Draftra hangolódás

Felütés

Úgy látszik lassan hagyomány, hogy draft előtt írok pár hasznos gondolatot a draftra készülőknek. Tavaly a félévzáró volt egy kettős – félig draft verseny, amikor ezt megtettem, most a Kékarcú Amhe-Ramun akaratából, illetve a kettős holdállás miatt nemcsak hogy önálló, de rögtön dupla draftversenyt is kapott. A Manifesztáció ereje ugye.

A draft formátum

A bontott formátumú versenyhez hasonlóan a drafton is “szűz”, bontatlan csomagokat kapnak a versenyen indulók, jelen esetben 6 Kékarcú Kiteljesedése kiegészítőt. Kezdő toronyszintnek a bontott/draft versenyeken megszokott lapok használhatóak, ezeket mindenki hozzon magával!

Fontos különbség azonban a bontott versenyekhez képest, hogy a nevezőket 8 fős asztalokhoz sorsolják és ültetik a szervezők, melynek a lapok bontásában van kulcsszerepe. A csomagok kibontása megadott jelzésre történik, mindenki kap nagyjából 1 percet a kibontott pakli átvizsgálására, melyből egy tetszőleges lapot ki kell választania és kivennie, majd a következő szervezői jelzésre a paklit a mellette ülő játékosnak tovább kell adnia. Azt, hogy mindenki a balján vagy a jobbján ülő játékosnak adja tovább a paklit a szervezők előre jelzik. Minden továbbadás után 1 lapot kell kiválasztani és kivenni a paklikból majd ismét továbbadni a szervezői utasításra. Egészen addig, míg a paklik el nem fogynak, ekkor egy új kiegészítő kerül kibontásra minden játékos részéről és az előbb részletezett módszer szerint szétosztásra kerülnek a lapok.

A drafotlás után minden játékos pontosan 6×12, azaz 72 lappal rendelkezik, amelyből egy minimum 40 lapos paklit kell összeállítania minden fordulóra. A fordulók között lehetőség van a pakli átalakítására a tapasztalatok alapján lehet koncepciót, stratégiát váltani. Annál is inkább, mert a draft versenyen különleges szabály lesz érvényben.

Esélykiegyenlítő

Na de mi is ez a speciális szabály:

A verseny során a vesztes meccseket játszó játékosok esélykiegyenlítő hatásokat vehetnek igényben. Ezen hatások annak függvényében kerülnek megállapításra, hogy az adott játékos hány meccset vesztett a verseny során.

1 vesztett meccs: A játékos paklijába rakhatja a nevezésért járó promóció lapot, mely a Vérzik a sivatag.
2 vesztett meccs: A Vérzik a sivatag MÚLTIDÉZÉS kulcsszót kap.
3 vesztett meccs: A játékos egy Szolgasorba gyalázás promóciós lapot kap ajándékba, melyet paklijába tehet.
4 vesztett meccs: A Szolgasorba gyalázás MÚLTIDÉZÉS kulcsszót kap és múltidézése ingyenes.

Az első meccsek után tehát érdemes észben tartani, hogy aktuális ellenfelünk milyen múlttal is érkezik a meccsre.

Az asztal győztese

Az egy asztalhoz sorsolás a draftoláson kívüli köteléket is jelent, hiszen az első 3 fordulóban az asztalokon belül zajlik a verseny a 8 játékos között, eldöntve, hogy ki az asztal képzeletbeli bajnoka. A 4. fordulótól viszont “összeeresztésre” kerül az összes asztal és svájci rendszerben folyik tovább a megmérettetés, ahol bárki befutó lehet a végső győzelemre.

Draft startégiák

Ahogy láthattuk feljebb, a bontott versenyhez képest itt mi választhatjuk ki milyen lapokkal is fogunk játszani, lehetőségünk van stratégia mentén választani a lapok közül, így komoly döntéseket kell hozni a lapok draftolásakor.

  1. A Kékarcú Kiteljesedése Gyakori és Átlagos sora két frakcióra oszlik: a szövetségesekre és az amund hódítókra. Érdemes egy fajta frakcióhoz lapokat gyűjteni, hisz ezek jól működnek együtt, a lapok kölcsönhatásba lépnek egymással, az 1+1 gyakran 2-nél többet jelent.
  2. Témafüggetlen, univerzális lapok. Minden pakliba jók függetlenül attól, hogy mivel fogunk játszani. Akadálylapok, szövetséges, ostromingyenesítés, küldetés, építmény. Ha ezek közül választunk nem lövünk mellé, kicsit tudjuk húzni a választást, hogy melyik frakciónak is szavazunk bizalmat, akár azt is figyelve, hogy asztaltársaink milyen lapokat vettek ki.
  3. Spoilerek, értékes lapok vs. hasznosság. Ez örök dilemma. Bontasz egy Arctalan vándort, vagy egy értékes egyedi lapot, amit a draft környezetben nem tudsz használni. Van aki benne hagyja a lapot és a verseny szempontjából vesz ki értékesebb átlagost vagy gyakorit. Finomítsunk kicsit: Arctalan vándort senki sem fog bent hagyni, de elméletben ez is egy lehetőség.
  4. Nem kell megijedni, biztosan ki kell majd vennie mindenkinek olyan lapot is, ami nem illik az általa elképzelt koncepcióba. 72 lapból biztos lesz töltelék is, de ne feledjük, 40 lapos paklira lehet leszűkíteni a kiválasztott lapokat, a rossz lapokat kiszelektálhatjuk.
  5. Argureni bálterem vs. mélysivatagi hadállás. Ha a szövetségre szavazunk, akkor figyelni kell a jellemellentétre. Ha nincs elég hadállás kell a bálterem.
  6. Ütések. GY-Á szekció ütései nem témafüggetlenek, érdemes figyelni, hogy elég ütést is kivegyünk a választott témánkhoz.
  7. Érdemes figyelni a körbe vándoroló paklikat. Ha pl azt látjuk, hogy az amundok fogynak és a szövetséges lapok bent maradnak érdemes átállnunk a szövetségre, akkor is ha előzetesen amundokban gondolkodtunk, hisz jobb, koherensebb lapjaink lehetnek.

Manifesztáció versus Szövetség vol. 2

Itt az idő, újra összecsapnak a seregek, ezúttal már sokkal egységesebb és gördülékenyebb paklikkal. Vajon most ki fog győzni? Vajon pástot ér az Arctalan Vándor? Trabbal végigveri az amund kutyákat? Vagy az amhe-démonok uralják majd a sivatagot? Minden kiderül a Kékarcú Kiteljesedése Draft versenyein!

Jabbah