni a paklink és kell még pár kalandozó az Useb-hetes harcokhoz, ezért bekerült Ediomad szószólója, ő megoldja, hogy ne mi fogyjunk el előbb. Szintén e célt szolgálja a homokóra is.
  • A momentumos zászló a megelevenedésünk támogatja harcban, nem vicces, ha egy Villámmal, Phet lehelettel kivéreztet az ellenfél mielőtt elkezdődne a muzsika. A kobragyűrű mindkét harcban segít, szerintem indokolt a használata.
  • Sziklaerőd/tamari/telér aktuális hangulat szerint az északi és az iskola mellé.
  • Kashquen. Hogy legyen mire elkölteni a termelt manát. Abszolút terror és a győzelmi kondíció is.
  • Yhtnas Kronchus, pókháló, beriquel. Mind életet menthet.

A pakli

1 Északi kapu
1 Nemesi iskola
1 Sziklaerőd

4 Ardon da Solvis
4 Usebhet
4 KNK
4 Jövő katonája
4 Ediomad szószólója
4 Tang
3 Beriquel végzete
4 Dimenzióörvény
4 Béklyó varázsjel
4 Harci pteropta
4 Homonkulusz
3 Pókháló
4 Királykobrás gyűrű
1 Ágyas
4 Hős hadvezér lobogója
1 Homokórája
2 Kasquen
2 Yhtnas Kronchus

Tang helyére bármilyen magas szintű halál/rend jellemű hentest, beépített ütéssel rendelkező kalandozót betehetünk. Az MP termelés miatt el lehet gondolkozni a Hanyatlás hírnökén is, mint opción, illetve alapvetően elfér még pár kalandozó a pakliban az akadálylapok kárára. Az Useb-het behúzhatósága miatt a 40 lapos variáns sem bolondság, ott az északinak be kell rakni egy másik neves nemesi iskolanövendéket (Scaddano pakliban?!), de bele lehet menni egy kis mentális csatába a „Liliathot/Opálhajóst/Oquicorrt/Lyennarat úgyse fog a kezembe adni” gondolat mentén (Nhyssis fanoknak).

A végére még két opciót vetnék fel megfontolásra: Hishíquor és Ősi egyezmény helyreállítása. A sárkányt nem kell magyarázni, tömény brutalitás bárhol – bármikor. A küldetést Ardon egy jelző lovaggal oldja, (erre külön paklit is lehetne felépíteni) a fenti koncepció 60 lapos verziójában is egy megfontolandó mellékszál lehet a blokkolásra, a meccs zárására.

Jó játékot kívánok!
Jabbah