Draftra hangolva

Akinek nem volt elég (kinek is lehet elég) a bontott paklis verseny, azok számára ajánlom a Menekülés Rualanból draftversenyét. A lapok ugyanazok, az élmény garantált, a stratágiák mégis mások. Rajtad múlik, hogy az ELVADULT, MEGELEVENEDŐ, KÉPZETTSÉG és MENEKÜLÉS koncepciókat hogyan vegyíted gyilkos pakli elegyévé. A lényeg az, hogy az asztalon, amin draftolsz, ott neked legyen a legjobb paklid.

Kezdő toronyszintek

Ezek azok a toronyszintek, amik akkor is kezdő toronyszinted lehetnek, ha nem bontottál belőlük. Annyit kell még megjegyezni, hogy a pakliba nem teheted ezeket. (Hacsak nem bontottál megfelelő példányban belőle.)

Argureni bálterem, Győzelmi oszlop, Kláncsarnok, Küzdőverem, Legenedás taverna, Sötétség verme, Tükrök terme

Draft menete

Valószínűleg 6-8 fős asztalnál fogsz ülni. Mindenki 3 csomag Menekülés Rualanból kiegészítőt fog kapni. A draft úgy működik, hogy mindenki egyszerre kinyit egy csomagot, kap 1 percet a 12 lap átnézésére, majd ki kell vennie 1 lapot, és a maradék lapokat továbbadni bal oldalán ülő játékosnak. Ezt az eljárást addig kell ismételni, amíg el nem fogynak a lapok, minden egyes lapnál nagyjából 5 másodperccel csökkenve a gondolkodási idő.

Miután eldraftoltátok az első csomagot, azután lesz 1 perced átnézni a kidraftolt 12 lapodat. Ekkor memorizáld, hogy áll a koncepciód, mire lehet szükséged, mi az, amiből hiány van. Ha letelt az 1 perc, akkor kibontjátok a második csomagot. Ugyanúgy járj el, mint az elsőnél azzal a különbséggel, hogy jobbra kell körbeadni. Fontos megjegyezni, hogy ne rakd külön kupacba a második kör lapjait, hanem mindig pontosan 1 kupac legyen előtted. Ez azért lényeges, hogy a csomagok, amiknek körbe kell menniük véletlenül se keveredhessenek azokkal, amik a már kidraftolt lapokat tartalmazzák.

A második csomag eldraftolása után ismét lesz 1 perced, aminek letelte után jön a harmadik csomag eldraftolása, ami ismét balra megy. Végül pedig 30 lapos paklit kell építened a 36 kidraftolt lap közül. Potenciálisan 6 lap lesz, amit nem raksz be a paklidba, a többire szükséged lesz.

Draftstratégia

Kétféle alap hozzáállás szokott előfordulni a draftok során. Az egyiknél rugalmasan kezeled a helyzetet, és arra a koncepcióra mész rá, amit rajtad kívül senki más (esetleg 1 másik ember) sem szed. Könnyű kiszámolni, hogy például 4 téma és 6 játékos esetén lesz olyan téma, amit legalább 2 játékos fog szedni. Így egy kicsit gyengébb koncepció esetén is lehetséges, hogy annak lesz jobb paklija, aki egyedül szedi az adott témát, hiszen több lap jut majd neki, ami szinergikus.

A másik draftstratégia az, hogy elhatározod, mit szedsz, és lesz, ami lesz, ahhoz ragaszkodsz. Ez utóbbinak hátránya, hogy ha más is azt szedi, akkor gyengítitek egymást, előnye viszont hogy a legjobbnak vélt lapokra tudsz rászállni, és előre ki tudod elemezni hogy milyen helyzetben mire lesz legnagyobb szükséged, és előre ki tudod számolni, hogy a számodra szükséges lapok közül melyik a legerősebb, második legerősebb, stb.

Akciólapok

Általában akciólap kell minden pakliba. Éppen ezért koncepciótól függetlenül szükséged van ezekre. Itt azonban a MEGELEVENEDŐK is ide sorolandók. Gyakori-átlagos közül az alábbi lapokat érdemes lehet kivenned a koncepciódtól függetlenül: Égető pöfeteg, Khrii’de, Halántékon sújtás, Viszályszítás, Emberfogó, Örvény-rúna, Rualani sakálfalka, Testvérek. Mivel az utóbbi 4 képzettségekhez kötődik, ezért ha gyorsan beszerzel valamelyikből több példányt, akkor érdemes lehet a paklidat azon képzettségű kalandozók köré felhúzni, azokat nagyobb mennyiségben draftolni.

Továbbá érdemes lehet az Erdők felvigyázója, Holdárnyék rúnamester, Varjútoll klánfőnök, Holtak parancsolója közül a megfelelőt kidraftoln hozzájuk. Például ha több Testvéreket bontasz, akkor azonnal csapj le az összes Holtak parancsolójára, ami szembe jön. Amennyiben pedig sok Holtak parancsolóját bontasz, akkor a gyakori Izart értékeld sokkal többre, és vedd ki mindet, amit csak tudsz.

A fentieken kívül az akadálylap leszedések képviselnek kiemelt értéket, ezért ezekre figyelj oda. Ha már egyszer akadálylap kiegről beszélünk…

Győzelmi módszer specifikus tippek

Te dobatással, küldetéssel, vagy ostrommal készülsz nyerni? Nézzük melyik lapok azok, amiket többre kell értékelned az átlagosnál, amennyiben valamelyik győzelmi mód mellett leteszed a voksodat. Mindegyik szekciónál végigveszem a kritikus lapokat gyakoriság szerint, majd kifejtem részletesen a lehetőségeket.

Dobatás

Gyakori lapok: összes akadálylap
Átlagos lapok: Elveszett lelkek kórusa, összes akadálylap
Egyedi/Mitikus lapok, amik miatt erre a koncepcióra átváltasz:
Kasquen, Rualan átka, Veszélyes vidék, Tízválasztó
Kulcslap, amin áll vagy bukik az egész: Elveszett lelkek kórusa

Nem alapozhatsz arra, hogy az ellenfél saját magát elfogyasztja. Kórus nélkül nem is igazán érdemes belefognod. A pakli maradék részében igen nagy szabadságot kapsz. Azonban gyors győzelemre nem számíthatsz. Készülj fel rá, hogy az ellenfélnek bőven lesz ideje és alkalma gondolkodni azon, hogy fogjon ki rajtad. Az egész kiegészítőben a Kasquen az, ami képes a Kórust helyettesíteni. Más kérdés, hogy nem is akárhogy teszi ezt, hanem több megatonna erejével.

Küldetés

Gyakori lapok:
Menekülés a tinolok bércein át, Kijutás a káosz dzsungeléből, Átkelés az árnyjárók birodalmán
Átlagos lapok: Behatolás orwella főszentélyébe, Utolsó mentsvár
Egyedi/Mitikus lapok, amik miatt erre a koncepcióra átváltasz:
Vya Grom Rőt farkasai, Charysi lesath, Térképszoba, Kobranyelv fanatikusa
Kulcslap, amin áll vagy bukik az egész: Menekülés a tinolok bércein át

E nélkül ugyanis nincs azonnali győzelem. Sok esetben érdemes lehet akciólap egyenértékes helyett is küldetést kivenned. Fontos, hogy legyen a paklidban lehetőleg 2 vagy több Menekülés a tinolok bércein át, és a többi küldetésből is legyen megfelelő számú. A Behatolás orwella főszentélyébe igazán sokat dobhat a koncepción, mert lapokat is adhat, illetve 1-gyel kevesebb MP elég az azonnali győzelemhez.

Egy jó küldetés pakli legalább 12 kalandozóból áll, és legalább 9 küldetésből. 30 lapos pakliból tehát 21 kötött, a maradék helyekre akciólapok, akadálylap leszedések versengenek. Sok mozgástér nincs, próbáld meg minél konzisztensebbnek összerakni. A küldetés alapesetben előnyben van ostrom ellen, ha első körben tud fenyegetni 1 küldetés megoldásával, második körben pedig 2 másikéval úgy, hogy ezzel azonnal nyer. Az ostrom ennél kicsit lassabb. Ahhoz viszont, hogy ezt reálisan meg tudd valósítani, ahhoz nagyon patentra kell draftolnod.

Ostrom

Gyakori lapok: Rombolás varázsjel
Átlagos lapok: Vadon törvénye
Egyedi/Mitikus lapok, amik miatt erre a koncepcióra átváltasz:
Zagnol, Ébredő holtak, Rejtőzés köpenye
Kulcslap, amin áll vagy bukik az egész: Nincs ilyen

Az ostrom a legnagyobb mozgásteret jelentő forma, hiszen nem vagy ráutalva arra, hogy a kalandozó-küldetés páros elfoglalja a paklid nagy részét, hanem tele tudod zsúfolni a paklidat akciólap egyenértékesekkel. Ennek hála nagyobb a sebző potenciálod, viszont a győzelemhez szükséges idő valószínűleg hosszabb, mint a küldetés esetében. Szóval ha ezt választod, akkor a stabilitást kapod meg a lassabb tempóért cserébe. Feljebb írtam, hogy nehéz stabil küldetés paklit építeni, ami gyorsabb az ostromnál, de nem lehetetlen. Fontos tudnod, hogy állsz, amikor a döntést meghozod, illetve amikor ezt a matchupot játszod. Ha sokan szednek az asztalnál küldetést, akkor az ostrom egyre erősödik.

Összegzés

Sok akadálylapra számíthatsz az ellenfélnél is, és nálad sem lesz hiány belőle. Egy ilyen környezetben ha manőverezni akarsz, akkor meg kell tudnod oldani ezeket. Nem lehet elég akadálylap kezelésed, legyen az olcsó kalandozó, csatolt akadálylap irtás, aktivizált akadálylap semlegesítés, vagy gyógyítás formájában. Ez persze megúszható abban az esetben, ha te nem akarsz menni sehova, hanem a vidék érdekeit képviseled. Ekkor viszont dobatnod kell, amit kevés lap tud hatékonyan megoldani. És még ekkor is ki lehetsz téve harcban a MEGELEVENEDŐ akadályoknak. A legfontosabb tanácsom, hogy jól fontold meg minden lépésedet.

Draftra fel!

Szombat. TenMinutes. 10:00. Rualan draft. Gyere el, nem bánod meg!

András