Egy gnóm nem gnóm

Rafa-Gyovai Tibor vagyok, Pécsen kártyázom néhány éve. Amikor felmerült a lehetőség, hogy további cikkírókra van szükség, tehát jelentkeztem. A M.A.G.U.S. világát a szerepjáték kapcsán ismertem meg, és ez a hobbim nem is merült feledésbe a kártyás életemmel. Terveim szerint átlagban havi egy cikkel fogtok tőlem találkozni.

Ma egy hangulat pakit szeretnék megosztani veletek, amit egy szilveszteri barátságos játékra raktam össze.

Az alapanyag

Van egy elfeledett faj, ami nemcsak Ynev történetében, hanem a kártya jelenében sincs reflektorfényben. Igaz, mindig is maguknak való csoport voltak, a nagyvilág fogaskerekeinek nem a forgatói, inkább olajozói voltak. Tudásszomjuk pedig csak kézügyességüknél volt nagyobb. Életcéljuk, hogy minden tárgynak megtalálják a formát és funkciót, aminek segítségével az lényegét leginkább kibontakoztatja.

Gnómok most kilépnek a napfényre.

Frázis

“Lépj be, vándor, de óvatosan!” Ez a felirat áll Elimad mester Elimad mester műhelyének ajtaján. A figyelmeztetés célja kettős, megóvni sérüléstől a betérőt valamint a sokszor szerte szét hagyott, készülőfélben lévő, sérülékeny kincseket is.

Aki az ajtó kinyitása mellett dönt, bámulatos világ tárul fel előtte. Izgő-mozgó masinériák, fénylő-villogó eszközök hevernem mindenütt, de elszórva itt-ott látható egy megpörkölődött példány is. Ezeknek a még működő alkatrészei új csoda masinák alapjai lehetnek – Elimad elmondása szerint. Tudniillik ő az egyik legszószátyárabb gnóm közel-s-távol a vidéken, bár igaz ami igaz, szinte ő is az egyetlen. Például amikor az éves szüreti fesztivál idején kiballag műhelyéből, megmutatja az addig megvalósult, publikumnak szánt mesés szerkezeteit. Néhány évvel ezelőtt például egy forgó hintával lepte meg a város lakosságát. Nagy sikert is aratott az aprónép körében, a szülőknek néhány gyereket lefekvés idő után jóval, már a vörös holdkeltekor kellett leimádkozniuk a masinériáról.

Aki most figyelmesen körbenéz a műhelyben, felismerheti az egyik ponyva alól kikandikáló lovacska fejet, amit a lurkók megülhettek. Csak az istenek tudhatják, még hány masinéria rejtőzik itt a fiókok és ládák mélyén. Mesterről tudni lehet azt, hogy nemcsak a saját feje után építi szerkezeteit, egy megbízó – ha megfelelő motivációt képes biztosítani – rendelést is leadhat nála.

Most is határozott célból kopogtak be hozzá. De nem valamilyen furmányos szerkezetre van szükség, hanem a mester személyes közreműködésére. Bár nem egyszerű kicsalogatni egy gnómot a műhelyéből, amikor dolgozik, de nem lehetetlen vállalkozás.

– Ez nagyon érdekes – forgatta olajfoltos kezében az apró zöld pikkelyt. Mi is ez pontosan? – kérdezte.

– Egy sárkányfiókáhozsárkányfiókához tartozik. Többen életükkel fizettek azért, hogy ezt megmutathassam, de veled sikerülhet ennél többet is megszerezni – felelte a sötét megbízó.

A sárkányok alszanak, senki sem látott egyet sem hosszú korok óta – szólalt meg a gnómban egy ősi hang. A szem felcsillant, az elhatározás ezzel megérett.

– Kik lennének a társaim? – kérdezte végül a hórihorgas férfira felsandítva.

– Gnómok, csak gnómok – bólogatott a férfi. Lesz ott egy kinek nincs megmozdíthatatlan akadálykinek nincs megmozdíthatatlan akadály, egy sokat tapasztalt öregsokat tapasztalt öreg és végül egy ifjúifjú, ki befér a legszűkebb járatokon is.

– Számolhatsz velem – bólintott az ezermester.

Parafrázis

Már korábban is volt pár gnómos pakli, de a Cranta Öröksége kiegészítő még tovább bővítette a lehetőségeket. A laplistákat átnézve eddig a szinte csak neves hősök segítőjeként jelentek meg paklikban, lássuk, mit lehetne még kihozni belőlük.

Milyen előnyökkel rendelkeznek a gnómok, amire építeni lehet? Olcsók, elég jól használható képességekkel bírnak, viszont hátrányuk, hogy nem túl magas alapszintűek. Mivel nyerjük meg a meccset? Képességeik miatt küldetés megoldás felé irányíthatjuk őket, viszont kevés rájuk szabottat lehet találni. Éppen emiatt küldjük őket kincsek után. Ideális kincs horda jöhet össze belőlük, viszont mivel alapvetőenalapvetően nem rendelkeznek Kincskereséssel, ezért KINCS 2 a maximum, amit megcélozhatunk velük.

Milyen kincseket használhatnak? Tárgyak talán kevésbé jó irány, hiszen könnyen elhullanak a harcban. Használható megoldás viszont a KINCS akadálylapok, hiszen az ostrom és a küldetés paklik ellen is jól jönnek az ingyen bestiák.

Mit csinálunk harcban? Bár mindegyik gnóm rendelkezik pszivel, de néhány MEGELEVENEDŐ akadálylap itt jobb megoldások lehet.

Egy példapakli

3    Udvari ezermesterUdvari ezermester

3    Ősföld letéteményeseŐsföld letéteményese

3    SzakértőSzakértő

3    Ifini csapdamesterIfini csapdamester

2    Bolondok aranyaBolondok aranya

2    FigyelemelterelésFigyelemelterelés

2    Hódító király jogaraHódító király jogara

3    Ritkaságtár megalapításaRitkaságtár megalapítása

3    Szunnyadó sárkányfiókaSzunnyadó sárkányfióka

3    IdőkapuIdőkapu

3    MajomhiénaMajomhiéna

3    Szerencsés együttállásSzerencsés együttállás

3    Égi békeÉgi béke

1    SzintlépésSzintlépés

2    Ismeretlen sikátorIsmeretlen sikátor

3    HomonkuluszHomonkulusz

2    Őrzőszellem varázsjelŐrzőszellem varázsjel

1    Tamari járataiTamari járatai

1    Krad szentélyKrad szentély

1    KincseskamraKincseskamra

A bohém kombó

Az érdekes szinergiát három lap képességei adják. Az egyik gnóm szerencsevadásszal gnóm szerencsevadásszal elindulhatunk egy akadályozhatatlan sárkányfiókasárkányfióka begyűjtő manőverre. A másik gnómmásik gnóm képessége pedig lehetővé teszi, hogy bármelyik, sorban lévő kalandozónk beforgatásával:

  1. visszavegyük kézbe a már megoldott sárkányfiókát, majd lerakjuk újra kincs küldetésként, valamit
  2. szükség esetén lepakolhatjuk rejtett akadálylapként is a fiókát, hogy ne fogja a kezünket, hisz később visszavehetjük azt.

Variációk

Érdekesség

A tavalyi laptervező pályázaton beküldtem egy neves gnómot, aki keresztüljutott az első rostáláson. Ő többek között – kincskereséssel turbózta volna fel ezt a csapatot.